Chico en Nelis

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Chico en Nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 16:44

HouVanUtopia schreef:
ahum...hij was dus helemaal niet iel toen hij van ons afkwam....
wij schrokken juist toen we kwamen kijken toen de éérste keer konden we ineens zijn ribben tellen...

Nelis was bepaald niet breed toen hij hier kwam, maar dat is zijn bouw ook niet. Dat hij zo afgevallen was kan goed van de stress van het verhuizen zijn, zo'n stresskipje is het wel en dan ook nog eens ander voer dan bij julie denk ik, dat duurt even voor zn darmen daar weer aan gewend zijn en het voer goed kunnen verwerken.
Ook moest hij naar de tandarts ivm haken aan zijn kiezen wat het goed kauwen moeilijk maakte waardoor het eten dus niet volledig verteerd kon worden, sinds dat gebeurd is kwam hij ook weer wat aan gelukkig Lachen
Vind je reactie niet echt in dit topic thuishoren, klinkt alsof hij volgens jou niet genoeg te eten kreeg of wat dan ook terwijl hij volop brok&kuilgras van goede kwaliteit krijgt en sobber+maismeel & wortels en noem maar op.

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 18:05

haha renske is me steeds voor Knipoog
zie hierboven Tong uitsteken

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-07 19:54

_June schreef:
Heette Nelis ooit Tazz of iets in die richting? Komt me zo bekend voor..

Ehm.. nee volgens mij niet, want op zijn paspoort staat ook gewoon Nelisco, en die letter klopt ook met zijn geboortejaar.. dus ik denk het niet haha

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:02

Renske_ schreef:
HouVanUtopia schreef:
ahum...hij was dus helemaal niet iel toen hij van ons afkwam....
wij schrokken juist toen we kwamen kijken toen de éérste keer konden we ineens zijn ribben tellen...

Nelis was bepaald niet breed toen hij hier kwam, maar dat is zijn bouw ook niet. Dat hij zo afgevallen was kan goed van de stress van het verhuizen zijn, zo'n stresskipje is het wel en dan ook nog eens ander voer dan bij julie denk ik, dat duurt even voor zn darmen daar weer aan gewend zijn en het voer goed kunnen verwerken.
Ook moest hij naar de tandarts ivm haken aan zijn kiezen wat het goed kauwen moeilijk maakte waardoor het eten dus niet volledig verteerd kon worden, sinds dat gebeurd is kwam hij ook weer wat aan gelukkig Lachen
Vind je reactie niet echt in dit topic thuishoren, klinkt alsof hij volgens jou niet genoeg te eten kreeg of wat dan ook terwijl hij volop brok&kuilgras van goede kwaliteit krijgt en sobber+maismeel & wortels en noem maar op.

ik zeg niet dat hij te weining eten kreeg ofzo maar ik heb al meer rotreacties gehad..dat ik hem niet kon rijden en alles...
heb um niet voor niks naar de M springen en L1 dressuur en k heb heel de pony uit de rotzooi getrokken...
hij had eerst een meisjee die gewoon niet met hem kom opschieten hij deed alleen nog amar steigeren..nou dat heb ik er wel mooi uitgereden..
maar het is dan niet leuk als je heir leest van hij was zo iel toen je hem kreeg enzo....
terwijl we altijd heel goed voor hem zijn gweest..

ElzA_NT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-07 11:14

Ik heb trouwens nooit gezegd dat jij hem slecht verzorgt of da je hem niet kan rijden, dus beetje raar Nagelbijten / Gniffelen en ook beetje rare reactie als het over eten gaat Clown

En ik heb ook nooit gezegd dat hij bij jullie te mager was ofzo, maar juist dat hij mager is geworden toen hij net bij ons stond. En dat komt idd (dus wat Renske al zegt Knipoog ) door de verhuizing oid. Toen ik hem net had is hij naar de tandarts geweest (omdat we dachten dat hij door haken misschien moeilijk kon eten). Alleen heeft deze tandarts het toen niet goed gedaan ofzo, want toen we een tijd later toch nog maar eens naar de tandarts geweest zijn had hij hele erge haken enzo. Hierna is hij ook weer veel beter gaan eten, en werd ie makkelijk weer dikker. Het is ook gewoon een iel gebouwd beestje haha Lachen Maar wel een lieverd he Knipoog

Ik heb trouwens nooit iets gehoord over dat steigeren?

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-07 07:14

nou dat was bij het meisje hiervoor die werd er bang van nelis ging rennen en voelde dat zei niets deed....hij was haar te baas..het is een heel lief meisje en heel goed voor haar paarden maar ze kon niet met nelis opschieten...ze hadden de klik niet..