[WN] Vers van de pers.....startnummer 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: Vers van de pers.....startnummer 2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:41

Ik bedoelde het idd meer zoals Susan het zegt Bloos Maar ik ken wel mensen die geen internet hebben, zelfs kinderen bij mij op school.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 23:52

Kinderen zonder internet, dat kom je alleen in Friesland tegen Haha!

En ja, je moet het inderdaad wel op tijd horen, had de federatie beter per post kunnen doen...aan de andere kant is het dan ook de vraag of de persoonlijke gegevens van de starters nog wel klopt, vandaar dat ze het systeem nu ook aanpassen.

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 01:16

Hou al een tijdje in de gaten of er iets geplaatst wordt over startnummers, bij deze dus en bedankt.

Ben namelijk zo'n idioot, zelfs met computer, die daar niet ieder keer gaat spitten of er iets over startnummers vermeld worden. Daarbij komt nog dat ik waarschijnlijk de buitengewone domheid heb begaan in het buitenland te wonen en dus geen lid ben van de NL verenigingen. Bovendien heb ik geen mailtje gekregen hoewel mij e-mail adres bekend is en zich dit sinds jaar en dag niet veranderd heeft.

Het is sinds de invoering van die startnummers steeds maar weer hommeles geweest en nu zal het ook wel weer hommeles worden. Nu hoeft niemand te schrijven dat ik dan maar lid van de NL verenigingen moest blijven, worden of zijn. Maar dat zie ik niet zo. Daar dus ApHC en APHA lid hoeft dat ook niet.

Ik wil ook graag mijn nummer dat ik door een onwaarschijnlijk snelle actie van Sheila binnenkreeg (nogmaals bedankt) graag behouden, dus deel ik dat bij deze hier op het forum mee.

De aankondiging van het startbummergebeuren wordt immers ook via de bokt site gedaan. En gezien ik van hieruit het aanvraagformulier, zoal je dit kan opstarten of al in werking is, niet kan invullen (postcodes enzo weet je) moet dat dus kunnen.
Mijn startnummer is 1338 en de gegevens zijn nog allemaal het zelfde als vorig jaar behalve dat mijn paard een jaartje ouder is geworden. Hoewel ik denk dat dit toch wel automatisch meegenomen wordt.
Ik zal het bedrag van €12,50 straks even overmaken op het hier op bokt genoemde rekening nummer.

En overigens, hoewel sommigen zich dit niet kunnen voorstellen, zijn er altijd nog genoeg mensen zonder internet en zelfs zonder computer. Daar hoeft niemand degenererend over te doen. Bovendien is het voor veel mensen die dit thuis niet hebben ook niet altijd mogelijk om via een computer van de zaak op i-net te gaan surfen en er zijn zelfs mensen die bokt niet lezen Cool (geen paard, vaatwasser, auto, fiets e.d. hebben Clown )

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 01:25

CJvR schreef:
De aankondiging van het startbummergebeuren wordt immers ook via de bokt site gedaan.

CJvR, deze aankondiging komt niet officieel van de Federatie !!! Ik heb de tekst van de Federatie-site gekopieerd en hier op Bokt geplakt, omdat er veel vraagtekens over waren. Ik heb dit op eigen initiatief en zonder toestemming van de Federatie gedaan Bloos , maar ik wilde gewoon geinteresseerden erop wijzen. De zaken die je wilt regelen moeten dus gewoon via Westernsport en niet via Bokt. Wellicht weet Sheila/Shellybelly niet eens dat ik tot deze aktie ben overgegaan....

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 08:37

Goed gevonden CJvR: startBummergebeuren,hahaha.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:37

Ik heb de mail die ik gehad heb naar iedereen door gestuurd waarvan ik dacht dat die er belangstelling voor zou kunnen hebben. Zo krijgen ook niet bokkers de informatie.
en sommigen krijgen de brief wat vaker, maarja, dan hebben ze ook een keer mail:-)

De federatie verstuurd voor zover ik weet ook alles nog een keer per post, dus iedereen krijgt wel bericht, alleen de mensen die nog niet in het systeem staan en geen computer hebben (zoals bij klaas op school:-) hebben een probleempje, maar die worden vast wel door vriendelijke westernruiters met computer op de hoogte gesteld.

Als er mensen zijn die de brief en excel bestand per mail willen ontvangen, dan hoor ik het wel.

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 09:46

Peppysan, iedereen die de vorige jaren een startnummer heeft ontvangen, daar is toch ook een adres van bekend?!? Dan lijkt het me geen enkel probleem om naar die mensen de info en het aanvraagformulier te sturen per TNT-Post.......

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 10:47

Peppysan, waarom zou jij brieven moeten sturen? Als de federatie zijn leden op de hoogte brengt lijkt het me overbodig dat jij dit moet gaan doen....Ben benieuwd wanneer wij de brief van de federatie dan gaan krijgen terwijl binnenkort al de 1e wedstrijden gaan plaatsvinden...

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 11:56

Nu ben ik dus bezig met mijn startnummers aanvragen. Welke nummers moeten er ingevuld worden voor Stamboekreg.nr. en Paspoortnummer.??

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:07

@rookie: maak je niet zo druk jôh. er zijn er een heleboel blij dát je het hebt gedaan. Bovendien zou je de ietwat cynische toon er wel uit moeten kunnen lezen, ik regel mijn zaken dus écht niet via bokt hoor. Én bovendien, kan ik lezen en interpreteren dacht ik toch. Was me wel héél erg duidelijk dat dit NIET van de federatie kwam. Dus schreeuwen hoeft niet.
@PS: bedankt
@FH: ja, dat bedoel ik dus
@horsea: de registratie nummer is die, die op je stamboekpapier staat en het paspoort heeft ook nog een nummer, als het goed is staat dat er voor in onder levensnummer. Moet je even je paardenpaspoort erbij nemen.
@Mehlika: en dan hopelijk op tijd de nummers thuis. Clown

horsea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:09

Ik heb dus een mail gehad van de wran, dat begin deze week een brief binnen zou komen met de vraag of je je startnummer wilt verlengen. Nu lees ik weer bij de federatie dat dat niet kan en dat iedereen opnieuw een startnummer moet aanvragen. Lekker duidelik allemaal...zeker met de wedstrijd in Oosterwolde binnen 3 weken :S

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:24

ja ik hoop ook dat de startnummers er op tijd zijn! en sommige dingen kan ik niet invullen op aanvraagformulier... Sigaar

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:50

Ik ben blij dat Deborah mij een mail stuurde met de brief erin.
Toch iemand die aan zijn westerncollega's denkt. Dank je
Peppy Haha! Ach gut

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:54

horsea schreef:
Ik heb dus een mail gehad van de wran, dat begin deze week een brief binnen zou komen met de vraag of je je startnummer wilt verlengen. Nu lees ik weer bij de federatie dat dat niet kan en dat iedereen opnieuw een startnummer moet aanvragen. Lekker duidelik allemaal...zeker met de wedstrijd in Oosterwolde binnen 3 weken :S

Je kunt als je dat wilt je startnummer houden. Dan moet je dat even aangeven. Dit staat in de brief. Als je die brief niet ontvangen hebt, neem dan even contact op met de federatie via www.westernsport.nl

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 20:55

En gezien onderstaande tekst is je huidige startnummer nog even geldig...

Citaat:
Geldigheidsduur en kosten startnummer
De Federatie heeft gemeend om de startnummers 1 jaar geldig te laten zijn en dat betekent dat als u een startnummer aanvraagt of verlengd per 1 april 2007, deze geldig is tot 1 april 2008. Aanvragen of verlengen kan alleen per de eerste van de maand. U betaalt hiervoor € 10,00 voor het startnummer en € 2,50 voor de verzendkosten. Blanco startnummers op shows worden niet meer verstrekt. Wilt u dus een show starten dan moet u in het bezit zijn van een startnummer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:25

Dus hij is tot 1 april goed?

gr [***]

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:50

Als ik die brief zo lees wel Niels.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 21:51

Ok dat is fijn!. Dan vraag ik binnekort wel verlenging aan.

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:27

Ik kreeg ook een persoonlijke mail met dezelfde brief en aanvraagformulier erbij. Heb het uitgeprint, ingevuld en opgestuurd naar de FNW. Nu maar hopen dat ik hem voor 18 februari heb, maar dat zal wel lukken.
Het maakt mij overigens niet uit welk nummer ik krijg, ben niet bijgelovig Haha! Knipoog

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:33

[quote:]
Geldigheidsduur en kosten startnummer
De Federatie heeft gemeend om de startnummers 1 jaar geldig te laten zijn en dat betekent dat als u een startnummer aanvraagt of verlengd per 1 april 2007, deze geldig is tot 1 april 2008.
[/quote]

nielsd schreef:
Dus hij is tot 1 april goed?

Nee Anya en Nielsd, hier staat dat als je verlengd per 1 april 2007, deze geldig is tot 1 april 2008. Dat betekent dus niet - volgens mij - dat alle startnummers die je nu hebt tot april 2007 geldig zijn.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:34

Zo lees ik het ook Rookie!

Axefield

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 22:37

Thanks Ods Knipoog !!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 22:56

Ja, idd zo heb ik het ook gelezen, dus ik heb meteen een nieuw startnummer aangevraagd. Lijkt me wel duidelijk eigenlijk.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:13

Het lijkt mij dat de FNW de ruiters even de tijd moet geven om aan te vragen. Temeer omdat het nu al eind januari is en sommige wedstrijden al binnenkort zijn en nog niet iedereen de informatie heeft.

Kortom: ik lees het zoals ik eerder schreef. Misschien kan Sheila hier antwoord op geven?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 23:17

Dat lijkt mij ook Anya, vandaar dat ik me er ook enorm over verbaas dat deze info niet veel eerder bekend gemaakt is!!