Nieuw@ Dikke hengst Buffel

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pellie

Re: Nieuw@ Dikke hengst Buffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-06 21:37

leuk paardje, at hij daar daadwerkelijk van die conifeer?

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-06 22:36

jah haha raar beest Knipoog

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 15:57

Als ik hem buiten niet gewoon op een trensje zou kunnen houden zou ik niet naar buiten gaan. Met zo'n pelham ga je het probleem alleen maar uit de weg.

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:51

waarom zou ik niet naar buiten gaan kan hem wel houden maar is tog ook niet lekker als je heel de tijd in zijn mond moet zitten omdat hij wil door drammen en de bak kan ik hem tog ook houden Lachen
dus.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 17:56

Aaah wat een lekkerdingg met dat hartje op zn kont.. ik vind m echt mooi ik wil ook ooit een hafje Clown

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:57

Taat schreef:
waarom zou ik niet naar buiten gaan kan hem wel houden maar is tog ook niet lekker als je heel de tijd in zijn mond moet zitten omdat hij wil door drammen en de bak kan ik hem tog ook houden met een normaal bitje wat is er dan erg aan als je er mee om kan gaan ? Lachen

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-06 17:58

foutje Bloos haha dank je Haha! hartjes zitten op zijn schouders hihi Knipoog

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 21:35

Tatort schreef:
Als ik hem buiten niet gewoon op een trensje zou kunnen houden zou ik niet naar buiten gaan. Met zo'n pelham ga je het probleem alleen maar uit de weg.

Het gaat er niet om dat ze hem niet met een trensje zou kunnen houden,want dat kan ze best wel. Lijkt mij vriendelijker voor een paard om hem met een pelham te rijden,en met losse teugels rijden,maar als hij lastig word (het is een hengst,kan ineens erg heftig reageren op bijv. merrie's die voorbij lopen) dan in te "grijpen" met een wat scherper bit,dan met een trensje rijden,en constant strakke teugels houden om hem in te kunnen houden mocht er evt. iets gebeuren. Is vriendelijker voor het paard,en veiliger voor jezelf. Ik vind het persoonlijk zieliger als je de hele buitenrit in je teugels moet hangen om je paard bij je te kunnen houden omdat je zonodig geen scherper bitje in wilt doen,dan een scherper bitje erin te doen en met weinig druk relaxt te rijden...

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:28

Goed voor je zit ook... Volgens mij zit hij ook wel heerlijk zonder zadel he?
Hij is lekker gevormd zeg maar Lachen

LindsyImmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:33

Hihi... lekkere reactie van mij... Ik wist niet dat er nog een pagina twee aan zat. Mijn reactie had betrekking op het zonder zadel rijden.

Ach ja, je rijdt hem prima op dat bit. Alles gaat goed én wat ik dan nog het belangrijkste vind, hij is echt gelukkig als Tahnee met hem aan het rijden is. En ik denk dat dat het enigste (naast een goede gezondheid) is wat echt belangrijk is.

Volgens herkent Buffel trouwens Im (merrie) haar voetstappen. Want als ik de hoek om kom lopen, dan staat hij al te hinneken voordat hij haar gezien heeft. En vorige keer liep ik er met Joint (ruin) en toen gebeurde er niks... Dus óf hij herkent haar voetstappen óf Im stinkt, haha...

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:36

Ik denk juist dat ze lekker ruikt Knipoog Daar wilt hij wel even een beschuitje mee eten,if you know what i mean Knipoog Tong uitsteken

Totaal offtopic WEER hahahahaa,leuk paard hoor Tahnee Haha! Knipoog

Sok

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 09:56

Miss_Favre schreef:
Tatort schreef:

Het gaat er niet om dat ze hem niet met een trensje zou kunnen houden,want dat kan ze best wel. Lijkt mij vriendelijker voor een paard om hem met een pelham te rijden,en met losse teugels rijden,maar als hij lastig word (het is een hengst,kan ineens erg heftig reageren op bijv. merrie's die voorbij lopen) dan in te "grijpen" met een wat scherper bit,dan met een trensje rijden,en constant strakke teugels houden om hem in te kunnen houden mocht er evt. iets gebeuren. Is vriendelijker voor het paard,en veiliger voor jezelf. Ik vind het persoonlijk zieliger als je de hele buitenrit in je teugels moet hangen om je paard bij je te kunnen houden omdat je zonodig geen scherper bitje in wilt doen,dan een scherper bitje erin te doen en met weinig druk relaxt te rijden...

Had het niet beter kunnen zeggen! Lachen Helemaal mee eens!

Rozewolk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-06 10:48

ja indd ben ik eigenlijk ok wel mee een.
en ja hijs zit heerlijk zonder zadel echt verslavend Bloos
en nu rij ik lekker relex buiten zonder gedram enz Lachen

Tatort

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 20:53

Met 'houden' bedoel ik dus niet keihard aan de teugels hangen, maar dat je hem bij je kan houden zonder druk. Waarom zou je met een pelham een losse teugel kunnen hebben en met een trensje niet. Lijkt me niet dat een losse teugel bij een trensje of een losse teugel bij een pelham verschil maakt. Als je hem niet op een losse teugel kan houden bij een trens kan dat ook niet bij een pelham. Ik houd er weldegelijk rekening mee dat het een hengst is, maar ook een hengst moet gewoon te houden zijn, en als je hem niet kunt houden ga dan niet, of neem iemand mee die hem vast houd. Sorry, maar dat is mijn mening, ik vind dat al die scherpe martelinstrumenten die in de mond gestopt worden, de mond helemaal kapotmaken. Maar je hebt mij nooit horen zeggen dat het beestje ongelukkig is. Vind het een stoer beest ben het alleen niet eens met je bit, maar ik realizeer me heel goed dat ookal ik ga lopen zeuren over die pelham, dat je dan toch niet met ander bit gaat rijden. Het was alleen wel mijn mening Knipoog Verder, stoere hengst hoop dat je veel plezier met hem hebt.