NRPS Hengstenshow 2007

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Polaris

Re: NRPS Hengstenshow 2007

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 18:59

eefangel schreef:
l0esjj schreef:
Eva wordt de hengstenshow NRPS in Ermelo gehouden?

Ja

Liza_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:00

Haha okay even blind. Haha!

Misschien als ik niks te doen heb kan ik ook wel komen kijken. Tong uitsteken

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:01

waarom doen ze het nou gelijk met jumping amsterdam.

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 19:09

hoi hoi,

Ik had een vraagje, ik ben nog nooit naar een hengstenshow geweest, maar ik zou echt heel erg graag willen komen kijken met mijn vriendin (voor haar als verassing) Haha! we willen graag King Kadanz aanmoedigen Knipoog dus zou iemand mij misschien kunnen vertellen, of:
-ik kaartjes moet kopen? zoja, hoe duur zijn deze..??
-Waar het wordt gehouden
-Hoelaat het begint
-En natuurlijk wanneer het wordt gehouden..
Ik hoop dat iemand me kan helpen..alvast bedankt! Knipoog

xx

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:03

@maikiejj
-de entree kosten waren vorig jaar zo uit mijn hoofd 5 euro geloof ik
-de showdag is op zaterdag 27januari aanstaande
-In ermelo
-het duurt van sochtends vroeg tot laat in de middag geloof ik, maar de precieze tijden zijn nog niet bekend!

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 20:26

Volgens mij was de entree gratis maar moest je 5 euro betalen voor het parkeren... geloof ik hoor
Die katalogus kost 15 euro.

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-07 20:39

Ik weet het niet meer zeker, want wij moesten inderdaad wel parkeren, maar ik geloof dat wij de parkeerregelaar 5euro per persoon hebben gegeven!

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-07 22:43

eefangel schreef:
Ik weet het niet meer zeker, want wij moesten inderdaad wel parkeren, maar ik geloof dat wij de parkeerregelaar 5euro per persoon hebben gegeven!

ow,okey dankjewel!!
Dus het is niet zo dat je moet reserveren..? gewoon entree betalen en je mag erin?
Zal me vriendin echt leuk vinden, ze heeft haar merrie door king kadanz laten dekken, en de veulen die daaruit is gekomen is van mij! Haha!
We vinden hem aalebei prachtig, alleen ik moet hem nu in werkelijkheid zien.. **spannend**

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-07 12:04

Ik ben ook van plan om te gaan!

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-07 08:08

entree of parkeergeld. Het is maar hoe je het bekijkt. Haha! In elk geval vind ik dit nog altijd de goedkoopste hengstenkeuring annex hengstenshow om te bezoeken. Het KWPN is stukken duurder. Ik denk dat ergens midden volgende week de tijden wel bekend zullen zijn op de website van het nrps.

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 09:44

Wij gaan ook weer, net als elk jaar!
We gaan dit jaar met Marjolein mee.
Dan neem ik een hengst voor hun mee, want ze krijgen het wel erg druk om 3 hengsten mee te nemen.
Lijkt me wel leuk om wat mensen te meeten!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:16

fresco schreef:
Lijkt me wel leuk om wat mensen te meeten!

Lijkt mij ook leuk!
Al zal ik veel bij de ring zijn met camera Knipoog

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 12:43

De hengst waarmee wij komen, Wup, moet al om 9 uur 's ochtends als eerste de ring in.... dus dat wordt mega vroeg opstaan.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 13:12

Oh nee, dat wordt dan voor mij dus mega vroeg opstaan. Slapen

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 14:37

weule schreef:
De hengst waarmee wij komen, Wup, moet al om 9 uur 's ochtends als eerste de ring in.... dus dat wordt mega vroeg opstaan.

Hoe weet je dat?
Zijn er al meer tijden van rubrieken bekend?
Ik zie op de site nog niets staan!

Moeten jullie erg ver rijden dan? Voor ons is het ongeveer een uurtje. Vorig jaar moest ik ergens in de middag of zo, hoop dat dat nu ook weer is Lachen

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-07 16:05

Wij moeten ook ongeveer uurtje rijden, iets langer als jullie.. Ik hoorde het vanmorgen, op het werk, daar kregen we de tijden binnen van onze hengst(en). We gaan met nog 1tje, maar daar weet ik geen tijd van en daar moeten we nog van horen of hij goed is op de foto's enzo...
(En trouwens jij weet waarschijnlijk wel wie ik ben, want ik weet wel wie jij bent, en als je mij niet kent, ken je me broertje zeker wel....)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-07 17:58

De eigenaar van King Kadanz is laatst benaderd door de NRPS, want Kadanz wordt gehuldigd zaterdag tijdens de show! De vraag was of we niet nog even een show in elkaar wilde zetten, met zoveel mogelijk nakomelingen (kadanz krijgt het predikaat: prestatie fok) Maar hoe wil je dat in godsnaam in een weekje nog voor elkaar krijgen! Dus dat heeft hij afgewezen, ik moet hem nu alleen onder het zadel tonen.

weule schreef:
Wij moeten ook ongeveer uurtje rijden, iets langer als jullie.. Ik hoorde het vanmorgen, op het werk, daar kregen we de tijden binnen van onze hengst(en). We gaan met nog 1tje, maar daar weet ik geen tijd van en daar moeten we nog van horen of hij goed is op de foto's enzo...
(En trouwens jij weet waarschijnlijk wel wie ik ben, want ik weet wel wie jij bent, en als je mij niet kent, ken je me broertje zeker wel....)

edit: O haha ik weet al wie je bent! Jeroen mol! Haha ik zat al in je profiel te zoeken naar je naam, en toen bekeek ik de foto eens goed, en herkende ik je wel!
Doe de groeten aan Erwin Tong uitsteken

fresco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 08:21

Weule, ik heb jullie hengst in het NRPS blad zien staan, super dier!
ben benieuwd hoe hij in het echt is.

Wij zijn er ook om 9.00.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 08:34

eefangel schreef:
De eigenaar van King Kadanz is laatst benaderd door de NRPS, want Kadanz wordt gehuldigd zaterdag tijdens de show! De vraag was of we niet nog even een show in elkaar wilde zetten, met zoveel mogelijk nakomelingen (kadanz krijgt het predikaat: prestatie fok) Maar hoe wil je dat in godsnaam in een weekje nog voor elkaar krijgen! Dus dat heeft hij afgewezen, ik moet hem nu alleen onder het zadel tonen.

Ik zit volgens mij gelijk met jou in de ring ! Op Djamai du Bois

weule

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:57

Ja, Wup(pie) stond er mooi in, ook op de voorkant!! wel stoere foto. Nu hopen dat hij zich zaterdag goed laat zien en dat ze hem aanwijzen voor de verrichting.... (er wordt zelfs al gegooid met mijn echte naam zie ik hier Tong uitsteken...., gelukkig weet ik wie het zegt....)

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 19:51

Wup staat wel ongelooflijk mooi in de NRPS nieuws... wauw! wat een plaatje...

Is er inmiddels al eens ergens een programma voor komende zaterdag bekend?

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-07 21:28

weule schreef:
Ja, Wup(pie) stond er mooi in, ook op de voorkant!! wel stoere foto. Nu hopen dat hij zich zaterdag goed laat zien en dat ze hem aanwijzen voor de verrichting.... (er wordt zelfs al gegooid met mijn echte naam zie ik hier Tong uitsteken...., gelukkig weet ik wie het zegt....)

sorry.. was dat geheim? Nagelbijten / Gniffelen Tong uitsteken Wij krijgen geen NRPS nieuws, die gaat naar de eigenaar van Kadanz, en krijg ik eigenlijk nooit te zien! Maar ach ik heb wup in het echt gezien Haha!

@ marjolein: Kan best ja! Ik heb nog geen programma gezien, dus ik kan het niet met zekerheid bevestigen!

Lies88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:30

de eigenaar van mijn stal gaat weer op zoek naar een mooie hengst voor zijn merrie !!!!!!

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-07 12:36

Citaat:
De Hengstenkeuring en -Showdag van het NRPS vindt plaats op zaterdag 27 januari op het KNHS-Centrum aan de provinciale weg tussen Uddelermeer en Ermelo, aanvang 09.00 uur.
Heel spannend is het die dag vooral voor de jongste jaargang. Want voor de hengsten die op 6 januari zijn aangewezen voor de derde bezichtiging, is de Hengsten-Showdag de grote finale waarin de beslissing valt of ze het komende jaar voor het eerst onder NRPS-vlag mogen dekken. De driejarige hengsten dienen dan nogmaals hun bewegingen aan de hand en in vrijheid te laten zien; de vierjarige en oudere deelnemers komen bovendien weer onder het zadel in de baan om hetzij de drie basisgangen te laten beoordelen, hetzij onder de man een lijntje te springen. Uit de nieuw-goedgekeurde hengsten wordt per fokrichting een exterieurkampioen aangewezen.

Maar zoals ieder jaar komen ook de oudere, reeds eerder goedgekeurde hengsten voor de jury om een nieuwe goedkeuringstermijn van een of drie jaar te verkrijgen. Een aantal van deze rijpaard- en ponyhengsten zal zich aan de hand in stap en draf tonen, maar veel hengsten presenteren zich onder het zadel. Zo vermeldt het programma afwisselend parcoursspringen, dressuurkür en pas de deux. Daarnaast voeren de "Black Riders" tussen de serieuze onderdelen door hun spectaculaire show op.

Om de reeds eerder goedgekeurde hengsten en de jongste jaargang die voor de derde bezichtiging komt een waardig welkom te heten, is de Prins Willem Alexander-hal van het KNHS-Centrum dan weer omgetoverd tot een sfeervolle piste.

ok en dan nu het programma graag! Tong uitsteken

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-07 12:46

precies! Haha!