Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

KirstenG schreef:Mijn hengst ( nu ruin) mocht 6 weken na de castratie weer tussen merrie's... Dan hoort het sperma uitgedroogd te zijn, dat was bij hem ook zo... maar als hij al 2,5 maand gecastreerd is, mag hij wel heel hardnekkig sperma hebben....
Liezel1 schreef:KirstenG schreef:Mijn hengst ( nu ruin) mocht 6 weken na de castratie weer tussen merrie's... Dan hoort het sperma uitgedroogd te zijn, dat was bij hem ook zo... maar als hij al 2,5 maand gecastreerd is, mag hij wel heel hardnekkig sperma hebben....
hij stond er 2 maanden geleden al bij in de wei, dus 2 weken na de castratie al....

piewie schreef:Mijn vriendin, komt vanmiddag ook terug van vakantie en dan ga ik het er met haar over hebben en daarna hebben we een gesprek met de stalhouder, beide paarden zijn volle frieze merrie's, dus ik en ook mijn vriendin zouden het erg zonde vinden mochten ze wel drachtig zijn.
Zie onderschrift ielsjj_ schreef:Ten eerste is het jou probleem niet.
Maar ik vind als eigenaar van die KWPN dat zei had moeten zeggen tegen de staleigenaar(esse) dat haar ruin net een paar weekjes geleden is gecastreerd en dat hij nog niet tussen de merries mag staan!
En als zij zelf hem er tussen heeft gezet dan is het zeker haar ongelooflijke grote fout dat zij hem er tussen zet.
Maar als jij je merrie er tussen hebt gezet dan moest de eigenaar van de KWPN al zowiezo hebben gezegt tegen jou (en de andere eigenaars op stal met een merrie) dat de ruin nog niet bij de merries mocht staan.
ielsjj_ schreef:Ten eerste is het jou probleem niet.
Maar ik vind als eigenaar van die KWPN dat zei had moeten zeggen tegen de staleigenaar(esse) dat haar ruin net een paar weekjes geleden is gecastreerd en dat hij nog niet tussen de merries mag staan!
En als zij zelf hem er tussen heeft gezet dan is het zeker haar ongelooflijke grote fout dat zij hem er tussen zet.
Maar als jij je merrie er tussen hebt gezet dan moest de eigenaar van de KWPN al zowiezo hebben gezegt tegen jou (en de andere eigenaars op stal met een merrie) dat de ruin nog niet bij de merries mocht staan.

Winkie schreef:Jee ben je mooi klaar mee zeg!
Je kan natuurlijk aangegeven aan de eigenaresse van de hengst/ruin dat je haar aansprakelijk stelt voor alle kosten die dit met zich mee brengt. Zij had immers moeten weten dat hij nog vruchtbaar was. Misschien dat de eigenaar van de stal hierin kan bemiddelen? De dierenarts kan het veulen weghalen als je dat wilt. Edit: Als je besluit het veulen te houden dan draait zij natuurlijk niet op voor de kosten van de DA en is het jou veulen.
Was betreft een rechtzaak aanspannen. Kop op we leven niet in de VS hoor! Probeer het eerst minnelijk op te lossen.
P.s Een veulen Fries x KWPN kan hartstikke leuk zijnZie onderschrift

femmefatale1 schreef:ielsjj_ schreef:Ten eerste is het jou probleem niet.
Als de merrie wel drachtig is, heeft TS toch een probleem.. dus je eerste zin klopt al niet.
Tuurlijk zullen de kosten dan verhaald kunnen worden (al dan niet via de rechtsbijstand) op de eigenaar van de ruin, maar de TS zit er maar mooi mee..

C_arola schreef:. even een stipje, ben benieuwd hoe het verder gaat.
Je kan zoals eerder is verteld alle kosten dat gemaakt word van de dekking, veulen, onderzoek, dierenarts alles verhalen op de eigenaresse.
Hoe oud is de eigenaresse eigenlijk van de ruin, klinkt me jong in de oren? of heb ik het mis.