Dagje wezen rijden op Bonito

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponny_power

Re: Dagje wezen rijden op Bonito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 13:20

als je het eerlijk wilt weten ...ik vind hem al groot eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

neemt niet weg dat je wel gelijk hebt Haha!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:46

Sorry, maar ben ik de enige met grote twijfels hier?

Je zegt pas met sinds een paar dagen besmet te zijn met het paardenvirus. Mag ik hieruit concluderen dat je hiervoor nog nooit iets met paarden hebt gehad? Zo ja: Dan heb je dus ook nog nooit les gehad etc.

Waarom ga je niet eerst eens 1 leskaart volmaken bij de plaatselijke manege? 6 weken lang 1keer in de week groepsles. Als je dat bevalt, ga je nog een keer 6 weken 1keer in de week groepsles zodat je nu een mooie basis hebt qua hulpen, zit etc.etc.

Daarna kun je wat privélessen gaan volgen om wat verder in het rijden te komen, en daarna na ongv. een half jaartje ben je (imo) zelfstandig genoeg om eens een paard voor een maandje te leasen. Gaat het dan fout, of vind je het eigenlijk te veel moeite, dan kun je na een maand gewoon weer ophouden.
Realiseer je astjeblieft dat je hier een eigen paard hebt, je zit eraan vast. Je kunt 'm niet zo weer terug geven of doorverkopen.

Ik vraag me ook af: Je hebt nu al meteen een paard gekocht, maar een cap, rijbroek, laarzen e.d. heb je niet? Persoonlijk zie ik het liever andersom. Eerst eens goede rijkleding en cap, dán pas een paard.

Ik wil zeker niet aanvallend overkomen hoor Knipoog Probeer je alleen te behoeden voor misschien een fout.

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 14:14

No offence .... ( en dat gaat hier niet lukken op dit forum ...Nagelbijten / Gniffelen )

maar ti's maar een paard hoor , geen dinosaurus !

het lijkt wel of je minstens 25 jaar jaar ervaring moet hebben voordat je een paard mag kopen Bloos!
Snap best alle goede intenties van jullie berichten , maar ik hoor eigenlijk niets anders meer Gestoord

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:12

ponny_power schreef:
maar ti's maar een paard hoor , geen dinosaurus !

Misschien denk ik daarom wel dat je er nog niet helemaal klaar voor bent. Ik denk dat je nog niet de verantwoording ziet die je straks moet hebben tegenover je toekomstig paard, snap je? Het is natuurlijk super dat je het zo leuk vindt, maar het is misschien beter om eerst eens echt uit te zoeken of het wat voor jou is, snap je? Ik ken echt héél veel mensen die na een 1/2 jaar totaal besmet waren plotseling weer genezen van het virus, en vervolgens er níks meer mee hadden. Het is zonde van jouw geld en tijd om je daar ook aan te branden Lachen .

Vind trouwens dat kapsel van Bonito echt geweldig! (Die domino-look in de manen!) Afgod

ponny_power

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:22

Kanonne zeg Clown ...Bedankt voor de / je zoveelste zinsloose bijdrage Nors opkijken

nog 1 keer dan... als je aleen maar wilt zeiken over wat ik niet moet doen
ga dan ff lekker een topic daar over beginnen ofzo.
was niet van plan het nog 77x te gaan vragen of je die troep uit me topic kunt houden Rolleyes

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 06:17

ponny_power schreef:
Kanonne zeg Clown ...Bedankt voor de / je zoveelste zinsloose bijdrage Nors opkijken

nog 1 keer dan... als je aleen maar wilt zeiken over wat ik niet moet doen
ga dan ff lekker een topic daar over beginnen ofzo.
was niet van plan het nog 77x te gaan vragen of je die troep uit me topic kunt houden Rolleyes

Nee, ik wil echt niet zeiken ofzo hoor! Ik vind het juist hardstikke gaaf dat je ook gaat paardrijden Ja ! Maar ik was gewoon even bezorgd Tong uitsteken .

Marlies94

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:39

Sorry, Maar ik vindt dat je echt té groot en te snel denkt.. het is veel werk hoor een eigen pony, en het is leuk! Maar zou je eerst niet even wat lessen nemen op een manege ofzo? En als je echt alles onder de knie hebt pas gaan denken over een 'eigen' paard?

Gitt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:41

Ik ben het eens met Marlies Ja
Verder is het een ontzettend leuke pony! Ik hoop dat je nog veel plezier in het rijden zal beleven.

Amandie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 14:54

Ik ben het met de topics hier boven me helemaal eens Lachen
Een paard is een levend iets.. En dat meot je niet onderschatten.. Een paard onderhouden kost ook behoorlijk wat!! En het zo heel oneerlijk voor het paardje zijn als je gelijk hem weer doorverkoopt. Maar wel veel succes veder met het rijden. En misschien zien we jou nog wel eens op bokt Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 15:45

Geld speelt in dit geval geen rol. Ik weet dat het allemaal snel gaat maar Peter is een vriend van me en ik merk echt wel aan m dat ie het meent. En wat ik al eerder zei.hij komt op een goede stal te staan. Waar veel mensen rond lopen met ervaring en waarvan er een aantal zijn die peter gaan helpen ( waar onder ikzelf ). En lessen op een manege? nou dat lijkt me helemaal geen strak plan. Dat leven is zo anders dat een eigen paard hebben. Hij wil gewoon leren van zijn eigen paard en wij gaan hem daar bij helpen. het komt goed, echt waar

@ gitt, dank je wel dat je de pony leuk vind, das mijn pony namelijk Tong uitsteken

Marlou89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 17:59

Ben het ook met bovenstaande berichten eens, vind het erg leuk dat je zo besmet bent met het paarden virus, maar het is misschien wel handig om een beetj verstand van paarden te hebben voordat je er 1 gaat kopen. Ik vind het verstandig van cinnepin om de nodige begeleiding te geven, maar realiseer je wel dat je dus elke dag naar je paard toe moet of je nou ziek bent of wat dan ook... ieder geval succes ermee en wie weet zien we je binnenkort weer op bokt.

ElinevsElsja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 18:56

mooie fjord!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:17

Marlou89 schreef:
Ben het ook met bovenstaande berichten eens, vind het erg leuk dat je zo besmet bent met het paarden virus, maar het is misschien wel handig om een beetj verstand van paarden te hebben voordat je er 1 gaat kopen. Ik vind het verstandig van Gast9373 om de nodige begeleiding te geven, maar realiseer je wel dat je dus elke dag naar je paard toe moet of je nou ziek bent of wat dan ook... ieder geval succes ermee en wie weet zien we je binnenkort weer op bokt.

In princiepe klopt dit wel ja, maar bij ons op stal is het niet erg als je een keertje niet kunt of iets. Alles word voor je gedaan, ( indien je dit aangeeft natuurlij,, ik sta dus vol pension ) Paard word gevoerd, gemest, binnen en buiten gezet, kortom al het nodige word gedaan. Als je paardje een keer een dagje niet gereden word is dat geen ramp hoor Knipoog ik heb ook wel eens een dagje dat ik niet kan. Paard komt elke dag buiten met de andere paarden.
+ dat peter geloof ik ook van plan was een bijrijder te nemen, en ik help waar het kan. Ik leer hem alles stap voor stap en hou het paardje in de gaten. Komt echt goed, ik laat hem niet aanklooien

Resi_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:43

die manen geweldig gewoon met die plukjes eruit!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 19:49

Resi_lover schreef:
die manen geweldig gewoon met die plukjes eruit!!!

haha tnx Knipoog