[foto] Foto's Exloo, heb bitloos gereden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [foto] Foto's Exloo, heb bitloos gereden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 00:20

Haha tof!
Vind het echt een strakke actie! Jammer dat Laurens er niets van heeft gezegd ROFL

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 08:18

Emilia schreef:
Je hebt me niet horen zeggen dat jij een plek ingepikt hebt. Ik zei dat iemand anders dan wel op jou plek had gekund aangezien je een reeel beeld van jezelf hebt dat je toch niet geselecteerd zou worden. Als ik heen was gegaan, was ik wel met het doel om geselecteerd te worden heengegaan.
nouja, als jij er maar plezier in gehad hebt.

Als je het zo gaat bekijken, kunnen er genoeg mensen thuis blijven. Er zijn een hele hoop mensen heen gegaan zonder het doel te hebben omgeselecteerd te worden. Vele gaan heen voor de ervaring, zij gaat heen om te laten zien dat bitloos volgens haar ook kan.
Dus je opmerking vind ik niet gepast.

(over het bitloosrijden laat ik mij verder niet uit, ben er geen fan van. Maar iedereen heeft zijn eigen waarden)

Emma87

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 09:51

Ahaa, ik zag je al voorbij stappen en toen dacht ik, hé daaronder zit een bitloos hoofdstel..apart 2 hoofdstellen over elkaar, maar nu snap ik 'm Nagelbijten / Gniffelen ! Goede actie idd, bitloosrijden kan heel fijn zijn!!

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:09

zo heeft ieder ze eigen meningen toch!? Knipoog

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:44

Ik heb je ook gezien. Werd eerst al aangekeken of ik gek was toen ik voorzichtig opmerkte of t een bitloos hoofdstel kon zijn. Maar ik bleek wel gelijk te hebben Haha!
Vond het een leuke actie, verder ga ik met Nimber mee Lachen

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 11:51

Kaisa schreef:
Emilia schreef:
Je hebt me niet horen zeggen dat jij een plek ingepikt hebt. Ik zei dat iemand anders dan wel op jou plek had gekund aangezien je een reeel beeld van jezelf hebt dat je toch niet geselecteerd zou worden. Als ik heen was gegaan, was ik wel met het doel om geselecteerd te worden heengegaan.

Als je het zo gaat bekijken, kunnen er genoeg mensen thuis blijven. Er zijn een hele hoop mensen heen gegaan zonder het doel te hebben omgeselecteerd te worden. Vele gaan heen voor de ervaring, zij gaat heen om te laten zien dat bitloos volgens haar ook kan.

(over het bitloosrijden laat ik mij verder niet uit, ben er geen fan van. Maar iedereen heeft zijn eigen waarden)

Ik hoor meer mensen zeggen dat ze voor de ervaring gaan maar dan vraag ik me af voor welke ervaring? Voor het in een vreemde binnenbak rijden, voor het rijden tussen hekjes? Het zijn merendeel wedstrijdruiters dus volgens mij hoeven ze daarvoor niet heen te gaan.

Ieder zijn keuze maar ik vind het eerder jezelf niet serieus nemen. Ik neem maar even aan dat Laurens ervan uitgaat dat iedereen die meedoet zichzelf als potentieel talent ziet..

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 12:07

Er zijn een heleboel mensen die een jonkie meenemen die nog geen wedstrijd ervaring heeft, dus dan is het zeker wel een ervaring voor ze. Tuurlijk, er rijden ook mensen van L niveau tot en met subtop, maar dan is het alsnog een leuke 'ervaring' om voor Laurens te rijden en het is natuurlijk erg leuk als een aantal bruikbare tips meekrijgt. Dit is imo toch een andere 'ervaring' dan gewoon op wedstrijd je proefje te rijden..

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:10

Rhodos schreef:

Ik hoor meer mensen zeggen dat ze voor de ervaring gaan maar dan vraag ik me af voor welke ervaring? Voor het in een vreemde binnenbak rijden, voor het rijden tussen hekjes? Het zijn merendeel wedstrijdruiters dus volgens mij hoeven ze daarvoor niet heen te gaan.

Ieder zijn keuze maar ik vind het eerder jezelf niet serieus nemen. Ik neem maar even aan dat Laurens ervan uitgaat dat iedereen die meedoet zichzelf als potentieel talent ziet..[/quote]

Dat ben ik ook van mening, maar als zij er € 35,00 voor willen neerlegge, is dat hun keuze Lachen

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 14:21

Goede actie OK dan!

En........voor hetzelfde geld had het LvL wel aangesproken en was je genomineerd. Iig viel je wel op zo!! Dat het niet zo is, jammer maar helaas.

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:38

wat een actie , geweldig en er is een behoorlijk stuk over jou geschreven in het verslag van Laurens over Exloo!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:43

Ik zou die 35 euro alleen al over hebben voor de gezelligheid. Ja

Laura0303

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:50

Vanalles heb ik weer voorbij zien komen, van jong naar wat ouder, van A welsh pony’s tot hele grote paarden, maar ook friezen, fjorden en tinkers kwamen voorbij. Het gebeurde zelfs in de ring dat een deelneemster aan ons wilde laten zien dat ze ook bitloos kon rijden.
Tijdens mijn zoektocht naar onontdekt talent heb ik er voor gekozen om bitloos rijden niet toe te staan. Ik heb gemeend zoveel mogelijk de normale wedstrijd reglementen te moeten volgen, aangezien de deelnemers in de finale ook weer in wedstrijdverband tegen elkaar uit zullen komen. En zolang er in wedstrijdverband niet zonder bit gereden mag worden, zullen de talenten die ik ga begeleiden zich in de ring toch mét bit moeten kunnen waarmaken. Dus het contact met én de inwerking in de mond zijn voor mij belangrijke onderdeel om te kunnen beoordelen of iemand wel of niet voldoende talent heeft om op hoog niveau dressuur te rijden.

Ik heb geen idee of de amazone zonder bit dit provocerend bedoelde, maar ik heb in het geheel niets tegen bitloos rijden. Integendeel, ik heb zeer veel respect en waardering voor de mensen die op dat gebied een expertise hebben ontwikkeld. En ik doe het zelf ook als ik (jonge) paarden heb die problemen hebben in de mond. Maar in de wedstrijden word ik zelf ook weer verplicht om met bit te rijden, en dit is dus (voorlopig in ieder geval) ook altijd het uitgangspunt voor mensen die in de sport willen presteren.

Hahaa goede actie! Zo val je dus wel op....er stond toch niks hierover in de regelementen en hij zei dat het niet mocht bitloos rijden:P

just_bassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 15:56

en hij wou toch graag veel variatie zien.......

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 17:51

Ik ga toch wel even via mail reageren op het stuk wat op de site staat:
Hallo,

Ik wil nog even reageren op jullie verslag van Exloo.

Ik heb het absoluut NIET provocerend bedoeld. De eerste 10-11 minuten heb ik gewoon met bit gereden. Dit omdat het op wedstrijden ook moet en ik ook de ambitie heb om verder te komen. De laatste 1-2 minuten (we hebben geen heel kwartier gereden helaas) heb ik bitloos gereden om te laten zien dat er aan het plaatje niets verandert. Veel mensen geloven niet dat je bitloos ook prima kunt rijden. Door zowel met als zonder bit te rijden heb ik laten zien dat er aan het plaatje of de inwerking niets verandert. Dit was mijn doel van mijn actie. Als ik wel verder had gemogen, dan had ik uiteraard gewoon een dressuurproef met bit gereden. Ik ben namelijk niet tegen een bit, maar vind wel dat je de deur op een kier moet laten staan voor ruiters die graag bitloos willen rijden.

Ik vond het verder een leuke dag.

groeten,

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 19:03

Jouw stukje klopt niet germie. Jouw paard veranderde wel duidelijk in aanleuning zodra je het bit eruit haalde. het beeld werd erg veel vriendelijker en rustiger.

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 21:42

Kaisa schreef:
Emilia schreef:

Prima, als iemand het voor de ervaring doet maar volgens mij was het daar niet voor bedoeld.

Rebtor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:04

Emilia schreef:
Prima, als iemand het voor de ervaring doet maar volgens mij was het daar niet voor bedoeld.

Volgens mij gaat het voor het grootste deel van de organisatie maar om een ding 250 mensen een leuke dag te bezorgen.. Ik bedoel er doen bijna 250 mensen mee aan zo'n dag er worden er miss 10 - 15 genomineerd er gaan 30 mensen naar de volgende ronde, als je het alleen voor diegene leuk zou maken die door gaan heb je dus iedere selectiedag 235 mensen die verdrietig/ teleurgesteld en sago naar huis gaan en na 4 selectiedagen van dichtbij te hebben meegemaakt is dat niet helemaal de indruk die ik ervan heb gekregen.

Wat voor mij een van de leukste momenten was, was toen een moeder van een meisje van 6-7 in drachten naar me toe kwam (was ring meester) en tegen me zei: ' jullie:hebben mijn dochter nu al 4 weken plezier door deze dag te organiseren'. Kind was doodgelukkig dat ze een paar rondjes voor laurens voor een aardig publiek had kunnen rijden en een dekje en een dvdtje had gekregen en had er al weken naaruit gekeken.

En dit soort dingen heb ik meerdere malen gezien, en dit soort dingen (kortweg mensen met een lach op hun gezicht) plus gewoon de gezelligheid van de organisatie en groep vrijwilligers doet mij in ieder geval toch iedere keer weer besluiten om lang in de auto te gaan zitten, uren in de kou te gaan staan en weinig te slapen want het is het echt dubbel en dwars waard.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 23:43

Rebtor, gelukkig is het met veel dingen nog zo dat je dat voor je plezier mag doen.
Vanavond lekker les gereden, weer gewoon met bit, ook nog wat gesprongen. Mijn paard liep nu veel beter dan zondag Tong uitsteken Was relaxter in de aanleuning en maakte meer front. De stap-galop overgang ging nu wel weer gewoon goed. Maar ja, je hebt altijd te maken met de vorm van de dag. Ik was zondag niet echt ontevreden, maar m'n paard liep te veel op de voorhand vond ik. En ik hoefde nu maar 20 minuten met de trailer i.p.v. 1 uur en een kwartier. Mijn instructeur vindt overigens dat ik netter zit op m'n springzadel dan op m'n dressuurzadel Verward. Moet ik toch de zadelmaker maar eens naar laten kijken, want m'n dressuurzadel is op maat gemaakt en m'n springzadel (nog) niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:14

Ik vind het wel een leuke actie. Je hebt laten zien wat je kan met bit, en vervolgens ook nog even zonder. Dat vind ik wel leuk. Het stukje op de website " Dus het contact met én de inwerking in de mond zijn voor mij belangrijke onderdeel om te kunnen beoordelen of iemand wel of niet voldoende talent heeft om op hoog niveau dressuur te rijden." gaat in dit geval niet op omdat jij ook met bit gereden hebt, maar snap het argument uiteindelijk wel.

Emilia schreef:
tja, maar volgens mij is het bekend dat je zonder bit ook kan rijden. Als je toch niet serieus was, had iemand anders netzo goed jouw plek kunnen krijgen.

Wat een onzin. Haha! Dan had diegene zich maar eerder moeten inschrijven. Als je graag wilt, moet je er op tijd bij zijn, klaar. Dit is echt onzin.

SanneK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:25

haha!
wat een goede actie zeg!
je hebt wel lef! Pling

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 19:49

Emilia schreef:
Wat wilde je hiermee bereiken? Zie het nut er eigenlijk niet echt van in Verward

Idd, dat vind ik ook.
Op wedstrijdterrein doet ook niemand dit, waar is het goed voor? Om te laten zien dat jij bitloos kunt rijden? Als je dat graag aan iedereen wilt laten zien kan je net zo goed je foto's gewoon op bokt plaatsen, dan ziet ook half NL het..

Vind het beetje overdreven, je rijd wel netjes! Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 22:39

kinuh schreef:
Emilia schreef:
Wat wilde je hiermee bereiken? Zie het nut er eigenlijk niet echt van in Verward

Idd, dat vind ik ook.
Op wedstrijdterrein doet ook niemand dit, waar is het goed voor? Om te laten zien dat jij bitloos kunt rijden? Als je dat graag aan iedereen wilt laten zien kan je net zo goed je foto's gewoon op bokt plaatsen, dan ziet ook half NL het..

Misschien wilt ze het wel niet aan bokt laten zien, maar in het algemeen, of aan Laurens? Knipoog
En waarom niet... als het niet in de reglementen stond... en ze heeft eerst ook laten zien hoe ze het met bit kon, prima toch? Snap niet waarom je zo'n probleem ervan zou maken.

_Christine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:33

@Wildwings: Ik vind dat je Laurens en de hele ploeg daar ook een beetje voor het blok zet. Op wedstrijden mag je idd met peesbeschermers losrijden (en bij Laurens rijd je eigenlijk ook 'los' want je rijd niet voor punten) daarbij zie ik op wedstrijd ook niemand bitloos losrijden of wat dan ook. Ik vind het gewoon een beetje aandachttrekkerij als je bitloos daar gaat rijden terwijl je ook prima mét bit kunt rijden.
Dat neemt niet weg dat ik knap vind dat je het ook zo kan Lachen

En zoals ik al zei, je zit er netjes op en zo te zien heb je er lol in Knipoog

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 15:38

Heb het hele verhaal gelezen en ik vind het een superactie. Go jij! Go jij!

ladylau

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 18:44

Echt super!! Geen andere woorden voor Go jij! Go jij!