Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
joycie17 schreef:Ik wil toch even reageren op de beginpost.
Mijn vraag is hoe je zeker weet dat dit paardje niet de pijnplekken heeft opgelopden door:
- trap ander paard?
- vastliggen
- en ook heel goed mogelijk spierpijn
Wat ik raar vind is dat jij door moet rijden om te kijken of die in alle gangen slecht loopt. Een goede instructie ziet dit meteen. En dan hoef je niet uit te testen of het paard wel of niet er doorheen gereden kan kan worden?!
Daarbij vind het bewonderingswaardig dat dit paard door de manege na constatering dat hij niet goed loopt weer terug mag op stal. Heb veel maneges gezien waarbij onregelmatige paarden doormoeten lopen.
verder is het toch alleen maar bewonderingswaardig te noemen dat een paard van 22 nog extra op ijzers enz wordt gezet om hem nog lekker te kunnen laten lopen. Een paard met atrose wat stil wordt gezet is funest. Andere optie van de manege was dus in laten slapen. Dus ik vind het toppie dat een manege nog zoveel geld over heeft voor een paard.
En als laatste vind ik het vreemd dat je via deze weg je gelijk probeerd te halen. Dit zijn dingen die maneges de kop kosten en helemaal als ze niet goed onderbouwd zijn. Ik zou zeggen meld het bij bestuur ga naar een andere manege maar meld dit soort dingen niet op bokt met zulke beschuldigingen.
Yamcha schreef:Bizar verhaal dit...
Oké het paard is niet van de manege.
Maar wordt dus blijkbaar wel voor lessen gebruikt... van wie is het paard dan wel, en als het zo slecht loopt, en zoveel pijn heeft, waarom wordt het paard dan voor lessen gebruikt?
Kimmie, heb jij proefgereden? Hoe kan het dan dat jij niet voelt dat het zo slecht loopt?
Nog een vraag: volgens de DA is het dier te goed om te worden ingeslapen, maar is hij wel goed genoeg voor manegelessen, met bonkende, stuiterende, trekkende beginners (en veel gevorderden)?
Lijkt me dat daar de rug en de benen niet beter op worden?
Sorry Kimmie, ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het nu opeens niet beter klinken ofzo...

kimmie1018 schreef:ook wou ik nog even zeggen dat we opzoek waren naar een braaf paard waar ook en gevorderde leuk op kon rijden omdat wij het niet luxe hebben in de paarden en het geld.
ik wens je heel veel succes met deze zoektocht:
moet kunnen springen
moet braaf buiten zijn
geen stalondeugden
braaf voor beginners
leuk voor gevorderde
en dan voor neit zo heel veel geld.
dat is echt neit makkelijk hoor.
groetjes
. Apple schreef:kimmie1018 schreef:ook wou ik nog even zeggen dat we opzoek waren naar een braaf paard waar ook en gevorderde leuk op kon rijden omdat wij het niet luxe hebben in de paarden en het geld.
ik wens je heel veel succes met deze zoektocht:
moet kunnen springen
moet braaf buiten zijn
geen stalondeugden
braaf voor beginners
leuk voor gevorderde
en dan voor neit zo heel veel geld.
dat is echt neit makkelijk hoor.
groetjes
Dat soort paarden zijn echt wel goed te vinden en ook niet voor al teveel geld.