Haflinger x arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Haflinger x arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:36

Misschien ook wel leuk om te weten; Zoetje_ hier op bokt heeft ook een arabier x haflinger .

Ben het eigelijk allemaal wel met de rest eens ... Lijkt op een haf maar als je langer kijkt toch wel iets weg van arabier.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 16:43

ik deel dezelfde mening als Dunja en Ctjelief Bloos , dit paardje heeft niet de uitstraling van een arabisch volbloed en zie echt geen kenmerken van de arabier in dit paardje terug! Maar desalniettemin een super leuk diertje hoor Knipoog

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 22:02

dit paardje is toch ook een kruising....ik zie toch wel degelijk dat dit geen volle haf is (en ook geen volle arab)vind dat je een erg leuk paardje hebt.
het ärabier"zie ik in de benen,en vooral het hoofd.geen typische haf uitstraling maar het fijnere van een arabier en ook de uitdrukking (ogen)maar wel weer de volle manen en kleur wat het een erg leuk paard maakt.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:24

ik denk dat je toch maar eens een volbloed van dichtbij moet bekijken dan.. in het hoofd zie je echt geen arabier, geloof me.. je ziet een verfijnde haflinger maar nogmaals laten we geen appels met peren vergelijken, er zijn geen arabische kenmerken te zien.. echt niet..

callippo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 23:33

Ik heb zelf ook een Haflo, en een 100% arabier en in mn haflo zie ik (helaas) verdacht weinig trekjes van arabier. Zowel in uiterlijk als in gedrag.

Haflingers zijn gewoon erg dominant, qua genen he Knipoog

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 08:29

CtjeLief schreef:
ik denk dat je toch maar eens een volbloed van dichtbij moet bekijken dan.. in het hoofd zie je echt geen arabier, geloof me.. je ziet een verfijnde haflinger maar nogmaals laten we geen appels met peren vergelijken, er zijn geen arabische kenmerken te zien.. echt niet..

ik zie wel degelijk overeenkomsten.en bekijk elke dag mijn arabisch volblioed dus weet wel waar ik het over heb.
zoals meer mensen in dit topic haal ik er wel wat typische dingen uit.dit paardje is een kruising maar ik vind dat je dat er ook wel uit kan halen.het beenwerk,koppie en de uitdrukking die het paardje heeft daar haal ik dus wel een mix van arabier/haflinger uit.
maar dat is dan mijn mening he

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 17:57

CtjeLief schreef:

Nounou, je hebt wel een duidelijke mening zeg Knipoog
Ik vind dat er best wat arabisch in te zien is. Zoals anderen ook al zeiden vooral aan de benen en het iets sjiekere koppie. Nee, idd niet met een enorme dish, maar wel wat verfijnd Ja Dan lijkt die arabische invloed me dus prima terug te zien!

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:04

Deze haflinger lijkt 2 druppels de luxe haf van mijn vriendin en het is een 100% haf!!

Dat verfijnde zal er jaren geleden in zijn gefokt want alle luxe haffies hebben dit.

en ze weet niet eens wie mams en paps zijn hoe kan je dan zeggen dat ze een haf x arab heeft?? dat is mij toch een raadsel
ik had zelf ook een vuilnisbakkie daar kon je iig nog wel zien dat ie iets arabisch had maar hier totaal niet sorry hoor maar dan hebben jullie echt je bril niet op!!!

het is overigens een harstikke leuk beesje !!!! Haha!
Laatst bijgewerkt door DunjaR op 11-11-06 18:10, in het totaal 1 keer bewerkt

toeka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:10

wat een leuk haforab heb je Pling ik vind het wel een fijngebouwde haf!!! ik ben alleen het stevige soort gewend!! of dit door invloed van de arab is weet ik niet!! maar ik vind het een onwijs leuk beestje met een leuke uitstraling!!

Zandoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:11

CtjeLief schreef:
een arab x haflinger heeft wat mij betreft qua uiterlijk helemaal niets met een arabier te maken, je ziet er ook echt niets duidelijk arabisch in, maar je hebt er wel een verfijndere haflinger door en das gewoon leuk.. Lachen vind ze mooier dan de echte haflingers (maar dat kan ook niet anders als je het aribitus-virus hebt haha)

die van mij welveel hoor, laatste fotos

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:13

sherif schreef:
ik deel dezelfde mening als Dunja en Ctjelief Bloos , dit paardje heeft niet de uitstraling van een arabisch volbloed en zie echt geen kenmerken van de arabier in dit paardje terug! Maar desalniettemin een super leuk diertje hoor Knipoog

I agree...

Li_lee_yang

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 18:15

op de laatste foto lijkt het of die indd een ingedeukt hoofdje heeft maar dat komt door dat vlechtje als je goed kijkt.
voor mij is het ook gewoon een haf..

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 20:16

Hey, als je goed kijkt zie ik best wel wat Arabieren trekjes bij hem, hoor !! Knipoog Kijk maar de lange fijne benen, lange smalle oren (Haflingers hebben kleine brede oren), schouders, hoefjes en het lichte deukje in zijn neus. Maarre, zo op het eerste gezicht denk je dat het een Haf is, maar dat komt natuurlijk door zijn kleur. Is hij dan eigenlijk geen Haflo Arabier ? Scheve mond Ik weet niet precies hoe dat zit hoor, mss moet een Haflo wel een bepaald aantal procent bloed van de Haf en de Arabier hebben ofzo... Ik vind hem wel meer op een Haflo lijken dan op een Haf, als je goed kijkt. Zelf heb ik een hele ouderwetse boeren Haf, zeker als je hem vergelijkt met de oorspronkelijke ouderwetse Haflinger zie je duidelijke verschillen. Bloos Dit is Max, mijn Hafje : http://www.mijnalbum.nl/Album=JYSCCAXR
Ik vind je paardje btw erg leuk, lekker koppie heeft ie !!! Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:12

Het neusje vind ik dus echt arabisch Knipoog en de benen..
Voor de rest zou ik echt zeggen dat het een hafje is Tong uitsteken

manisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-06 17:18

Maxielover vet mooie haflinger heb jij stijgerd hij op comando Haha! vet leuk ding..

True_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:45

In het begin is het net een rasechte haflinger.
Maar toch als je op het laatste plaatje kijkt, heeft ie zeker wat Arabische trekjes.
Verder leuke pony, veel plezier ermee!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 14:49

Benen en het hoofd zijn niet zo heel haflingerachtig...

Veel plezier ermee!

manisha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-06 18:44

hier mag slotje op (weet niet hoe dat moet) alvast bedankt X manisha

Baconlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-06 21:26

hoezo slotje?
leuk paardje trouwens Knipoog

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:32

Op het eerste gezicht lijkt het 100% een haflinger , maar als je goed kijkt zie je wel kleine dingen zoals die buiging in het voorhoofd

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:34

wel meer haflinger. maar toch een beetje dat smalle hoofd van een arabier Clown

verder wel mooi paardje hoor Knipoog

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 16:35

tita schreef:
ja sorry hier zie ik geen arbier in als je zou zeggen dat ie 100% haf is dan geloof ik je meteen Ja

Inderdaad! Nouja, een luxe haf dan wel he! Kan best dat het van het stevige type haf is, en arabier! Je ziet wel een beetje een trekje!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 17:42

manisha schreef:
hier mag slotje op (weet niet hoe dat moet) alvast bedankt X manisha

Hoezo een slotje? Er is hier alleen maar menings verschil Clown, * Rechts onder in je gesprek venster, rode uitroepteken, daarop klikken. En dan bericht sturen na moderator, en word hij zo snel mogelijk gesloten.

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-06 19:59

Ik zie alleen dat hij wat van een deuk in zijn hoofd heeft en lange benen, maar dat maakt hem toch absoluut niet op een arabier lijken Haha! Het is wel een erg leuke haflinger!

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:22

Ik zie wel een klein dishje wat niet door de voorpluk komt.Ik zie gewoon een echte luxe Haflinger,heel mooi diertje hoor.Veel plezier met hem. Ach gut .