doorgezakte rug..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tellie

Re: doorgezakte rug..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 15:35

Dit ziet er ook uit als bij Heemskerk ja. Hoewel ik dit paard daar op dat moment niet heb zien staan. Heb er ook niet op gelet natuurlijk. Clown

Verder lijkt het me niet echt lekker voor dat paard om daar op te zitten. Nagelbijten / Gniffelen

miekske

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:08

Ahh.. Arm paard.. ik zou daar echt niet op durven te zitten ook al heeft hij er geen last van.. ba ba

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:37

Ken die manege en dat paard, gruwelijk naar om te zien.
Ik ben er laatst ook gaan rijden en vond de andere paarden ook niet in al te beste conditie. Wij kregen twee paarden mee (zonder begeleiding!) die net van een drie uurs rit terugkwamen. Wij zouden ook drie uur gaan rijden..

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 16:39

Ja, ze zijn daar niet echt verantwoordelijk. We hadden bij wijze van spreken 100 meter verder een trailer neer kunnen zetten en die paarden mee kunnen nemen. We hoefde niets achter te laten. Volgens mij wiste ze onze namen niet eens. Nagelbijten / Gniffelen

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 19:04

ja jullie hebben gelijk.. dit is manege heemsker.
en idd wij werden ook niet gecontroleerd. oow wij hadden zo weg kunnen gaan want zelf je ID hoefte je niet te laten zien.

wij wouden onze paarden poetse maar hadden natuurlijk zelf niks mee.. en daar hadden ze ook niks leggen.. beetje hopeloos allemaal..

gelukkig was het ritje toch wel leuk geworden, maar moet er nog een paar keer overna denken of ik daar ooit nog een paardje huur.

want zoals Mendi ook al zei.. een andere fries (rosa ofzo) die was ook net bereden en werd daarna ook meegegeven aan andere mensen voor een 2 uurs rit.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 21:50

Op die Rosa moest ik dus. Wel een leuk paard om op te rijden.
Ik vraag me eigenlijk af of ze na onze 3-uursrit nog moest lopen? Scheve mond
Of dat ze die dag al had gelopen?

PalermoZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:14

mijn friesje heeft ook best een doorgezakte rug maar nog lang niet zo erg... het kan inderdaad komen van te vroeg veulens te hebben gehad, de rug van het paard moest waarschijnlijk zelf nog aansterken en uitgroeien, als er dan een veulen komt zakt die inderdaad door...

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:52

Is dit niet bij manege Groot in egmond?
daar ben ik ooit eens geweest voor een wedstrijd ofzo (weet niet meer ben niet echt een manege mens) en volgens mij stond daar zo'n fries en ze stonden daar ook in stands.
Maar dat is al wel jaaaren terug.

Wat verschrikkelijk ze zouden dit beest eigenlijk of een hele goede oude dag moeten geven of nog liever slachten dan mensen erop laten rijden!! Dat arme diertje dat kan echt niet.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 22:53

davincilover schreef:
Is dit niet bij manege Groot in egmond?

Nee, dit is in Heemskerk. Op Manege Heemskerk als ik de naam goed heb. Lachen

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 23:08

wow wat een rug...

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 00:42

Tellie schreef:
Op die Rosa moest ik dus. Wel een leuk paard om op te rijden.
Ik vraag me eigenlijk af of ze na onze 3-uursrit nog moest lopen? Scheve mond
Of dat ze die dag al had gelopen?

was jij er dan ook dinsdag? of heb jij het over een andere dag?
want die dinsdag weet ik wel dat rosa had gereden en daarna nog een rit van 2 uur ging rijden.

en idd het is manege heemskerk.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 07:31

Er heeft op bokt al eens eerder foto's gestaan van een fries met net zo'n doorgezakte rug. Ik vond het toen ook een vreselijk gezicht, maar het bleek dat het paard nog gewoon bereden mocht worden en er geen last van had. Dat paard had altijd zo'n rug gehad.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 08:32

Jenkins: tellie en ik zijn al een hele tijd terug geweest.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 09:05

Het was inderdaad al een behoorlijke tijd terug.
Ik vond ook dat de paarden niet echt wilden meewerken met opzadelen. Als je de stal in liep, kont naar je toekeren ed. Scheve mond

Lennek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:04

Jeetje wat erg Bloos!

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:07

Hoe heet dit paardje? Een vriendin van mij had zo'n fries, ook met zo'n slappe bovenhals.. Waar dat paardje nu is weet ik niet. Weet je haar naam?

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:29

sjeempie die rug is wel erg zeg lijkt wel of er nog een soort knik zit in de overgang van de rug naar de billen op de manege waar ik rijd stata ook een fries met een ingezakte rug maar die is gelijkmatig hol zegmaar en die houd het hoofd ook hoog maar dat paard krijgt met rijden ene halsverlenger zodat hij met rijden zijn hoofd lager houd en daardoor zijn rug rechter maakt, ze laten er ook niet iedereen zomaar op rijden op die fries, wel slecht dat ze dat bij die heemskerk manege dat wel gwoon doen en blijkbaar nog liegen ook dat is wle erg slecht en onprofesioneel van die manege.

ik zou daar geen paard meer huuren als ze er zo slecht aan toe zijn dan maar wat meer betalen voor gezonde paarden op een eerlijke manege

joozz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:13

deze manege staat hier al jaren bekend als slecht. Vieze stallen enz. iedere malloot kan gewoon een paard meekrijgen. Levert vaak gevaarlijke situaties op in het duin en op de drukke weg waar de manege bij ligt.....

Dit topic verbaast me dan ook niks

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:26

Wij hebben op de manege waar ik sta ook een paardje met zo rug. Allen dan wat minder erg. Is ook door een dierenarts gecontroleerd enz.En zei heeft nergens last van. En waarom zo haar rug is. Weten ze niet. De manege eigenaaresse zei eerlijk dat ze het zelf niet wist. MAar dat ze door een aantal artsen is gecontroleerd op die rug. En dat ze nergens last van heeft.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:34

En stel dat het paard er geen last van heeft, hoe vind je daar een passend zadel voor, het lijkt totaal uit proporties en vergroeid.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:35

Daar zou ik dus NOOIT op willen stappen. Jemig wat sneu zeg... Ze kunnen me rug op als ze zeggen adt het paard er geen last van heeft... Kan misschien wel zijn, maar erop stappen doe ik dan alsnog niet. Arm paard...

Klinkt verder ook als een geweldige manege, uhum. Geen manege, maar klinkt meer als een fabriek Boos!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:58

neej!!! dit is echt vreselijk!!! en er ook nog iemand op laten rijden he!!!! zet het beesie gewoon lekker op het land, en zet er zeker niemand meer op grrr, en als die manege geen mascotte wil moeten ze dat beesie naar een rusthuis of zo doen, jeetje om zelf naar van te worden Verward te zielig voor woorden! goed dat je toch door hebt gezet om op een ander paard te mogen rijden Haha!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:08

Vind de rug niet heel erg schokkend, bij friezen zakt de rug vaak snel in, en waarschijnlijk ook nog te vroeg beleerd. Als het goed is heeft het dier hier niet veel last van, daar ga je toch vanuit als ze je er op laten rijden? Maar zou dit dier liever niet willen gebruiken als manege of rij paard.

armanike

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 22:06

jeej ik vind dit echt niet goed uitzien hoor,
maar is mss off topic maar hoe krijgen paarden eigelijk zo een felle doorgezakte rug?

EsmeeF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 07:44

Nou dit kun je wel goed zien hoor! Wat verschrikkelijk zielig! Arm dier.. Ach gut Belachelijk ook dat ze er zo mee omgaan, naar mijn weten krijgt een paard echt geen doorgezakte rug door het krijgen van veulens hoor.. Verward Geen wonder dat hij zijn neus de lucht in steekt..