[WN] 29 juni 2008 Onderlinge wedstrijd in Haarle

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Karin

Re: 29 juni 2008 Onderlinge wedstrijd in Haarle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:46

Het was leuk! En gezellig! En leerzaam! Ja

En we waren zomaar 1e in de horsemanship! Bloos! Ter plekke besloten bij te schrijven (twee proefjes onthouden in plaats van eentje bleek toch niet zo lastig) en dan win je zo'n mooi blauw lintje... Nagelbijten / Gniffelen

Trail ging ook best aardig, wel de L achterwaarts volledig verprutst en dat kostte punten. Verslag volgt nog, er kan uiteraard nog een hoop veel beter (Ret en ik zijn echt nog beginners) maar voor een oefenwedstrijd ben ik best tevreden! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:47

He wat leuk Karin, knap hoor! Jullie hadden er gelukkig fijn weer op ook.
Ben benieuwd naar de verslagen en foto's!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 17:47

L4 is best te doen, ook voor beginners zoals wij, Ret kan prima galopperen. Haha!

De L5-combinaties deden het trouwens stukken beter op de vlag dan de L4, wat een relaxte paarden hadden die! Bloos!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 18:41

Nou, wij zijn er ook weer! Wat hebben wij met z'n allen een lol gehad!! Vandaag mocht ik eens mee maken wat het betekende om groom te zijn van mijn zusje, wat absoluut niet tegen viel! Het was super georganiseerd, leuke mensen, en ontzettend goed commentaar en tips. Vond het echt super!!
Ook bij ons ging het aardig goed... Manon, mijn zusje, deed L5 Showmanship, Horsemanship en Pleasure. Bij de Showmanship en Horsemanship werd ze 1e en bij de Pleasure 2e. Ze was apetrots en had het heel erg naar haar zin.
Ik zelf deed L4 Trail en Horsemanship. Asterix had er een beetje genoeg van, dus was niet heel erg goed aan mijn hulpen. Toch super tevreden over de trail. We zijn nu zo'n 3 weken met wat trail bezig en heel wat dingen hadden we nog nooit geoefend. Toch na een kleine schrikreactie over de 'enorme' brug gelopen wat ik super vond! Bij de trail hadden we uiteindelijk een 2e plek. De horsemanship ging voor mijn gevoel echt slecht, alhoewel als ik zo terug kijk deed hij ook heel wat dingen wel goed... Bloos Daarbij een 3e prijs.
Heb het enorm naar mijn zin gehad. Organisatie bedankt, het was echt super!! En oh ja, ga nog even de foto van de brug opzoeken, om te bewijzen dat we daar echt wel over heen zijn gegaan.
Trouwens Manon heeft nog een topic gemaakt: Manon94 @ [WN-ITP] Mijn eerste wedstrijdje en gelijk prijs!!! Kunnen jullie haar trotse gezicht bewonderen!! Haha!

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 20:33

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:09

Ik ben ook weer thuis, poepoe, wat word je daar moe van zeg!

Verslagje:

Toen ik vanochtend op stal kwam, lag Sheek languit in de wei te maffen. Hij zou eigenlijk binnen blijven i.v.m schoonhouden, maar dat is blijkbaar niet goed gecommuniceerd... Gelukkig was ik een beetje aan de vroege kant (half 8...), dus ben ik met biotex en zilvershampoo in de weer gegaan. Een halve liter antiklit later, was Sheek chagerijnig maar schoon. Hij was een beetje boos dat hij zo ruw gewekt werd met een sokkenwasbeurt met koud water, geen ontbijt en gepluk en gepulk... en dan ook nog eens vast moeten staan! Ik zag de bui dus al weer helemaal hangen.

Toen mijn vervoer arriveerde, hebben we met veel moeite meneer op de trailer gekregen, hij was niet echt ik een meewerkend humeur. De rit zelf was gelukkig erg kort en zonder voorvallen (we zagen nog wel een politieauto, en ik was mijn paspoort vergeten, maar ze stopten ons niet). Eenmaal in Haarle aangekomen stond de koffie al op ons te wachten.

Na even snel een bakke gedaan te hebben, hebben we Sheek van de trailer gehaald. Hij had gelukkig niet al te veel gezweet, en ik heb de trailer even als kleedkamer gebruikt, terwijl mijn geestelijke steun/groom Sheek "omkleedde" in zijn sjieke halster. Ik voelde me nogal overdressed, maar dat scheen mee te vallen. We begonnen met Showmanship at halter, en tijdens het warmstappen was ik verbaasd dat Sheek zich zo goed gedroeg. Hij wil nog wel eens lastig zijn op ander terrein...

Toen we van start gingen, was ik als eerste aan de beurt. Mijn start was nogal rommelig, ik liep de pion bijna omver. Bij de inspectie was mijn overstappen ook niet perfect, op een gegeven moment struikelde ik bijna over mezelf. Ik moet zeggen dat ik dit ook niet echt veel geoefend had, haha! Sheek was zelf echter een engeltje, in de line-up stond hij zelfs te slapen! Resultaat: 2e prijs!

Hierna hebben we gezadeld en omgekleed, en hadden we tijd om los te rijden. Hij liep heerlijk, en dit zette zich door in de proef. We begonnen met Trail, lastig! De brug was toch maar eng en we hadden een gaitbreak in de jog-over. Het vierkant werd een beetje mikado toen Sheek 1 balkje raakte en besloot er maar vast uit te stappen... Hij bleef echter lekker rustig, en ik kon alleen maar erg breed glimlachen! Resultaat: 1e!!! (van de 2, haha)

Daarna de Horsemanship, en Sheek ging als een droom! Het was dat ik halverwege mijn proefje vergeten was, en niet meer precies wist wat ik doen moest... Hierdoor vergat ik de backup, de daaropvolgende pivot werd een wendig om de achterhand en ik belandde aan de verkeerde kan van de pionnen. Domme foutjes van mij, en extra jammer omdat Sheek ging als een trein... Resultaat: 3e plaats!

Als laatste reden we de Pleasure. Weer ging het erg erg lekker, inhalen/invoegen ging prima, we waren beiden doodkalm en ik hoefde niet nep te lachen, ik had automatisch een grote glimlach! Af en toe moest ik even ingrijpen omdat hij wat hard ging, maar tempocontrole was over het algemeen goed, hij liep lekker ontspannen. We moesten nog een paar pasjes achterwaards in de line-up, dat ging heel iets scheef. Niet dat het uitmaakte... we werden eerste!

Helaas wilde mijn vervoerspersoon graag naar huis, dus ik heb de L4 niet bekeken. De weg naar huis kreeg een kleine omweg via MacDonalds voor ijsjes, en Sheek staat ondertussen weer lekker in de wei. Mijn dag kan niet meer stuk, mijn Attitude-Horse die onberijdbaar was en niet te sturen, is getransformeerd tot een ontspannen rijdbaar paard! (of heeft iemand hem snel verwisseld voor een ander?) Ongelooflijk wat lessen doen kan... Ik had met mezelf afgesproken dat, als dit goed ging en hij zich zou gedragen, we naar de show in Hoogenweg op 26 juli zouden gaan. Ik denk dat ik de inschrijfformulieren maar eens even uit moet gaan printen... Haha!

Manon94

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:38

Hoi Andrea,
Ik vond jou ook superdepuber, hoor!
Ik vond het ook erg leuk om jou als concurent te hebben, haha.
Ik moet van Nienke zeggen dat ze je zo wat foto`s stuurt die wij gemaakt hebben.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 21:46

Ow, fijn! Ik ben wel heel benieuwd, volgens mij hebben mijn lieve grooms/geestelijke steunen vergeten foto's te maken, ze hadden wel een camera mee...

Ik vond het ook echt super super super leuk, we gaan elkaar vast nog wel vaker zien! Haha!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 14:30

Zo, ben weer een beetje bijgekomen, Ik heb veel respect gekregen voor juryleden en mensen die dit soort evenementen in het groot organiseren!!
Ik denk dat het wel duidelijk is dat we allemaal een hele leuke leerzame dag hebben gehad!! Die tinkers hebben het wel heel erg bont gemaakt!!

Tot de volgende keer!!!!!!

gr. johanna

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-08 17:36

Ja, het was een hele leuke en gezellige middag. Ik ben ook blij dat iedereen het zo naar z'n zin had. Onze Phoeps heeft het zo voor de eerste keer echt super gedaan. En zelfs Amy Jane heeft de bonte aanval overleeft... hihi (Dus zonder te flippen....)

De dag was zeker voor herhaling vatbaar.
Op naar de volgende onderlinge!

(PS:De foto's komen binnenkort op de site te staan.)

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:23

Haarbal schreef:
Ow, fijn! Ik ben wel heel benieuwd, volgens mij hebben mijn lieve grooms/geestelijke steunen vergeten foto's te maken, ze hadden wel een camera mee...

Ik vond het ook echt super super super leuk, we gaan elkaar vast nog wel vaker zien! Haha!

Ja, wij hebben een paar mooie foto's van jou en Sheek! Moet ik ze voor je uploaden of gewoon via de mail doorsturen? Als ik ze moet doorsturen moet je me even een pb-tje sturen met je emailadres, maar als ik ze moet uploaden voor je stuur ik ze wel in een pb-tje naar je toe!! Ik hoor wel wat je wil!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 19:24

Ik ben benieuwd of ik ook nog op de foto sta. Nagelbijten / Gniffelen

En jaaaaa, meer onderlinge wedstrijden graag! Ja

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 21:02

jajajaja, rustig maar. Kom net weer een beetje bij!!
Die volgende zit al weer in de maak hoor!! (weet Laja nog niet!!) Maar we hebben ook nog hele leuke andere plannen, wordt zeker vervolgt!!

Tot de volgende keer!!!

gr. johanna

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-08 22:48

Leuk Jo als je nog meer gaat organiseren! Mark en ik houden ons ook aanbevolen om iets gezelligs mee te doen! Tong uitsteken

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-08 10:16

johanna29 schreef:
jajajaja, rustig maar.
Die volgende zit al weer in de maak hoor!!
Verward

Mag ik ook eerst nog even bijkomen van alles???? Party!! Hyper!

Doe eerst die Parellie "Play Day" maar.....
Wel graag als wij terug zijn van vakantie.
Ik zou het jammer vinden om die te missen! Haha!

johanna29

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-08 10:20

Laja, je weet dat dit niet zonder jouw kan hoor!!!

Signe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-08 08:59

Wauw goed gedaan hoor!
Volgende keer wel beter op letten dat dit soort momenten worden vastgelegd op de digitale plaat he!? Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 13:28

dapperdier schreef:
Wauw goed gedaan hoor!
Volgende keer wel beter op letten dat dit soort momenten worden vastgelegd op de digitale plaat he!? Knipoog

????
Er komen nog een heleboel foto's op de site te staan.
Ruim 200 of zo...., dat leek mij toch wel redelijk vast gelegd op de digitale plaat.... Knipoog

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-07-08 19:58

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 13:38

Nou, even gespiekt bij de foto's. Zijn ontzettend leuk geworden!! Mag je er ook 1 downloaden als je er 1 mooi vindt? Nogmaals, was ontzettend gezellig en ik ben erg benieuwd naar de aankomende activiteiten!! Haha!

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-08 16:16

Tuurlijk mag je de foto's downloaden! Dat is juist de reden dat ik ze allemaal op se site zet. Leef je uit zou ik zeggen!!!!

Als je via google "photofilter" gratis download, dan kun je ze nog mooi bewerken ook!

CU L8R

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:12

Okee, ik wist helemaal niet dat dat de bedoeling ervan was... Bloos Maar bedankt! Idd. dat bewerken is een leuk idee, heb photofiltre al op de computer staan dus als ik deze dagen tijd heb zal ik eens wat maken!!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-08 17:19

Nog geen tijd gehad voor een stukje, sorry! Maar wat in 't vat zit... Eerst nog even een endurancewedstrijdje rijden, dan schrijf ik twee verslagen in één moeite door. Ja

Canis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-08 23:05

@karin: Is goed hoor...
Suc6 met je endurance wedstrijd!