pien (welsh) voor de kar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: pien (welsh) voor de kar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:23

Napie schreef:
Je zit als een boer op die wagen.

kimmie16 schreef:
en bedankt dat je me een boer noemt, als je niet eens weet wie ik ben...

Napie noemt je geen boer, maar zegt dat je er óp zit als een boer. Nuance verschilletje Knipoog

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-07 17:28

Albertine_N schreef:
Napie schreef:
Je zit als een boer op die wagen.

kimmie16 schreef:

Napie noemt je geen boer, maar zegt dat je er óp zit als een boer. Nuance verschilletje Knipoog

dan aLSNog weet nappie niet wie ik ben, en of ik er als een boer opzit;)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 17:41

Neem nou maar van Napie en A10 aan dat zij er wel verstand van hebben. Ook ik ben niet zo weg van je houding op de kar. Je lijkt meer een soort van toerist die lekker onderuitgezakt met de leidsels in de hand over de weg stapt. mennen vergt een actieve houding, je hoort je handen wat hoger en rechtop te dragen, de leidsels horen niet in een boogje door te hangen. Als je paard op zo'n moment schrikt, dan kun je inderdaad niet veel. Heb ik ook eens gehad; ik had leidsels te lang, pony schrikt; reactie van jouw; leidsels naar je toe trekken. Wil niet echt, want doordat ze zo lang zijn en jij niet goed op de bok zit, komen je handen tegen je borst aan, en verder 'trekken' kan niet.

Voordat je werkelijk de weg op gaat met zo'n pony, zorg dan eerst dat je weet wat je doet, en ga een mencursus volgen.... Je ziet wat er van kan komen, en gélukkig is dit goed afgelopen. Er liep laatst nog een topic waar het paard schrok, en met kar en al van de dijk in een kanaal terecht kwam, waardoor paard verdronk....

Bedenk je dat mennen altijd risicovol is, ook voor ervaren menners, maar het scheelt een stuk als je wat meer ervaren bent en met een betere houding en betere tuigkennis op de bok zit Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:17

*zucht 100x*

Mijn hemel wat een amateuristisch geneuzel
Onderuitgezakt op de wagen dus totaal niet alert aanwezig zijn, en een meninstructeur die met dit soort adviezen weer ingeblikt zou moeten worden

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 18:35

Echwel schreef:
*zucht 100x*

Mijn hemel wat een amateuristisch geneuzel
Onderuitgezakt op de wagen dus totaal niet alert aanwezig zijn, en een meninstructeur die met dit soort adviezen weer ingeblikt zou moeten worden

Amateuristisch geneuzel van wie? Bloos Knipoog

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:47

Van de meninstructeur...
En de rijder die op deze manier op pad gaat

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 00:04

nogmaals jullie weten niet wie ik ben,. want ik ben niet diegene die op de bok zit, want ik kan het nog niet krijg nog volop lessen met gijco ervoor,

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:13

Citaat:
ging hij bokken en steigeren waardoor de 2 meisjes ik en dudette_ van het karretje afvielen

Wie zit er dan op de bok? Wie is er dan aan het mennen? Het lijkt voor ons zo alsof jij degene bent die aan het mennen is, en ook op de bok zit... Knipoog

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:34

JoyCiej007 schreef:
Citaat:
ging hij bokken en steigeren waardoor de 2 meisjes ik en dudette_ van het karretje afvielen

Wie zit er dan op de bok? Wie is er dan aan het mennen? Het lijkt voor ons zo alsof jij degene bent die aan het mennen is, en ook op de bok zit... Knipoog

idd

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 00:41

kimmie16 schreef:

Waarom zei je hier niet gelijk al dat jij niet degene bent die op de bok zit, en/of ment, als dat zo is? Voorkomt een hoop misverstanden en miscommunicaties Knipoog
't volgt logisch voor ons uit de beginpost dat jij of de passagier, of de menner moet zijn, jij plaatst dit topic en vermeld verder niet dat je niet op de bok zat Knipoog

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 01:09

Oke, correctie

De menner zit als een boer op de bok. Daar hoef ik de menner niet voor te kennen, want dat is mijn interpretatie van de houding die de menner op de bok heeft (in elkaar gezakt, losse leidsels, ellebogen op de knieën) Of jij dat nou bent of niet. Tijdens het mennen moet je een alerte houding hebben op de bok, klaar zijn om in te grijpen in noodgevallen, binnen een seconde kunnen reageren op hetgeen wat er om je heen gebeurt. Dat zie ik niet bij degene die op de foto's het paard aan het mennen is.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 11:13

oke ik had het er beter bij kunnen Zetten op dat plaatje is dudette_@bokt aan het mennen en net voor het ongeluk gebeurde hadden ze gewisseld was iemand anders aan het mennen, maar wij hadden misschien best iets alerter kunnen zijn,

maar toen die hond het water uitkwam en de pony schrok wou ik er vanaf springen om de pony te pakken , maar ik viel er al vanaf..

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 16:21

idd ik zat er toen ff op omdat de men'ster' foto's ging maken, & het was daarbij mijn eerste keer dus verwacht geen spektakel ofzo. maargoed, klaar we gaan er niet meer mee rijden. tenminste, ik niet. en ik geloof de anderen ook niet.

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 19:03

Dudette_ schreef:
idd ik zat er toen ff op omdat de men'ster' foto's ging maken, & het was daarbij mijn eerste keer dus verwacht geen spektakel ofzo. maargoed, klaar we gaan er niet meer mee rijden. tenminste, ik niet. en ik geloof de anderen ook niet.

nee, ik misschien over een jaar ofso weer, als zijn tuig in orde is en dat de pony veel ervaring heeft opgedaan en ik ken het goed ook doormiddel van ervaring,

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 19:03

mij zie je er niet meer op denk ik Vork

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-07 22:10

Dudette_ schreef:

Tsja, niet leuk om te horen en zeggen, maar dat was een harde les dan. Nooit doen; zelf als menner foto's gaan maken (dus afstappen of leidsels overgeven) en een totaal onervaren iemand de leidsels geven....... Hoop dat jullie in iedergeval hebben geleerd dat mennen zéker niet zonder risico's is; sterker nog, er zit soms zelfs méér risico aan dan gewoon lekker op een paardje in de bak hobbelen....

Kimberleij

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-07 23:29

tja het is een les voor iedereen geweest maar dudette was niet diegene die stuurde op het moment van ongeluk