Foto's Anky tijdens paard en passie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Re: Foto's Anky tijdens paard en passie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 21:35

Hinderen wil ik niet zeggen, maar het viel mij dus wel op. Iedereen brult altijd dat je rechtop moet zitten, inderdaad ook bij een manegeruiter. En dan verwacht je het ook van iemand met een voorbeeldfunctie. Het kan zijn dat je om de rug te ontlasten wat voorover gaat zitten, dit doe je met groene paarden. Maar dit paard is geen groen paard meer. Ik moet altijd zo recht mogelijk zitten (wat mij ook niet altijd lukt). Ze zal er een reden voor gehad hebben, ongetwijfeld, maar nu blijft het gissen waarom ze zo zat. Later zat ze wel weer gewoon rechtop zoals ik geschreven heb.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:41

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:47

germie schreef:
Hinderen wil ik niet zeggen, maar het viel mij dus wel op. Iedereen brult altijd dat je rechtop moet zitten, inderdaad ook bij een manegeruiter. En dan verwacht je het ook van iemand met een voorbeeldfunctie. Het kan zijn dat je om de rug te ontlasten wat voorover gaat zitten, dit doe je met groene paarden. Maar dit paard is geen groen paard meer. Ik moet altijd zo recht mogelijk zitten (wat mij ook niet altijd lukt). Ze zal er een reden voor gehad hebben, ongetwijfeld, maar nu blijft het gissen waarom ze zo zat. Later zat ze wel weer gewoon rechtop zoals ik geschreven heb.

Dit heeft niets met de groenheid van een paard te maken. Ja met een groen paard rijd je zo continu. Dat klopt.
Normaal gesproken rijd je een paard wat langer en lager over de rug tijdens het losrijden, zodat hij lekker van achter naar voren over de rug kan draven. Dan stel je hem wat lager in, en ga je zelf ook wat meer voorover zitten. Já, iedereen roept dat je rechtop moet zitten maar dat is pas als je hem op pakt. Je moet niet in elkaar gaan zitten dat klopt, maar als je een paar lekker over de rug rijd met losrijden ga je wat meer voorover zitten om de rug te ontlasten.

Maargoed, jij vergelijkt hier op een verkeerde manier met manegeruiter en proffesionele ruiter. Een manegeruiter rijd ook niet los zoals zij dit doet. Of welke andere ruiter dan ook die er wat serieuzer mee bezig is en er wat meer over na denkt.
En ja, later zat ze rechtop. Maar toen ging ze hem ook oppakken, aan het werk zetten. Nelson was los en ontspannen, dan ga je aan het werk en zet je hem in de wedstrijdhouding, en daarmee je zelf dus ook.

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:48

Arabesk schreef:
erger nog, als een simpele manege ruiter zo zit wordt ie meteen van z'n paard getettert. Dit is toch geen lichtrijden, kom op zeg. Als je zo voorover zit dan stoor je het paard júist.

En dat van iemand die zich zoooo afzet tegen de dressuur.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:48

Ben alleen bang dat nou dit topic verstoord gaat worden daar die andere net op slot gegooid is.........

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:50

DresslOver schreef:

kun je nagaan, dat zelfs zo'n dressuurkneus als ik ziet dat dit niet de juiste houding is Knipoog

Somebody_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:52

Arabesk schreef:
DresslOver schreef:

kun je nagaan, dat zelfs zo'n dressuurkneus als ik ziet dat dit niet de juiste houding is Knipoog

Misschien zou je je er eens in moeten verdiepen, voor je kan zeggen of het juist is of niet. Als je er geen verstand van hebt, moet je vooral je mond houden.* Daarom heb ik me verdiept in dat paardnatuurlijk, omdat ik me niet ergens tegen keer, als ik niet weet wat het is*

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:53

Arabesk schreef:
DresslOver schreef:

*zucht* je hebt de klok horen luiden maar weet wederom weer eens niet waar de klepel hangt.

Rug ontlasten arabesk, daar gaat het om. Tijdens het losrijden het paard lekker over de rug ontspannen te laten lopen. daarbij zorgen dat de rug zo min mogelijk belast word, pas als alle spieren warm zijn pak je een paard op en ga je écht aan de slag. dan zet je het paard, en jezelf in de wedstrijdhouding.

en nee, een manegeruiter rijdt zo niet. Maargoed, die hebben dan ook niet die vreselijk broodnodige warming-up nodig op die manier. En zij rijden geen changementen of andere hogere dressuur oefeningen. paard komt ook niet in de oprichting, dus dat is appels met peren.

Soph12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:55

Hetpaard maakte een paar beste sprongen zeg, sneu voor anky dat ze er dan afvalt tijdens een clinic.

Overigens zie ik niet in waarom een beetje naar voren zitten met lichtijden het paard zou storen?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:57

Echt ongelofelijk dat mijn dressuur-kneus opmerking zo serieus wordt genomen

Ontopic graag

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:57

Dat is ook helemaal niet storend. Ben het ook eens met dresslover, maar goed..........

DL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:58

Arabesk schreef:
Echt ongelofelijk dat mijn dressuur-kneus opmerking zo serieus wordt genomen

Ontopic graag

Het ging niet om het kneus gedeelte, meer over het gedeelte daarna. Maargoed.

Ontopic weer Knipoog

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 21:59

't lijkt net of ze zich laat vallen op het laatst...
Jeetje wel rare bokkensprongen maar die kan ze toch goed uitzitten, raar dat ze dan ineens er naast glijdt. Misschien een valtechniek ofzo, dat je dan minder hard valt dan wanneer je er eerst drie bokken naast hangt??

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:01

pearlie schreef:
't lijkt net of ze zich laat vallen op het laatst...
Jeetje wel rare bokkensprongen maar die kan ze toch goed uitzitten, raar dat ze dan ineens er naast glijdt. Misschien een valtechniek ofzo, dat je dan minder hard valt dan wanneer je er eerst drie bokken naast hangt??

Dat dacht ik dus ook!!
De hoek komt erg dichtbij, en er is niets gevaarlijker dan in een hoek ervan af vallen.
Hij had het echt niet in zijn koppie om te stoppen met bokken, dus ja.........je dan veilig laten vallen is dan soms beter.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:01

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:03

Dat voorover zitten, zo wat dat doen springruiters toch ook Bloos.
Ze zal er wel een reden voor hebben.

Ik sta gewoon helemaal perflex dat ik hier Anky van het paard zie vallen.
Natuurlijk vallen ook de topruiters wel eens van het paard maar toch begrijp ik het niet echt.
Van Anky verwacht je dat ze goed voorbereid is en dat ze rekening houd met onverwachte dingen.
Het moet haast wel zo zijn dat ze een slechte dag heeft gehad.

Het bokken vind ik wel wat mee vallen om eerlijk te zijn.
Niet dat ik er op zou blijven zitten hoor, ik pleur er meteen al af Haha!.
Maar de jonge merrie van ons kan het nog veel erger en daar blijft mijn zussie gelukkig wel op zitten. (Tja ze beleerd dan ook paarden).

Ik hoop dat Anky er niks aan over heeft gehouden, want zo'n val komt hard aan.
En 2x raar vallen voor publiek in een korte tijd is natuurlijk zeker geen pretje.

spekkiejnfu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:05

ik vind dat het paard erg achter de loodlijn loopt, maar ik snap wel dat ze bij zulke bokken niet blijft zitten. Anky is ook een normaal mens. Ik snap best dat ze het paard iets dieper instelt dan normaal, ik ken het namelijk van mijn paard dat zodra ze op de loodlijn loopt ze in gespannen toestand veel sneller zou gaan rennen en gek doen. Ik vind dus dat veel van jullie reacties kort door de bocht zijn. En dat voor een niet-zo-heel-erg-ankyfan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:05

DresslOver schreef:
Arabesk schreef:
erger nog, als een simpele manege ruiter zo zit wordt ie meteen van z'n paard getettert. Dit is toch geen lichtrijden, kom op zeg. Als je zo voorover zit dan stoor je het paard júist.

jonge paarden zitten ze toch altijd voor over....storen ze die dan allemaal?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 14-10-07 22:06, in het totaal 1 keer bewerkt

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:06

Zoals ik begreep had ze het paard drie dagen niet gereden vanwege haar tour. En had ze daar geen gelegenheid het paard eerst even te longeren wat ze normaal met deze wel doet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-07 22:07

Ze zeiden daar dat ze er 2 dagen niet op gezeten had. Maar ik ga er dan wel van uit dat het paard wel uit z'n stal geweest is.
Longeren had ze in de grote hal voor het publiek moeten doen, buiten schijnt het te klein te zijn geweest. Ze had zich daar niet voor hoeven schamen vind ik, gewoon uitleggen waarom je binnen longeert. Hadden we dat ook eens gezien, ik had best willen zien hoe ze dat doet.
Laatst bijgewerkt door germie op 14-10-07 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:07

Hmm, dus de discussie gaat hier verder nu het VN topic op slot is?
Interessant... Ik lees mee Ja

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:08

Ik vond dat ze hem wel netjes reed (was er zelf namelijk ook) dat achter de loodlijn was tijdelijk, om hem soepel te maken, nelson flipte toen we gingen aploudiseren toen die man vertelde over haar 2x olympisch kampioenschap. dit kan iedereen overkomen, is alleen zo banketstaaf als je zo groot bent, en dan voor het eerst op zo'n groot evenement en je vliegt er af Tong uitsteken

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:12

dit kan echt iedereen overkomen. Ik moet eerlijk zeggen dat hij naar aan het bokken was. Dit is echt heel lastig uitzitten...
Enne ik ben dan op en top klassiek, maar mijn paard stel ik ook dieper in als hij spoken ziet. Jammer dan. Soms is het niet anders. Later werk je dan wel weer naar je ideaalplaatje toe.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:18

niet steggelen hier bokkers, geeft alleen maar problemen. wat ankie betreft: dat ze er nog zo lang op heeft kunnen zitten zeg. Ik begrijp dat ze daarna nog even erop gereden heeft? Ik heb ook ooit zo'n bok-beest meegemaakt (was wel echt opzet van hem), nou 1 keer en nooit meer dus. Op zo'n paard stap ik niet meer op. Dan maar een watje of wat dan ook.

ursulaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 22:28

ik snap alleen 1 ding niet; als je weet dat je de volgende dag op moet treden, dan ga je (lijkt mij) de dag ervoren toch nog oefenen? en ook omdat hij zo'n goede conditie heeft..?