Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ylana schreef:kitzbi schreef:Jullie denken toch niet dat ik mijn eigen kindt in gevaar ga brengen, echt niet.
Blijkbaar wel, want je zet een kind van 5(!) zónder cap op een paard!
Als de cap morgen binnen komt had je toch een dag of wat kunnen wachten?!?
Er kan altijd wat gebeuren, óók als je 2 meter náást je paard loopt.
Hij kan zo weg schieten, een bok of steiger maken. Hij zal maar eens onverwachts schrikken.
("Goh, dat doet hij anders nooít!")
Ik snap echt de laksheid van sommige ouders niet...
tamtam schreef:Sorry hoor, maar jij wou zeggen dat je er op tijd bij bent (als je op die afstand loopt) en hij ergens van schrikt en aan de kletter gaat; dacht het niet.
pearlie schreef:zucht
als je kind van de trap valt ben je er misschien ook niet bij
pearlie schreef:zucht
ikowtje schreef:BeLoVeD, wil je asjeblieft goed lezen, haar cap is te klein geworden en besteld, en met een te kleine of te grote cap is een val bijna gevaarlijker dan zonder, het meisje en de pony worden goed in de gaten gehouden en er kan elk moment worden ingegrepen.
Diablo schreef:Ik snap dat een cap verstandiger is, mijn meiden moeten ook altijd hun cap op als ze rijden (hoewel ik het eens vergeten ben toen mijn oudste voor het eerst op een onbeleerde pony stapte, oei, het commentaar hier was toen niet van de lucht!), maar om nou iedere keer weer te zeuren over de cap... TS weet zelf heel goed wat ze doet, denk ik. Bovendien is een cap niet zaligmakend bij die kleintjes, er kan van alles gebeuren. Dan zou je kinderen gewoon niet meer op paarden moeten laten (en niet meer trap laten lopen, en niet meer op straat laten lopen, en ga zo maar door...)
Ylana schreef:pearlie schreef:zucht
*Zucht*
En hoeveel ouders ken jij die hun kind BEWUST boven aan de trap zet en zegt "nu op goed geluk beneden komen".
Ga toch weg!
De TS heeft bewust de keuze genomen om haar kind op een paard te zetten zonder cap omdat deze nog in de maak is.
Dat is het gevaar op zoeken in mijn ogen.
Ik zet mijn dochter ook niet midden op staat neer met de mededeling; "zo ga nu maar oversteken".
Maar ja, wordt ze dan aangereden kan ik in ieder geval zeggen dat ze ook van de trap had kunen vallen of van een paard af zonder dat ze een cap op had...
Maar goed, de TS denkt blijkbaar dat ze weet wat ze doet, dus ik kan haar alleen maar veel geluk wensen in de toekomst.
BeLoVeD schreef:Diablo schreef:Ik snap dat een cap verstandiger is, mijn meiden moeten ook altijd hun cap op als ze rijden (hoewel ik het eens vergeten ben toen mijn oudste voor het eerst op een onbeleerde pony stapte, oei, het commentaar hier was toen niet van de lucht!), maar om nou iedere keer weer te zeuren over de cap... TS weet zelf heel goed wat ze doet, denk ik. Bovendien is een cap niet zaligmakend bij die kleintjes, er kan van alles gebeuren. Dan zou je kinderen gewoon niet meer op paarden moeten laten (en niet meer trap laten lopen, en niet meer op straat laten lopen, en ga zo maar door...)
Het is gewoon fout van de TS, zo'n kleine meid kan de gevolgen van op een paard zitten zonder cap nog niet overzien. Dus behoort een ouder of verzorger er gewoon voor te zorgen dat het kind zo veilig mogelijk op het paard zit.