Een bijzonder enge buitenrit...

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Re: Een bijzonder enge buitenrit...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-08 01:00

antoinetje schreef:
Van iedere les leer je en gelukkig dat het goed is afgelopen. Ik vind het wel bijzonder dat je paardje bij je bleef staan zodra je ervoor stond, menig ander had zich losgetrokken.

Dat is een van de leuke dingen aan Vjesta, zolang je haar aan de voet hebt is ze zo gigantisch braaf...

antoinetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-08 22:02

Wees er maar trots op!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:19

jeetje dat was schrikken dus... gelukkig dat het goed is afgelopen!!

toch maar weer bij de gemeente gaan aandringen op fatsoenlijke ruiterpaden etc hier in de buurt vind je niet Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 17:31

woow! spannend! wat zullen jullie hebben staan trillen op de beentjes (ik zou dat in ieder geval wel gedaan hebben) wat goed van Vjesta, maar wat ook zeer nadenkend van de automobilisten!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:16

juval schreef:

toch maar weer bij de gemeente gaan aandringen op fatsoenlijke ruiterpaden etc hier in de buurt vind je niet Knipoog

Ja maar ja, waar willen we die hebben dan? Wij rijden altijd een rondje van midzomer naar het kasteeltje (over het kersenpad) en dan richting de voetbalvelden, daar langs, en dan dat hele pad af, stukje door de woonwijk en dan langs de weg terug naar stal. En het gaat altijd goed. Ze zijn regen al gewent, en we hadden niet verwacht dat dat beetje wind ze zo van hun stuk zou brengen...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:24

Ben ik nou de enige die het onderstaande denkt? Scheve mond

Je hebt geluk gehad, dat blijkt maar. Wat ik alleen wel verontrustend vind, is dat je fjord niet te houden is. Nou zijn veel paarden dit niet als een ander paard van ze afloopt, maar dit is wel te trainen. Jullie hadden door het niet te remmen van Vjesta ook ondersteboven kunnen gaan met alle gevolgen van dien!!

Ik zou eerst zorgen dat ik mijn paard onder controle heb, voor ik met een jong dier ernaast naar buiten ga.

En ja, de mijne wacht altijd braaf af tot ik zeg dat hij ergens achteraan mag lopen Knipoog

Hoe dan ook ben ik blij dat jullie er heelhuids af zijn gekomen, heel veel sterkte voor de eiganresse, brandplekken zijn echt heel erg pijnlijk..

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 17:29

Tallie_Ho schreef:
Ben ik nou de enige die het onderstaande denkt? Scheve mond

Je hebt geluk gehad, dat blijkt maar. Wat ik alleen wel verontrustend vind, is dat je fjord niet te houden is. Nou zijn veel paarden dit niet als een ander paard van ze afloopt, maar dit is wel te trainen. Jullie hadden door het niet te remmen van Vjesta ook ondersteboven kunnen gaan met alle gevolgen van dien!!

Ik zou eerst zorgen dat ik mijn paard onder controle heb, voor ik met een jong dier ernaast naar buiten ga.

En ja, de mijne wacht altijd braaf af tot ik zeg dat hij ergens achteraan mag lopen Knipoog

Hoe dan ook ben ik blij dat jullie er heelhuids af zijn gekomen, heel veel sterkte voor de eiganresse, brandplekken zijn echt heel erg pijnlijk..

Ik ben al lang blij dat Vjesta eindelijk zo dapper is dat ze WEL achter een ander paard aan durft te lopen. En tuurlijk, er zijn altijd paarden die je idd kan trainen om te wachten. En iedere keer dat Treston een rondje moest draaien, of 10 meter heen en weer over het pad moest, bleef ze keurig staan wachten. Maar een ander paard dat totaal over de rooie weg gallopeerd, daar zou die van jou ook achteraan gaan. Het zijn gewoon kuddedieren...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:34

Nope, daar gaat de mijne niet achteraan Knipoog Ik rij endurance met mijn paard en ik kan zeggen dat hij wel zal willen, maar toch afwacht hoor Haha!

Ik heb het met mijn stalgenootje meegemaakt die ineens met paard en al onderaan de dijk lag, paard krabbelt omhoog en zet het op een lopen naar stal. Mijn fjordenbaal heeft echt gewacht tot ik zei dat hij mocht wegstappen.

Hij zal wel het paard naroepen. Maar er als een dolle achteraan gaan doet hij echt niet Knipoog

Hoe dan ook, het was geen aanval, maar meer een tip. Haha! Het is uiteraard heel goed en fijn dat het een stuk beter gaat met Vjesta Haha!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:33

Vjestagirl schreef:
juval schreef:

Ja maar ja, waar willen we die hebben dan? Wij rijden altijd een rondje van midzomer naar het kasteeltje (over het kersenpad) en dan richting de voetbalvelden, daar langs, en dan dat hele pad af, stukje door de woonwijk en dan langs de weg terug naar stal. En het gaat altijd goed. Ze zijn regen al gewent, en we hadden niet verwacht dat dat beetje wind ze zo van hun stuk zou brengen...

op zich is dat wel een leuk rondje inderdaad, dus daar mogen ze wel een ruiterpad maken. Dat er geen stront meer op het wandelpad ligt dus... Knipoog