Even van me af schrijven..

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

row_bow

Re: Even van me af schrijven..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:24

Mijn pony heeft ook enorme problemen gehad met laden. Zelfde probleem als wat jij hier beschrijft.
Er waren dan ook altijd mensen die het niet konden laten om haar de trailer op te dwingen.

Geloof me het werkt echt veel beter met geduld, dan met slaan etc.
Gewoon rustig blijven, dan sta je daar maar een uur te kloten.
Pony gaat er dan in ieder geval op zonder wéér een slechte ervaring.
En geloof me dan gaat het steeds sneller en makkelijker.

En wat je vriendin heeft geflikt vindt ik niet normaal.
Succes ermee!

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 09:35

Slaat echt nergens op, die reactie van je "vriendin". Als zei eerder naar huis wil, dan moet ze haar eigen vervoer maar regelen! Ook vaag dat je moeder haar laat bespelen dooe zoiemand en dan eerst haar naar huis rijdt....
Maar ik heb ook problemen gehad met mijn paard te laden. Wat ik erover kan zeggen is dat je duidelijk boven je paard moet staan. Niet slaan en zo, maar wel dat er duidelijk is zie boven wie staat in de rangorde. Ik heb dat bij mijn paard weer voor elkaar gekregen met hééél erg consequent zijn. Als jij zegt dat ze haar box uit mag komen, dan gebeurt dat pas. Doet ze het eerder, dan weer een pas achterwaarts. Met poetsen: als jij wilt dat ze recht staat en niet wilt dat ze omkijkt of zo, dan zet je haar gewoon weer recht. Heb nog wel meer voorbeelden, maar dan wordt het zo'n lang verhaal. Volgens mij is wel een beetje duidelijk wat ik bedoel. Bloos
Laat je met het trailerladen nooit overdonderen door veel mensen. Vaak kan je met 2 mensen veel rustiger te werk gaan waardoor je paardje ook veel minder in de stress schiet Pling

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 12:31

Dankjulliewel voor de tips Knipoog Boven mijn pony sta ik opsich wel, ze luistert echt alleen niet met trailer laden, nou kan ze ook nog eens heel slecht tegen druk achter haar oren dus zodra ik iets meer druk op het halstertouw zet dan gaat ze weer naar achteren, dat maakt het nog lastiger dus.. Gelukkig krijgen we haar er met de pensionstalhouder waar ik sta er wel altijd in, omdat zij haar goed kent en ze precies weet op welk moment ze druk moet geven en wanneer niet, helaas kan ik haar niet altijd mee nemen als ik ergens heen wil met mijn pony..

@ Philadelphia: Ik weet dat het gevaarlijk was, maar ik was daar op het moment zelf ook goed bewust van en heb daar ook naar gehandeld. Ik ben iedere keer als er een auto o.i.d langs kwam (wat gelukkig niet al te vaak was), zo ver mogelijk in de berm gaan staan en zo dich mogelijk bij een lantaarn paal.
Je begrijpt vast ook wel dat als je moeder zomaar weg rijd zonder iets te zeggen of zelfs even om te kijken en als je zelf al helemaal over de toeren bent omdat mensen je pony hebben geslagen je even geen betere oplossing ziet, ik wou gewoon zo snel mogelijk naar huis, weg van die manege en die mannen die mijn pony sloegen..

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 13:11

kan ik heel goed inkomen dat je daar zo snel weg wilde. Hoe is het nu verder afgelopen met jouw en je vriendin? Heeft ze nog wat tegen je gezegd?

feliciaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-08 13:14

Ik heb haar nog niet gesproken maar het leek me tot nu toe ook nog niet erg verstandig om met haar in gesprek te gaan omdat ik nogal aangebrand was en ik dan soms lelijk uit de hoek kan komen en ik graag wel een redelijk gesprek met haar wil voeren. Zodra ik haar weer spreek zal ik haar er eens goed op wijzen..