Mijn lieve manege pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

JorisDy

Re: Mijn lieve manege pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:30

hahaha=D Dat kan zo heb je altijd weer iets anders. Bij de een aan de maegere kant. maar een ander weer te dik. Ik heb ook nog ergens foto's dat die net aankwam, daar is die ook dun! Dus ja niet echt de manege's schuld. (hij was wel iets dikker maar toch). En bij ons zijn sommigen ook aardig ''fatsig''

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:39

Oei, je kan zijn ribben van een behoorlijke afstand zien. Dat is niet goed hoor Als je een paard zijn ribben zo goed als dit kan zien kan dat 2 dingen betekenen: Hij is ondervoed of er is iets met hem aan de hand. Het kan idd zo zijn dat hij teveel beweegt en daardoor veel afvalt maar dat moet wel gecompenseerd worden met voer. Hij kan niet blijven afvallen. Wij hebben er ook 2 staan die mager zijn, heeft mede te maken met de bouw. Maar dat is nog geen excuus dat je de ribben mag zien. Wij geven ze altijd een schep voer extra zodat ze iig genoeg eten binnen krijgen en goed op gewicht blijven sommige paarden hebben nou eenmaal wat meer nodig dan de ander om op gewicht te blijven.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:45

Ja, maar als we Browny een schep meer geven rent die alleen maar harder. het is echt moeilijk om deze pony dikker te krijgen Boos! en word weel aan gewerkt. Zou het tegen de eigenaar zeggen dat die even na de DA moet maar of de eigenaaar dat echt doet betwijfel ik helaas Boos! .

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 17:45

Miss_Montana schreef:
Oei, je kan zijn ribben van een behoorlijke afstand zien. Dat is niet goed hoor Als je een paard zijn ribben zo goed als dit kan zien kan dat 2 dingen betekenen: Hij is ondervoed of er is iets met hem aan de hand. Het kan idd zo zijn dat hij teveel beweegt en daardoor veel afvalt maar dat moet wel gecompenseerd worden met voer. Hij kan niet blijven afvallen. Wij hebben er ook 2 staan die mager zijn, heeft mede te maken met de bouw. Maar dat is nog geen excuus dat je de ribben mag zien. Wij geven ze altijd een schep voer extra zodat ze iig genoeg eten binnen krijgen en goed op gewicht blijven sommige paarden hebben nou eenmaal wat meer nodig dan de ander om op gewicht te blijven.

ik had eerder al gezegd dat we die pony goed bijvoeren, lees eerst wat beter voordat je wat plaatst

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 18:04

ik heb al gezegd dat ik geen reactie's wil dat hij dun is ik weet het ook wel, hij is ook aan de dunne kant. !
er is helemaal niks aan de hand met die pony
we doen al veel dingen er aan om hem dikker te krijgen,

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:42

Lilian1991 schreef:
ik had eerder al gezegd dat we die pony goed bijvoeren, lees eerst wat beter voordat je wat plaatst

Ik snap dat het een manegepaard is en dat jij er niets aan kan doen. Maar als je geen reacties wil over dat hij dun is moet je niet een foto plaatsen waar je praktisch zijn ribben kan tellen. En voor zo'n magere pony komt de DA heus wel even langs hoor, anders zou ik een andere zoeken die wel de gezondheid van de pony wil checken.

Meid, ik lees topics altijd heel goed door voordat ik wat zeg. Ik post niet in het wildeweg omdat je dan misstanden krijgt. Hij kan idd gewoon dun zijn maar ik mag toch wel zeggen dat hij alsnog erg dun is? Zelfs voor een paard met magere bouw is hij echt te licht. Ik heb er ook bij gezet dat als hij zo dun is dat er ook iets anders aan de hand kan zijn. Dat is ook nog een hele goede optie want zoals je zelf al zegt voer je hem goed bij. Maar als zo'n pony mager blijft dan kan er gemakkelijk iets mis zijn. Maarja, jullie zullen het vast wel beter weten Knipoog

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:12

sorry het was niet boos bedoelt.
het is vast allemaal best goed bedoelt,
maar je moet het wel weten het is een manege pony
als ik er niet op rij, rijden er andere kinderen op
dan kan ik er net zogoed op blijven rijden omdat hij zo dun is
hij heeft er gewoon plezier in om te rennen en goed te lopen
want als hij eindelijk weer iets dikker is, rent hij het er weer af
dus ik kan er niks aan doen, ik ga al heel vaak naar het bos met hem
om hem gewoon lekker te laten grazen, kom na de manege om hem even te poetsen en een appel te geven
we doen er echt wat aan om het dikker te maken
hij loopt het er gewoon weer af
kunnen wij ook niks aan doen
we kunnen hem ook niet een tijd stil laten staan. stil staan is voor hem ook een straf.
want hij houd gewoon van lopen, hij is ook altijd vrolijk.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:17

Moderator had toch gezegd dat er niet over te discuseren valt dat die pony dunner is? Dus waarom begint er dan weer iemand over? Het is toch gewoon een liefje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:31

DebbieY schreef:
Moderator had toch gezegd dat er niet over te discuseren valt dat die pony dunner is? Dus waarom begint er dan weer iemand over? Het is toch gewoon een liefje?

Heb geen moderator gezien hoor in dit topic Clown Maar de pony zal ongetwijfeld een schat zijn, dat zie je ook wel aan zijn koppie.

@B_r0wny: Natuurlijk kan jij er niets aan doen dat hij dun is. Over een manegepaard heb je weinig te zeggen tenzij je de eigenaar goed kent wat dat betreft. Misschien dat de manege eigenaar binnenkort de pony z'n kiezen wel laat nakijken voor de zekerheid. Laten we dat iig hopen. En als de pony het er echt af rent, tja, daar kan niemand wat aan doen op bijvoeren na. Stilstaan is voor geen enkele pony goed. Ik vind het goed dat jij je iig inzet om hem wat aan te laten komen. Dat grazen in het bos is echt top van je! OK dan! Moet je zeker blijven doen! Veel mensen geven niets om manegepaarden en laten ze maar voor wat ze zijn. Manegeruiters zouden zich allemaal moeten bekommeren om die paardjes zoals jij dat doet.

Espoir_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:38

Op de eerste pagina, runningkawa Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:40

Oh hahaha ik ben gewend dat posts van Moddies altijd knalgroen zijn Verward *Gaat even naar FZ om de laatste veranderingen op bokt door te lezen Tong uitsteken*

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 19:43

Haha slim idee =D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:11

Maar goed Lachen Jo, mischien is het slim idee als je er ook wat rij foto's opzet =D want dan kan je wat meer comentaar geven

Marielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:15

Miss_Montana schreef:
DebbieY schreef:

Heb geen moderator gezien hoor in dit topic Clown Maar de pony zal ongetwijfeld een schat zijn, dat zie je ook wel aan zijn koppie.

@B_r0wny: Natuurlijk kan jij er niets aan doen dat hij dun is. Over een manegepaard heb je weinig te zeggen tenzij je de eigenaar goed kent wat dat betreft. Misschien dat de manege eigenaar binnenkort de pony z'n kiezen wel laat nakijken voor de zekerheid. Laten we dat iig hopen. En als de pony het er echt af rent, tja, daar kan niemand wat aan doen op bijvoeren na. Stilstaan is voor geen enkele pony goed. Ik vind het goed dat jij je iig inzet om hem wat aan te laten komen. Dat grazen in het bos is echt top van je! OK dan! Moet je zeker blijven doen! Veel mensen geven niets om manegepaarden en laten ze maar voor wat ze zijn. Manegeruiters zouden zich allemaal moeten bekommeren om die paardjes zoals jij dat doet.

Ik ben het helemaal met je eens Miss_Montana! Haha! B_rOwny ga zo door! Lachen Vind het goed van je dat je je zo om die pony bekommerd Lachen Is trouwens een heel leuk beestje Haha! Nu maar hopen dat er een DA of Tandarts geregeld word door de eigenaar Knipoog Succes ermee! Lachen

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 20:17

JorisDy schreef:
Maar goed Lachen Jo, mischien is het slim idee als je er ook wat rij foto's opzet =D want dan kan je wat meer comentaar geven

dyanne dan moet jij er eerst wat maken, heb geen rij foto's, ga wel een keer vrijrijden als jij er ook bent wil je dan foto's maken Knipoog??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-06 08:18

Miss_Montana schreef:
Oh hahaha ik ben gewend dat posts van Moddies altijd knalgroen zijn Verward *Gaat even naar FZ om de laatste veranderingen op bokt door te lezen Tong uitsteken*

Doen we dat volgende keer maar weer.
Ik ben vaak nog te aardig en dat ik denk dat mensen alle berichten wel lezen voordat ze een mening gaan geven.
Verkeerd gedacht, volgende keer schreeuw ik weer in het groen.

Overigens, niet te veel offtopic graag, heb net ook een paar niets zeggende berichten verwijderd.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:31

haha leuke foto''s jo, geef effe geen comentaar, vind flauw..
moete trouwens effe op interpol lette, want die laat steeds zijn hooi vallen, (mischien ook tanden????) dus dan kan brown meteeen mee:P Tong uitsteken enne nath en ik voeren m heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed bij, maar dat weet je wel Haha!
(vervelend dat je 1e topic, meteen zo gescheld wordt)

Rambo_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:37

Vind het een mooie pony hoor,toch mooi hoofdje Lachen
Voor de rest ga ik niets zeggen is al genoeg over gezeverd 2pagina's lang,hoe kan je het maken :S

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 10:12

ladypaard schreef:
haha leuke foto''s jo, geef effe geen comentaar, vind flauw..
moete trouwens effe op interpol lette, want die laat steeds zijn hooi vallen, (mischien ook tanden????) dus dan kan brown meteeen mee:P Tong uitsteken enne nath en ik voeren m heeeeeeeeeeeeeeeeeeel goed bij, maar dat weet je wel Haha!
(vervelend dat je 1e topic, meteen zo gescheld wordt)

Ach ja boeiend dat ze zo schelden, en ik weet dat jullie browny bijvoeren Haha! haha, is dat echt zo van interpol Gaaaap, Wist ik heel niet joh,

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 14:23

viel me woendagaaf op,, had hooi gegeven maar op de paar seconden kon ik het weer voor zijn boks weghalen,
hij hield t gewoon niet in zijn mond,
(kan natuurljik ook zijn dat ie gewoon om aandacht vraagt Nagelbijten / Gniffelen )

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 18:27

Haha ja idd dat kan Knipoog ,, maar ik weet het niet Knipoog
we zien wel,

Lilian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:32

hhmm heb ik nog niet veel van gemerkt,(over interpol) zondag doe ik de stallen zou er wel eens op letten. Pling en dan zeg ik het wel tegen tjumme.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-06 22:56

Okay is goed Haha! ,, Nou we zien later wel, Denk eerlijk gezegd niet dat er veel aan de hand is Knipoog

xxBenjixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:04

Hoe heet hij dan Clown
Dat wist ik namelijk nog niet

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:10

ik wil ook even reageren. idd de pony is wat aan de dunne kant. MAar zoals de topic strater al zegt hij loopt het er af.

Bij ons op de manege zijn de pony's mooi rond.Maar we hebben een haflinger gehad.Die toen die aankwam echt een graartje was. overal zag je zijn botten. Pas naar 1 jaar was hij redelijk normaal. Dus kortom de ene paard verbrand meer dan de andere. Net als bij mensen.

Het is een leuk paardje. en kijkt vrolijk uit zijn ogen..