Zomaar nieuw zadel! NIET TE GELOVEN!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Zomaar nieuw zadel! NIET TE GELOVEN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:46

Staat goed zeg , erg stoer !! OK dan!

Je staat voorlopig wel in het krijt bij je zus , dat is balen Haha!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 15:55

dat valt wel mee hoor, maar jullie snappen natuurlijk ook wel wie de komende weken het water haalt enzo, hihi! nee hoor grapje, het is ze beiden gegund, dáár gaat het om. mijn manier om te zeggen dat ik trots op ze ben, in de tijd dat Mone er is heeft Loe nog geen dag nagelaten naar haar toe te gaan, ze gaat er voor de volle 100% voor, en ze zijn een geweldige combinatie samen.

dubbeldoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:01

Wat leuk dat je zomaar een zadel krijgt van je zus! Ik zou daar ook wel effetjes van schrikken hoor en in huilen uitbarsten:p

Maar een vraagje over het hoofdstel wat je hafje om heeft, kan je daarmee hetzelfde rijden als met een 'gewoon' hoofdstel, mét bit? Dus gewoon netjes dressuurmatig rijden?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 16:11

wat gaaf zeg! Echt een superzus heb jij! Veel plezier met je zadel&pony Lachen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-07 17:49

merrieveulen schreef:
dat valt wel mee hoor, maar jullie snappen natuurlijk ook wel wie de komende weken het water haalt enzo, hihi! nee hoor grapje, het is ze beiden gegund, dáár gaat het om. mijn manier om te zeggen dat ik trots op ze ben, in de tijd dat Mone er is heeft Loe nog geen dag nagelaten naar haar toe te gaan, ze gaat er voor de volle 100% voor, en ze zijn een geweldige combinatie samen.

Ik zou niet durven. Heb ik jou meteen op m'n nek Knipoog .
Maar zelf heb je er ook wel een beetje profijt van. Hoef je ten eerste mijn gepiep om een zadel niet meer aan te horen, en ten tweede hoef je in de rengalop niet af te remmen omdat ik brul dat ik ter aarde ga storten *hihi* .

hessy8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:15

Haha geweldig, zo een zadel Haha!
Ik heb ook een half jaar zonder zadel moeten rijden vanwege geldgebrek en ik weet dus precies hoe fijn het is om weer een zadel te hebben! Knipoog
Nu wil ik ook nog een mooie boomloze, maar dan de chayenne.
Heel veel rij-plezier Haha!

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 18:42

Super, zo'n lieve zus!
Geniet maar van je zadel!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 21:05

dubbeldoos schreef:
Wat leuk dat je zomaar een zadel krijgt van je zus! Ik zou daar ook wel effetjes van schrikken hoor en in huilen uitbarsten:p

Maar een vraagje over het hoofdstel wat je hafje om heeft, kan je daarmee hetzelfde rijden als met een 'gewoon' hoofdstel, mét bit? Dus gewoon netjes dressuurmatig rijden?

ja, ik gebruik helemaal geen bitten meer, met dit hoofdstel kan je een paard 100% nageeflijk rijden, er is zelfs gebleken dat veel paarden makkelijker ontspannen met een dergelijke optoming, dan met bit. mijn paard is er net zo makkelijk en licht op als op een bit, Mone moet het nog een beetje leren, zoals op de ene foto ook wel te zien is, daar wil ze de stal inlopen, en drukt ze soms nog door.
helaas is het op concours nog niet toegestaan, in de dressuur, om zonder bit te rijden. misschien komt dat nog in de toekomst.

eilleen333 schreef:
Maar zelf heb je er ook wel een beetje profijt van. Hoef je ten eerste mijn gepiep om een zadel niet meer aan te horen, en ten tweede hoef je in de rengalop niet af te remmen omdat ik brul dat ik ter aarde ga storten *hihi* .

nou dat viel ook wel mee, hoewel die laatste wel mooi was 'renee, ik ga eraf...'
ik kijk om, zie ik dat kind half van het dekje afstuiteren... ach ja, kan gebeuren he? maar gelukkig is dat geen probleem meer, en wel duizendmaal veiliger, een stabiel zadel.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 07:15

merrieveulen schreef:
eilleen333 schreef:

nou dat viel ook wel mee, hoewel die laatste wel mooi was 'renee, ik ga eraf...'
ik kijk om, zie ik dat kind half van het dekje afstuiteren... ach ja, kan gebeuren he? maar gelukkig is dat geen probleem meer, en wel duizendmaal veiliger, een stabiel zadel.

Ik kan het niet laten om te zeggen dat ik dat wel als een echte cowboy single-handed heb uitgezeten Haha! Bloos .

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:20

Gefeliciteerd! Haha!

Super van je zus zeg!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 11:24

echt leuk, ik krijg over een paar weken ook een nieuw zadel een crates. Heb ook hetzelfde bitloos hoofdstel en een bosal. Ik ga verder met mijn bosal, dus die van mij is te koop net als mijn oude westernzadel, Maar je barefoot staat kei mooi. Veel rijplezier ermee. Knipoog Haha! Knipoog Haha! Knipoog

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 12:32

Gaaf zeg! Dat is nog eens een leuk cadeau!

Veel plezier ermee zou ik zeggen! Haha!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-07 21:36

Hoe vinden jullie de verhouding ruiter/ paard? Ik weeg rond de 50 kilo en ben ongeveer 1,70 m lang. Mone's stokmaat moet ik nog meten. Tussen de 1,45 en de 1,50 denk ik.
Maar ze kampt nog steeds met overgewicht. Ze staat wel op dieet, maar ze is er nog niet.

Dus wat vinden jullie van de verhouding tussen mijn paard en mij, en van Mone's figuur? Tong uitsteken

_bloempje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 21:49

Nou ik vind jullie een mooie combinatie. En je past er goedop hoor, je bent zeker niet te groot en al helemaal niet te zwaar. Knipoog

Moet trouwens wel een beetje lachen over die opmerking dat je wel is brulde dat je te aarde gaat storten Haha!

Imitador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 22:10

Nee, de verhoudingen kloppen niet De ruiter maakt maar 2% van het gewicht van het paard uit, dat kan echt niet meer, triest, om als de verhoudingen zo fout zitten nog te gaan rijden.
Dierenbeul!!

Haha! Haha!

Dat je de beste zus van de wereld had, wist ik natuurlijk al, maar dit is wel héél mooi!!! Maareh, nu heb je geen smoesje meer om legaal te stuiteren en/of oefeningen te ontwijken Duivel

Veel succes met Mannequin Mone (met d'r prachtige vrouwelijke vormen!!!) en tot snel!

(off-topic: nee, filmpje lukt nog steeds niet!!!!)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 23:15

ha laura, bedankt voor je bericht! op zich wel een goeie, nu kan je niet meer om de oefeningen en de juiste zit heen loe! mwoehahaahahaha!!!!

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-07 08:02

_bloempje_ schreef:
Moet trouwens wel een beetje lachen over die opmerking dat je wel is brulde dat je te aarde gaat storten Haha!

Dat was bij de laatste buitenrit met pad ja. We gingen in galop onder aan de dijk, en ik wou Faram inhalen, maar die was het daar niet mee eens, en Mone schoot ineens naar buiten, waarbij ik die pad opzij trok. Als er iets mis drijgt te gaan als ik met Mone bezig ben meld ik dat altijd even, dus ik melde mijn zus: "Ik ga eraf!". Maar gelukkig kon ik de pad rechttrekken en blijven zitten.
Nog een klassieke medeling: "Ik hou 'm niet." Tong uitsteken .

Imitador schreef:
Nee, de verhoudingen kloppen niet De ruiter maakt maar 2% van het gewicht van het paard uit, dat kan echt niet meer, triest, om als de verhoudingen zo fout zitten nog te gaan rijden.
Dierenbeul!!

Haha! Haha!

Pfff... Ik las dat eerste stukje, en dacht echt van: Wat is dit nou weer dan? Ik kan niet lichter Tong uitsteken .

merrieveulen schreef:
ha laura, bedankt voor je bericht! op zich wel een goeie, nu kan je niet meer om de oefeningen en de juiste zit heen loe! mwoehahaahahaha!!!!

Stuur jij vandaag dan ff een briefje naar boven met de bestelling voor het mooie weer Knipoog ? Nee joh, die zit dat gaat goedkomen Knipoog .

Eleandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:16

Waarom heb ík niet zo'n zus Scheve mond
Nee hoor het is je van harte gegeund en het zadel staat je prachtige paardje super!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 08:25

ik heb het weer besteld hoor! als het goed is is het er in het weekend!

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-07 10:08

eilleen333 schreef:
Hoe vinden jullie de verhouding ruiter/ paard? Ik weeg rond de 50 kilo en ben ongeveer 1,70 m lang. Mone's stokmaat moet ik nog meten. Tussen de 1,45 en de 1,50 denk ik.
Maar ze kampt nog steeds met overgewicht. Ze staat wel op dieet, maar ze is er nog niet.

Dus wat vinden jullie van de verhouding tussen mijn paard en mij, en van Mone's figuur? Tong uitsteken

ik vind het gewoon kunnen, overwicht dat herken ik ook bij ilona, we zijn nu samen aan het afvallen Bloos Bloos

ps hele lieve zus Knipoog

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 19:27

Wat ontzettend lief van je zus zeg, dat je dat gekregen hebt! Lovers Ik snap dat je er heel blij mee bent. Heel veel succes er plezier ermee!