Dankzij mijn cap en een engeltje op mijn schouder

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mariettuh

Re: Dankzij mijn cap en een engeltje op mijn schouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:36

Voor mij ook een bevestiging waarom ik altijd een cap opzet (en ook op MOET op stal)

En vriendin van mij is een half jaar geleden ook van dr paard gevallen. In haar vaart rolde ze voor het paard waardoor zijn hoef tegen haar cap aanknalde. Die kwam met een grote klap tegen dr neus aan en alles was verbrijzeld.
Ze heeft ondertussen al veel operaties achter de rug, maar zonder cap was de hoef (met hoefijzer) dwars door dr hoofd heen gegaan!

Lang leve de cap!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 22:48

Jeetje dat verwacht je toch ook niet! en die fotos. van die cap is echt niks meer heel
veel beterschap!

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 10:14

Zo, dat was echt mazzel! Zelf rij ik altijd met cap op als ik van het terrein af ga met m'n paard, en m'n bijrijdster heb ik dat ook verplicht. ook al rijd ik al 23 jaar en ken m'n paard door en door. Tuurlijk biedt een cap niet overal bescherming voor, maar igg wel een kostbaar en onvervangbaar bezit, je hoofd. Geloof dat de verzekering daar ook vaste regels voor heeft en dat verplicht, als blijkt dat er wat gebeurd is en je tijdens zonder cap reed vergoeden ze niet alles. Paardrijden is niet altijd veilig en het risico op ongelukjes en verwondingen is groot, zeker buiten het stalterrein.