"Heel leuk paard voor je" Wat een flater

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie1018

Re: "Heel leuk paard voor je" Wat een flater

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:10

iris82: ik kom er wel uit hoor, ik wou jullie idd de andere kant van dit verhaal vertellen.
billy: leeftijd zegt idd niet altijd wat, maar wij houden er zeker rekening mee.

ook wou ik nog even zeggen dat we opzoek waren naar een braaf paard waar ook en gevorderde leuk op kon rijden omdat wij het niet luxe hebben in de paarden en het geld.

ik wens je heel veel succes met deze zoektocht:
moet kunnen springen
moet braaf buiten zijn
geen stalondeugden
braaf voor beginners
leuk voor gevorderde
en dan voor neit zo heel veel geld.

dat is echt neit makkelijk hoor.

groetjes

Dressuurenzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:21

Ik wil toch even reageren op de beginpost.

Mijn vraag is hoe je zeker weet dat dit paardje niet de pijnplekken heeft opgelopden door:
- trap ander paard?
- vastliggen
- en ook heel goed mogelijk spierpijn

Wat ik raar vind is dat jij door moet rijden om te kijken of die in alle gangen slecht loopt. Een goede instructie ziet dit meteen. En dan hoef je niet uit te testen of het paard wel of niet er doorheen gereden kan kan worden?!

Daarbij vind het bewonderingswaardig dat dit paard door de manege na constatering dat hij niet goed loopt weer terug mag op stal. Heb veel maneges gezien waarbij onregelmatige paarden doormoeten lopen.

verder is het toch alleen maar bewonderingswaardig te noemen dat een paard van 22 nog extra op ijzers enz wordt gezet om hem nog lekker te kunnen laten lopen. Een paard met atrose wat stil wordt gezet is funest. Andere optie van de manege was dus in laten slapen. Dus ik vind het toppie dat een manege nog zoveel geld over heeft voor een paard.

En als laatste vind ik het vreemd dat je via deze weg je gelijk probeerd te halen. Dit zijn dingen die maneges de kop kosten en helemaal als ze niet goed onderbouwd zijn. Ik zou zeggen meld het bij bestuur ga naar een andere manege maar meld dit soort dingen niet op bokt met zulke beschuldigingen.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:25

joycie17 schreef:
Ik wil toch even reageren op de beginpost.

Mijn vraag is hoe je zeker weet dat dit paardje niet de pijnplekken heeft opgelopden door:
- trap ander paard?
- vastliggen
- en ook heel goed mogelijk spierpijn

Wat ik raar vind is dat jij door moet rijden om te kijken of die in alle gangen slecht loopt. Een goede instructie ziet dit meteen. En dan hoef je niet uit te testen of het paard wel of niet er doorheen gereden kan kan worden?!

Daarbij vind het bewonderingswaardig dat dit paard door de manege na constatering dat hij niet goed loopt weer terug mag op stal. Heb veel maneges gezien waarbij onregelmatige paarden doormoeten lopen.

verder is het toch alleen maar bewonderingswaardig te noemen dat een paard van 22 nog extra op ijzers enz wordt gezet om hem nog lekker te kunnen laten lopen. Een paard met atrose wat stil wordt gezet is funest. Andere optie van de manege was dus in laten slapen. Dus ik vind het toppie dat een manege nog zoveel geld over heeft voor een paard.

En als laatste vind ik het vreemd dat je via deze weg je gelijk probeerd te halen. Dit zijn dingen die maneges de kop kosten en helemaal als ze niet goed onderbouwd zijn. Ik zou zeggen meld het bij bestuur ga naar een andere manege maar meld dit soort dingen niet op bokt met zulke beschuldigingen.

ik wil even wat zeggen over het paard van 22 ongeveer 8 weken gelden begon hij slecht te lopen niet kreuper maar onregelmatig. dierarts erbij en heeft foto's gemaakt. hierbij kwam het uit op een 2 voor straalbeen. hij heeft nu 6 weken op rust gestaan en heeft nu eckbar ijzers en hij loopt nu weer super. niet elke dag maar toch wel 4-5 dagen in de week.

AylaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:50

ik vindt het heel erg, maar nu ik het van kimmie1018 hoor, vidn ik het erg raar, dat je niet naar de eigenaresse bent gestapt om even info te vragen oid.. daar wordt je vaak veel wijzer van en snap je het sneller.. volgensmij worden de paarden op die manege wél goed behandeld.. ik kan daar niet echt een mening geven, maar als je ziet hoeveel geld ze uitgeven aan een 22 jarig paard, denk ik niet dat ze een slechte manege zijn!

gr.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 09:54

bij ons staat het welzijn van de paarden voorop. zeker omdat wij hiermee het geld moeten verdienen. en de dierenarts zei van je kan hem straks niet meer ( bij wijze van spreken) 4 uur op een dag laten lopen maar hij is eigenlijk nog te goed om te laten inslapen. dus dan gunnen wij dat beesje zon kans !

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:07

Arm paard egt schande hoor dat ze dat niet zien ik bedoel zoals jullie zien het niet zo gauw maar de eigenaren letten toch op de paarden neem ik aan??

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 11:17

ik vind het ook top dat je een artrose paard de kans gunt, want van speciaal beslag worden ze niet slechter alleen maar beter. Top Kimmie hoe jullie ermee omgaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:56

Bizar verhaal dit...
Oké het paard is niet van de manege.
Maar wordt dus blijkbaar wel voor lessen gebruikt... van wie is het paard dan wel, en als het zo slecht loopt, en zoveel pijn heeft, waarom wordt het paard dan voor lessen gebruikt?

Kimmie, heb jij proefgereden? Hoe kan het dan dat jij niet voelt dat het zo slecht loopt?

Nog een vraag: volgens de DA is het dier te goed om te worden ingeslapen, maar is hij wel goed genoeg voor manegelessen, met bonkende, stuiterende, trekkende beginners (en veel gevorderden)?

Lijkt me dat daar de rug en de benen niet beter op worden?

Sorry Kimmie, ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het nu opeens niet beter klinken ofzo...

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 13:58

Yamcha schreef:
Bizar verhaal dit...
Oké het paard is niet van de manege.
Maar wordt dus blijkbaar wel voor lessen gebruikt... van wie is het paard dan wel, en als het zo slecht loopt, en zoveel pijn heeft, waarom wordt het paard dan voor lessen gebruikt?

Kimmie, heb jij proefgereden? Hoe kan het dan dat jij niet voelt dat het zo slecht loopt?

Nog een vraag: volgens de DA is het dier te goed om te worden ingeslapen, maar is hij wel goed genoeg voor manegelessen, met bonkende, stuiterende, trekkende beginners (en veel gevorderden)?

Lijkt me dat daar de rug en de benen niet beter op worden?

Sorry Kimmie, ik wil niet vervelend zijn, maar ik vind het nu opeens niet beter klinken ofzo...

het paard is van iemand die hem uitleent aan de manege. deze neemt niet de kosten op zich. het paard heeft geen pijn, er komt elke maand een dierenarts om ze even te tjekken.

het paard dat nog te goed is, is een ander paard. deze is wel van ons zelf en daar gaan echt geen trekkende beginners op.

groetjes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:01

Ah, oké Lachen
Nou ja, goed, dat is dan de keuze van die eigenaar zelf, ik geloof niet dat ik ooit een paard aan een manege zou uitlenen, maar goed, dat is ieders eigen keus, denk ik...

En die DA checkt gelijk alle manegepaarden even?

Ik had idd niet begrepen dat het 2 verschillende paarden waren...

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:35

ja dat is de persoon zelf haar keuze, ze vindt het mooi om paarden te hebben en ze te vertruttelen maar rijdt er neit op. dus nu heeft ze besloten om hem uit te lenen. de DA tjekt elke maand alle manege paarden, even longen luisteren, buigproefje, draven aan longe harde/zachte grond. ik dacht al dat je het niet begreep dat het 2 verschillende waren.

groetjes

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:36

kimmie1018 schreef:
ook wou ik nog even zeggen dat we opzoek waren naar een braaf paard waar ook en gevorderde leuk op kon rijden omdat wij het niet luxe hebben in de paarden en het geld.

moet kunnen springen
moet braaf buiten zijn
geen stalondeugden
braaf voor beginners
leuk voor gevorderde

groetjes

Dat soort paarden zijn echt wel goed te vinden en ook niet voor al teveel geld Lachen.

kimmie1018

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-08 14:40

Apple schreef:
kimmie1018 schreef:

moet kunnen springen
moet braaf buiten zijn
geen stalondeugden
braaf voor beginners
leuk voor gevorderde

groetjes

Dat soort paarden zijn echt wel goed te vinden en ook niet voor al teveel geld Lachen.

nou als je ze weet, heel graag !