'Ongeluk' met trailer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pres

Re: 'Ongeluk' met trailer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:09

Oh wat een drama Vera.
Hopelijk houdt ze er niets aan over Ach gut

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:12

arans schreef:
Zo dat is niet niks Bloos!

wel heel fijn dat er helemaal ene rijstrook voor jullie werd afgesloten Lachen Heel veek beterschap toegwenst, ik hoop dat ze weer helemala in orde komt Lachen

Dat doen ze snel hoor. Ik heb het ook een keer gehad dat een van mijn paarden in paniek raakte, doordat een vrachtwagenchauffeur het nodig vond om gaan bumperkleven...

Paard in paniek en over de voorstangen heen gesprongen. Hoofd helemaal open, door trailerluik heen komen zetten, lamp voor in de wagen eruit gesprongen en zo 'hing' ze toen...

Ze hebben toen de hele A12 ri. Utrecht afgesloten en mij vervolgens een begeleiding gegeven over de snelweg, ri. afrit. Al het verkeer (moesten hoofdweg en parallelweg a. totaal ik meen 6 rijstroken over) plat gelegd, veearts met spoed voor mij laten komen en gebleven totdat de merrie verdoofd was en rustig ri. DA vervoerd kon worden. Lang leve Rijkswaterstaat OK dan!

Een half jaar later kwam ik in een situatie waarin een golfrijdertje niet in zijn spiegels keek en met een bloedgang en piepende banden waar de rook vanaf kwam, zijn auto achter in mijn trailer parkeerde op de snelweg. Godzijdank hadden alle weggebruikers achter mij het ook gezien en was iedereen vol in de ankers gegaan, waardoor ik nog net kon uitwijken om te voorkomen dat hij achterop de bumper van mijn auto zou klappen met alle gevolgen van dien... Dan flitst er toch even een hele boel aan je voorbij. Gelukkig had ik mijn wedstrijdpaard op de wagen staan die ontzettend koel in de kop raakte en gelukkig niet in paniek raakte. Anders was het heel anders afgelopen...

Overigens stappen beide paarden gewoon weer braaf de wagen op. Mijn wedstrijdpaard heeft gewoon het volste vertrouwen in mij en liep direct daarna de wagen weer op en met mijn jonge paard heb ik maanden lang niet geladen en het vervolgens heel rustig 'opnieuw' aangeleerd. Zij stapt inmiddels ook weer braaf op de wagen...

Pfeeeeew... heb inmiddels overigens geen trailer meer, maar een veewagen. Voel ik me toch wat veiliger in, zeker met het oog op mijn paarden.

Enig idee wat de reden is dat ze zo in paniek is geraakt?!?!

Deleted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:17

jeminee wat erg zeg, het zal wel erg eng zijn geweest om haar zo te zien!

Beterschap en succes

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:30

Jeetje dat is schrikken! Ik zal je paard inderdaad met een vrachtwagen laten ophalen.

Bij de manege waar ik eerst lesgaf etc. is tijdens een wedstrijd ook een paard via een hele onmogelijke manier de trailer uitgevallen. Die was zo gek aan het doen, dat hij eerst het plastic raampje gesloopt had, vervolgens hinh hij met z'n benen naar buiten en zat klem. Uiteindelijk is hij zo gek gaan doen, dat hij aan de boven kant van de trailer eruit is gevallen, op z'n rug. Hele trailer was total- loss. Dat was echt een heel naar gezicht!
Dat paard heeft er niks aan overgehouden, op een paar schrammetjes na.

Beterschap met je paard, hopelijk is ze gauw weer de oude!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:42

getsie derrie zeg, ik krijg helemaal kippenvel brr wat vreselijk zeg dat dit j moet overkomen. ik hoop dat alles weer goedkomt! beterschap

Auks

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 10:02

Jeetje wat sneu ook voor je paardje.
Het zal niet niks zijn als je zoveel angst hebt in de trailer.
Ik hoop dat de verwondingen snel weer verbeteren.

Weet je, ik lees dat je straks wilt gaan traileroefenen met iemand die je daar bij kan helpen.
Mijn tip is eigenlijk om een paard mee te laten gaat die niet bang is in de trailer.
Misschen kan jou paardje de rust van het andere paard gebruiken om te zien dat het best meevalt.
Als ik een jong paard vervoer gaat mijn ruin altijd mee, die is supercool en relaxt. Dat werkt meestal prima!

Succes en sterkte verder hoor!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:02

wat naar zeg! krijg er helemaal kippevel van! hoop dat ze snel opknapt en dat de schade beperkt is

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:17

Jeetje, wat een verhalen zeg!
Hoop dat het allemaal weer goed komt, en hoop het zelf nooit mee te maken.
Volgens mij schrik je je naar.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:27

Wat een naar verhaal zeg! Ik kan me inbeelden dat je ontzettend geschrokken bent. Ik hoop dat je paard niks ernstig mankeert.

irmalouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 12:29

Jeetje wat een verhaal zeg, hoop dat ze er niks aan overhoud.
Ik heb laatst ook een trailer van de weg afgehaald, samen met een vriendin, paard stond omgedraaid in de trailer. Mijn maag draaide om toen ik het zag, was helemaal verbaasd, dus zeg tegen mijn vriendin van "zie ik het nu goed".
Politie gebeld, en ook hier werd gezorgd dat de mensen op de weg, hun snelheid moesten aanpassen.
Zijn met begeleiding naar carpoolplaats gegaan, daar heeft mijn vriendin het paard eruit en er weer in gedaan. Paardje moest helemaal naar België, en ze waren al zeker een uur onderweg. Jutta (zo heet ze, weer niet of je het zo schrijft) was wel heel erg rustig ze stond er echt bij van nou kan ik tenminste lekker naar buiten kijken.
Hoop dat de rest van haar ritje goed is gegaan, dat is wel jammer dat we daar niks meer van te weten zijn gekomen.Ze was voor de dochter van een van de heren. Ze waren ons wel heeel erg dankbaar. Hebben ons ook nog gefilmpt hhaha.

Nog heel veel sterkte met je paardje.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:06

Jezus Vera, dat is niet niks! Wat een verhaal! Bloos! Lijkt me vreselijk om zoiets mee te maken! Heeeeel erg veel sterkte en beterschap! Hopen dat Voice weer snel de oude is! Ach gut

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:08

Wat een verchrikkelijk verhaal zeg! Heel veel sterkte!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:13

brrr, je ergste nachtmerrie Ach gut
Veel sterkte, ik hoop dat je paardje er niks aan over heeft gehouden Verdrietig

flora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:14

pfff, wat een verhaal.

wij hebben het afgelopen zomer ook gehad. paard over de voorstang
gesprongen en lag met zn dik 1.70 grote lijf opgevouwen in het voorste stukje
van de trailer (2-paards, ander paard stond er nog naast, die bleef gelukkig rustig)
ook op de snelweg. gelukkig waren wij met veel man (hippiade, dus veel mensen
met trailers die stopte) en samen gezorgd dat alle auto's naar de linkerweghelft gingen.

paard kwam er wonder boven wonder zonder ernstige verwondingen uit. is
toen overgezet in een vrachtwagen en zo naar huis gereden.

wij vervoeren hem niet meer in een trailer. enkel nog in een vrachtwagen.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 13:20

Jeempie kreempie wat een ellende bende.
Gelukkig dat Borft redelijk te doen is wat adstand betreft ten opzichte van Woerden. Heb er zelf trouwens helemaal niets over gehoord of gelezen dat dit in Woerden gebeurd is (woon er zelf namelijk). Ik ga voor je duimen dat de verwondingen allemaal mee mogen vallen en je paardje er snel weer bovenop komt!

Ben heel benieuwd wat LJ (neem aan dat hij behandeld arts is) je heeft kunnen berichten over je paardje

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:43

Iedereen bedankt voor de lieve reacties.
Vanmorgen gebeld door de DA dat ze er redelijk goed bij staat. Enige nadeel is dat ze nog geen uitspraken over nek/rug/benen kunnen doen. Op dit moment heeft ze overal pijn, logisch natuurlijk, maar of het spierpijn of iets anders is kunnen ze nog niet zeggen.
Hoop gewoon dat ze gauw gezond en wel weer thuis is..

xXLiekeXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:49

Jeetje wat erg!

Hopelijk komt alles goed met je paardje.

Echt raar dat ze het voor me kaar heeft gekregen en je kunt echt wel blij zijn met alle hulp die je krijgt!
Jammer dat je trailer stuk is maar die zul je zeer waarschijnlijk toch niet de komende tijd gebruiken.

Ik hoop voor je dat ze nu niet ook bang is voor de vrachtwagen.

Edit: even in je profiel gekeken, wat een pracht paard zeg!
Die moet er zeker bovenop komen en kan het helemaal maken in de sport!

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:51

Die van mij viel "gelukkig" toen we nog amper het wedstrijdterrein af waren. Lang leve de Ifor. Half uur vastgelegen en aardig tekeer gegaan en er was uiteindelijk 1 dingetje kapot van een paar euro (jammer van het arbeidsloon Clown ) en dat was er volgens mij nog zelf uit gesloopt met t er uit halen.
Paard zelf had gelukkig weinig. Paar krassen en een dikke knie.

Jnien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 16:57

Jeetje meid, wat een verschrikkelijk verhaal.
Hoop dat het inmiddels al wat beter gaat met zwartje.
Heel veel sterkte in ieder geval!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:59

xXLiekeXx dankje! Voordat we weggingen zat ik nog weg te dromen dat ze er zo mooi uit zag met die knotten.. Was ook heel onwerkelijk om haar later in de uitslaapbox te zien liggen.. Helemaal bezweet en hoofdje bebloed..

Needje: Jullie hebben nog geluk gehad zeg! Zwartje heeft ook echt 'gehangen' op haar rug met haar hoofd nog vast. Toen ze zich los kreeg heeft ze het schot gesloopt, is er onder terecht gekomen en ook achterstevoren komen te liggen. Onze trailer is compleet gesloopt van binnen. Maar goed, dat vinden we niet eens zo'n probleem. Het nadeel was ook dat we aan de snelweg stonden, het is dan echt te gevaarlijk om de trailer open te doen.

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 16:59

Iedereen bedankt! (Ook de HA's!)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:02

Die van mij was zo gaan springen en toen waarschijnlijk uitgegleden. Gelukig zag een vriendin die er achter stond het en liet ons meteen stoppen. Andere vriendin deed het voordeurtje open en meteen weer dicht. Aangezien ze tegen z'n achterbenen aan keek. Hij was dus met z'n achterhand onder de stang door geschoten en hing ook nog vast met z'n hoofd. Iemand daar had een mes bij zich en heeft het touw doorgesneden. Toen is ie op z'n rug terrecht gekomen en hij lag net tegen die paal in het midden (Ifor heeft een paal in het midden ivm voorlader) en daardoor kon ie geen kant op. Ik heb er niets van gezien. Er was hulp zat. Dat gehinnik van hem ging bij mij door merg en been. Bloos! Vond het vreselijk!

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:04

Pff das ook een verhaal zeg.. Die van jou is er nog goed afgekomen zeg! Gaat die nog wel de trailer in?
Dat gehinnik vond ik ook het ergste, daarbij dat gestommel en het feit dat je machteloos staat.. We waren met zn 3-en en konden alleen maar wachten.. en wat duurt het dan lang voordat er iemand komt! Bloos

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 17:12

Ik scheet peuken om daarna m'n paard thuis te krijgen toen ie er uit was. Maar de staleigenaar daar zei dat we gewoon alles uit de trailer moesten laten (was er al uitgesloopt) en m er gewoon zo op moesten zetten. Dat ie geen kick zou geven. Ik geloofde dat niet, maar het was echt zo. Hij was erg onder de indruk geweest van z'n valpartij geloof ik. Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb zelf geen trailer, dus kon m niet zo laden daarna. Maar ik weet wat zijn probleem is. Dus de keer erop heeft een kennis me gereden met een pony erbij op. Dan gaat t super!
Alleen gaat wel, maar dan moet ik laden en meteen rijden. Ik kan m niet alleen laten staan. Dan gaat het fout. (heeft al 2x eerder over de voorboom gehangen en dat had ie vlak voor we wegreden dus toen ook weer gedaan.)

double

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-08 17:20

Ok, bij ons is het een beetje gissen wat nu het probleem is geweest. Alleen staan kan ze idd slecht tegen, maar ze is al eens eerder alleen vervoerd. Vind het maar een lastig probleem. We zijn van plan haar met vrachtwagen op te halen. En dan thuis rustig met een iemand die er verstand van heeft te oefenen met een trailer.
Stiekem hoop ik dat ze ervan geleerd heeft en daardoor rustig blijft.. Aan de andere kant ben ik wel bang dat het traumatisch is geweest dus dat ze misschien toch wel uit haar dak gaat..