Paard compleet in paniek door storm

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Allejandro

Re: Paard compleet in paniek door storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-08 17:52

Jeetje dat verwacht je ook niet? Staat hij alleen ?

frisiangirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:03

nou, vandaag gaat het weer aardig stormen....Ik vind het een goed plan om dat andere paardje naast hem te zetten. Maar als je de kans hebt, ga gewoon buiten de box staan als het stormt en KIJK wat hij doet, waar hij zo angstig van wordt. Ga ook niet proberen hem rustig te krijgen, maar alleen kijken. Je kunt het probleem alleen aanpakken als je weet waar hij bang voor is!

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 10:08

Bedankt allemaal trouwens voor het meedenken!

Vanacht is het weer aardig tekeer gegaan bij ons (betreft het weer). Het lijkt erop dat het toch begint 'te slijten' bij hem. Hij is al rustiger. We hebben ook een stuk rubber weggehaald tussen de boxen waardoor hij nu mijn andere paard kan zien. Dat scheelt al enorm. Dit weekend verhuis ik hem naar de lege box naast mijn andere paard (nu zit die lege box nog tussen hen in). Dat wilde ik niet doen met storm op komst want dan is hij én in een vreemde box én het stormt.

En @poes: hij heeft geen schrik van het deken. Ik heb gisteravond (toen de wind al aardig aan het toenemen was) al oefeningen met hem gedaan enzo. Maar hij is juist rustig als ik er ben en met hem bezig ben. Het is dus vooral als hij alleen gelaten wordt. Maar ik denk dat het nu al beter zal gaan, nu hij dus afgelopen nacht al rustig heeft doorgebracht.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 10:13

Ik hoop dat het zoveel mogelijk zich vanzelf oplost want anders lijkt dit me een lastig probleem.

raylaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 13:17

als ik jouw was zou ik je pony extra aandacht geven de volgende x en hem bijv. in de bak zetten

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 21:27

In de bak zetten? 's Nachts? Als de andere paarden binnen staan? En het stormt? Dus er vliegt van alles door de bak? Nou nee... dat is geen optie.

Maar goed nieuws! Het gaat al een stuk beter! Met de storm van woensdag heeft hij zich keurig gedragen. Hij is nog niet helemaal op z'n gemak, maar dat zie alleen ik omdat ik hem goed ken, dus anderen zien niet eens verschil... Dus het gaat echt de goede kant op!