eindelijk is het dan zo ver..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

Re: eindelijk is het dan zo ver..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 22:38

missje: ja helaas bestaan er ook nog zulke mensen met alleen maar nare reactie's, ben blij dat ik mn eigen gevoel achterna loop en ik zie zelf dat mn paard vrolijk is, en graag met me mee loopt, en als ik hem weer terug zet dat hij liever bij me blijft. Knipoog

Lisa_Jester: mee eens. Knipoog

future4eveah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 22:50

mooi paardje ziet er echt wel lief uit

score

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-07 01:58

ik geef mijn mening, is daar wat mis mee? het spijt me zeer maar ik zie het op deze manier, en daar wordt ik niet vrolijk van.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-07 11:55

score schreef:
ik geef mijn mening, is daar wat mis mee? het spijt me zeer maar ik zie het op deze manier, en daar wordt ik niet vrolijk van.

Daar is niks mis mee, alleen de manier waarop is niet echt van toepassing.
je ziet een paar fototjes waar ik aan het wandelen ben, meer niet en jij trek je conclussie dat het zo slecht is bla bla bla, en dat hij over 1 jaar al naar de kl*te zal zijn.
ik denk dat je een beetje te hard van stapel loopt!. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 18:27

Zo hé hij is groot geworden vergeleken met die andere foto's Tong uitsteken
Leuke foto's Lachen

Lord_Ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-07 19:04

score schreef:
mn vraag is waarom ga je met hem wandelen? laat hem gewoon veulen zijn.

toen jij klein was en wilde spelen ging je moeder je toch ook geen toetsen laten doen?

arm diertje Ach gut die is als je zo door gaat met 1 jaar helemaal naar de "kl*ten Verdrietig

Door dat soort instellingen krijg je later dus paarden die van alles schrik hebben maar niet in de hand te houden zijn omdat ze al te sterk geworden zijn en dus bijgevolg geslacht worden wegens gevaarlijk.
Een veulen moet nu eenmaal dingen leren, heb jij je nooit leren gedragen, leren praten of leren lopen misschien ? Tong uitsteken
Daarbij is een veulen veel leergieriger dan een volwassen paard. Ik ga af en toe met een veulen van 4 maand samen met de moeder de baan op, en dat veulen gaat nu na ongeveer 2x nauwelijks sneller lopen als er een auto voorbij komt en schiet 2 pasjes in draf als er een auto voorbij scheurt. Als er geen vreemde dingen te zien zijn is ze volledig onspannen, ook al loopt ze 100m achter de moeder aan. De moeder daarintegen is al en keer op hol geslagen (aan de hand) op een doodgewoon veldbaantje waar volgens mij niks te zien was en kon ik NIET kalmeren en die heeft dan 4 jaar niks gezien dan een wei of een stal.

Shaienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 08:49

Hey Daphne,

Wat leuk dat je nu een eigen paardje hebt! Hij is echt mooi, wat een leuk koppie!
Ik weet zeker dat je er goed mee om zal gaan en niet teveel van hem zal vragen.
Je kan best met hem wandelen en hem leren stilstaan bij het poetsen of de benen afspuiten.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 11:10

Wat een leuk beestje zeg, groot ook al voor zijn leeftijd. En ik heb mijn paardje ook van veulen af aan en heb ook aardig wat met hem afgewandeld hoor en daar heb ik nu zoveel profijt van. Hij is nu onder het zadel en dus echt bomproof en super verkeersmak, schrikt eigenlijk nergens van.
En als ie verder lekker op het land staat met leeftijdsgenootjes enz. dan maakt het helemaal niet uit hoor, lekker bezig zijn met hem.
Wat ik verder met die van mij heb gedaan de eerste jaren, is een keer een schrikcursus, maar toen was ie al wel wat ouder hoor, en lekker poetsen, hoefjes optillen en veel spelen.
Ik heb er nu een super paardje aan wat altijd vrolijk is, graag met me op stap gaat en eigenlijk best makkelijk is, al kan ie natuurlijk ook heel eigenwijs zijn, maar dat hoort erbij. Verder zoveel mogelijk op het land zetten met andere paarden, dan gaat het helemaal goed komen.
Veel plezier met hem.

Groetjes Thessa en Aike Doei!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 19:14

bedank voor jullie reactie's Knipoog

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-07 13:16

Zo he wat een mooierd is het ! En wat is hij groot! Wow!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 18:26

_Denise_ schreef:
Zo he wat een mooierd is het ! En wat is hij groot! Wow!

dankje wel. haha ja hij groeit als kool Knipoog