NH dag Arnhem

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RianneH

Re: NH dag Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 11:39

Ik ga er ook heen Haha! Ben eg benieuwd hoe zo'n groot evenement uit zal pakken en wie weet lopen we elkaar tegen het lijf.

Allemaal veel plezier zondag!

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:46

Ik ben er ook zeker bij Lachen

Dit wordt het ehh... 3e of 4e jaar alweer. Wegens de zwangerschap nu een keertje zonder paard, maar ik ga me zo te zien zeker vermaken!

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 17:48

Ik kom denk ik ook, even kijken nog!!
Zonder paard in elk geval Lachen

xjox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:29

Ik ga ook! mijn instructrice heeft een standje, dus ik ga gezellig even langs! Lachen Het lijkt mij in ieder geval erg leuk!

Poohbeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 16:29

Wil ook !!!
Tot nu toe ben ik alleen het eerst jaar geweest. Ziet er helaas naar uit dat het dit jaar weer niet lukt.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:33

eey nog een smilleger!!
wat leuk:P weet alleen ook niet of ik kan want dan moet ik met o.v.

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:00

Hee!
Stal mansour is de manege van mn vader, dus was er elk jaar bij! Dit jaar heb ik hier een concours, dus kan niet komen dit jaar..

Iedereen heel veel plezier toegewenst!! Lachen

Groetjes Knipoog

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 21:16

Houden we nog een meeting Knipoog ?

KC

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 09:52

lijkt mij idd ook weer erg leuk om te gaan maar denk niet dat ik het red. Het program is wel erg leuk wow wat een hoop demo's en clinics weer...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 11:24

Ik ga ook, weet iemand of er ook een stand is waar ze cross rope bridles verkopen?

Alvast bedankt!

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-08 13:15

blauwdruivje schreef:
Er zijn nog 2 plaatsen vrijgekomen bij de workshop van GaWaNi PonyBoy met paard!! Dus als je nog mee wilt doen met (manege)paard..dan kun je je nog inschrijven..(als je snel bent)..www.mansour.nl

ik doe mee bij Ponyboy, ben erg beniewd

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:06

Ben ik dan echt de eerste?
Dan zal ik maar beginnen met mijn oordeel over deze heerlijke dag Knipoog

We kwamen iets voor 10uur aan en toen was het lekker rustig. Even langs de kraampjes en toen door naar de binnenhal voor de demo's.
Laatste stukje van Anne Muller gezien maar was niet erg onder de indruk. Wel ontzettend lieve paarden die erin mee liepen en dapper van die kleine meiden!

Plekje gezocht voor Chris Irwin, camera gepakt en oren open gezet. Geweldige demo, interessant en ook kwamen veel dingen mij bekend voor van mn instructrice. Ontzettend fijne manier van werken met paarden heeft hij, goed te zien hoe (verkeerde) handelingen effect hebben op een paard en wat was dat dier ook braaf! Geweldige kerel die echt na heeft gedacht over wat hij zegt Haha!

Josepha Guillaume, tja, vond haar niet zo bijzonder. Kwa verhaal (helemaal toen er vragen kwamen) was ze wel goed, alleen jammer dat ze niets op die ruiters over kon brengen waardoor die in een soort gat leken te vallen. En dat terwijl ze het al zwaar hadden met die paardjes en die spanning. Ging overigeens wel erg goed op dat bitloze, alleen de demo zelf kwam niet uit de verf.

Circuslectionen was leuk Haha! Lekker vermakelijk en luchtig tussendoor Haha!

Het trailerladen. Hij heet toch niet Jossy Reijenvoet?
Dat was heftig. Hoewel ik er niet ontoepasselijk van werd en hij het ook ontzettend goed aanpakte. Kwam wel heel erg op Parelli neer, herkende ook weer heel veel. Vond dat hij heel helder en duidelijk was, zeker bij zo'n heftig paard. En hij reageerde ook ontzettend snel!
Kan begrijpen dat het voor sommigen ( met name een eigenaar) wat ruw was en die kopstoot was ook niet fijn. En toen die (vrij heftige) onderbreking, ik ken toevallig de persoon die op stond. Ik begrijp zijn beweegredenen, maar het was zeker geen dierenmishandeling. Vond de mensen die ervoor klapten bijzonder schijnheilig, had er dan zelf eerder wat van gezegd zeg. Zeker omdat hij mij ook een persoon lijkt die wel in dialoog wil (zei hij ook zelf) en ook open staat voor anderen.
Maar die onderbreking leek het paard juist net even die tijd gegeven te hebben die die nodig had om het te verwerken, want echt knap dat hij er even later keurig op liep. Zonde van die mensen die dán beginnen te klappen Clown en niet even wachten totdat hij eruit was, maar het applause was zeker terecht.
Vond het een zeer boeiende en leerzame demo, confronterend en helder.

Paarden van de zon was ook geweldig. Leuk hoe enthouciast zij met haar paarden omgaat en wat een plezier die erin hebben. Heel boeiend verhaal en ze wist het ook losjes te houden. Knap gedaan.

Didier Kempter vond ik dubieus. Op zich was zijn werkwijze erg vriendelijk en duidelijk. Maar dat die jaarling moest komen opdraven vond ik niet echt fijn.. Maar misschien ben ik op dat gebied weer een softie Knipoog

Pony Boy was ook veel leuker dan ik verwacht had. Echt goede dingen hoorde ik en ook wel dingen terug uit het verhaal van Chris Irwin. Vond hem het erg leuk doen en goed met dat paardje omgaan. Ik ga ook hem zeker in de gaten houden.

En overall, super dagje gehad. Erg gezellig, goed geregeld, geweldig hoe toegankelijk het was. Leuke kraampjes, leuke mensen, goede demo's, mooi opgezet. Zeker een herhaling waard en een pluim voor de organisatie Haha!

En, hoe was jullie dag?

P_A_R_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:10

Wat leuk dat jullie allemaal zijn geweest wegens omstandig heden konden we niet.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:14

Ik heb helaas Chris Irwin gemist, maar Pony Boy wel gezien. Heb zelf op een steunpunt van Emiel Voest gestaan een aantal jaar (De maesberg) en daar veel opgepikt. Pony Boy heeft met sommige dingen een wat andere benadering dan Emiel en het was erg interessant. Heb zijn DVD's gekocht om me er eens verder in te verdiepen.

Zijn mening over de term Natural Horsemanship vond ik ook wel erg humor en helemaal waar eigenlijk Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:17

Oef, die menig gemist Boos! Wat zegt hij erover? Kan me zo ongeveer wel al voorstellen hoe hij het zegt Tong uitsteken Vond hem een leuke kerel, veel echter dan dat hij in de promotie over kwam.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:19

Hij zei dat het alleen Natural Horsemanship is als er alleen paarden bij elkaar lopen. Zodra er een mens tussen stapt is het hele natural eraf Clown
Hij nuanceerde dat natuurlijk wel en dat je de communicatie tussen mens en paard zo 'natural' mogelijk kunt proberen te maken, maar het blijft onnatuurlijk Knipoog

Ik vond hem ook erg geduldig werken met het paard. En fijne uitleg en met humor. Was goed te volgen Ja
Maar daarom vind ik het wel jammer dat ik Chris Irwin heb gemist. Ook al veel goed over gehoord.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:23

Heb verder geen verstand van NH, maar was vanmiddag meegeweest met een vriendin (Maroush op bokt).

Vond het wel leuke clinics, vooral van die Pony Boy.

Die clinic van het het trailerladen vond ik juist gewoon wel duidelijk en consequent naar het paard toe en vond de onderbreking nogal overdreven, was imo absoluut geen dierenmishandeling oid .

Enige clinic die ik nogal raar vond was die van het trainen van een jaarling, snap niet helemaal waarom je een jaarling zou gaan trainen? En dan gelijk een bit in en z'n hoofd opzij trekken, zag het nut er niet helemaal van in, maar heb er dus verder geen verstand van dus misschien ligt dat aan mij Clown .

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:29

Ik had helaas ook Chris Irwin gemist, maar vond Ponyboy érg gaaf om te zien Ja Ook de lange lijnen demo was leuk, mooi hoe vriendelijk zij met d'r paarden omgaat!
Het trailerladen vond ik iets te druk en te snel gaan, maar wel netjes consequent en de reactie van de man die uiteindelijk weg liep, vond ik dan ook echt overdreven. Alleen wat een jaarling met een bit in op een NH-dag doet, is mij nog steeds een raadsel Nagelbijten / Gniffelen
Anyway, ik heb een heerlijke dag gehad, ondanks het baggerweer en ga volgend jaar zeker weer Haha!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:36

*Keuch* [EV-ITP] NH dag Arnhem impressie

Heel erg jammer dat jullie Chris Irwin hebben gemist. Hij zij ook goede dingen en nam ook meteen het op een paard zitten mee. Volgend jaar maar weer Tong uitsteken

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:48

Wat was dr precies bij dat trailerladen gebeurd? Die demo heb ik gemist. Kopstoot? Man die opstond? Dierenmishandeling? Klinkt best heftig.

Ik ben zelf alleen 's morgens daar geweest. Strodorp was super, veel spulletjes en veel leuke kraampjes Lachen Alles was goed georganiseerd. En de show van Chris Irwin was super! Inderdaad heel leuk verteld. Ook heel goed te volgen. Super hoe hij met paarden omgaat. Weer wat bij geleerd, zoals dat je niet tegen het hoofd mag duwen of achteruit mag zetten, terwijl ik met Parelli heb geleerd om t paard achteruit te duwen door met het touw te zwaaien/kronkelen. En inderdaad, mijn paard doet zijn hoofd dan altijd omhoog. Maar het is eigenlijk hartstikke logisch wat hij vertelde! Ben ik al die jaren een bully geweest Ach gut
Vork

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:53

Leg uit MysticTinker, ik heb Chris Irwin gemist Knipoog

Dierenmishandeling viel wel mee hoor, maar ik vond dat het paard een beetje overdonderd werd, zo snel/druk ging alles. De kopstoot keek ik net de verkeerde kant uit dus die heb ik ook gemist Tong uitsteken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 21:58

Top OK dan! Ik heb een heel geslaagde en gezellige dag in Arnhem gehad, ondanks de regen die met bakken uit de hemel kwam Huilen

Die arme GaWaNi Ponyboy gaf voor het eerst van zijn leven een clinic van onder een paraplu Nagelbijten / Gniffelen Ach gut
De clinic zelf vond ik een beetje tegenvallen, voornamelijk vanwege het bedroevend lage niveau van de meeste deelnemers maar Pony's roundpendemonstratie (met een onbeleerde slungel van 3 jaar) was ontzettend leerzaam en lang niet zo showy & overdreven als zijn DVD's Lachen
Demo van Didier Kempter (John & Josh Lyons) was ook heel geslaagd Ja maar hoor nu pas dat hij met een jaarling werkte Bloos!

Natuurlijk geshopt en een paar leuke dingetjes gekocht Pling

De sfeer was er trouwens SUPER!! Wat een aardige mensen allemaal!! OK dan!

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:01

Vond die uitdrukking van Chris Irwin ook zo mooi, DressageNazies Tong uitsteken Die versie heb ik nog nooit gehoord maar vond het geweldig.
Fijne aan hem vond ik ook de uitleg over het gebruik van het bit. Niet trekken maar begrenzen en inderdaad, dat koppie ging keurig ontspannen naar beneden.

Dat paardje van het trailerladen stond halverwege de trailer en schoot toen achteruit. Zij gooide haar hoofd omhoog en klapte toen met haar neus tegen de bovenzijde aan. Neus als in deel tussen de ogen en de neusvleugels. Leek heftiger dan het was en je kon ook goed zien dat die de keren erna precies wist hoe hoog die trailer was en het ook niet weer deed.
Ze leek inderdaad ook wat overdonderd, daarom was denk ik die onderbreking door die persoon juist goed voor de verwerking...
En ach, hij was vrij veel met het hoofd bezig, maar dat beestje kwam ook een paar keer gevaarlijk omhoog. Ik begreep in elk geval zijn methode wel en het klinkt erger dan dat het was.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:05

Was zeker erg leuk en gezellig, heb eigenlijk alleen Chris Irwin van het begin tot het eind gevolgd Bloos , hij heeft er een fan bij hoor haha mijn vriend vond hem super en ging s'middags gelijk met onze paarden aan de slag, hij is een 'leek' wbt paarden maar nu zo enthousiast en het lukt hem ook nog.

Strodorp was ook best uitgebreid in vergelijking met voorgaande jaren, helaas niet het hoofdstel kunnen vinden wat ik zocht Verdrietig , dus toch maar bestellen via i-net.

De rondleiding door de HIT-Actief stal was ook super, ik had er al veel over gelezen en gehoord maar erg leuk om het nu eens goed te kunnen bekijken en zien hoe de paarden erop reageren, we waren van plan om maar eventjes te gaan mede omdat mijn vriend paardenbeurzen ect niet zo leuk vind, maar we hebben er toch heel wat uurtjes rondgelopen, Knipoog

Voor ons een gezellige en leerzame dag, maar voor mij gewoon super omdat mijn vriend de manier waarop Chris met het paard omging zo fascinerend vond, "zo hoor je dus met een paard om te gaan, eigenlijk wel logisch".

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-08 22:06

RianneH schreef:
Vond die uitdrukking van Chris Irwin ook zo mooi, DressageNazies Tong uitsteken

Ik vind hem het onthouden waard haha Nagelbijten / Gniffelen