Scotty__ schreef:lijkt wel het paard van harry potter.
Die bliksem bles, echt enorm mooi.
Ik ben echt op slag verliefd!
Ook een enorm braaf beestje voor de eerste keer
Hihi, grappig joh, had ik nog niet eens gezien, maar nu je het zegt heb je wel gelijk

Ginger, idd leuk om de moeder ook eens te zien. Wel een knap paard zeg! Dochter mocht er zeker wel zijn hoor
Wellicht kan je over een jaar ofzo eens een ritje wagen, kan je moeder en dochter vergelijken. Zou leuk zijn 
Janneke... mmmh.. ik snap je punt, maar dat los-'rijden' was op een stuk langs een rustige weg. We moesten eerst iets van 25 m langs de drukke weg ofzo. En dat was gewoon aan het touwtje. En daarna zijn we overgestoken naar een brede grasstrook waar nog een sloot tussen zat, die aan een rustige weg grensde
En toen ben ik er los mee verder gegaan. Dat ging werkelijk uitstekend, laatste stukje langs de weg richting stal ook erg netjes. Daar rustig gestaan, afgestegen en gewacht. Terug weer aan het touwtje langs de weg, bij het gras weer los, ging erg netjes, maar toen ging ze op een gegeven moment weer achteruit, en toen ben ik idd afgestegen en verder gewandeld.
In mijn optiek heeft ze niet veel gedaan, iets van 7 minuten een ruiter op haar rug gehad. Stukje gewandeld. Ze is verkeersmak. Ze had alle vrijheid om te lopen zoals ze wilde. Ik vind haar niet overnomen in ieder geval.
Mijns insziens maakt het niet uit, op welke leeftijd je begint met een paard. Het draait om de belasting. Mijn haf heb ik ook met 2 driekwart ingereden (zodat we dat in het najaar konden doen met fijne omstandigheden op het land). En na een half jaar was die dermate ingereden dat alle gangen erop zaten, gas, rem en stuur, en ze ongeveer een uurtje kon lopen met een ruiter op rustig tempo. Gewoon wekelijks iets doen voor een korte periode, rustig wat opbouwen.. Ik vind dat minder schadelijk dan een 4 jarige die met 2 maanden ingereden wordt en dan B-proef klaar is