GGK Haflingerhengst Acilliano BE (duits)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bromfiets

Re: GGK Haflingerhengst Acilliano BE (duits)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 18:02

Mooi gebouwd hoor Kwijl Ik vind hem er nog wel erg jeugdig uitzien, ben erg benieuwd hoe hij uitzwaart Ja

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 19:27

ik vind hem er anders ook nog jeugdig uit zien hoor, Ja
heb nie veel verstand van haffie's, maar hij zal vast wel mooi worden als hij aan het werk gaat enzo Knipoog
en uiteraard zal haflinger-27 wel weten met welke hengst hij wel en niet moet fokken Knipoog

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 21:09

Hij heeft een aardig grove halsaanzet tov de rest van zijn bouw, of zie ik dat verkeerd?

Hoelang is ie nu al dekkende hengst in Duitsland?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 23:13

Bella schreef:
Hij heeft een aardig grove halsaanzet tov de rest van zijn bouw, of zie ik dat verkeerd?

Hoelang is ie nu al dekkende hengst in Duitsland?

Ik denk dat hij op zijn 3e is goedgekeurd? Bjorn had er geloof ik in elk geval 1 merrie van hem mee gedekt, en als ik het goed onthouden en gehoord heb heeft hij in maart het 1e veulen ervan (mathijs?)
hij is van JUNI, een erg late dus!
ik vind het alleen positief dat het nog geen spierbundel is
dat zou nl betekenen dat hij jong al vrij veel arbeid heeft moeten verrichten, en dat verdient geen enkel paard

Hij ziet er jeugdig uit, maar hij ís ook nog jong!!
deze man is 3,5 jaar.. voor de paardenwereld 4, maar gewoon nét 3,5

Hij zal zeker nog uitzwaren, en bovendien, haflingertanks worden bij Het Tirolerhof nou eenmaal niet gefokt.

ik blijf erbij

Acilliano the best Haha!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:19

Hij is leuk zeg! Hoop dat ik hem binnenkort in het echt mag komen bewonderen.

nobillity

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 23:38

Mathijs; echt het is echt een super mooie haflingerhengst Kwijl
Hoop dat ik hem binnenkort een keer in het echt mag zien.

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 01:27

@Bella; is in Duitsland en Luxemburg al goedgekeurd geweest voor seizoen 2007 en er kom 7 of 8 veulens van op een na allen origineel 100% raszuiver gefokte haflingers. En ik denk toch dat je je verkijkt op de hals aanzet.....hij is niet zwaar in de aanzet, hij mist momenteel voor het mooie ff wat ontwikkeling in de voorhand, het is juist wat ik graag zie; hoog aangezet, de hals is lang en fijn toelopend aan het hoofd, hoe fijner hij aan het hoofd aangezet is hoe meer buiging hij heeft met het rijden aan het hoofd, dat is weer juist iets wat vele haflingers helaas missen en daardoor slecht naar beneden willen lopen. Ik heb ff je profiel bekeken een haflinger blijft toch qwa raskenmerken anders dan een fjord, je kan het geenszins meer vergelijken eerder kon je dat wel wat beter maar met de huidige maat vergroting van de haflingers en modernisering echt niet meer. Maar als je iets vind zou je het dan willen onderbouwen, waarom je dat vind en waarop je iets concludeerd?

@ Ciara, ik denk dat jij juist heel weinig met hengsten hebt gewerkt.... als er gezegd word dat hij pas in juni 4 jaar word dan is hij nu op de kop af 3,5....... Hoe kan een hengst dan een bal spier zijn van het trainen, hij is amper 3 maanden onder het zadel. Eerder heeft hij zijn voeding en energie erg hard nodig gehad om te groeien en te zorgen dat hij is blijven groeien Clown Het dekken van merrie's was het 1e seizoen niet eens hoofdzaak enkel groeien en de Europashow in Italie waar hij een 4e plek behaalde. hij is maar 5 cm gegroeit van februari tot heden (hij is nu 1,56) en hij is nog in ontwikkeling en groei. Dus belasten we hem tot de zomer ook nog niet over met training voor de Leistungsprufing in Luxemburg eind november. Dit gebeurd pas echt na t dekseizoen. Dit jaar is er ook een Nationale in Nederland(augustus) waar we hem inschrijven en een grote show in Luxemburg(juli)Ik denk dat je toch eens in de leer moet gaan om hengsten te trainen, want het verstand wat je zegt te hebben komt er niet echt uit, je mag natuurlijk de negatieve dingen zeggen die je vind...... maar zeg ook de positieve en dat doe je niet(wss kan je het niet omdat je het niet ziet), en dat is jammer voor de mensen die mij goed kennen en mijn fokkerij goed kennen!!!(die weten ook dat ik vele jaren paarden keuringsklaar maak en fok) Dus frons jij ff lekker verder voor je oordeelt over iets, als je idd zoveel hengsten ervaring hebt had je wel anders gereageerd. Dan had je ook geweten dat zowel hengsten als merrie door ontwikkelen tot hun 4-5e jaar

@ naaltje, Bjorn krijgt 3 veulens van hem 1 half maart van Gulia (Nordtirol x Afghan2), 1 van Luccil (liz aktant) begin april en Herminda ((Alpenstein x Winzer)= een ''volle'' zus van de Nederlands kampioen Allacher) En je hebt gelijk qwa training een overbespierde hengst is niet mooi zeker niet voor een exterieur-keuring zoals de 29e in Den Bosch.

Ik betreur dat er door mensen steeds weer de ''fout'' word gemaakt om alleen maar op het negatieve te stampen ipv ook eens op het positieve,
Zoals Bicci al heeft aangegeven dat de beste stuurlui aan wal staan, dat zijn de mensen die niets investeren in hun ''fokkerij/gebruikerij'' van hun paarden. Maar altijd het spul van een ander afkraken.
Wij proberen met onze fokkerij vooruitstrevend te zijn, er word in de fokkerswereld vaak gezegd;
FOKKEN IS VOORUIT KIJKEN of NU WERKEN AAN HET PAARD VAN MORGEN.

Sorry voor de mensen die mij wel hun support geven, maar mij krijg je echt over de zeik met dingen die niet kloppen. Zo wel een heel verhaal.

En mensen van een foto oordelen, kan maar een foto bedriegt echt!!!!!

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 09:08

De hengsten ala Kwpn die op hun 2e al worden gereden omdat ze naar de keuring moeten en dus lekker bespierd moeten zijn ben ik geen voorstander van.
Het is een jong ding die moet je lekker laten spelen en baby laten zijn (jaaa ook een 3 jarige).

Haflinger_27 heeft al een aantal zeer mooie paarden gefokt waaruit blijkt dat het geen wilde gok is welke hengst hij gebruikt, ik heb er dan ook alle vertrouwen in dat dit een goede hengst is.

Maar goed we zullen zien hoe deze jongen het in Nederland gaat doen!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 09:15

@ naaltje, Bjorn krijgt 3 veulens van hem 1 half maart van Gulia (Nordtirol x Afghan2), 1 van Luccil (liz aktant) begin april en Herminda ((Alpenstein x Winzer)= een ''volle'' zus van de Nederlands kampioen Allacher) En je hebt gelijk qwa training een overbespierde hengst is niet mooi zeker niet voor een exterieur-keuring zoals de 29e in Den Bosch.
hmm..
ach Bloos had ik er toch 1 goed vertaald Nagelbijten / Gniffelen

en over de training dat ik gelijk heb, alle eer aan jou Knipoog heb jij mij geleerd Lachen

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:03

haflinger_27 schreef:
@ Ciara, ik denk dat jij juist heel weinig met hengsten hebt gewerkt.... als er gezegd word dat hij pas in juni 4 jaar word dan is hij nu op de kop af 3,5....... Hoe kan een hengst dan een bal spier zijn van het trainen, hij is amper 3 maanden onder het zadel. Eerder heeft hij zijn voeding en energie erg hard nodig gehad om te groeien en te zorgen dat hij is blijven groeien Clown Het dekken van merrie's was het 1e seizoen niet eens hoofdzaak enkel groeien en de Europashow in Italie waar hij een 4e plek behaalde. hij is maar 5 cm gegroeit van februari tot heden (hij is nu 1,56) en hij is nog in ontwikkeling en groei. Dus belasten we hem tot de zomer ook nog niet over met training voor de Leistungsprufing in Luxemburg eind november. Dit gebeurd pas echt na t dekseizoen. Dit jaar is er ook een Nationale in Nederland(augustus) waar we hem inschrijven en een grote show in Luxemburg(juli)Ik denk dat je toch eens in de leer moet gaan om hengsten te trainen, want het verstand wat je zegt te hebben komt er niet echt uit, je mag natuurlijk de negatieve dingen zeggen die je vind...... maar zeg ook de positieve en dat doe je niet(wss kan je het niet omdat je het niet ziet), en dat is jammer voor de mensen die mij goed kennen en mijn fokkerij goed kennen!!!(die weten ook dat ik vele jaren paarden keuringsklaar maak en fok) Dus frons jij ff lekker verder voor je oordeelt over iets, als je idd zoveel hengsten ervaring hebt had je wel anders gereageerd. Dan had je ook geweten dat zowel hengsten als merrie door ontwikkelen tot hun 4-5e jaar

Ik betreur dat er door mensen steeds weer de ''fout'' word gemaakt om alleen maar op het negatieve te stampen ipv ook eens op het positieve,
Zoals Bicci al heeft aangegeven dat de beste stuurlui aan wal staan, dat zijn de mensen die niets investeren in hun ''fokkerij/gebruikerij'' van hun paarden. Maar altijd het spul van een ander afkraken.
Wij proberen met onze fokkerij vooruitstrevend te zijn, er word in de fokkerswereld vaak gezegd;
FOKKEN IS VOORUIT KIJKEN of NU WERKEN AAN HET PAARD VAN MORGEN.

Sorry voor de mensen die mij wel hun support geven, maar mij krijg je echt over de zeik met dingen die niet kloppen. Zo wel een heel verhaal.

En mensen van een foto oordelen, kan maar een foto bedriegt echt!!!!!

6a a 7e pas dan zijn de paarden klaar met ontwikkelen en dus niet 4e of 5e zoals jij stelt. De hengst is idd 3,5, een mooie leeftijd om te beginnen met inrijden. Maar dat vind ik helemaal niet het belangrijkste, om een hengst op een keuring voor te zien brengen en naar mijn ogen goed te kunnen laten keuren moet er gekeken worden naar het algehele voorkomen van de hengst. Dat is in mijn ogen nog niet keuringswaardig. Heeft niet zozeer met training te maken als wel met groei. Vergelijk hem voor de gein eens met de 4 jarige (ja hoe l*llig ook daar valt hij toch onder) die vorig jaar zijn goedgekeurd. Die tonen in mijn ogen toch heel anders.

Wat ik erg grappig vind is dat het als een algeheel kritiek op de hengst wordt gezien, waar heb ik geschreven dat ik hem ongeschikt als dekhengst vind? Al wat ik gezegd heb is dat ik hem onderontwikkelt vind, wat volgens mij nog steeds mijn goed recht is om te zeggen.

En omdat je het zo graag wilde Cool een oordeel van mij:

Ik vind het een mooie rijtypische hengst, naar mijn smaak iets TE modern, maar dat is op dit moment wel wat de fokkerij hebben wil. De schouder is mooi en niet TE steil, mooie halsimplant en voldoende ruime gangen. Om hem verder te beoordelen zou ik hem in het echt moeten zien en niet van een foto.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 11:16

Maar is dat een ramp voor een 3,5 jarige dat hij nog niet er nog niet zo ontwikkeld uit ziet als zijn leeftijdsgenootjes?

Hij is volgens jou nog niet keuringswaardig, maar hij is al goedgekeurd (niet in Nederland maar wel gekeurd).

Daantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:06

wat een mooie haf zeg!! Haha!
en dat je 7 uur in de auto hebt gezeten pfff.
maar moet alleen wel zeggen dat ik bij heel veel fotos hoofdpijn krijg als ik er naar kijk zo vaag zijn ze... Sigaar
maar wat een prachtig beesie zeg!

happyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 12:53

Mooie hengst,
nog veel plezier ermee!

Oliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 13:54

Ik vind hem een onwijs mooi hoofdje hebben met een prachtige aftekening, mooi kleurtje en prachtige manen al. Aan de andere kant vind ik hem wel erg ieletjes. En nu al 1.55m?! Het zou mooier zijn als ie wat in de breedte gaat groeien i.p.v in de hoogte. We willen toch haflingers blijven fokken? 1.58 vind ik wel erg groot...

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-08 19:38

Lobke_ schreef:
wat een mooie haf zeg!! Haha!
en dat je 7 uur in de auto hebt gezeten pfff.
maar moet alleen wel zeggen dat ik bij heel veel fotos hoofdpijn krijg als ik er naar kijk zo vaag zijn ze... :7
maar wat een prachtig beesie zeg!

sht Knipoog
mathijs moet nog aan de spiegelreflex Knipoog dit was een camera van 6 jaar oud.. en de binnenbak was aardig licht, en die camera was verblind door de schoonheid van Acilliano Haha!
ik vond het nog meevallen Lachen (het was ook geen professionele shoot ofzo)

Dat hij er erg jeugdig uitziet is ook zo, maar nog tijd genoeg om te ontwikkelen Lachen
bij de keuring nemen ze ook mee hoe oud een paard is (volgens mij) dus daar wordt echt wel rekening mee gehouden, liever zo als bij het kwpn Ja

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 20:34

@ oliver; Hij is idd groot en echt groter mag hij niet worden eigenlijk........ maar ja ik kan hem moeilijk kleiner maken door een stuk ergens tussenuit te halen. Hij is zo hij is. En de breedte komt wel....

@ charaz; Er word wel degelijk rekening gehouden met de leeftijd van een hengst. Dus het is geen ramp, ik heb persoonlijk zelf liever een paard dat met 4 jaar nog ''groen'' is dan een die ruim volwassen is!

@ Caira; In de haflingerwerled word gepraat over 4-5 jaar als een hengst klaar is met zijn groei.
En waarom vervelend dat hij onder de 4 jarigen valt....??? Ik denk dat als je de belijningen bekijkt het een correct gebouwd paard is.... En een die zich nog verder moet ontwikkelen, maar dat moeten de 4 jarigen allemaal nog! En ik heb hierboven al vermeld dat wij/ik liever paarden hebben die later ontwikkelen dan die klaar zijn met 3 jaar, want die zijn over het algemeen met 5 jaar van het keurings toneel verdwenen. Qwa keuringswaardigheid dat is hij zeker wel, anders was hij niet zonder een onvoldoende en een heel goed gemiddelde goedgekeurd(7,7) (eigenlijk als 2,5 jarige) in Luxemburg (waar het beleid veel strenger is dan hier in NL) en ook is hij in Duitsland in Hessen als dekhengst ingeschreven in Hengstebuch 1 (hoogste). en ik weet zelf maar al te goed dat Acilliano tot 5 jaar nodig heeft om helemaal uit te groeien tot een ''echte stoere moderne hengst'' en die tijd krijgt hij zeker.En bij deze ben je van harte uitgenodigd om hem in real life te komen aanschouwen!

Er geld een algehele regel in Europa, bij de haflingers (WHV) alle hengsten die in een Europees haflinger erkend land (lid Wereld Haflinger Vereniging. WHV)zijn goed gekeurd. Moeten in een ander Europees land erkend/goedgekeurd worden.
In Nl geld een regel (gemaakt door Nederland en word alleen in nl toegepast) dat een hengst een dekbeperking kan krijgen van 10 merries, S10 heet dit dan!

Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-08 21:12

haflinger_27 schreef:
Ik heb ff je profiel bekeken een haflinger blijft toch qwa raskenmerken anders dan een fjord, je kan het geenszins meer vergelijken eerder kon je dat wel wat beter maar met de huidige maat vergroting van de haflingers en modernisering echt niet meer. Maar als je iets vind zou je het dan willen onderbouwen, waarom je dat vind en waarop je iets concludeerd?

Het was een conclusie gebaseerd op hals-lichaam vergelijking. Had m lichter verwacht omdat hij verder in zn bouw ook sjieker/lichter is en dan bedoel ik met name de aanzet in de borst (maar als je aangeeft dat het niet zwaar is, kan het ook vertekenen door zn onderhals), maar je hebt mij niet horen zeggen dat een zwaarder aangezette hals verkeerd is, de lengte heeft ie zeker om enige nadeel teniet te doen, maar volgens mij vat je het wel negatief op??
(verder weet ik het verschil tussen fjorden en haflingers, hun raskenmerken, fokkerij en keuringswensen zal ze ook nooit met elkaar vergelijken *dan blijf je bezig*...al kun je dat inderdaad niet uit mn profiel halen, dat ik meer dan alleen fjordenkennis bezit Schijnheilig )

rowan17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 11:29

ROFL Charmant die close-up foto Mathijs Tong uitsteken
Enne, dat het n knappe hengst is, had ik je laatst al verteld Knipoog Lachen

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-08 12:06

rowan17 schreef:
ROFL Charmant die close-up foto Mathijs Tong uitsteken
Enne, dat het n knappe hengst is, had ik je laatst al verteld Knipoog Lachen

kostte veel moeite hoor..
kreeg heel wat te horen toen ik opvallend een foto wilde maken Nagelbijten / Gniffelen

haflinger_27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 14:58

Bella schreef:
haflinger_27 schreef:
Ik heb ff je profiel bekeken een haflinger blijft toch qwa raskenmerken anders dan een fjord, je kan het geenszins meer vergelijken eerder kon je dat wel wat beter maar met de huidige maat vergroting van de haflingers en modernisering echt niet meer. Maar als je iets vind zou je het dan willen onderbouwen, waarom je dat vind en waarop je iets concludeerd?

Het was een conclusie gebaseerd op hals-lichaam vergelijking. Had m lichter verwacht omdat hij verder in zn bouw ook sjieker/lichter is en dan bedoel ik met name de aanzet in de borst (maar als je aangeeft dat het niet zwaar is, kan het ook vertekenen door zn onderhals), maar je hebt mij niet horen zeggen dat een zwaarder aangezette hals verkeerd is, de lengte heeft ie zeker om enige nadeel teniet te doen, maar volgens mij vat je het wel negatief op??
(verder weet ik het verschil tussen fjorden en haflingers, hun raskenmerken, fokkerij en keuringswensen zal ze ook nooit met elkaar vergelijken *dan blijf je bezig*...al kun je dat inderdaad niet uit mn profiel halen, dat ik meer dan alleen fjordenkennis bezit Schijnheilig )

@ Bella; Ik ben blij dat we de discussie over Het vergelijk Fjorden---->Haflingers niet hoeven te voeren, Die was eindeloos geworden.
Over die hals denk ik; dat het veel aan de foto's ligt en aan de manier van wegzetten/ monsteren.
Want meneer propt zich op aan de hand (zie je goed op een foto waar iemand hem vast heeft)(en van een foto kan je niet altijd alles zeggen). Geef je hem dan lengte, door je arm naar voren te doen en leidsel langer te maken dan word hij ''vrijer'' in zijn hals....
Ik denk dat je moet wennen aan ''de andere'' haflinger, zoals Acilliano, dit zal een beetje het toekomst model worden, en nu speelt zijn leeftijd ook nog wat mee als hij 5 is zal het qwa proporties beter passen.(zijn broertje is/word nu 3 en die is qwa lichaamsontwikkeling verder dan
Acilliano)

Voor mij gaat t grotendeels om de bloedlijnen, ietsje inteelt op onze merries en moeders van hengsten die hoog geklasseerd zijn met de stamboekopname's. Maar uiteraard moet de hengst ook wat weg kunnen geven; maat, lengte, en vooral beweging. Voor MIJ klopt deze hengst in dat opzicht (totaalplaatje) wel!

sanpiloot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-08 22:23

Zozo, Angela de fotos zijn opzich toch goed, goed genoeg om te zien dat dat beestje een super mooi is, hij heeft ook een hele mooie bouw. Wat bof jij dat je mee mocht Knipoog . Even voor Mathijs, ik ben de vriendin van Angela's broer Jarno. Hopen maar dat hij ook goed is met rijden etc. Ik ben benieuwd.

Groetjes Sandra

Girlgamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 18:14

Ik vind hem heel gaaf en ben echt benieuwd de 29e.

Pauk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 23:17

En ik vind hem gewoon leuk!
We hebben al vaak genoeg uitvoerig over hem gesproken en ben nog steeds zeer nieuwsgierig hoe hij in het echt is..
Als je het niet erg vind wil ik wel een keer foto's komen maken.. Gelijk een goed excuus om te komen buurten..

xxxivitaxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-08 23:17

van af foto's is het altijd moeilijk oordelen , maar mensen bekijk hem eerst even in het echt voor men een oordeel velt.

alleen heb ik aan haflinger_27 een vraag waar om hij heeft gekozen voor een duitse hengst en niet zo als de meeste voor een oostenrijkse hengst .

in mijn ogen gezien zijn ze hier in nederland toch weg van oostenrijkse bloedlijnen

Hilde_q

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 13:04

Nou matthijs wat een heerlijke vent heb je aan de haak geslagen Lachen Maja ik ben nienke gewent he Nagelbijten / Gniffelen
Ik persoonlijk hou meer van het ietsje bredere type Nagelbijten / Gniffelen Net als Valé Lachen

ik kom echt een keer kijken !!