Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Bella schreef:Hij heeft een aardig grove halsaanzet tov de rest van zijn bouw, of zie ik dat verkeerd?
Hoelang is ie nu al dekkende hengst in Duitsland?
haflinger_27 schreef:@ Ciara, ik denk dat jij juist heel weinig met hengsten hebt gewerkt.... als er gezegd word dat hij pas in juni 4 jaar word dan is hij nu op de kop af 3,5....... Hoe kan een hengst dan een bal spier zijn van het trainen, hij is amper 3 maanden onder het zadel. Eerder heeft hij zijn voeding en energie erg hard nodig gehad om te groeien en te zorgen dat hij is blijven groeienHet dekken van merrie's was het 1e seizoen niet eens hoofdzaak enkel groeien en de Europashow in Italie waar hij een 4e plek behaalde. hij is maar 5 cm gegroeit van februari tot heden (hij is nu 1,56) en hij is nog in ontwikkeling en groei. Dus belasten we hem tot de zomer ook nog niet over met training voor de Leistungsprufing in Luxemburg eind november. Dit gebeurd pas echt na t dekseizoen. Dit jaar is er ook een Nationale in Nederland(augustus) waar we hem inschrijven en een grote show in Luxemburg(juli)Ik denk dat je toch eens in de leer moet gaan om hengsten te trainen, want het verstand wat je zegt te hebben komt er niet echt uit, je mag natuurlijk de negatieve dingen zeggen die je vind...... maar zeg ook de positieve en dat doe je niet(wss kan je het niet omdat je het niet ziet), en dat is jammer voor de mensen die mij goed kennen en mijn fokkerij goed kennen!!!(die weten ook dat ik vele jaren paarden keuringsklaar maak en fok) Dus frons jij ff lekker verder voor je oordeelt over iets, als je idd zoveel hengsten ervaring hebt had je wel anders gereageerd. Dan had je ook geweten dat zowel hengsten als merrie door ontwikkelen tot hun 4-5e jaar
Ik betreur dat er door mensen steeds weer de ''fout'' word gemaakt om alleen maar op het negatieve te stampen ipv ook eens op het positieve,
Zoals Bicci al heeft aangegeven dat de beste stuurlui aan wal staan, dat zijn de mensen die niets investeren in hun ''fokkerij/gebruikerij'' van hun paarden. Maar altijd het spul van een ander afkraken.
Wij proberen met onze fokkerij vooruitstrevend te zijn, er word in de fokkerswereld vaak gezegd;
FOKKEN IS VOORUIT KIJKEN of NU WERKEN AAN HET PAARD VAN MORGEN.
Sorry voor de mensen die mij wel hun support geven, maar mij krijg je echt over de zeik met dingen die niet kloppen. Zo wel een heel verhaal.
En mensen van een foto oordelen, kan maar een foto bedriegt echt!!!!!
Lobke_ schreef:wat een mooie haf zeg!!![]()
en dat je 7 uur in de auto hebt gezeten pfff.
maar moet alleen wel zeggen dat ik bij heel veel fotos hoofdpijn krijg als ik er naar kijk zo vaag zijn ze... :7
maar wat een prachtig beesie zeg!
haflinger_27 schreef:Ik heb ff je profiel bekeken een haflinger blijft toch qwa raskenmerken anders dan een fjord, je kan het geenszins meer vergelijken eerder kon je dat wel wat beter maar met de huidige maat vergroting van de haflingers en modernisering echt niet meer. Maar als je iets vind zou je het dan willen onderbouwen, waarom je dat vind en waarop je iets concludeerd?
rowan17 schreef:Charmant die close-up foto Mathijs
![]()
Enne, dat het n knappe hengst is, had ik je laatst al verteld![]()
Bella schreef:haflinger_27 schreef:Ik heb ff je profiel bekeken een haflinger blijft toch qwa raskenmerken anders dan een fjord, je kan het geenszins meer vergelijken eerder kon je dat wel wat beter maar met de huidige maat vergroting van de haflingers en modernisering echt niet meer. Maar als je iets vind zou je het dan willen onderbouwen, waarom je dat vind en waarop je iets concludeerd?
Het was een conclusie gebaseerd op hals-lichaam vergelijking. Had m lichter verwacht omdat hij verder in zn bouw ook sjieker/lichter is en dan bedoel ik met name de aanzet in de borst (maar als je aangeeft dat het niet zwaar is, kan het ook vertekenen door zn onderhals), maar je hebt mij niet horen zeggen dat een zwaarder aangezette hals verkeerd is, de lengte heeft ie zeker om enige nadeel teniet te doen, maar volgens mij vat je het wel negatief op??
(verder weet ik het verschil tussen fjorden en haflingers, hun raskenmerken, fokkerij en keuringswensen zal ze ook nooit met elkaar vergelijken *dan blijf je bezig*...al kun je dat inderdaad niet uit mn profiel halen, dat ik meer dan alleen fjordenkennis bezit)