Stoere Shetlander Flipje voor de lens

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Astor

Re: Stoere Shetlander Flipje voor de lens

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 10:03

Maar jullie zijn er allemaal proffecioneel mee bezig zo te zien. En Jane ment 1/2 keer in de week met hem en dan gewoon recreatief. Maar ze gaat proberen om nu wat proffecioneler te werk te gaan zodat alles goed ziet en tips vragen van een menner aan de overkant Haha!

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 10:30

Maar ik begrijp ze wel hoor Melissa.
Voor Flip zal het ook niet altijd fijn zijn dat het tuig verkeerd zit.
Het moet gewoon passen zoniet dan moet je verder kijken..

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 11:15

Astor schreef:
Maar jullie zijn er allemaal proffecioneel mee bezig zo te zien. En Jane ment 1/2 keer in de week met hem en dan gewoon recreatief. Maar ze gaat proberen om nu wat proffecioneler te werk te gaan zodat alles goed ziet en tips vragen van een menner aan de overkant Haha!

Al men je 1 keer per maand, dan juist moet alles goed zitten. Mijn pony's zijn wel wat gewent voor de kar, die zijn bomproof. Juist een pony die er niet zo vaak voor loopt kan wel wat extra steun gebruiken in de vorm van een rem, broek of iets dergelijks. Mennen vraagt nou eenmaal meer verantwoordelijkheid en inzicht als rijden onder het zadel.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 11:27

Manon_S schreef:
Maar ik begrijp ze wel hoor Melissa.
Voor Flip zal het ook niet altijd fijn zijn dat het tuig verkeerd zit.
Het moet gewoon passen zoniet dan moet je verder kijken..

Ik begrijp ze ook Knipoog , tuurlijk is het niet fijn voor Flip.
En gelukkig gaat Jane er nu alles aan doen om wat passend voor Flip te vinden.
En naar een persoon gaan die er echt meer van weet.
Zodat Flip een goedpassend tuig heeft Knipoog
Want dat is wel belangrijk natuurlijk.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 12:09

Ik heb helemaal geen verstand van mennen Tong uitsteken maar wil wel even zeggen dat ik flipje super schattig vind en ook heel stoer wat een lekker koppie zeg !

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:08

Ik weet dat ze gelijk hebben en ik ga er zeker wat aan doen.. Knipoog

Bedankt shesannie.. Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:26

zooo,..... een hele theorieles!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 13:32

Kirsten_S schreef:

Ja inderdaad maar zo kan Jane een heel stuk verder op weg Haha!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:36

Astor schreef:
Kirsten_S schreef:

Ja inderdaad maar zo kan Jane een heel stuk verder op weg Haha!

Jaaa dat snap ik, maar het klonk best aanvallend.

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-07 13:40

Hoebedoel je?
Ik vondt het inderdaad ook best aanvallend klinken maar ik snap hun punten wel Knipoog

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 13:43

jaaa dat ze alles fout heeft gedaan en het daardoor niet handig is om te mennen als ze het niet goed weet. Maar je moet het toch ergens leren en als je bijv. net begint met paardrijden ben je toch ook geen anky.
Maar hun punten snap ik wel dat het beter voor het paardje is om het tuig goed in orde te hebben.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:03

Als je net begint met paardrijden zorgt er vaak toch wel iemand voor dat je je zadel niet achterstevoren heb zitten.

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:06

Oke ja ik snap het napie.. ik ga er toch nu ook wat aan doen.. Knipoog

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:18

Kirsten_S schreef:
Jaaa dat snap ik, maar het klonk best aanvallend.

Pardon? Volgens mij heb ik het allemaal heel redelijk en vriendelijk geformuleerd hoor......
Dat dit een hele theorieles is, daar kan ik niets aan doen. Mijn schuld is het niet dat er hier inderdaad vanalles aan schort. Misschien ook niet die v/d TS, daarom geef ik juist mijn tips.

Het zal me worst wezen dat jij dat 'aanvallend' noemt, zo'n aanspanning daar móet ik gewoon wat van zeggen. Zou ik zo'n aanspanning op buitenrit ergens tegenkomen, dan zou ik ook wat zeggen.

En niet omdat ik het leuk vind om schooljuf te spelen, maar omdat dit gewoon écht onveilig en onverstandig is!
Wat moet ik hier dan typen: 'goh, misschien zou je beter dit of dat kunnen doen, maarja, wie ben ik he, als jij het graag zo wilt doen, prima hoor, veiligheid, dat maakt allemaal niets uit'.

Echt super dat TS de tips zo goed oppakt en wél verstandig is, zij weet nl. ook dat ik dit niet zeg om haar af te kraken of om haar 'aan te vallen', maar voor haar eigen bestwil, voor de pony én voor anderen. Kan er zo moe van worden dat zelfs dit soort tips als 'aanvallend' worden benoemd he....
Is het dan alleen geoorloofd om reacties te geven als 'ahhhhhhhhh, wat een cúuuuuuuuuuutiejjj shettiejjjj???' nee, daar heb je wat aan.....

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 17:22

Kirsten_S schreef:
jaaa dat ze alles fout heeft gedaan en het daardoor niet handig is om te mennen als ze het niet goed weet. Maar je moet het toch ergens leren en als je bijv. net begint met paardrijden ben je toch ook geen anky.
Maar hun punten snap ik wel dat het beter voor het paardje is om het tuig goed in orde te hebben.

Juist, dusseh, als jij niet genoeg geld hebt om autorijles te volgen, 'ja, je moet het toch érgens leren he', dan stap je gewoon ffjes bij meneer de buurman in zijn auto (zonder dubbele bediening, extra spiegels e.d.) om te leren autorijden?

Dit heeft niets met 'leren' of met anky te maken. Punt is gewoon dat mennen zó ontzettend veel risicovoller is dan het rijden ohz. en dat vergeet jij in het geheel. Het is gewoon ontzettend onverstandig én onveilig om maar 'even te beginnen met het mennen', tuig op de pony pleuren, kar erachter en de weg op. Dat is vragen om ongelukken.

Hoe je dan wel moet beginnen? Een onbeleerde pony breng je netjes naar een professionele beleerder. Dit kost wat, maar zelf beleren zonder enige menkennis én beleerkennis (dat je kan mennen wilt niet zeggen dat je ook maar meteen kan beleren) moet je ook echt niet doen. Je paardje wordt dus netjes beleerd, en ondertussen doet 'de menner in de dop' een koetsierscursus en haalt zijn of haar Koetsiersbewijs. Ben je dan ervaren? nee, nog steeds niet.... dán pas begint het echte leren, kilometers maken en ervaring op doen.

en dit neem ik de TS helemaal niet kwalijk, zij zegt ook 'ja, maar de eigenaren hebben me dit zo uitgelegd', zij heeft in goed vertrouwen de tips v/d eigenaren aangenomen, maar die eigenaren, díe hadden beter moeten weten, dat je niet zomaar iemand die totaal geen verstand van het mennen heeft niet zomaar de weg op moet sturen met zulk ondeugdelijk tuig.

_Denies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-07 19:26

Van mennen heb ik geen verstand, maar wat een heerlijke shet zeg, echt leuk beestje Lachen

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 15:45

Pardon? Volgens mij heb ik het allemaal heel redelijk en vriendelijk geformuleerd hoor......
Dat dit een hele theorieles is, daar kan ik niets aan doen. Mijn schuld is het niet dat er hier inderdaad vanalles aan schort. Misschien ook niet die v/d TS, daarom geef ik juist mijn tips.

Het zal me worst wezen dat jij dat 'aanvallend' noemt, zo'n aanspanning daar móet ik gewoon wat van zeggen. Zou ik zo'n aanspanning op buitenrit ergens tegenkomen, dan zou ik ook wat zeggen.

En niet omdat ik het leuk vind om schooljuf te spelen, maar omdat dit gewoon écht onveilig en onverstandig is!
Wat moet ik hier dan typen: 'goh, misschien zou je beter dit of dat kunnen doen, maarja, wie ben ik he, als jij het graag zo wilt doen, prima hoor, veiligheid, dat maakt allemaal niets uit'.

Echt super dat TS de tips zo goed oppakt en wél verstandig is, zij weet nl. ook dat ik dit niet zeg om haar af te kraken of om haar 'aan te vallen', maar voor haar eigen bestwil, voor de pony én voor anderen. Kan er zo moe van worden dat zelfs dit soort tips als 'aanvallend' worden benoemd he....
Is het dan alleen geoorloofd om reacties te geven als 'ahhhhhhhhh, wat een cúuuuuuuuuuutiejjj shettiejjjj???' nee, daar heb je wat aan.....[/quote]

Jaa misschien dacht jij dat het 'gewoon' klonk en het is misschien moeilijk om het anders op te schrijven. Maar zoals ik al zei klonk het alsof ze alles fout heeft gedaan en als ze er geen verstand van heeft dat ze dan beter niet kan rijden. En misschien bedoelde jij dat helemaal niet (dat denk ik en hoop ik wel)
En ik zeg ook niet dat je alles perfect moet gaan doen en als het je geen worst uitmaakt dan kan je beter je oren (ogen) dicht doen als wij dat vinden. Maar het was geen vriendelijke manier van omgaan met elkaar en (misschien) is het handig om het nog een keer door te lezen en het is in haar positie te bekijken, want als ik tegen jou helemaal tekeer ga over hoe jij rijdt dan vind je dat waarschijnelijk ook niet leuk. En natuurlijk gaat het hier om de veiligheid en dat het heel goed is dat je dat gezegd hebt, maar de volgende keer misschien iets anders Knipoog

Liisette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:35

Flipje is echt geweldig shetje! Haha!
Hij is echt een macho! Lovers

Hopelijk kan je wat met het commentaar dat JoyCiej007 heeft gegeven! Lachen Succes janeee!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 16:42

Kirsten_S: nogmaals, ik zei al; geen direct verwijt naar de TS nu zij niet beter schijnt te weten en dus verkeerd is voorgelicht, maar já, dat was dus wel de intentie van mijn bericht:

Er ís idd vanalles 'fout', en idd moet je je er dan eigenlijk van weerhouden om dan zomaar op pad te gaan. Máár in dit geval is dit dus niet helemaal aan de TS (of nouja, de menner) te wijten, omdat zij dus verkeerd is voorgelicht.

Lijkt mij toch vrij logisch dat ik een uitspraak doe in de trant van: is je tuig niet in orde en heb je er weinig tot geen verstand van, ga dan de weg niet op?

Iemand die zijn zadel niet fatsoenlijk op de paardenrug heeft, het hoofdstel op onveilige manier aan elkaar vastgeknupt heeft e.d. adviseer je dan toch ook om niet op de weg te gaan? Net als dat je tegen mensen zegt die tóch rijden met een niet-passend zadel (= dus schade voor de pony) dat ze dan maar níet moeten rijden, of igg niet met zadel?

Ik heb mijn post meerdere malen doorgelezen, en ik vind dat ik het prima heb gebracht, inderdaad is het nogal een lijst wat anders kan/moet, maarja, een opmerking met enkel 'je tuig zit niet goed' daar heeft ze dan weer niets aan.
Beter gelijk álles opnoemen, zodat ze er hopelijk mee aan de gang kan.

Ik ga ook helemaal niet te keer, ik wil haar alleen maar op het hart drukken dat het misschien weliswaar niet háar fout is geweest, maar dat ze zo écht de weg niet op moet.

Waarom? omdat zélfs mensen zoals ik, die hun wagen, tuig en spullen prima voor elkaar hebben en waar veiligheid prioriteit nr. 1 is óók ongelukken krijgen.
Kan je nagaan wat er kan gebeuren als je je spul niet in orde hebt en dán nog eens een ongeluk krijgt.

Ik val 10x liever van een paard af, dan dat ik een ongeluk krijg met mijn aanspanning.

Ben igg erg blij dat er wat met mijn tips wordt gedaan. TS: Veel succes, en voor als je tuig e.d. weer in orde is, wens ik je heel veel plezier met het mennen, het is nl. fantastisch om te doen!

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:18

Ik snap je punten ! Knipoog Goed dat je Jane hebt geholpen! OK dan!

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:31

*zucht* hahaha, thanx! Lachen fijn dat je dat inziet Knipoog zo'n beroerd persoon ben ik echt niet hoor Lachen

Jane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 17:35

Dat weten we en ik ga zo snel mogelijk oplossingen voor de punten bedenken.. Knipoog

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-07 18:04

Wat een superlieve pony Pling
Om verliefd op te worden. Lovers
Mooie foto's. Ja

Patriciavt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 00:31

@ Jane: leuk een verzorgpony voor de wagen, is weer eens heel iets anders dan onder het zadel!!! Mennen is onwijs leuk! Ik kan je geen tips geven verder daarover, ben echt een leek op dat gebied Nagelbijten / Gniffelen

@ Astor: Ik vind het wel meevallen met je fotodipje Nagelbijten / Gniffelen Misschien iets meer verplaatsen in het paard wat je fotografeerd (in dit geval bij een aantal foto's nog meer door je knieen om op ooghoogte te schieten) maar voor de rest weinig commentaar Knipoog Lekker spelen met situaties en je beschikbare fotomodel Ja Haha!

Astor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 11:57

Patriciavt schreef:
@ Jane: leuk een verzorgpony voor de wagen, is weer eens heel iets anders dan onder het zadel!!! Mennen is onwijs leuk! Ik kan je geen tips geven verder daarover, ben echt een leek op dat gebied Nagelbijten / Gniffelen

@ Astor: Ik vind het wel meevallen met je fotodipje Nagelbijten / Gniffelen Misschien iets meer verplaatsen in het paard wat je fotografeerd (in dit geval bij een aantal foto's nog meer door je knieen om op ooghoogte te schieten) maar voor de rest weinig commentaar Knipoog Lekker spelen met situaties en je beschikbare fotomodel Ja Haha!

Nou Patries je moet me echt eens komen helpen binnenkort...
Het lukt echt niet de laatste tijd Verdrietig