Hengst Zouf (Shetlander) voor het eerst ITP

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

Re: Hengst Zouf (Shetlander) voor het eerst ITP

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 21:08

Ik meng me verder niet in te groot of niet, maar feit blijft dat de ruiter (sorry dat ik dacht dat het een meisje was!!) veel te ver achterop zit en dat hierdoor de druk niet goed door het zadel verdeeld wordt en bovendien op de verkeerde plek komt, kortom..zoals hij nu rijdt...past hij niet in dit zadel.

Zelfs met de, zoals je zelf zegt "te korte" beugels moet de ruiter de benen omhoog doen om de sporen te kunnen gebruiken, zou je mij kunnen vertellen welk nut de sporen hebben?

Misschien dat het nu voor zo af en toe nog gaat, maar de tijd komt toch snel dichterbij waarop deze combinatie niet prettig meer gaat zijn voor de pony (maar ook voor de ruiter niet aangezien hij zijn hele houding gaat aanpassen aan de (te kleine) pony)....

Als ik de eerste foto zie en zie hoe keurig gepoetst Zouf is (en aangezien je zegt dat ze al jaren een combi zijn) geloof ik ook echt dat de twee het goed met elkaar kunnen vinden, maar misschien is straks verder gaan met mennen een leuke optie?

Allegandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-08 22:00

Ik denk dat de TS het nu ondertussen wel begrijpt wat jullie meningen zijn voor het rijden,zadel,sporen, lengte ruiter,...
Vind het zo zonde dat er dan over en over weer het zelfde berichtje verschijnt. Maar goed....

Verder vind ik de pony een leuk ding om te zien! Lachen
En denk dat Mennen wel een optie is voor als hij er niet meer op rijdt Ja

Salama

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 10:21

Leuke pony, ik ga niet dingen zeggen die al gezegd zijn... Maar dat excuus dat er geen goed passend zadel te vinden is... is echt onzin! ik heb een dressuurzadeltje voor mijn shetterd, Van Henri De Rivel, ligt perfect, schuift niet, zelfs zonder staartriem..! Maar als dat te duur is, kan je altijd over gaan op een 15'' wintec Knipoog Die liggen vaak ook goed op shetlanders!

Groetjes

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 11:44

Amitje...raar commentaar...mijn pony is 90 cm, 3 jaar, onbeleerd en hengst en het enige wat erop komt is kleine kinderen tot 30 kilo. Er heeft al een 4-jarige opgezeten en Nels vindt alles prima. Is gewoon een kwestie van opvoeden.

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 15:22

Sappos schreef:
Amitje...raar commentaar...mijn pony is 90 cm, 3 jaar, onbeleerd en hengst en het enige wat erop komt is kleine kinderen tot 30 kilo. Er heeft al een 4-jarige opgezeten en Nels vindt alles prima. Is gewoon een kwestie van opvoeden.

Het is gewoon waar dat sommige Shetlanders nog te moeilijk zijn voor hele jonge onervaren ruiters. Denk er ook aan dar deze pony hengst is en het héél goed weet Bloos
En ja ik kan er 4-jarige op zetten en dan vindt Zouf ook prima, maar laat da pony dan liever niet los, vind ik onverantwoord Knipoog

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-08 16:44

Ben het eens met de voorgaande berichten, ga dit niet allemaal herhalen. Ben ik trouwens de enige die het ontverantwoordelijk vind dat de jongen onder de pony ligt? Heb dit echt nog nooit eerder gezien!

Verder moet ik wel even zeggen dattie wel errug leuk is ingevlecht en dattie goed kan springen! Haha!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:26

dravergekkie schreef:
vraag me af of de ts een bord voor dr kop heeft...

Zouden we het een beetje vriendelijk kunnen houden ? Bloos Ik zie niet ect in wat dit bijdraagt aan deze topic ? Verdrietig
kirrepir schreef:
Ben ik trouwens de enige die het ontverantwoordelijk vind dat de jongen onder de pony ligt? Heb dit echt nog nooit eerder gezien!

Het is idd niet echt handig Tong uitsteken . Maar het geeft wel het vertrouwen tussen beiden weer Haha!
Of denken jullie echt dat deze pony zo rustig blijft als hij door zijn ruiter "mishandeld " wordt ?
Allegandra schreef:
Verder vind ik de pony een leuk ding om te zien!
En denk dat Mennen wel een optie is voor als hij er niet meer op rijdt

Is inderdaad een leuke optie Clown ...Ruiter groeit ontzettend hard Knipoog en pony groeit helaas niet meer Clown
kirrepir schreef:
Verder moet ik wel even zeggen dattie wel errug leuk is ingevlecht en dattie goed kan springen! Haha!

Bedankt voor het leuke commentaar ; dat was ook het hele opzet van deze topic Haha!

Het is gewoon een hele speciale combi ...Ben is helemaal gek van ZOEFIE en wederzijds. Als Zoef ben ziet/hoort begint hij al te hinneken. We wilden hem gewoon een keertje ITP zetten voor zijn toewijding en gedrevenheid en vooral voor wat hij met ZOEFIE bereikt heeft en de liefde die hij geeft Ach gut
Van grasmaaier naar sportpony Haha! Vork Clown
Het is een jongentje met veel sociale en psychische problemen ( niet dat dat er iets toe doet) en bij ZOEFIE vindt hij echt rust. Dromen
Hij vraagt nu al lang naar zijn "rapportage" op internet ...
Toch denk ik dat we deze link maar even niet doorgeven Cool

Mennen lijkt inderdaad een heel leuk alternatief ! >>>> Weet iemand een tuige & karrtetje voor een Shet van 0,98 Cm ???? Vingers aflikken

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:30

amitje schreef:
Sappos schreef:

Het is gewoon waar dat sommige Shetlanders nog te moeilijk zijn voor hele jonge onervaren ruiters. Denk er ook aan dar deze pony hengst is en het héél goed weet Bloos
En ja ik kan er 4-jarige op zetten en dan vindt Zouf ook prima, maar laat da pony dan liever niet los, vind ik onverantwoord Knipoog

Ik kan mijn pony ook loslaten maakt niet uit. Een groot deel ligt toch écht aan de opvoeding. Mijn hengst weet ook héél goed dat hij hengst is maar hij weet ook wie er op m zit, wie er naast m loopt ed. Zo zal hij bij een klein kind anders zijn dan bij mij.

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-08 23:39

Deze Hengst ( Zoefie dus) wordt regelmatig als schouwhengst gebruikt voor boeren paarden. Knipoog
Hij heeft ook al gedekt & weet dus HEEL goed dat hij hengst is Clown
Daar verander je NIETS aan met opvoeding ; >>> dat is instinct & moeder natuur Koe
Een klein kind alleen op deze pony zetten , zou pas onverantwoord zijn Verdrietig
Het Is & blijft een eigenwijze Shetlander Vork

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 00:53

Schouwen vind ik maar sneu...kat op t spek binden...Toch kan je dmv opvoeding de hormonen echt ernom in toom houden. Zo kan je toestaan dat hij naar merries kijkt en brult óf niet natuurlijk.
Alsnog de combi is leuk maar de jongen is gewoon te groot...klaar.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 08:41

[quote="devi786]Mennen lijkt inderdaad een heel leuk alternatief ! >>>> Weet iemand een tuige & karrtetje voor een Shet van 0,98 Cm ???? Vingers aflikken[/quote]

Wij zijn begonnen met de "befaamde" zwarte shetlander sulky (als je op horseshophorsepower.nl kijkt, vind je die snel)....koop je daar de sulky, kun je een tuig erbij kopen voor 125 euro dus ben je voor een 500 euro klaar en heb je alles nieuw. Men zegt dat het geen sulky is om mee door het bos te crossen (al heb ik dat wel met veel plezier gedaan Haha!), maar dat slaat in mijn opinie meer op echte kuilen en scherpe bochten...het betere marathonwerk zeg maar....

Nogmaals...wij hebben er erg veel plezier van gehad maar zijn nu overgegaan op een 4-wieler omdat we nu beide pony's ervoor hebben (zie profiel)...om te starten is het een hele leuke optie en zullen ze zeker iets soortgelijks in België hebben...anders kun je natuurlijk altijd ook nog kijken op de tweedehands sites (marktplaats, kapaza) maar zelf was ik daar wat huiverig voor...je weet niet wat er met zo'n karretje gebeurd is en vaak vragen ze toch nog de hoofdprijs voor tweedehands tweewielers dus scheelde het zo weinig maar heb je wel de garantie e.d.

Misschien binnenkort een ITP met veel pagina's aan leuker commentaar!?!? Het is en blijft een erg leuke pony en je ziet dat de twee goed met elkaar overweg kunnen maar rijden is van de mogelijkheden gewoon de minst goede optie voor Zouf (naar mijn bescheiden mening Knipoog )

groetjes,

Nathalie

xChamberlain

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 09:22

Ik vind het er nou niet echt goed uit zien. Sowieso een kind van 11 jaar, kan over het algemeen nog niet goed met z'n benen rijden. Ben ik van mening.
En een zweep zou toch genoeg moeten zijn?
Op foto 4 loopt hij wel heel erg kort in de hals. Ze hoeft hem niet in de stelling te werken.
En ik vind haar tegroot. Maarja. Dat is mijn mening Bloos

amitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-08 10:15

xChamberlain schreef:
Ik vind het er nou niet echt goed uit zien. Sowieso een kind van 11 jaar, kan over het algemeen nog niet goed met z'n benen rijden. Ben ik van mening.
Op foto 4 loopt hij wel heel erg kort in de hals. Ze hoeft hem niet in de stelling te werken.

Ok dat hebben we nu al een paar keer gehoord Haha!
En voor de zoveelste keer: Het is een JONGEN, GEEN MEISJE Bloos

kallista90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 11:31

devi786 schreef:
Het is idd niet echt handig Tong uitsteken . Maar het geeft wel het vertrouwen tussen beiden weer Haha!
Of denken jullie echt dat deze pony zo rustig blijft als hij door zijn ruiter "mishandeld " wordt ?

Dat is zeker niet wat ik denk, maar ik vind het (zoals je zelf ook zegt) niet echt handig, je weet maar nooit waar Zouf opeens heen zoeft Clown Maar je geeft zelf aan dat je dat wel snapt dus Knipoog

Verder is het natuurlijk prachtig dat de jongen zon goede band heeft met Zouf, altijd erg leuk om te zien, kan er zelf ook zo van genieten als een kind helemaal gek is met een pony Haha!

Anouck_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 14:56

Ik vindt het een leuke pony , µ
Maar de peesjes zijn wat te groot & dat is het enige
Waarop ik iets kan aanmerken ! de ruiter is goed voor de
pony & hindert de pony ook niet ! look at the pictures !
ze hebben er beide LOL in ! Leuke Combinatie ! Haha!

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:34

@ Anouck_x
Bedankt voor het leuke commentaar Haha!
De peesjes zijn shetlander maat ... maar Zoefie is een minishet ( 0,98 cm) dus mssn wel te groot... Bloos
Wij zijn toch blij dat er eens iets positiefs over ons ZOEFIE gezegd wordt Haha!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:47

Joh mensen zeur niet zo...
een sht is sterk, kan echt wel wat aan...
en kleine spoortjes zijn nog altijd beter dan twintig keer achter elkaar schoppen in een buik toch?
en een 11 jarig kind weegt niet te veel^^ kan die makkelijk dragen!

leuke pony!
veel plezier er nog mee!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:49

xChamberlain schreef:

een kind van 11 jaar...
sorry maar ik rij al vanaf me 4e...
denk je dat ik op me 11e niet met me benen kom rijden haha
geen vooroordelen hebben... nergens voor nodig
als de pony dr geen zin in heb... doet ie het echt niet hoor
(shetlander eigen)

ammiedes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:53

echt een super stoer beestje Pling

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:53

Manderyntjuh schreef:
en kleine spoortjes zijn nog altijd beter dan twintig keer achter elkaar schoppen in een buik toch?

leuke pony!
veel plezier er nog mee!

Amen...!

Manderyntjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 16:56

Nivada schreef:
Manderyntjuh schreef:

leuke pony!
veel plezier er nog mee!

Amen...!

hahah Ja is toch zo!!!
kom op zeg.. waarom altijd maar dat negatieve commetaar!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:03

amitje schreef:
Dus je vindt de ruiter te groot voor de pony ?
Sorry, maar heb echt al ergere gevallen gezien !!! Hij is aan de grote kant, maar het gaat zeker nog, de pony kan hem makkelijk zat dragen !

Als jij je buren je kind ziet slaan, geeft jou dat dan ook het recht om dat te doen? Je moet niet kijken naar wat anderen doen.... Ik zie genoeg mensen die inderdaad te groot zijn op Shetten zitten, maar dat is toch geen reden voor mij op op de Shet van mijn zus te gaan zitten met mijn 1,70 meter???

Ik lees hier vaak als verdiging: Ja, het is te groot, maar het is een Shet dus ze hebben de goede maat niet. Als iets er niet is in de goede maat, kan je het dus ook niet gebruiken!
Het zadel is te groot (ligt nu op de schouder, kan niet verder naar achter dan ligt het op de nieren) dus rijden met dit zadel kan gewoon niet. Zet hem lekker voor de kar als je geen ruiter kan vinden die erop past, deze JONGEN is simpelweg te groot voor dit paardje.

Paardje daarentegen is wel een leuk ding, geloof dat je dat graag had willen horen? Op het paardje is niets aan te merken, maar ik hoop dat je wat met het commentaar doet ipv je kop in het zand te steken en excuusjes te verzinnen...

devi786

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:12

[quote="Manderyntjuh"]Paardje daarentegen is wel een leuk ding, geloof dat je dat graag had willen horen? Op het paardje is niets aan te merken, maar ik hoop dat je wat met het commentaar doet ipv je kop in het zand te steken en excuusjes te verzinnen...
[quote="amitje"]

Ja ; idd wilden we een keertje horen dat ons ZOEFIE een leuk ding is Tong uitsteken

HIj heeft ook een hele hechte band met Benneke ( de ruiter) die wegens omstandigheden ( sociaal/familiaal) niet echt een andere pony kan vinden.... Bloos
Voor iedereens informatie : Benneke is nu bezig om ZOEFIE op te leren om te mennen ( >>> we steken dus zeker onze kop niet in het zand) Haha! ( foto's zullen volgen ; hij loopt nu al aan de lange lijnen met autobanden er achter)
Nu zijn we alleen nog op zoek naar een tuigje & een karretje ( liefst met 4 wielen)
Wordt vervolgd Clown

miranda1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:13

hey,

ik vind het geen fijn plaatje om te zien. zadel ligt te ver naar voren een zadel mag echt niet op/over de schouders liggen dat belemmert hem in zijn lopen en doet waarschijnlijk ook pijn.

verder zou ik de beugels 2/3 gaten langer doen dan gaat hij ook al beter zitten waarschijnlijk..

de ruiter is ook wat te groot maar niet te groot.. maar beugels te kort doen is nooit goed...als je de beugels gewoon op de goede maat doet geeft het al een beter beeld waarschijnlijk.

en het paardje loopt veelste gespannen...

maar vind het een mooi beestje...

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:15

amitje schreef:
Ja ; idd wilden we een keertje horen dat ons ZOEFIE een leuk ding is Tong uitsteken

HIj heeft ook een hele hechte band met Benneke ( de ruiter) die wegens omstandigheden ( sociaal/familiaal) niet echt een andere pony kan vinden.... Bloos
Voor iedereens informatie : Benneke is nu bezig om ZOEFIE op te leren om te mennen ( >>> we steken dus zeker onze kop niet in het zand) Haha! ( foto's zullen volgen ; hij loopt nu al aan de lange lijnen met autobanden er achter)
Nu zijn we alleen nog op zoek naar een tuigje & een karretje ( liefst met 4 wielen)
Wordt vervolgd Clown

Super Haha! ! Jammer, wij hebben net ons mini-tuigje verkocht. Maar mijn zus (merrieveulen op bokt) kan voordeling aan super goede tuigen komen (kunststof en leer). Uit de US en met de lage Dollarkoers is dat nog voordeliger dan een tuig uit Nederland. De kwaliteit leer die ze daar gebruiken is ook veel beter!

Maar echt goed om te horen dat jullie wel aan een oplossing werken Haha! . Op deze manier kan Benneke ook veel langer van Zouf genieten en hoeft hij voorlopig geen afscheid te nemen. Alle partijen blij toch? Haha!