eefangel schreef:l0esjj schreef:Eva wordt de hengstenshow NRPS in Ermelo gehouden?
Ja
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
eefangel schreef:l0esjj schreef:Eva wordt de hengstenshow NRPS in Ermelo gehouden?
Ja

we willen graag King Kadanz aanmoedigen
dus zou iemand mij misschien kunnen vertellen, of:

eefangel schreef:Ik weet het niet meer zeker, want wij moesten inderdaad wel parkeren, maar ik geloof dat wij de parkeerregelaar 5euro per persoon hebben gegeven!
In elk geval vind ik dit nog altijd de goedkoopste hengstenkeuring annex hengstenshow om te bezoeken. Het KWPN is stukken duurder. Ik denk dat ergens midden volgende week de tijden wel bekend zullen zijn op de website van het nrps. fresco schreef:Lijkt me wel leuk om wat mensen te meeten!
weule schreef:De hengst waarmee wij komen, Wup, moet al om 9 uur 's ochtends als eerste de ring in.... dus dat wordt mega vroeg opstaan.
weule schreef:Wij moeten ook ongeveer uurtje rijden, iets langer als jullie.. Ik hoorde het vanmorgen, op het werk, daar kregen we de tijden binnen van onze hengst(en). We gaan met nog 1tje, maar daar weet ik geen tijd van en daar moeten we nog van horen of hij goed is op de foto's enzo...
(En trouwens jij weet waarschijnlijk wel wie ik ben, want ik weet wel wie jij bent, en als je mij niet kent, ken je me broertje zeker wel....)
eefangel schreef:De eigenaar van King Kadanz is laatst benaderd door de NRPS, want Kadanz wordt gehuldigd zaterdag tijdens de show! De vraag was of we niet nog even een show in elkaar wilde zetten, met zoveel mogelijk nakomelingen (kadanz krijgt het predikaat: prestatie fok) Maar hoe wil je dat in godsnaam in een weekje nog voor elkaar krijgen! Dus dat heeft hij afgewezen, ik moet hem nu alleen onder het zadel tonen.
...., gelukkig weet ik wie het zegt....) weule schreef:Ja, Wup(pie) stond er mooi in, ook op de voorkant!! wel stoere foto. Nu hopen dat hij zich zaterdag goed laat zien en dat ze hem aanwijzen voor de verrichting.... (er wordt zelfs al gegooid met mijn echte naam zie ik hier...., gelukkig weet ik wie het zegt....)
Wij krijgen geen NRPS nieuws, die gaat naar de eigenaar van Kadanz, en krijg ik eigenlijk nooit te zien! Maar ach ik heb wup in het echt gezien 
Citaat:De Hengstenkeuring en -Showdag van het NRPS vindt plaats op zaterdag 27 januari op het KNHS-Centrum aan de provinciale weg tussen Uddelermeer en Ermelo, aanvang 09.00 uur.
Heel spannend is het die dag vooral voor de jongste jaargang. Want voor de hengsten die op 6 januari zijn aangewezen voor de derde bezichtiging, is de Hengsten-Showdag de grote finale waarin de beslissing valt of ze het komende jaar voor het eerst onder NRPS-vlag mogen dekken. De driejarige hengsten dienen dan nogmaals hun bewegingen aan de hand en in vrijheid te laten zien; de vierjarige en oudere deelnemers komen bovendien weer onder het zadel in de baan om hetzij de drie basisgangen te laten beoordelen, hetzij onder de man een lijntje te springen. Uit de nieuw-goedgekeurde hengsten wordt per fokrichting een exterieurkampioen aangewezen.
Maar zoals ieder jaar komen ook de oudere, reeds eerder goedgekeurde hengsten voor de jury om een nieuwe goedkeuringstermijn van een of drie jaar te verkrijgen. Een aantal van deze rijpaard- en ponyhengsten zal zich aan de hand in stap en draf tonen, maar veel hengsten presenteren zich onder het zadel. Zo vermeldt het programma afwisselend parcoursspringen, dressuurkür en pas de deux. Daarnaast voeren de "Black Riders" tussen de serieuze onderdelen door hun spectaculaire show op.
Om de reeds eerder goedgekeurde hengsten en de jongste jaargang die voor de derde bezichtiging komt een waardig welkom te heten, is de Prins Willem Alexander-hal van het KNHS-Centrum dan weer omgetoverd tot een sfeervolle piste.