Zooo boos! En zielige pony :(:)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Devato

Re: Zooo boos! En zielige pony :(:)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:07

Wat erg! Ik hoop dat het niet al te erg is, is je pony zichtbaar erg van stand veranderd of érg kort bekapt? Sommige pony's reageren meteen erg extreem als ze ook maar íets te kort bekapt worden. En een extreme verandering van stand kan ook betekenen dat paarden erg gevoelig gaan lopen. In ieder geval veel succes, en hopelijk kan de dierenarts je verder helpen!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:11

De hoefsmid zou me in eerste instantie geen bal schelen, DA erbij en pijnstillers erin, of ze het er nou mee eens zijn of niet, en dan morgen maar eens kijken wat de schade is. Hij ging bij mij zo de nacht niet door.

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 23:38

Arme Elin Ach gut Ik hoop dat de DA je kan helpen om d'r iig wat minder pijn te laten lijden en snel je eigen hoefsmid weer bellen!

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 00:15

Heb Someren gebeld, Peter v Oijen is geweest en ze is inderdaad te kort bekapt. Pijnstillers er in en morgenochtend ga ik voor een paar dagen metacam ophalen. Iig rekenen op ruim een week niet rijden, maar dat kan me weinig schelen als ze maar weer loopt zonder pijn.
Benen en hoeven waren wel al een stuk afgekoeld nadat ik ze straks had afgespoeld dus dat is wel heel fijn. Ik blijf iig paar keer per dag afspuiten.

Toch weer goed voor mn gevoel dat ik heb gebeld. Ze lag ook toen ik aankwam, dus iig wat ontlasting van de hoeven.

Bedankt voor het medeleven iig allemaal.
Andere hoefsmid kan naar mijn idee weinig doen aan al veel te korte hoeven? Of zie ik dat fout?

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:20

Daar kun je voorlopig niks aan veranderen

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:26

Een hoefsmid kan natuurlijk kijken of het niks anders is. Plus dat hij eventueel een verbandje aan kan leggen Lachen

Wel prettig dat je morgen meteen iets kunt gaan halen Lachen

BrightVjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:26

succes verder met je paard.
hopen dt het snel weer wat beter gaat nu met de pijnstillers.
ik zou wel voor een andere hoefsmid gaan. en deze niet meer laten komen.
van pijn kunnen paarden hoefbevangen worden. dus het is goed dt je de da hebt gebeld en alles.
Laatst bijgewerkt door BrightVjay op 04-07-08 00:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 00:27

Ik heb een paar maanden terug exact hetzelfde gehad. De smid kon er weinig aan doen, er was vrijwel niets gevijld. Paard kon niet meer lopen op het harde, in het zachte ging het moeilijk. Effin, veearts er 's avonds bij, pijnstillers en na een week foto's laten maken. Bleek de zool te dun te zijn. Een ijzer met zooltje eronder laten slaan (door dezelfde smid, heb gewoon vertrouwens erin, kan gebeuren) en paard liep weer als een tierelier. Als je in dit geval even contact opneemt met de smid, en het uitlegt, zal deze er hoogstwaarschijnlijk even een zooltje onder tikken, en dan loopt hij weer.

Je kunt je pony blootvoets laten staan, dan duurt het alleen veel langer dan een weekje, en heeft ze er veel pijn aan. Bel gewoon even je smid, wie weet bied hij het uit zichzelf aan. Dit soort dingen kunnen gebeuren, jij knipt je nagels ook wel eens per ongeluk te ver in.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 07:50

Deze smid komt niet meer, is voor mij té toevallig dat hij bij twee paarden te enthousiast aan de slag is gegaan. Plus dat hij al 3 keer te laat is gekomen, zijn werk niet heeft afgemaakt (vorige keer; fries voor wel beslagen, achter had hij geen tijd meer voor, zou hij de volgende keer wel afmaken) en nog niet eens zélf afbelt als hij ruim twee uur later komt.

Ik ga het eerst aan kijken, een weekje. Mocht het dan nog niet over zijn worden er eerst foto's gemaakt oid. Ik ga er liever geen ijzers onder zetten. Ze heeft superhoeven en wil liever niet aan ijzers

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:08

Ik ga dadelijk de smid opbellen, iemand enig idee of ik iets van kosten op hem kan verhalen? Ik bel gewoon op denk ik en vertel hem hoe het zit en wat de kosten zijn en wat hij voorstelt.

Ben alleen bang dat ik te snel over me heen laat praten Nagelbijten / Gniffelen
Rekening van de da was €160,- iig, dus is niet niks en we zouden de 13e op ponykamp gaan. Hoop dat ze dan weer beter is. Ik moet het van de da goed in de gaten houden en als het erger wordt meteen bellen.

Ben wél nog beetje boos op mn stalgenootjes, ik hoorde vanmorgen dat ze haar gisteren uit de stal hebben moeten HIJSEN en dat ze eigenlijk alleen maar gelegen heeft op de wei, maar iemand die belt? Nee hoor, allemaal lekker je eigen ding doen Nagelbijten / Gniffelen

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:18

je moet dan volgens mij wel het bewijs van de da hebben dat het inderdaad komt door te kort bekappen(dat dacht ik al)
misschien leert die smid het dan af,dit is gewoon dierenmishandeling!
Tja,leuke stalgenootjes heb je.....je hebt mensen die van alle paarden houden(de meeste onder ons mag ik hopen)en je hebt het soort wat alleen van hun eigen paard houdt......

HerAndHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:19

wat zielig voor je pony. het komt wel vaker voor dat een hoefsmid de paarden tè kort bekapt en daardoor gaan ze kreupel lopen... bij ons op de manege is ook een hoefsmid en die bekapt ze soms ook te kort... er is hierdoor een paard 8 WEKEN kreupel geweest. dus die hoefsmid moet het niet wagen 1 vinger uit te steken naar mijn pony!! we moeten nu nog wel een hoefsmid vinden die mijn pony ook kan bekappen. maar die hebben we al bijna gevonden Haha! dit is cker een goeie denk ik want het is een collega van mijn vader Haha! ik weet zijn naam niet.. maar ik weet wel dat hij heel goed is. ik zou idd als ik jou was eerst de dierenarts laten komen.. al lijkt het me duidelijk dat hij kreupel is omdat hij te kort bekapt is. daarna de hoefsmid bellen want hij moet het wel weten en dan moet je maar met hem afspreken of je hem gaat betalen of niet.

wel slechte stalgenootjes..

ik hoop dat je er wat aan hebt Haha!

MoonWencke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:20

Fijn dat ze dan ook even aan jou denken Nagelbijten / Gniffelen Hoeveel moet je aan de hoefsmid betalen? Als ik jou was, zou ik gewoon mijn geld terugvragen (of zeggen dat je niet betaalt, mocht dat nog gedaan moeten worden), want jij betaalt hem tenslotte om te doen waar hij voor gevraagd wordt en dat is ervoor zorgen dat Elin weer netjes op d'r hoeven staat, niet om d'r te laten creperen omdat hij haar te kort bekapt.

HerAndHorse: Zoals je kunt lezen is de DA al geweest Knipoog

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 10:21

Hoefsmid is al betaald, was 25 euro voor het bekappen.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:28

ik zou hem idd ff bellen, neem ff het beeld van je pony met pijn voor ogen zodat je flink kwaad wordt en dan bellen.

vivian_ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:23

mijn leasepony heeft dit ook gehad, de smid deed alle paarden daar op stal.. nou je zag dus een half jaar later nog van die lijnen in haar hoef lopen waar dus bloed had ingezeten.. die smid kwam daarna nooit meer aan mijn pony!! wij hadden gewoon onze privé-smid Bloos

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 20:05

Koelen kan trouwens ook met natte handdoeken de hoeven en natte bandages de benen, dan kan je alle benen tegelijkertijd doen, terwijl je ze omstebeurt afspuit (gewoon met spul om)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 08:34

Ik spuit ze nu gewoon elke keer 10 minuten per been af, dat werkt ook wel aardig Ja Gaat wel goed met haar, met die metacam loopt ze beter

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 08:40

heb je de smid nog gesproken?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-08 14:57

Jullie hebben het wel allemaal over flink kwaad worden, maar als je nou eerst gewoon eens rustig je smid belt en het erover hebt?
Wie weet komt hij zelf wel met een oplossing. Een beetje heetgebakerd zijn jullie wel Lachen . Mijn inziens kan dit de beste smid een keertje gebeuren.

mts83

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 00:05

ik zou ook eerst de desbetreffende smid op bellen en daar rustig jouw probleem/klacht uitleggen misschien bied hij idd zijn verontschuldiging wl aan en zal hij de schade vergoeden hou je in ieder geval de eer aan jezelf
(zo zeggen de grote mensen dat hier)

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-08 09:51

Utixo; vast wel, maar ook op 4 benen?

Ik heb hem gebeld en hij 'schrok' er ook wel een beetje van, hij wilde zelf komen kijken 'want iedereen kon wel zomaar zeggen dat het door te kort bekappen kwam', maar goed heb rapport van de da waar op staat dat de pijn meest waarschijnlijk door te kort bekappen komt (dus dat waarschijnlijk is een beetje jammer Tong uitsteken ). Hij komt nou maandag, beetje laat natuurlijk als je bedenkt dat ze afgelopen dinsdag zijn bekapt. Ook staat mijn pony nog steeds op pijnstillers tot woensdag dus die loopt al een stuk beter, nog niet helemaal goed.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-08 10:05

Jeetje dat is niet zo mooi!
Aangezien ik nogal dicht bij je in de buurt woon, wil ik graag via pb de naam van je hoefsmid weten.
Alvast bedankt!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 06:59

BrittKitt, bij die van mij was voor z'n zool verdwenen (ruim gezegd natuurlijk). Hij liep echter wel op 4 benen stokkreupel. Zodra hij voor een zooltje had, liep hij weer rad.

Wat wil je dan, dat je smid in het weekend komt, zodra jij belde? Die hoeven groeien echt niet opeens weer aan, ik vind maandag al best vlot.

Natuurlijk zijn er echt smids die veel te kort bekappen en niet hun best doen. Maar gezien het feit dat dit de eerste keer is, gok ik dat dit gewoon echt pech en toeval is. Mishandeling vind ik bij deze erg ver gaan, gewoon hier om advies vragen en rustig handelen zou beter zijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 08:10

Laat je weten hoe het verder gaat als de hoefmid is geweest? Sterkte met je paardje en hoop dat hij snel weer goed loopt.