Voor het eerst op buitenrit met Willemijn D

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Wannabe2003

Re: Voor het eerst op buitenrit met Willemijn D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:08

Dankje Marjolein. Ja Mijn heeft het inderdaad erg naar haar zin. Geen foto waar haar oortjes naar achteren staan.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:17

Leuk joh!! Moet een geweldig gevoel geven om zo voor de eerste keer op je eigen paardje buiten te rijden. Ja

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:28

Superrr Jo, het straalt er echt vanaf dat jullie allebei flink aan het genieten zijn Haha!
Zeker voor herhaling vatbaar he! Haha!

Nicole85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 20:33

Super Jojet, be proud!!
Vaker gaan doen hoor Ja Krijg je vanzelf vertrouwen in Mijn en zij in jou. Komt helemaal goed Lachen

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-08 20:49

Dankjewel. Al die oppeppers helpen daar ook wel bij hoor. En ik ga zeker snel weer, wil namelijk 10 juni (geloof ik) meedoen aan de puzzelrit van de stichting. En als ik dan toch ook naar Heikant ga, dan moet ze toch wel een beetje van de wereld gezien hebben.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:19

Ik ben Jo + Willemijn fan........ Echt SUPER gedaan ik ben trots op jullie

En die longeerlijn... Nou dan stop ik ook maar met fietsen. Want stel je voor dat je paard er vandoor gaat en je het paard niet meer kan houden.. Als een paard geleerd heeft om netjes aan een lijntje te lopen en bij druk niet weg te schieten dan is er volgens mij geen enkel probleem. Ik ga JUIST met een langere lijn (longeerlijn) wandelen/fietsen. Als madam dan gek doet heb ik nog ruimte. Wat ga je doen met een kort touwtje als je paard op zijn achterbenen staat.. Dus zeker een goede keuzen om 'gewoon' een lijntje er aanvast te doen

NaSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 21:29

Super gedaan Jo. Het is zo heerlijk om buiten te rijden. Nu rustig opbouwen en dan kun je straks heerlijke lange ritten gaan maken.

Lotje85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:16

Ik ben echt trots op jullie Jo! Haha! Ein-de-lijk die stap gezet en ik zag het aan je gezicht, daar had je geen spijt van Knipoog
Ik snap het veilige gevoel van de longeerlijn en ik zou het denk ik ook zo aanpakken, als ik in dezelfde situatie zou zitten. Als jij je er prettig bij voelt, vooral blijven doen Ja

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 09:51

nickynicole schreef:
Ik ben Jo + Willemijn fan........ Echt SUPER gedaan ik ben trots op jullie

En die longeerlijn... Nou dan stop ik ook maar met fietsen. Want stel je voor dat je paard er vandoor gaat en je het paard niet meer kan houden.. Als een paard geleerd heeft om netjes aan een lijntje te lopen en bij druk niet weg te schieten dan is er volgens mij geen enkel probleem. Ik ga JUIST met een langere lijn (longeerlijn) wandelen/fietsen. Als madam dan gek doet heb ik nog ruimte. Wat ga je doen met een kort touwtje als je paard op zijn achterbenen staat.. Dus zeker een goede keuzen om 'gewoon' een lijntje er aanvast te doen

Als 600 kilo pure angst naar huis wil vergeet hij de opgestelde regeltjes wel. Het enige wat in zijn hoofd spookt is zichzelf in veiligheid brengen... Vork

Je kunt heel veel paniekreacties van paarden beïnvloeden en sturen, maar er blijven altijd reacties waarin de mens geen schijn van kans maakt....

Wat noe als jou madam lekker wild wordt aan de fiets, jij haar ruimte geeft met je lange longeerlijn en zij (niet om jou pijn te doen, mar uit blijigheid) uithaalt? Bovendien ben je op een fiets lang niet zo stabiel als op twee benen, en je bent niet in staat snel genoeg te reageren dan wanneer je naast je paard staat...!

Maar met sommige paarden kan het gewoon, koele kikkers die goed opgeleid zijn. Hou alleen altijd rekening met het gevaaraspect hiervan Lachen

Feanyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 13:19

Leuke foto's Jo, en super dat je nu d'r op buiten ben geweest met haar ^^ gaat een leuke en gezellig zomer zo worden. lekker veel buiten rijden ^^ hehe

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:41

HAW---> ITP

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-08 20:08

Nog meer bedankt voor de leuke berichtjes. Dat doet echt wat met mijn zelfvertrouwen. Bovendien heeft die toch wel een oppepper gekregen, want ben vandaag ook maar weer eens in onze "enge" buitenbak gaan rijden en dat ging ook super goed. Waar zo'n buitenritje toch al niet goed voor is.

En Adil18 hoe zou jij een onervaren, jong paard dan voor het eerst meenemen op buitenrit?? En als we dan toch bezig zijn: als je naast je paard staat heb je er ook niet zoveel over te zeggen hoor, als die het in z'n hoofd heeft om er als een haas vandoor te gaan. Dan hang je er ook achter als je niet loslaat.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:00

Jojet schreef:
En Adil18 hoe zou jij een onervaren, jong paard dan voor het eerst meenemen op buitenrit?? En als we dan toch bezig zijn: als je naast je paard staat heb je er ook niet zoveel over te zeggen hoor, als die het in z'n hoofd heeft om er als een haas vandoor te gaan. Dan hang je er ook achter als je niet loslaat.

Ja, gelijk heb je, maar je hebt nog betere kansen dan wanneer je op een fiets zit..

Hoe ik dat doe? Er gaat zo lang een ervaren leidpaard mee tot ik het wel eens alleen durf te proberen. Maar geen longeerlijn...

Ik zou ook de angst hebben dat wanneer het jonge paard ophol slaat de oudere er achteraan gaat (kuddeinstinct) en je dan helemaal nergens meer bent...

Maar ieder zijn eigen aanpak Lachen

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 14:12

Citaat:
Ik zou ook de angst hebben dat wanneer het jonge paard ophol slaat de oudere er achteraan gaat (kuddeinstinct) en je dan helemaal nergens meer bent...

Maar ieder zijn eigen aanpak Lachen

Zekers ieder z'n eigen aanpak. Maar op hol slaan doen ze dan ook als je niet aan een longeerlijn zit toch? Als ze gaan, gaan ze toch wel. Alleen of met z'n 10-en. Als je dan uiteindelijk maar weer veilig thuiskomt.

In ieder geval allemaal bedankt voor alle leuke reacties en opstekers. Ik voel me in ieder geval een stuk zekerder en daar gaat het uiteindelijk om.

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:07

Ik heb het nog nooit ervaren dat mijn paard er echt vandoor wilde gaan. Ik kan me het dan ook niet voorstellen dat ze dat ooit zal doen.

Ik ben zelf een stuk zekerder van mezelf vanaf de grond dan erop.

Wannabe2003

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-08 20:40

Nou Eef ik vind jou er niet onzekerder uit zien op de grond of op je paard. Ik ben er in ieder geval inmiddels wel achter dat jij gelijk hebt wat mij betreft. Ik voel mezelf toch zekerder op mijn paard dan naast mijn paard op een of andere manier. Dat heb ik toch zondag, gisteren en vandaag wel weer ervaren. Mijn zelfvertrouwen heeft door zondag echt een oppepper gekregen.