Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Bommeltje_

Re: Haflinger Renate @ buitenrit (je)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:19

wat een mooie haflinger het is ziet er allemaal harstikke goed uit;) nog veel plezier:D

kiimberliiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:35

wat een mooie haflinger!!

hooiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:40

Ik vind sommige toch wel erg ver gaan!
Kan zei dr wat aan doen dat ze ''dikker'' is als andere,
als zei zegt dat het zadel past zal die echt passen!
Moet er dan maar over doorgezeurt worden?

Meid,hele leuke haflinger,je hebt een mooie zit.
Geniet van elkaar.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 21:54

Meid je heb een super haflinger echt waar

en dat je wat zwaarder bent dan de gemiddelde mens niks van aantrekken. Een haf kan veel hebben. En ik heb vaak mensen horen zeggen. Mensen die wat zwaarder zijn maar beter met het paard mee bewegen. is prettiger voor een paard zijn rug dan. Dan iemand die wat lichter is en totaal tegen de beweging van het dier in gaat.

(vroeger wogen de soldaten ook zo gouw 110/120 klilo vanwege hun harnas enz enz.)

Ik wil je nog veel plezier met je hafje wensen.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:08

Jullie hebben er duidelijk plezier in!

En even over het gewicht, ik neem aan dat de TS het paard gewoon laat controleren door iemand die hier verstand van heeft.

Verder ziet het er leuk uit hoor!

Wat ik toch nog even kwijt moet is, dat ik het heel knap vind dat je toch nog steeds foto's plaats. Na vaak harde en kwetsende opmerkingen. Maar ook leuke opmerkingen :d

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-08 23:17

jullie zijn een leuk stel en geniet van elkaar!!

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-08 23:55

Dank je wel allemaal voor jullie commentaar/ kritiek zowel positief als negatief. Toevallig is gisteren weer de DA geweest en heeft mijn paard weer zo ver mogelijk na gekeken of ze nog in orde was. Dat was ze! Ik let erg op, in de draf heb ik ook een (redelijk nette houding) en galoperen in de bossen ga ik een klein beetje in verlichte zit om het paard niet in de weg te zitten. Ook weer niet helemaal in verlichte zit omdat ik mijn balans niet goed kan houden. Dit werkt perfect en merk ook dat mijn meisje het prettig vind.

(filmpje ik in draf)

Afbeelding

verder wil ik nog ff iets kwijt. Vaak krijg ik als ik topics open pb's van mensen die ook wat zwaarder zijn en paard rijden. Dat ze het knap vinden dat ik gewoon stug topics blijf openen van ik op mijn haflinger. Mensen schamen zich ervoor om topics te openen met zichzelf op het paard. Omdat ze ze voornamelijk bijna altijd negatieve kritiek hier krijgen. Ik ben een jaar of 2 a 3 geleden begonnen met topics hier te openen. Ik heb hier veel aan gehad. Er is in de regelmaat een traan over mijn wang gerold want ze kunnen hier best wel eens bot reageren, en ik blijf per slot van rekening ook maar een mens met emoties/gevoelens. Maar ik heb hier door ook weer veel geleerd hoe ik nog beterder met mijn pony om kan gaan, hoe ik het vriendelijker kan doen. Waar ik meer rekening mee moet houden om mijn pony het minst te belasten. Dus als er mensen zijn die een maatje meer hebben je mag me altijd mailen voor advies oid.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:33

ten eerste.. supermooie haf! hou wel van dat donkere Haha!
ben het er wel mee eens dat je te zwaar bent voor je haf.. maar zie al dat je daar rekening mee houd
Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 00:45

__Charlotte: denk dat een instructie toch het in het echt beter kan zien dan jij vanaf een paar foto's Knipoog
Overigens wete je ook niet hoe zwaar ze is dus kan je ook niet zeggen dat ze te zwaar is, iemand die minder zwaar lijkt kan misschien zwaarder zijn Knipoog
De DA zegt het echt niet zomaar dat het kan.

Vind het ook top dat je er rekening mee houdt, ook in galop Lachen
Als je maar plezier hebt en je pony ook, dat is wat telt, en zolang je er rekening mee houdt dat je wat zwaarder bent Lachen

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:18

nou meis hartstikke leuk hoor!
Ok voor het gezicht zou een shire mooier zijn (bij wijze van spreken) maar als je kijkt wat een paard en ook pony's vroeger moesten doen, dan valt dit nog mee. Leuke filmpjes paardje loopt lekker de rondjes jij hebt lol met je knol.. Lekker door blijven rijden en misschien verlies je een paar pondjes en dat is altijd mooi meegenomen toch? Knipoog

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:22

Wat een ontzettend leuke haflinger heb je, ik heb trouwens hetzelfde dekje voor mijn haf gekocht. Lachen

Het zadel vind ik toch wel iets aan de krappe kant.
Jullie hebben veel plezier samen zo te zien Lachen

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 01:39

Pubelia ik heb heel veel respect voor jou, je bent dan wel zwaarder dan de gemiddelde mens. Maar jij houdt rekening met jou paardje, ik zie dat jou paardje geniet en jij ook, daar gaat het toch ook om ? Ik vind het heel knap dat jij topics durft te plaatsen. In jou positie weet ik niet of ik dat ook zou durven.

esperance

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 09:59

Leuke haf!
Maar ik ga ook met Charlotte mee. Want in tegenstelling tot wat mensen vaak denken, is het paard geen gewichtsdrager. De maximale druk die huid en spierweefsel kunnen hebben is voor elk paard gelijk. Driehonderd gram per vierkante centimeter wordt als kritische grens aangehouden en dit gaat na twee uur al problemen opleveren

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:38

Ik vind het idd heel dapper van je dat je nog steeds topics blijft plaatsen en het zal idd een steun zijn voor meerdere mensen die ook wat zwaarder zijn.
Maar aangezien het maar terug blijft komen zou ik toch echt eens overwegen om naar een groter zadel te kijken. Ook omdat je jouw druk op de rug van de pony verkleint.. Hoe groter het oppervlakte van je zadel hoe minder druk per vierkante centimeter.
Men zegt het niet om je te pesten maar om ervoor te zorgen dat je pony en jij nog heel lang van elkaar kunnen genieten.
Vergeet niet dat een paard niet snel laat zien dat ze pijn heeft en aangezien jij echt wel van je pony houdt zou je het zekers erg vinden als toch blijkt dat je haar rug te zwaar belast en het lijkt me hoe minder druk hoe beter voor je pony.
Voor de rest blijf lekker van elkaar genieten.

Groetjes Chantal

November

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:42

ooooh!! jou dekje! wat een super ding Haha!
mooie haf wel (zelf ben ik niet zo van de hafjes Sigaar )
je hebt een mooie zit! je zit mooi rechtop en je benen liggen voor zover ik kan zien op ie goede plek.
lekker he? buiten in de galop uiwaaien!

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:48

Leuke haflinger!
Volgens mij beleven jullie veel plezier samen Lachen !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:55

plutolover schreef:
Meid je heb een super haflinger echt waar

en dat je wat zwaarder bent dan de gemiddelde mens niks van aantrekken. Een haf kan veel hebben. En ik heb vaak mensen horen zeggen. Mensen die wat zwaarder zijn maar beter met het paard mee bewegen. is prettiger voor een paard zijn rug dan. Dan iemand die wat lichter is en totaal tegen de beweging van het dier in gaat.

(vroeger wogen de soldaten ook zo gouw 110/120 klilo vanwege hun harnas enz enz.)

Ik wil je nog veel plezier met je hafje wensen.

ik ga ook met charlotte mee... en over het vet gedrukte hier boven.. naar mijn weten reden deze ridders op paarden en niet op hafjes. verder snap ik ook niet dat als je een maatje meer heb en wil paard rijden dat je dan niet gewoon een paard van 1.75 een tuiger of iets dergelijks koopt die zijn ook lekker breed maar toch wat grooter en kan wss het gewicht van de ruiter makkelijker aan. dit doet me denken aan mensen en shetlanders. op zo'n manier van ik wil heeeeeel graag een shet want ze zijn zo schattig. maar nu wil ik eigenlijk wel weer gaan rijden dus trek ik mijn shet uit de wei en ga er mee rijden met mijn 1.70 M en 60 kilo. als je begrijpt wat ik bedoel. haflingers en fjorden worden net als shetlanders. overschat. en als je dan toch helemaal weg bent van haflingers. zet hem dan voor de kar en ga op een manege rijden.... daar hebben ze vaak wel groote breede paarden staan. dit klinkt nu ontsettend hard maar soms is de waarheid onderogen zien erg moeilijk. verder heb ik ook natuurlijk nog iets positiefs te melden. en dat is : dat ik vind dat je een erg nette zit heb. en het echt top vind dat je rekening houd met jou beperkingen door in de gallop een verlichten zit aan te nemen.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 10:59

een groot paard met langere rug kan minder gewicht dragen dan een paard/pony die meer compact en gedrongen is,dus het verhaal van koop een grote tuiger,gaat ook niet altijd op.

wij kennen de TS niet in het echt(ik niet iig)dus moeten we er gewoon op vertrouwen dat zij haar pony goed in de gaten houdt.
en eerlijk gezegd geloof ik dat ook wel!

dus ts,nogmaals veel plezier met je leuke haf,en ik denk dat je zelf wel weet wat de grens is.

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:02

prii_boy schreef:
Citaat:
En dan,
Sorry dat ik het toch zeggen ga, maar ik vind je te zwaar voor je haflinger.

sorry maar ik vind dat ze er nog goed oppast aangezien een haflinger wel wat kan dragen en ik vind toch wel dat je het ook wel anders kan laten overkomen!!

waarom word er bij een shet dan wel over gezeurt en bij een haf niet ??
voor ieder paard vind ik dat 20 % regel geld.....
dus ook voor een haflinger..

veder vind wel een leuke haf Lachen
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 13-04-08 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 11:06

ik vraag me af waarom dit dan steeds gemeld word(oke,ik weet wel dat iedereen zijn mening mag geven,maar je bereikt er niks mee)

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:03

Als mijn haflinger bij de 20% rekening houd dat ze 600 kilo weegt.
600:100= 6Kilo X 20= 120 kilo En dat red ik bij lange na niet.

Over mijn zadel ga ik niet meer reageren. Ik heb op alles antwoord gegeven. Netjes uit gelegt en onderbouwd. Is het ene goed, dan word er hier altijd wel weer naar iets anders gezocht.

Ik denk als iedereen hun paarden minimaal 2 keer in het jaar laten doorlichten (wat ik dus doe) dat er dan best wel wat problemen bij paarden vermeden kunnen worden.

Ow ja en op de vraag waarom geen groot paard van 1.70. Hoe krijg je mij er op, ik ben niet groter als 1.63 ik stap nu op met een stoel, ik zou dan echt niet weten hoe ik daar op moet komen, en erna weer eraf.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:10

600 kilo voor een haf lijkt me zeer sterk Knipoog weet niet hoe proot ze is? maar mijn haff (verzorgpaard) in mijn profiel zit rond de 400/450 en die zal niet veel lichter zijn dan die van jou Knipoog

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:16

450:100= 4,5 X 20= 90 Daar zit ik niet ver vandaan...

Dan komt er nog eens bij dat ze beleerd is voor de kar, en ook daadwerkelijk ervoor heeft gestaan in 1, 2 4 6 en 8 span. Daar moet hij ook zijn rug spieren voor gebruiken. Knipoog
Laatst bijgewerkt door pubelia op 13-04-08 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-08 12:18

goed Knipoog maar de berekening 450 : 100 = 4,5 x 20 = 90 Knipoog scheelt wel een stukkie Knipoog ... maar goed. per alsnog ben ik niet tegen jou..

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-08 12:19

smurffie schreef:
goed Knipoog maar de berekening 450 : 100 = 4,5 x 20 = 90 Knipoog scheelt wel een stukkie Knipoog ... maar goed. per alsnog ben ik niet tegen jou..

Hoeveel scheelt dat dan volgens jou?