1e prijs en 207 punten in het Z1

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: 1e prijs en 207 punten in het Z1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:26

Krijg je geen strafpunten voor, valt onder verzet, 20 seconden de tijd om te herstellen en ja je moet wel op je paard blijven, je mag er dus niet af. Maar gewoon ergens in een grijs gebied halt houden, tong terugduwen en verder rijden!

Maar goed 5 onderdelen voor het eind is inderdaad bijna klaar....weet ook niet wat ik gedaan zou hebben hoor, want het is me nog nooit gebeurd gelukkig!

Leuk om te lezen dat je nu al zover bent, kan me nog herinneren dat je volgens mij best lang ook in het M gezeten hebt omdat je paard moeilijk te sluiten was.....

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 12:38

Het klinkt zoals gezegd niet echt vriendelijk. Maar ik ga er van uit dat je het beste met je paard voor hebt. Het 3 gaten z'n mond vastsnoeren zal dan zeker niet helpen! Het ligt bij de ruiter en niet bij het paard!

We hebben hier ook een paard die dat doet. Hij is echt een ster daarin! Als het paard al net iets teveel druk heeft in zn mond, dan gooit hij hem erover heen. En als hij weinig druk heeft doet hij hem vanzelf weer terug. Hij beschermt zichzelf er igg mee, dat de ruiter die op hem zit niet teveel gaat vragen.
Dus ga even voor jezelf na. Heb je die tweede proef met meer druk als anders op het bit gereden? Ik las ook dat zn halshouding heel anders was, dus misschien reed je iets anders? Misschien is het bit te scherp?

Een scherper bit zal zeker niet helpen, maar dat zeg ik uit mijn ervaring.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 13:04

Wie heeft het hier over een scherp bit, mijn god, denk je alles gehad te hebben, krijg je dit weer.
Ik zag het al aan je onderschrift........... Boos!

Shirley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 13:14

Eusebio schreef:
Wie heeft het hier over een scherp bit, mijn god, denk je alles gehad te hebben, krijg je dit weer.
Ik zag het al aan je onderschrift........... Boos!

Sorry hoor!
Ik wil je alleen maar helpen.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 13:39

Dit topic is niet bedoeld om alleen maar kritiek te geven over de uitleg "tong over het bit en aansnoeren".
Het staat onder "verslagen" en niet onder "vragen".
Als ik hulp nodig heb, vraag ik daar om, snap je!

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 14:37

Dat snappen wij heel goed. Misschien kun jij ondertussen eens goed gaan letten op hoe je dingen tegen anderen zegt?!!

Maar dan rijst bij mij de vraag, waarom begin je dan over dat ie zijn tong over het bit doet? Dan kun je verwachten dat andere mensen hier zich afvragen waarom je paard dat doet (dus proberen je te helpen). Jij had het zelf over je neusriem strakker, logisch dat mensen daarop reageren toch?!

Houdt het vriendelijk en start desnoods dan een topic bij 'vragen'.

Talonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 15:52

Shirley_ schreef:
Ik las ook dat zn halshouding heel anders was, dus misschien reed je iets anders?

Als je het stukje goed leest, zie je dat er bedoeld werd dat de halshouding veranderde toen hij z'n tong over het bit had gegooid. Je hebt dan immers bijna geen stuur en veel paarden kruipen dan helemaal achter de lijn.

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 17:04

Dit is een verslag, geen vraag zoals je kunt LEZEN........... Boos!
Talonius, laten we maar ophouden, dit soort personen valt niet te veranderen,
gelukkig weten wij hoe het zit. Haha! Knipoog

Lovely1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 17:05

Volgende keer gewoon denken aan je formulering. Het staat namelijk niet "diervriendelijk" in je openingspost. Als je het anders formuleert komt het een stuk minder heftig over en zullen veel mensen het ermee eens zijn dat je het zo gedaan hebt.

Jacobeho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 19:54

Gefeliciteerd met je wp en succes in de Z2 Haha!
Ik zou het doodeng vinden als mijn paard dat deed (denk ik), word het dan niet een beetje lastig sturen ? of valt dat wel mee. Ik ben erg blij dat mij dat nog nooit is overkomen.
Ik hoop dat het helpt als je de neusriem een aantal gaatjes strakker doet. Maar ik zou de neusriem niet te strak doen... maar iedereen zijn eigen mening.

roanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 20:02

Gefeli met je behaalde winst! Haha!
En jammer van de tong over het bit, sommige paarden doen dit grapje nu eenmaal...(spreekt helaas uit ervaring) Tong uitsteken
Ik heb het toen opgelost door een dressuurstang met hoge tongeboog erin te hangen, en met mijn paard was toen het probleem opgelost Knipoog

oeps, of is dit ook ''niet diervriendelijk''......... Clown

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:46

Eusebio schreef:
Trouwens oversized...........uitkijken? Hoezo? Ik ben zeker niet extreem betreft de neusriem,
die zit normaal al losser dan dat de gemiddelde ruiter/amazonene hem heeft zitten.

precies zoals ik al zei, ze gaan in het kader van fair play strenger controleren op neusriemen en bitten vooral in de hogere klasses. Ik geef het als tip mee hoor dus doe ermee wat je wilt!! Knipoog

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:47

Steef20 schreef:
Weet je wat zielig is... die paarden in argentine of andere 3e wereld landen. Hoe kunnen jullie nou zien of dat paard zn neusriem veeelste strak zit. En weetje beste stuurlui zitten aan wal!!! Zien jullie eerst zelf maar eens in het Z te komen!

Uhhh als je mij toevallig bedoeld..... ik ben Prix St George maar dat is waarschijnlijk nog geen Z Clown

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-08 21:52

Talonius schreef:
Er kan beter op concours eens strenger gekeken worden naar alle slecht passende zadels, ruiters die tijdens het losrijden hun eigen stress afreageren op het paard en zo kan ik nog wel een heel rijtje opnoemen.......

en dat is nu precies wat ze gaan doen.
@ amondi ook jij zou dat toch moeten weten.... je bent toch jury? of heb ik het mis? Het gaat er niet om of ze het doet, het gaat erom dat de manier waarop het in de post staat niet aan te raden is vanwege de fairplay. Het is dus duidelijk een TIP richting de TS en geen aanval. Als zij dat zo wil interpreteren dan is dat haar pakkie an, maar dan kan ze dit soort dingen beter de volgende keer niet in een topic zetten want we weten allemaal dat je dan de wind van voren krijgt op bokt.
Nogmaals het is een TIP wat ze ermee doet, moet ze zelf weten!!

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-08 22:13

Misschien had ik het inderdaad anders moeten intrepreteren, maar het leed is al geleden. Huilen
Ik ga een stang met hogere tongboog of een enkele onderlegtrens proberen,
wie weet komen we tot een oplossing. Knipoog
Jullie lezen m'n volgende verslag nog wel, als het lukt met foto's. Pling

Ashley__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 10:14

Eusebio schreef:
Misschien had ik het inderdaad anders moeten intrepreteren, maar het leed is al geleden. Huilen
Ik ga een stang met hogere tongboog of een enkele onderlegtrens proberen,
wie weet komen we tot een oplossing. Knipoog
Jullie lezen m'n volgende verslag nog wel, als het lukt met foto's. Pling

Hier!! Zie je wel dat je vriendelijk kúnt zijn Clown

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 02:44

En Eusebio heb je het al geprobeerd??

Eusebio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 11:39

oversized schreef:
En Eusebio heb je het al geprobeerd??

Ja zeker, het is een succes geworden!
Selectie gereden en 7e met 202 en 4e met 204 uit een groot deelnemersveld.
Er werd streng gejureerd, hopenlijk bemachtigen we hiermee een startbewijs voor de Regionale. Tong uitsteken