Even showen..!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

aartlover

Re: Even showen..!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 12:08

RavenIris schreef:
Niet echt verantwoord.. De weg op zonder zadel en zodner cap met een Fjord die je nog aan het inrijden bent..
En ben je nou met 2 teugels aan het rijden op die 1e foto?
Een Fjord op 2.5 jaar inrijden is trouwens veel te vroeg, Een Fjord doet er langer over om te groeien en kan je best pas op 4 jaar inrijden.

3/3,5 kan ook hoor Knipoog

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 18:55

Ja dat kan wel maar niet dan ook niet elke dag.
2/2,5 jaar is echt veels te jong, zo verziek je ze gewoon.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:01

izabella schreef:
Waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig???
Echt zonde van deze jonge dieren!

Waar zie jij hoe oud deze dieren zijn? Niet alle dieren worden volgens het stamboek een naam gegeven. Deze meisjes hebben gewoon plezier in het spelen met hun pony's laat ze, toen wij zo oud waren dachten wij ook niet altijd aan onze cap en na 10 reacties daarover begrijpen ze het denk ik wel.

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:06

Als ze inderdaad 4 jaar of ouder zijn, dan neem ik uiteraard mijn woorden terug, maar de topic starter heeft volgens mij niet ontkend dat de fjorden 2 zijn.

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:14

2 jaar is idd te jong om echt zonder zadel lol op hun rug te maken. wacht tot ze 3 of ouder zijn met echt inrijden. nu zou ik gewoon lekker wandelen, longeren, verkeersmak maken enzo Haha! gewoon lol hebben en dingen leren zonder dat je op hun zit. Knipoog

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:18

ik zou toch echt oppassen als ik jullie was, ik heb ook een fjord, (en die is al 14) zo lief en braaf als wat.
maar nu met de harde wind ect schrikt zo vaak uit het niets, en laatst lag ik er zonder zadel ook ineens af.
in het weiland gelukkig.
ik zou jullie toch aanraden in ieder geval een cap op te doen, en eigenlijk ook een zadel, omdat je dan steviger zit.
wat ik wel heel mooi vind is dat jullie met beide paarden samen werken, ze hebben nu veel steun aan elkaar, dat is heel goed! Lachen
ik vind het ook echt mooie fjorden!

rakni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 19:27

Wat een leuke paardjes!!

Ik heb het vroeger met mijn eerste pony ook zo gedaan: op de weg verkeersmak gemaakt en daarna bijna op de weg ingereden. Nu zou ik dat niet meer doen. maar er is toen nooit wat gebeurd. Mijn idee is dat als je jonger bent, je weinig gevaar ziet en weinigi angst hebt. Nu heb ik dat wel. Ik vind het ook leuk dat jullie met de paardjes samen rijden! En die cap: tsja da's nu wel duidelijk, ik rij ook nooit zonder. en dat is niet omdat ik een wild paard heb, maar omdat je de factoren buiten je paard niet in de hand hebt.

Inrijden op 2 jarige leeftijd vind ik persoonlijk echt te jong, maar het is wel gangbaar in de fjordenwereld. Kijk eens op marktplaats: dan zie je bij de fotos gewoon een "fjordenveulen" staan met zadel en hoofdstel! ~En dat verkopen ze dan als gezinspony, ik vind het wel jammer.... Maarja, het is jouw verzorgpaard toch? Is het zo dat als jij m niet inrijd, dat iemand anders het dan doet? Want dan kun jij het beter lekker rustig aan doen. Uberhaubt vind ik een beetje rondstappen met iemand erop nog wel kunnen. Maar ik zou liever zien dat alle paarden lekker tot en met hun derde jaar in de kudde blijven staan.

Hoe denk jij daarover shetlandertje (TO)

groetjes Rakni

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:01

izabella schreef:
Als ze inderdaad 4 jaar of ouder zijn, dan neem ik uiteraard mijn woorden terug, maar de topic starter heeft volgens mij niet ontkend dat de fjorden 2 zijn.

In een ander topic zegt ze dat haar verzorgfjord 3 is Knipoog

Jillyken

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:44

Wel toevallig dan dat ze beide een naam dragen met de A als begin letter... die toch nog steeds bij het stamboek staat als de letter voor 2-jarigen dit jaar Knipoog

Skotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:50

ben ook benieuwd naar het antwoord, maar las ik niet ergs dat ze deze fjorden voor iemadn aan het inrijden zijn?
(sorry als ik het fout heb)

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:54

Shtlanders schreef:
Helemaal alleen..!! ben ik nogal trots op want hij schrikt nog al snel maar vandaag was hij supper lief.!! Haha!

lekker verstandig dan om zonder cap de weg op te gaan Scheve mond Als je zelf al weet dat hij snel schrikt doe je toch een cap op, ookal is het maar voor een klein stukje Verward
Ben zelf ook wel benieuwd naar de leeftijd van deze 2 fjorden Lachen

izabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 20:57

Misschien is het handig als de topic starter nog even langskomt in dit topic, dan hoeven we niet te blijven gissen...

_Cassandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:01

izabella schreef:
Misschien is het handig als de topic starter nog even langskomt in dit topic, dan hoeven we niet te blijven gissen...

is inderdaad wel handig Clown

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:02

Idd. Maar we moeten niet meteen gaan roepen: Dit is hartstikke zielig je verpest ze! enzo.. Want we weten idd de leeftijd nog niet.

Nienke86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:03

YentlKG schreef:
daisii schreef:
ppfff alsjeblieft zeg, zeur niet zo iedereen. laat ze lekker doen! ze kennen hun eigen paardjes heus wel beter als de andere mensen hier, dus laat ze lekker doen Lachen Pling

Haha, ik waarschuw ze alleen maar want ik zie ook aan de foto dat het nog jonge meisjes zijn.
Of je je paard nou wel of niet kent, er kan altijd wat gebeuren, snap dat een paard altijd een vluchtdier is en blijft !!
Ik kende mijn pony ook goed, maar hij schrok en toen lag ik er ook bijna naast , en dan dacht ik ook ; maar ik ken je toch zo goed !

net alsof jonge meiden niet kunnen rijden :S
ik ken genoeg jongeren die goed kunnen rijden !
en genoeg ouderen die het niet kunnen of aan het lessen zijn
dus leefdtijd maakt in mijn ogen niet veel uit Haha!
voor de rest is het commentaar a gegeven geloof ik
ben ook wel nieuwschierig naar de leeftijden van deze mooie fjordjes Haha!
[b]

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 21:56

De fjorden zijn idd 3 jaar en af en toe een rondje stappen doen we ook meer ook nog niet zelf wil ik wachten tot ze ongv 4 jaar zijn mischien tog net wat eerder maar dan zet ik ze pas echt aan het werd en de reden dat ik op de weg zit is omdat hij op de weg zelf veel liever is dan in het weiland ( ze hebben geen papieren ) dus de namen hebben er niks mee te maken.. met de leeftijd voor nog meer vragen vraag maar raak

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 21:58

Het zijn mijn verzorgfjorden skotti even dat je het weet..Tong uitsteken en als ze zijn ingereden mogen we ze ook blijven rijden dus we rijden ze niet VOOR iemand in Knipoog

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 22:09

Ok Lachen Ze zien er heel lief uit Haha! liefe koppie's (l)

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 22:10

haha bedankt;)

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:48

izabella schreef:
Waar zijn jullie in hemelsnaam mee bezig???
Echt zonde van deze jonge dieren!

dat was dus ook het eerste wat in mij opkwam, die cap en zonder zadel ........... ach als ze er vanaf vallen is het hun eigen schuld en hadden ze beter moeten weten, maar die paarden vragen er niet om om nu al met mensen te moeten sjouwen Verdrietig En dan nog zonder zadel ook, lekker dat gewiebel op zo'n onstabiele rug............. sorry hoor, ik vind het verschrikkelijk zielig, die paardjes zijn straks al oud en versleten voor ze uberhaupt in de bloei van hun leven komen Huilen

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 12:49

ze zijn 3 hoor. als je ffe goed leest Knipoog

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:38

Staan ze ingeschreven bij het stamboek. m.a.w. wat is hun afstamming?

aartlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 13:43

Shtlanders schreef:
De fjorden zijn idd 3 jaar en af en toe een rondje stappen doen we ook meer ook nog niet zelf wil ik wachten tot ze ongv 4 jaar zijn mischien tog net wat eerder maar dan zet ik ze pas echt aan het werd en de reden dat ik op de weg zit is omdat hij op de weg zelf veel liever is dan in het weiland ( ze hebben geen papieren ) dus de namen hebben er niks mee te maken.. met de leeftijd voor nog meer vragen vraag maar raak

@ Deedee19 : hier staat het Knipoog

Tinusz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:41

leuke fjordjes Haha!

Shtlanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-06 14:41

alle maal bedankt voor de leuke reacties..Haha!