Een doodgewoon dagje hit-actief...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Re: Een doodgewoon dagje hit-actief...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 13:55

Ja maar als een paard zijn portie krijgt, dan staat in de computer dat ie zijn portie gehad heeft maar vervolgens wordt ie eruit gejaagd door een ander........die eet zijn portie dan op?

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:40

Wat een superhuisje heeft je paard! Echt een mooi systeem Ja
Hoop dat er meer zulke stallen in Nederland komen!

roylinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 15:45

ziet er erg gaaf uit,
supper zeg...
meer manege paarden dromen van zo'n stalling....

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:19

Lijkt me lekker voor de paarden!! Maar wel erg jammer dat er geen gras is, of is dat alleen in de winter?

Oja ik had nog een vraagje: Op de eerste foto heeft hij een boomloos zadel op (toch?), en dat kan toch alleen gebruikt worden in combinatie met speciale inlagers, ipv dekjes? Of heb ik het nu fout...

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-08 18:17

judithM schreef:
Ja maar als een paard zijn portie krijgt, dan staat in de computer dat ie zijn portie gehad heeft maar vervolgens wordt ie eruit gejaagd door een ander........die eet zijn portie dan op?

Daar word op gelet Knipoog als een paard te weinig te eten krijgt, wordt het gegeven moment vanzelf duidelijk (wordt magerder) dan word hij of zij bijgevoerd. Ook leren ze vanzelf van zich af te trappen, en anders worden ze handmatig in de het voerstation gezet en worden de irritantjes van het station weggehouden door 't personeel.

Het is echt niet alsof de manege ze plotseling laat verhongeren omdat ze nu 'natuurlijker' staan Haha!

En trouwens, het is echt niet zo alsof er 24/p/d van die slimmerikken bij het station staan die alles onder hun neus wegjatten Knipoog soms is het rustig en hebben alle paarden de kans om te eten. Als er niet over na was gedacht over dit probleem, was de hit er niet eens gekomen.

aleida_thijs schreef:
Lijkt me lekker voor de paarden!! Maar wel erg jammer dat er geen gras is, of is dat alleen in de winter?

Oja ik had nog een vraagje: Op de eerste foto heeft hij een boomloos zadel op (toch?), en dat kan toch alleen gebruikt worden in combinatie met speciale inlagers, ipv dekjes? Of heb ik het nu fout...

Zoals al in een andere post staat, deze manege heeft geen wei van zichzelf. Als de hit er niet was geweest liepen de paarden twee uur en stonden ze voor de rest op stal. Tong uitsteken
Vul zelf maar in wat erger is, geen gras of geen beweging. Knipoog

Nee! Argh! Het is geen boomloos zadel! *LOL* (sorry, word doodgegooid met die vraag *LOL* )
Het is een Spaans hogeschoolzadel, dus met boom, dus het is voorkomen veilig om er een gewoon dekje onder te leggen. Knipoog

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 19:54

Wat een super gaaf idee, wou dat alle paarden in nederland zo gehouden werden Lachen

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:01

Erg mooi! Ja Ziet er leuk uit, zo'n dagje Ja
Goed voor het sociale contact en de rangorde! Haha!

Tries_en_Faf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 15:16

grid schreef:
Daarom ben ik ook best nieuwsgierig naar dit voersysteem Haha! want het nadeel van een groep 24/7 buiten is toch altijd het voeren in de groep Ach gut de ene is snel klaar, de andere eet langzaam, de ene te dik (en wil ook nog jatten) en de ander te dun (en laat snel afpakken) of je zou dus altijd het krachtvoer apart moeten voeren (wat soms weer erg omslachtig kan zijn).
Hooi (en/of gras) is vaak niet het probleem ivm het onbeperkter per dag kunnen geven.

Misshicen een tip: een touw aan een emmer, ipv een gewoon ijzeren handvat, paard, neus in emmer, touw achter oren langs, kan ieder paard rustig eten! En ze kunnen mekaar niet bijten, vond ik ideaal!

aleida_thijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 17:55

Roane schreef:
judithM schreef:

Daar word op gelet Knipoog als een paard te weinig te eten krijgt, wordt het gegeven moment vanzelf duidelijk (wordt magerder) dan word hij of zij bijgevoerd. Ook leren ze vanzelf van zich af te trappen, en anders worden ze handmatig in de het voerstation gezet en worden de irritantjes van het station weggehouden door 't personeel.

Het is echt niet alsof de manege ze plotseling laat verhongeren omdat ze nu 'natuurlijker' staan Haha!

En trouwens, het is echt niet zo alsof er 24/p/d van die slimmerikken bij het station staan die alles onder hun neus wegjatten Knipoog soms is het rustig en hebben alle paarden de kans om te eten. Als er niet over na was gedacht over dit probleem, was de hit er niet eens gekomen.

aleida_thijs schreef:

Zoals al in een andere post staat, deze manege heeft geen wei van zichzelf. Als de hit er niet was geweest liepen de paarden twee uur en stonden ze voor de rest op stal. Tong uitsteken
Vul zelf maar in wat erger is, geen gras of geen beweging. Knipoog

Nee! Argh! Het is geen boomloos zadel! *LOL* (sorry, word doodgegooid met die vraag *LOL* )
Het is een Spaans hogeschoolzadel, dus met boom, dus het is voorkomen veilig om er een gewoon dekje onder te leggen. Knipoog

Inderdaad, liever buiten zonder gras dan steeds maar binnen... Ja
Haha sorry, ik dacht echt dat een het boomloos zadel was, het lijkt er iig wel op!

jut87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 18:33

Prachtig stalsysteem!
Leuk paardje ook hoor, mooie witte staart Knipoog

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-08 19:21

*moppert* ... lijkt helemaal niet op boomloos... *kijkt verongelijkt* *LOL* Haha!

shaolanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 20:04

leuk! foto's van een andere actiefstal! Mijn paard staat sinds oktober ook in een actiefstal (Ik sta in Delft/R'dam)! Ging in het begin wat moeizaam, als enige snapte ze de voerdingen niet maar nu staat ze dag en nacht en gaat eigenlijk heel goed! Ze snapt nu dat voordringen best mag Haha! en je vooral niet op je beurt moet wachten Haha!

Met rijden merk ik dat ze losser is, aangezien ze de hele dag al loopt hoef ik geen 20 min. meer los te stappen. Afgelopen weekend was natuurlijk helemaal super met dat weer, lekker deken afgedaan en in haar blootje lekker laten zonnen. Bij ons staat overigens 90% met een deken op, ook omdat de meeste (waaronder ikzelf) toch intensief rijden en ook op wedstrijd gaan. Er staat bij ons alleen pension is, wij hebben alleen pensionpaarden. Maar allerlei soorten, halflingers, fjorden, shetjes, ijslanders, kwpn-ers. En recreatief gereden paarden, pensioenpaarden, maar ook gewoon sport/wedstrijdpaarden staan erin.

Wij hebben 6 stations voor kuil, 2 voor hooi, en 1 voor bix. Bij ons doen ook regemlmatig de hooi-kuil stations het niet, maar even resetten en probleem is verholpen.