Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EricPrast schreef:Dendie schreef:Oneens! Dendie is niet bont, Dendie is een oliebol met krenten en heul veul poedersuiker.Nu is Den tenminste niet meer de enige bonte op stal![]()
![]()
Jennyxx schreef:Of is ze stiekem een appaloosa? Zie vlekjes bovenop haar lendenen
Dendie schreef:Heehee we waren het erover eens dat Sinna de enige bonte is en mijn Den de enige Appie bij ons op stal!!
Jennyxx schreef:Aangezien van haar ouders alleen Höttur bont is en Selja niet, kan Sinna zelf niet homozygoot bont zijn. Wat betekent, dat als je haar door een niet-bonte hengst laat dekken, de kans op een bont veulen 25 % is, wat dan zelf ook altijd heterozygoot bont zal zijn.Ik las dat, omdat ze die spots heeft, ze waarschijnlijk bonte veulens geeft.
Jennyxx schreef:Leemvos is volgens mij een ouderwetse benaming voor wildkleur vos. Wildkleur + leem is dus dubbelop. Nmm. zijn "wildkleur-vosbont" en "leemvosbont" beiden correcte benamingen voor Sinna's kleur.Enne is reddun dan leemvoskleurig? Of bleikur?En is ze dan leembont, leemvosbont of wildkleur leemvosbont? Of zeg je 'wildkleur' er niet bij, omdat alle red dun paarden een aalstreep hebben? Weet je dat?
EricPrast schreef:Jennyxx schreef:Leemvos is volgens mij een ouderwetse benaming voor wildkleur vos. Wildkleur + leem is dus dubbelop. Nmm. zijn "wildkleur-vosbont" en "leemvosbont" beiden correcte benamingen voor Sinna's kleur.
EricPrast schreef:Jennyxx schreef:Leemvos is volgens mij een ouderwetse benaming voor wildkleur vos. Wildkleur + leem is dus dubbelop. Nmm. zijn "wildkleur-vosbont" en "leemvosbont" beiden correcte benamingen voor Sinna's kleur.