Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Taat schreef:waarom zou ik niet naar buiten gaan kan hem wel houden maar is tog ook niet lekker als je heel de tijd in zijn mond moet zitten omdat hij wil door drammen en de bak kan ik hem tog ook houden met een normaal bitje wat is er dan erg aan als je er mee om kan gaan ?
haha dank je
hartjes zitten op zijn schouders hihi
Tatort schreef:Als ik hem buiten niet gewoon op een trensje zou kunnen houden zou ik niet naar buiten gaan. Met zo'n pelham ga je het probleem alleen maar uit de weg.
Daar wilt hij wel even een beschuitje mee eten,if you know what i mean
Miss_Favre schreef:Tatort schreef:Als ik hem buiten niet gewoon op een trensje zou kunnen houden zou ik niet naar buiten gaan. Met zo'n pelham ga je het probleem alleen maar uit de weg.
Het gaat er niet om dat ze hem niet met een trensje zou kunnen houden,want dat kan ze best wel. Lijkt mij vriendelijker voor een paard om hem met een pelham te rijden,en met losse teugels rijden,maar als hij lastig word (het is een hengst,kan ineens erg heftig reageren op bijv. merrie's die voorbij lopen) dan in te "grijpen" met een wat scherper bit,dan met een trensje rijden,en constant strakke teugels houden om hem in te kunnen houden mocht er evt. iets gebeuren. Is vriendelijker voor het paard,en veiliger voor jezelf. Ik vind het persoonlijk zieliger als je de hele buitenrit in je teugels moet hangen om je paard bij je te kunnen houden omdat je zonodig geen scherper bitje in wilt doen,dan een scherper bitje erin te doen en met weinig druk relaxt te rijden...
Helemaal mee eens!
Verder, stoere hengst hoop dat je veel plezier met hem hebt.