Boete shet niet op de weg

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

MandyR

Re: Boete shet niet op de weg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:38

Miss_Montana schreef:
Karl66 schreef:
Het wordt hoog tijd dat die wet aangepast gaat worden. Een brommer moet buiten de bebouwde kom op het fietspad omdat het snelheidsverschil met de auto's daar te groot is. Maar een paard op wandelsnelheid moet wel op de weg Gestoord

Idd belachelijk! Laten we uit protest allemaal naar de woonplaats van TS gaan en braaf op die weg gaan lopen met onze paarden. Kijken hoe leuk de agenten het dan nog vinden ROFL

Dat vinden ze hartstikke leuk want dan hebben ze 100 keer 40 euro te pakken.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:42

Tja, alles leuk en aardig, maar je doet gewoon iets wat tegen de wet is. Dus kan je een boete krijgen. Kan je wel vinden dat jij het beter weet (en daar heb je ook wel een beetje gelijk in), maar daar heeft de politie geen boodschap aan. Je kan ook wel vinden dat je een brood mag stelen als je honger hebt, maar da's ook tegen de wet, en kan je ook gewoon voor bekeurd/opgepakt worden.

Ik stap zelf ook regelmatig over het fietspad, maar dan weet ik dat ik fout zit, en ga ik ook niet lopen morren als ik een boete krijg. Eigen schuld, dikke bult.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-08 14:44

Miss_Montana schreef:
Karl66 schreef:
Het wordt hoog tijd dat die wet aangepast gaat worden. Een brommer moet buiten de bebouwde kom op het fietspad omdat het snelheidsverschil met de auto's daar te groot is. Maar een paard op wandelsnelheid moet wel op de weg Gestoord

Idd belachelijk! Laten we uit protest allemaal naar de woonplaats van TS gaan en braaf op die weg gaan lopen met onze paarden. Kijken hoe leuk de agenten het dan nog vinden ROFL

*doet norse agent na* ALLEMAAL EEN BOETE!
Nee, volgens mij zou dat toch lichtelijk gevaarlijk kunnen worden Knipoog

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:45

weet je wat nog het vreemdst is?
nog keurig in een veiligheidsvest lopen en je pony een reflexiedeken én lampjes dus helemaal zichtbaar op een fietspad en dan nog een boete..
daar zou ik als agent maar even doen alsof ik het niet gezien heb.
levensgevaarlijk op de weg, zo veroorzaak je dus ongelukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:47

ongelooflijk....

Zeker bezwaar aan tekenen Ja
Er zijn wel vaker zaken terug gedraaid die volgens de wet een boete opleveren, maar volgens logisch nadenken beter niet gedaan kunnen worden. (hang me iets bij van een bekeuring van een paardentrailer die op de snelweg met de vrachtwagens mee reed)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:47

[/quote]

Idd belachelijk! Laten we uit protest allemaal naar de woonplaats van TS gaan en braaf op die weg gaan lopen met onze paarden. Kijken hoe leuk de agenten het dan nog vinden ROFL[/quote]

*doet norse agent na* ALLEMAAL EEN BOETE!
Nee, volgens mij zou dat toch lichtelijk gevaarlijk kunnen worden Knipoog[/quote]

het zou wel een goede actie zijn om ze de ogen te openen.
heel veel bokkers verzamelen en dan tegelijkertijd op een paar plaatsen in nederland met zijn allen tegelijk de weg op zoals het hoort en dan kijken hoe leuk ze het vinden.

Julez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:50

Pff die hadden zeker niks beters te doen ofzo Verward

Vindt het echt nog steeds een achtelijke regel (ik zeg altijd maar.. met je fiets aan de hand ben je toch ook geen fietser? Tong uitsteken )
En ook erg flauw van ze dat ze je niet gewoon een waarschuwing hebben gegeven.

Citaat:
Het wordt hoog tijd dat die wet aangepast gaat worden. Een brommer moet buiten de bebouwde kom op het fietspad omdat het snelheidsverschil met de auto's daar te groot is. Maar een paard op wandelsnelheid moet wel op de weg

Indd! daar moest ik ook gelijk aan denken.. lekker krom weer die regeltjes Koe

Maargoed, als ik hier een straatritje maak neem ik ook meestal het fietspad (aangezien het verkeer hier erg druk is, en ze ook echt geen rekening houden met paarden), ben ook al een aantal keer de politie tegen gekomen, maar die hebben er nooit wat van gezegd (gelukkig).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:52

runningkawa schreef:
ongelooflijk....

Er zijn wel vaker zaken terug gedraaid die volgens de wet een boete opleveren, maar volgens logisch nadenken beter niet gedaan kunnen worden. (hang me iets bij van een bekeuring van een paardentrailer die op de snelweg met de vrachtwagens mee reed)

Dinopino @ [TAO] bekeuring voor te hard rijden met trailer
gevonden
misschien heb jij daar ook wat aan.
Ander onderwerp, maar eigenlijk ook weer niet Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:52

ach ja, typisch gevalletje van een malloot zonder verstand van paarden...

(al hoef je daar echt geen verstand van paarden voor te hebben.. alleen GEZOND verstand..)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:54

runningkawa schreef:
runningkawa schreef:
ongelooflijk....

Dinopino @ [TAO] bekeuring voor te hard rijden met trailer
gevonden
misschien heb jij daar ook wat aan.
Ander onderwerp, maar eigenlijk ook weer niet Lachen

dit doen wij dus ook met onze caravan, anders gaan al die vrachtwagens je inhalen.
levensgevaarlijk...
daar ben je niet blij mee met een hut van 6 meter lang en nog eens een halve meter breder als andere caravans hebt.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 05-08-08 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:55

Maar ook daar een boete die klopt volgens de regels die is terug gedraaid Lachen

Gaat me in dit topic er ff niet om of meer mensen dat met een aanhanger dat ook doen, gaat zo offtopic Lachen

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 14:59

Nouja zeg!!
En als ze achter je hadden gereden terwijl je op de 80 km weg aan het stappen was en finaal in de rem moesten voor je omdat 'er iemand zo gek is om op de weg te wandelen', hadden ze je zeker aangehouden met de vraag of je suïcidaal bent?

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:06

jeetje wat naar. Bezwaar zeker proberen maar ik twijfel of het wat uithaalt. Regels zijn regels, hoe belachelijk ze ook zijn. Zelf loop ik ook altijd op het fietspad, het is bij ons zelfs maar 60 km/u maar ze razen als een malloot voorbij! Zelfs met de kar vind ik het nog eng, laat staan als ik erop zit of ernaast loop!! Je bent toch ook wel raar bezig als je op de weg gaat lopen vind ik. Zoals iemand ook al zei, wat nou als je met een hond loopt? echt beetje rare regeling... pas dat iig aan voor buiten te bebouwde kom!
Vervelende agenten ook...ik ben nog nooit aangehouden gelukkig. Loop je daar braaf in je outfit, alles veilig doen, gaan ze je bekeuren... ik was pislink geworden denk ik! ik krijg dr dan nog een boete bij voor het beledigen van ambtenaar in functie vrees ik....

Dianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:06

De wet is natuurlijk de wet... Die agenten doen natuurlijk ook maar hun job Knipoog
De boete vind ik overdreven, TS had eerder een waarschuwing moeten krijgen. Want het fluovestje etc. bewijst toch maar dat ze dit niet met opzet deed?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:08

MandyR schreef:
Dat vinden ze hartstikke leuk want dan hebben ze 100 keer 40 euro te pakken.

Nee, dat bedoelde ik niet. Ik bedoelde als we braaf op die autoweg gaan lopen met onze paarden en juist niet op het pad waar TS de boete kreeg, dus volgens de regels van de agenten. Dan kunnen ze je nl helemaal niks maken Vork

ktink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:10

Als je met een duitse dog loopt mag je niet op de weg..
Maar loop je met een kipje móet je op de weg.. (mochten mensen dit doen Clown)
Haast nog krommer Knipoog...

Het klopt volgens de wet wel, helaas ..

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:11

Fiffill schreef:
Wat een onzin weer "u bent een bestuurder". Een fietser is toch ook een bestuurder Verward
Ze zouden eens ergens rekening mee moeten gaan houden of logisch nadenken. Rolleyes

even je verkeersregels leren want het is dus geen onzin! Een ruiter maar ook een begeleider van vee of iemand met een motorfiets aan de hand gelden voor de wet als bestuurder in het verkeer (basistheorie voor je rijbewijs en en je ruiterbewijs), en dat is iets anders dant wat jij er nu onder verstaat. Een brommer en fietser zijn geen bestuurders, en daar gelden dus andere regels voor.

wat niet wegneemt dat ik absoluut ook in dit geval voor het fietspad had gekozen en idd bezwaar zou aantekenen tegen de boete.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:12

moet het even in mijn boek van het koetsiersbewijs nazoeken

maar volgens mij wordt daarin zelfs aangeraden om buiten de bebouwde kom niet op de 80km wegen te gaan maar te kiezen voor het fietspad

maar vind het wel een kromme regel, dat de brommers op het fietspad moeten en paarden op de weg Scheve mond

JoT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:15

Belachelijk dit, echt belachelijk. Ok, het is de wet, maar veilig is anders. Om het nog een beetje veilig voor jezelf te houden zou je dan midden op de weg moeten gaan lopen. Met in je kielzog een sliert stapvoets rijdende auto's die je voorbij schieten zodra ze ook maar denken dat ze een gaatje zien. Heel gevaarlijk, zowel voor paard+begeleider als voor de automobilisten.

Er was toch nu een vereniging die de belangen van paardeneigenaren ging behartigen? Lijkt me een leuk actiepunt voor die vereniging, de wetgeving omtrent paarden op de openbare weg laten aanpassen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:16

denk dat een paard nog eerder schrikt van inhalend (vracht/landbouw) verkeer als van fietsers en brommers

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:17

Het is misschien de wet, maar voor de veiligheid van het verkeer, jezelf en je pony vind ik dat je de enige verstandige keuze gemaakt hebt.
Ik zou zeker bezwaar aantekenen. Misschien kan je een handtekeningen actie erbij voegen. Ik teken wel en ik denk dat op Bokt heel veel mensen jouw keuze onderstrepen.

Mijn handtekening heb je alvast Haha!

Als menner in de Randstad (Schiphol) kiezen wij langs 80 km wegen ook vaak voor fietspaden, indien mogelijk. Hoewel het wettelijk niet mag, kiezen wij voor de veiligheid van onze pony/aanspanning en rijden daar waar mogelijk op de fietspaden ipv op de weg, waar 80 km de minimum snelheid is en zeker niet de maximum snelheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:20

Evelli schreef:
maar volgens mij wordt daarin zelfs aangeraden om buiten de bebouwde kom niet op de 80km wegen te gaan maar te kiezen voor het fietspad

Idd, degene die dat van 'paarden op de weg' verzonnen heeft was/is vast en zeker geen paardenliefhebber Ik rijd ook iedere dag over een provinciale weg waar 80 zo niet harder word gereden. Vaak rijd er een man met een 2 span op die weg en ik vind het levensgevaarlijk. Op zich wel een mooi gezicht, vooral toen hij laatst tussen de auto's voor de brug stond te wachten met die rij auto's erachter, maar vind het toch wel eng Bloos

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:21

Evelli schreef:
moet het even in mijn boek van het koetsiersbewijs nazoeken

maar vind het wel een kromme regel, dat de brommers op het fietspad moeten en paarden op de weg Scheve mond

ik heb het er nog over gehad met examen ruiterbewijs. Ook daar moesten we over een zeer drukke weg, met apart fietspad, maar we moesten verplicht over de weg. Heb ik toen braaf gedaan, en daarna nooit meer Haha!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:25

Nou vind ik die paarden op fietspaden ook levensgevaarlijke fratsen uithalen wat fietsers betreft maar een 80 km weg vind ik levensgevaarlijk voor het paard. (zeker als je een shet aan een touw lopend meevoert. Ben benieuwd hoe een eventueel bezwaar beoordeeld wordt. Ja

Heb laatst er wèl voor gekozen volgens de regels ons paard aan de hand te vervoeren over een 80 km weg. Je wilt niet weten hoeveel vingers naar het voorhoofd gingen en/of richting fietspad. De automobilisten zijn er meestal ook niet van op de hoogte dat het zo moet. Knipoog

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-08 15:29

die man heeft dan nog een tweespan
ik ga straks met een enkelspan shet de weg op Scheve mond dan word ik lachend ingehaald door fietsers en hardlopers zowat Clown en dat dan op een 80 km weg?