daisy (van eva) en ik @ work

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sabientjuhh

Re: daisy (van eva) en ik @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-07 13:01

waarom doen jullie zo onaardig
ik deed het niet ekspres ik wist niet dat het niet mocht hoor
sorry

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:03

Volgens mij doet niemand onaardig tegen jou. Je bent alleen veel te groot voor de pony! Je hindert zo je pony. That's it, zoek een grotere pony om op te rijden en klim niet weer op een Shet.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:06

Het is niet haar pony (Zie topic tekst) en eenmalig.. Ik vind haar ook te groot.. maar ze volgens mij bedoeld ze dit niet vervelnd en is het echt eenmalig (Dat is ook wel te hopen voor de pony)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:07

ik ga niks meer over je lengte zeggen Tong uitsteken
Maar je zit er verder wel goed op Lachen
probeer je hakken iets meer uit te drukken Knipoog
Ga lekker met hem longeren en wandelen en mischien wel voor het karretje is ook leuk Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:08

Riswa schreef:
Het is niet haar pony (Zie topic tekst) en eenmalig.. Ik vind haar ook te groot.. maar ze volgens mij bedoeld ze dit niet vervelnd en is het echt eenmalig (Dat is ook wel te hopen voor de pony)

Natuurlijk bedoeld ze het niet onaardig. Ik vind het alleen zo jammer dat sommige kinderen niet zien dat ze echt te groot zijn voor een pony..

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:10

Leuke pony, je bent alleen wel te groot. Knipoog

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:12

Ik vind dit nog niet eens onaardig als je bokt kent hoor.

Maar wil je voortaan eerst kijken of je niet te groot bent voor de Pony? Knipoog Want deze is nog erg jong, en een schetlander is zoewiezo erg laat pas rijklaar. Ik hoop zeker dat het bij 1 keer blijft. En het is dan ook fijner voor de Pony ! Dat wil je toch?

Maar je vriedin rijd hem wel? en is zij kleiner dan jou?

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:18

Zo zie ik er waarschijnlijk ook uit op een shet! Maar echt niet doen hoor! Heb je wel eens een wat oudere shet gezien? Veel van hen hebben helemaal doorgezakte ruggetjes... zonde.

Ze ziet er wel lief uit, voor zo kort onder het zadel. Maar met een zwate ruiter lijkt me het ook niet zo fijn bokken.
Nee, niet boos bedoeld ofzo, maar ik denk aan het shetje.
Laatst bijgewerkt door Safiera op 26-06-07 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:20

Safiera schreef:
Zo zie ik er waarschijnlijk ook uit op een shet! Maar echt niet doen hoor! Heb je wel eens een wat oudere shet gezien? Veel van hen hebben helemaal doorgezakte ruggetjes... zonde.

Ze ziet er wel lief uit, voor zo kort onder het zadel. Misschien kan je kleine kinderen les gaan geven met haar ofzo? Is ook heel leuk!

een in gezakt ruggetjes is ouderdom ...

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:21

kwa gewicht zou het misschien nog kunnen maar je bent veels te groot.
je kan bijna mee lopen met je benen als je ze strekt Tong uitsteken

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:24

Dan mag jij me uit komen leggen waarom mijn oude pony totaal geen doorgezakte rug heeft Lachen

Dit heeft te maken met overbelasting en verkeerde belasting. Als een paard zijn leven lang goed gereden wordt, dus zonder bonkende/te grote ruiters, netjes over de rug loopt en zijn achterhand eronder plaatst, krijgt een paard helemaal geen doorgezakte rug

uitzonderingen van genetische aanleg daar gelaten natuurlijk.... als die er al is

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:29

Het is meestal een teken van ouderdom Clown

Tijgertje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:31

MyrtheJ schreef:
Dan mag jij me uit komen leggen waarom mijn oude pony totaal geen doorgezakte rug heeft Lachen

Dit heeft te maken met overbelasting en verkeerde belasting. Als een paard zijn leven lang goed gereden wordt, dus zonder bonkende/te grote ruiters, netjes over de rug loopt en zijn achterhand eronder plaatst, krijgt een paard helemaal geen doorgezakte rug

uitzonderingen van genetische aanleg daar gelaten natuurlijk.... als die er al is

Amen!

Guardian

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:37

god wat een scheetje, en als je er maar 1 keertje opzat en snel een foto hebt gemaakt dan vind ik dat niet zo een drama. ja ik ben het met ze eens dat het niet zo goed is voor zo een kleine ponie maar shetjes zijn veel stugger dan dat de meeste mensen denken. dat wil nog niet zeggen dat het goed voor ze is hoor! (dus ga me hierop niet aanvallen) misschien is het wel leuk als je zo af en toe naar hem toe gaat en lekker met hem knuffelt en hem lekker borstelt en verwend!

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:42

_paula_ schreef:
Het is meestal een teken van ouderdom Clown

Ja, van alle jaren dat 'ie verkeerd gereden wordt Clown

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 13:58

Inderdaad, de meesten zijn toch jaren verkeerd gereden. Daarom hebben oude manegepony's vaak doorgezakte ruggen. Die zullen vast niet allemaal erfelijk een zwakke rug hebben.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:05

De eerste paar (veel) reacties vind ik wel een beetje overdreven hoor..

Een shet is sterk genoeg en ik vind best dat dat meisje er af en toe op mag klimmen Ja

Gezeik elke keer met die shetjes.

Ik vind het een hele mooie pony, en nog veel plezier met hem hoor!!

Edit: Je zadeltje lijkt wel wat te klein. Misschien kan je als hij braaf is, zonder zadel rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:10

@ Lins_Vetra: Ze hindert die pony gewoon met haar benen die onder de pony's z'n knieën uitkomen, en ze is te zwaar ook voor hem. Daarbij is de pony pas 3 en pas 3 maand onder het zadel..

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:12

Sorry dat ik het zeg, maar als je serieus op deze shet wilt rijden gaat dat een beetje moeilijk geloof ik.
Je kunt amper met je kuiten aandrijven omdat die al onder de buik van de pony hangen.
Ik bedoel, hoe wou jij aandrijven, met je knieholte?
nee sorry dat was een grapje Clown
Maar ik vind je serieus te groot om er normaal dressuur mee te gaan rijden.
Maar als ik dan toch commentaar moet geven, hakken naar beneden, tenen naar binnen, contact blijven houden met de mond van het paard, dus wel druk op de teugels houden, en een knik in je armen.

Lins_Vetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:17

Hoe zwaar is ze dan? Ze heeft een jas aan en nogmaals shetten kunne wel tegen een stootje.

Als er alleen maar kinderen op zouden moeten rijden waarbij de benen er niet onderuit zouden steken, dan zouden dat kinderen moeten zijn t/m 8 jaar ofzo?? Ik weet niet of je ervaring hebt met shetlanders, maar de meeste zijn verschrikkelijk bijdehand en dat kunnen 8 jarige niet zelf oplossen. Maar goed, dit is wat ik bij mijn eige shet heb ervaren.. Ik word alleen zo moe van elke keer dat zelfde gezeik.

Dat meisje geeft zelf ook aan dat het maar eenmalig is en ik zie verder geen foto;s ervan, kan dus ook niet beoordelen of ze hem in de weg zit. Misscihen gaat ze wel heel erg mee met de bewegingen, dan zit ze hem echt nit in de weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:18

Wie zegt dat shetjes persé bereden moeten worden ? Als er geen passende ruiter voor te vinden is zijn er genoeg andere gingen mee te doen.

Riss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:20

Lins_Vetra schreef:
Hoe zwaar is ze dan? Ze heeft een jas aan en nogmaals shetten kunne wel tegen een stootje.

Als er alleen maar kinderen op zouden moeten rijden waarbij de benen er niet onderuit zouden steken, dan zouden dat kinderen moeten zijn t/m 8 jaar ofzo?? Ik weet niet of je ervaring hebt met shetlanders, maar de meeste zijn verschrikkelijk bijdehand en dat kunnen 8 jarige niet zelf oplossen. Maar goed, dit is wat ik bij mijn eige shet heb ervaren.. Ik word alleen zo moe van elke keer dat zelfde gezeik.

Dat meisje geeft zelf ook aan dat het maar eenmalig is en ik zie verder geen foto;s ervan, kan dus ook niet beoordelen of ze hem in de weg zit. Misscihen gaat ze wel heel erg mee met de bewegingen, dan zit ze hem echt nit in de weg.

Ze kan er niet eens normaal op rijden, geen dressuur, want haar kuiten hangen al onder de pony.
waarom plaatst ze dit dan bij HAW, dit is toch immers een topic waar je foto's plaatst om commentaar te krijgen.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:20

Aangezien er geen rijtechnisch commentaar te geven is op deze foto, verplaats ik hem naar ITP.

Janine_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 14:24

Op naar de 10 pagina's Knipoog
Ik zag dat je nieuw bent op bokt? Welkom hier.
Als je speciaal een account hebt aangemaakt om deze foto te plaatsen word je eerste topic meteen een heel druk bezocht topic. Bloos
Ik denk niet dat je foto hier thuis hoort.
Dit is Horses at work en hier krijg je normaal gesproken advies, commentaar enz op je manier van rijden en daarvoor zul je meer foto's moeten plaatsen, denk ik
Dit hoort meer bij In the picture denk ik.
Veel plezier op bokt.

edit: zie dat er al getemd is.

wonderlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 15:02

veel te groot gewoon zielig
iedereen zegt wel van een kleine pony kan twee keer zijn eigen gewicht dragen
maar ik vind het sneu
ik heb gister met z'n tween pop een new forest gezeten die is steviger dan kan een maar niet op een pony van drie en dan zo'n grote er op