[WN] starten 3 jarige bij beginner

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lonestar123

Re: starten 3 jarige bij beginner

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-06 17:47

Ik blijf er bij dat er verschil is tussen groen en groen. Je hebt de echte beginnende ruiter maar daar zou ik nooit een "groen" paard aanraden en de ruiter die is overgestapt van dressuur/springen naar westeren.

Is eigenlijk raar dat je in de dressuur als ruiter wel een "jong" paard mag uitbrengen en als "beginnende" overgestapte ruiter dat niet zou mogen bij het western. Daar zit volgens mij ook een heel groot verschil in.

Voor ervaring op te doen lijkt mij persoonlijk het fijn ook als 3 jarige te hebben gestart (b.v. 8 keer in het jaar van 3 worden) dan in het diepe met een 4 jarige te gaan. Somige gaan het dan ook niet opbouwen en gaan. Ik zit nu zo te denken je zou dan een soort opbouw jaar moeten hebben. Je zou het moeten zien als een training dat jaar. Halter kan lijkt mij zo wie zo geen kwaat. En 1 rijonderdeel lijkt mij ook geen probleem. Je zou niet meer mogen starten dan dit.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 18:42

en dat is nu precies wat ik bedoel met onderlinge wedstrijden.
en 8x per jaar met een 3 jarige starten betekend elke maand hem uit brengen op een wedstrijd.als je er vanuit gaat dat het wedstrijd seizoen begint medio maart en eindigd in november vind je dat niet erg veel voor het eerste jaar van een 3 jarige maar waarom start je niet open dan mag het wel?

lonestar123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-06 13:25

Mijn bedoeling is wel te starten (ben geen beginner zelf). Maar ik zou alleen wedstrijdjes in de omgeving. Ik zelf hou niet van te lang rijden met trailer. Dus dat worden er iets van 3 of 4. Dit moet kunnen.

Maar voor mij is het belangrijkste mijn pony. Ik kijk wat hij aan kan. is hij er niet klaar voor jammer dan. Maar je kan al snel halteren.
Misschien is het wel een draak met zadelmak maken. Duurt het een jaar en dan ga ik ook niet. Je weet het niet he.

Maar ik kan mij voorstellen dat mijn vriendin dit niet leuk vind. Zij rijd al jaren jonge paarden in de dressuur. Is over gestapt naar het westeren en is dus beginner heeft wel een jong paard. Zij moet dus een jaar langer wachten om mee te gaan op wedstrijd. Dus ik kan mij het van andere ook voorstellen dat ze "balen" dat ze bij de beginners niet mee mogen doen.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 21:29

Ik vindt het nog steeds raar want als ik dit jaar overgestapt zou zijn naar de amateur (heb voldoende punten) dan zou ik hem wel uit mogen brengen. Had liever dit jaar 1 keer in de beginners mee kunnen doen zodat er niet zo veel van hem gevraagd wordt.