Haflingerhengst Nobbie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anseltje

Re: Haflingerhengst Nobbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:14

Wauw wat een heerlijk hoofd heeft hij zeg! Flinke bos manen, daar durven de merries volgens mij geen nee tegen te zeggen. Tong uitsteken
Die wapperfoto vind ik echt lachwekkend, lekker koppie! Lovers

Foto's zijn ook erg mooi OK dan!

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:36

Tja je vraagt 'normale' reacties.. maar als je foto's op itp zet, vraag je om allerlei reacties natuurlijk Knipoog
Prachtige hengst hoor !! Ben het met de anderen eens dat hij ielig is, maar ik geloof niet dat hij het slecht heeft, als hij lekker in de wei kan lopen! Dat kan je van veel andere hengsten niet zeggen. En, beter wat ieliger, dan te dik he! Lachen

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:45

wauw, wat een prachtige haf!!!

Eva1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:56

Super mooi paard zeg! Hij heeft echt een mooie lange gespierde rug! Leuk sprekend koppie en mooie witte volle manen. Heel mooi, wel vind ik dat hij op foto 7 een beetje aan de magere kant ligt.. of hij heeft een hele diepe kruis.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 11:18

Jaa daar hebben we Nobbi Haha! Haha! Haha!

Het zijn mooie foto;s geworden... Dat hij nog wilde showen in dat warme weer Tong uitsteken

En ik ben van mening dat hij irl nog veel mooier is Haha! Zowel van buiten als van binnen Knipoog

Echt een toppertje (ik ben verliefd Tong uitsteken )

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 13:10

Ben het helemaal met je eens dat hij lekker moet kunnen bewegen ook in het dekseizoen.
Maar vooralsnog vind ik hem dan te mager.
Het paard is wel je visitekaartje waar je mee aan komt zetten.

Je kan hem toch ook een paar uurtjes buiten zetten of en zorgen dat hij aan het werk is voordat hij stal gaat.
Extra eten erbij en dan blijft hij vast wel iets mooier op gewicht.

Verder vind ik het een super mooi dier, erg mooie glans ook Ja

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 18:23

Kelly wat is sneuer? Een paard dat veel te dik is of een paard dat wat dunner is dat we gewend zijn van een paard maar zeker niet ongezond. Ik ken hem irl en hij ziet er echt heel erg goed uit... ik zou willen dat mijn paard er zo uit zag. Tja het is midden in het dekzseisoen dus ja hij is wat magerder en ja hij is je visitekaartje. Dat snap ik ook wel... Maar voor mij maakte het niet dat hij wat magerder is ... zolang hij maar niet te dun word tegen het ondezonde aan.

En als ze hem op stal zou zetten gaat hij in stal rondjes lopen. Dan heb je zometeen een paard dat overbelaste pezen heeft van het rondjes lopen en zelfs nog erger... dan gaat hij waven... Tjah dan (naar mijn mening) lekker buiten en wat dunner.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:24

Schitterende foto's hoor...(kun je niet eens bij mij langskomen, hihi).
Mooie hengst, hij lijkt wl van goud..is ie in het echt ook exact die kleur, of aangesterkt met glansspul?

Dekken is topsport voor hengsten, je ziet ze vermageren als ze bij de merries staan..

Staat jouw hengst ook tussen de merries, of echt het land ernaast? Ben je anders niet in de mogelijkheid hem uit de buurt van de merries te houden, tenzij het nodig is? of bij te voeren? Vind hem nl ook iets te schraal ogen...

Dj69

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-08 21:28

Prachtig hoofd en die manen wauwwwww

Kelly_Taco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 08:43

Peelie schreef:
Kelly wat is sneuer? Een paard dat veel te dik is of een paard dat wat dunner is dat we gewend zijn van een paard maar zeker niet ongezond. Ik ken hem irl en hij ziet er echt heel erg goed uit... ik zou willen dat mijn paard er zo uit zag. Tja het is midden in het dekzseisoen dus ja hij is wat magerder en ja hij is je visitekaartje. Dat snap ik ook wel... Maar voor mij maakte het niet dat hij wat magerder is ... zolang hij maar niet te dun word tegen het ondezonde aan.

En als ze hem op stal zou zetten gaat hij in stal rondjes lopen. Dan heb je zometeen een paard dat overbelaste pezen heeft van het rondjes lopen en zelfs nog erger... dan gaat hij waven... Tjah dan (naar mijn mening) lekker buiten en wat dunner.

Ik heb het niet over een veel te dik paard Knipoog
Maar ik vind hem hier te schraal.
Zal wellicht ook wat met zijn leeftijd te maken hebben.
Overigens beweer ik nergens dat er niet goed voor hem wordt gezorgd oid.
Hij is niet schrikbarend dun maar voller zou hij mooier tonen Ja
Wellicht wat maismail bijvoeren of iets?

B_Sweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 10:12

Leuke haf !Je zou niet zeggen dat het een koudbloed is als je hem zo ziet staan Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 12:23

Mooie haf Lachen
Echt super behang zeg .. Poehh ! Ook een schitterende kleur Ja

Ben het trouwens wel helemaal eens met wat Kelly zegt Ja Niet aanvallend bedoelt Lachen!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 13:50

Amy77 schreef:
Schitterende foto's hoor...(kun je niet eens bij mij langskomen, hihi).
Mooie hengst, hij lijkt wl van goud..is ie in het echt ook exact die kleur, of aangesterkt met glansspul?

Dekken is topsport voor hengsten, je ziet ze vermageren als ze bij de merries staan..

Staat jouw hengst ook tussen de merries, of echt het land ernaast? Ben je anders niet in de mogelijkheid hem uit de buurt van de merries te houden, tenzij het nodig is? of bij te voeren? Vind hem nl ook iets te schraal ogen...

In het echt is ie ook die kleur ja Haha! .. Ik gebruik alleen maar Equistar in zijn manen en staart om ze een beetje uit de klit te houden..

Hij staat niet in de kudde, maar alleen. Er zitten drie landen tussen hem en de merries, dus verder weg houden is niet mogelijk.. Maar mijn stallen zijn én te klein om een paard dag en nacht in op te sluiten én zoals Peelie al aangaf wil ik niet hebben dat ie de hele dag rondjes staat te draaien in de stal. Zoals al eerder vermeld heeft hij dag en nacht vers jong gras ter beschikking en voer ik hem ook nog eens een aantal kilo Sportbrok bij per dag, ter toeslag op het dekken en rijden..

Paard heeft bij een vorige eigenaar tegen hoefbevangenheid aan gestaan, dus ik ben heel voorzichtig wat extra voer betreft zoals Maïsmeel enz.

@B_Sweet: Haflingers zijn ook geen koudbloeden Knipoog , dus het klopt dat je niet zou zeggen dat er een koudbloed staat..

Carlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 15:56

Citaat:

@B_Sweet: Haflingers zijn ook geen koudbloeden Knipoog , dus het klopt dat je niet zou zeggen dat er een koudbloed staat..[/quote]

Haflingers zijn wel koudbloeden hoor Knipoog
Althans, dat is mij altijd wijsgemaakt Clown

Christieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 16:58

Ik vind 'm erg mooi! Zeker die manen Bloos

siertjelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:29

Woow!! wat een geweldig paard! echt te mooi hoor. Iedereen die zegt: Hij is te mager. vind ik nogal dom omdat de het niet kunt weten waarom hij misschien iets dunner is dan normaal.

maargoed echt een hele stoere haf hoor. Ik ben jaloers Kwijl

doei doei Doei! Doei!

TwistFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:46

Dorienn schreef:
mooie haf, maar is hij niet veel te mager?

heeft er iemand aan gedacht dat het niet allemaal baroque type haffen zijn..

de moderne hafjes zijn langer en smaller,

verder is een paard die een beetje mager staat .
niet altijd verwaarloost!

hij ziet er gezond uit, ondaks een beetje ribben blinkt hij en zien zijn ogen er levendig uit!

heel mooje haf!!!!

xxx

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 19:59

pff ik vind het geen reclame voor je dekhengst. Ik zou zorgen dat hij wat meer vlees op zijn botten krijgt. Dan toont hij ook even meer.
Wat is trouwens de reden dat hij alleen staat? Ik vind een hengst alleen zetten maar wel met zicht op de merries niet echt diervriendelijk. Bloos

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:03

ik ben verliefd Tong uitsteken
haha
nee
ik vind hem echt mooi
natuurlijk is die ieler(na je uitleg)

Thalita2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 20:31

echt een hele mooie haflinger !! Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:22

Niemand zegt toch ook dat hij verwaarloosd wordt? Integendeel bewijst de foto, hij glanst als een tierelier, als een paad ziek is ziet hij er niet zo uit..alleen onze mening is dat sommige van ons hem wat schraal vinden ogen en dat mag best gezegd worden..is geen aanval, maar gewoon een opmerking.
Beestje zal kerngezond zijn, anders wordt zo'n dier heus nie een goedkeurde dekhengst hoor Knipoog

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 23:13

Caira schreef:
pff ik vind het geen reclame voor je dekhengst. Ik zou zorgen dat hij wat meer vlees op zijn botten krijgt. Dan toont hij ook even meer.
Wat is trouwens de reden dat hij alleen staat? Ik vind een hengst alleen zetten maar wel met zicht op de merries niet echt diervriendelijk. Bloos

waarom is dat niet dier vriendelijk??? wat vind je dan wel diervriendelijk?

nee ik vind dat hij er echt goed uit ziet en dat sommige mensen niet z'on plaat voor hun hoofd moeten houden en meer naar het beeld van mijn merrie neigen . (wat dus ook nog veul te dik is...)

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 00:38

Caira schreef:

Omdat ik geen zin heb in een dood veulen Clown .. Hengsten staan erom bekend veulens van andere hengsten te kunnen verwonden of zelfs vermoorden, denk niet dat ik het risico wil lopen om dat op te gaan zoeken, jij misschien wel? Nicole moet dit jaar nog niet door hem gedekt worden, dus logisch dat ik die er niet bij zet zonder dat ik zeker weet dat ze al dragend is van de hengst waar ze dit jaar dragend van moet worden Clown .. Daar komt als derde punt nog bij dat ie net als iedere andere hengst door zou blijven proberen te dekken ondanks dat ze al wel dragend is.. Ik denk dat dat nog iets dieronvriendelijker is, voor zowel de merrie als de hengst Knipoog ..

Maar ik begrijp dus goed dat jij het beter vind om een hengst dag en nacht op te sluiten, omdat ie anders teveel zicht op de merries heeft en dat dieronvriendelijk is Knipoog ? Oké, erg slimme zet.. Krijg je zo'n bommetje van waar niet op te rijden valt en die lekker zijn pezen aan gort loopt tijdens de paar uurtjes dat ie wel even naar buiten mag of tijdens de rondjes die hij in de stal blijft lopen omdat ie niet anders kan Clown ..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:41

Nee, ik vind het onverantwoord om welk paard dan ook 24/7 in eenzame opsluiting te houden, of dit nu in een bak, stal of weiland is. Zorg voor een merrie waar hij wel lekker mee kan staan, of zorg dat hij uit het zicht van de merries met een ruin staat.
En het feit dat een hengst door zou blijven dekken als een merrie al drachtig is? Dan zou je dus nooit een merrie en hengst 24/7 bij elkaar kunnen zetten. Evenals het verwonden of doden van veulens van een andere hengst. Bij ons ras wordt vrijwel alleen natuurlijk gedekt. Meestal in de bak of weide onder toeziend oog van het veulen van het jaar daarvoor. En zoiets heb ik buiten het wild om nog nooit gehoord.

Cadaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 10:31

zeer mooie manen en mooie donkere kleur

vind het altijd erg mooi staan dan die spieren vooraan zo goed ziet!