[WN] 10-09-2006 Beginnerswedstrijd Hagestein (utr)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vippie

Re: 10-09-2006 Beginnerswedstrijd Hagestein (utr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 18:35

Pakt agenda.... tsjek... niks te doen, mooi count me in!

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 09:35

mijn inschrijfformulier gaan vandaag op de bus!

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-06 09:42

kopenhagen schreef:
mijn inschrijfformulier gaan vandaag op de bus!

Leuk dat je meedoet. Er komen al aardig wat inschrijvingen binnen.
De sluitdatum voor de inschrijvingen is 3 september !!!!!!!

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 22:14

Klinkt goed. Zit er aan te denken, misschien weer met mn zus dr Arabje waarmee ik in Dirksland ook de sterren van de hemel hebt gereden Haha! Haha! Haha! (geintjuh) of met mn eigen Appie.
Zal er nog ff over denken.

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 09:41

Niet mutsen joh! Het ging hardstikke goed met die bravebier! OK dan! Zeker als je bedenkt dat hij voor het eerst op wedtrijd was en zoveel had je niet kunnen trainen. Als jij nou je pattern onthoudt komt het allemaal dik in orde Knipoog

Ik zal eens kijken hoe de training gaat de komende weken en anders speel ik wel voor groom Ja

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:48

Lijkt me leuk om mee te doen. Wel een eindje rijden, maar toch, de kans zit er in!
Waar kan ik de reglementen inzien? Heb nog nooit een wedstrijd meegedaan, en heb dus waarschijnlijk niet alle benodigde dingen (wedstrijdkleding, wat voor halster bij in hand trail, ....) Of is dat op deze wedstrijd niet super belangrijk? Rij voornamelijk dagtochten met mijn paardje, maar bij een paniektraining een paar maanden terug deed ze het zo goed dat trail mij wel tof lijkt...
Kortom: een mentor aanwzig? Knipoog
Laatst bijgewerkt door Animal_ABC op 12-07-06 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 10:53

ik heb ook nog nooit een western wedstrijd mee gedaan Clown , maar gelukkig mijn zus wel en ik leen haar paard en krijg er dan een gratis groom bij! Haha!

RedKing

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-06 19:35

raven schreef:
Mag je dan wel starten met een 3 jarige zodat die wedstrijd ervaring op kan doen? Normaal mag dat niet bij de beginners namelijk

Happiness schreef:

Zelfde vraag hier.
En zo ja. Hoeveel onderdelen mag je meedoen. Lachen

Ik heb het bij Ed Gosen nagevraagd, maar die vind dat ondanks dat het geen oficiële wedstrijd is we gewoon de regels moeten aanhouden die voor een normale wedstrijd gelden. Dit betekend voor jullie dat er dus niet gestart mag worden met een driejarige of met een hengst. Huilen

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 20:07

Nee Farichta jij gaat mee met paard Ja . We gaan met elkaar of we gaan niet Clown . Kom op meid een beetje spartelen is best fijn Knipoog .

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 21:32

Anyone? Geen reactie? Moet toch minstens weten waaraan ik moet voldoen om mee te kunnen doen he...

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 22:22

Jammer, was leuk geweest om mee te doen, maar op die dag gaan we met onze Lusitano hengst naar de hengstenkeuring.
Tja, soms moet je kiezen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-06 23:06

Hmm, dit had ik ook wel leuk gevonden na mijn ervaring in De Lutte. Ben tenslotte een absolute beginner in de westernsport.

Maar helaas, 10 september heb ik al twee andere evenementen waarbij ik beloofd heb om een helpende hand toe te steken. Jammer, maar een volgende keer beter!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 11:59

Jammer dan kan ik niet mee doen want hij is 3 jaar

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 14:40

snuffelhues schreef:
Anyone? Geen reactie? Moet toch minstens weten waaraan ik moet voldoen om mee te kunnen doen he...

wat wil je precies weten?

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 15:01

Om te beginnen waar ik de wedstrijdreglementen kan zien, omdat ik toch moet weten wat er wel en niet mag he...
Wat is de "dress code"? En voor het paard? Wat is de standaard optoming en verzorging? Ik rij mijn vierjarige momenteel op een snaffle op 2 handen, heb begrepen dat dat mag...
Mogen de manen los hangen bijvoorbeeld? Wordt het gewaardeerd als de staart vanonder recht afgeknipt is? Oren uitgeschoren, ik zeg maar iets...
Zoals ik al zei: ik rij voornamelijk trektochten, en ben dus niet thuis in de western wedstrijdsport. Heb wel een paar wedstrijden gezien, maar dan let je minder op details!
Ik heb maar 1 zadel en ik rij daar trektochten mee. Er hangen dus straps aan, die kan ik er eventueel wel afdoen. Maar dus geen showzadel. Maar vermits dit geen officiële wedstrijd is, is dat misschien minder belangrijk?

Verder: om geen volledig modderfiguur te slaan: wat moet je minimaal kunnen voor in hand trail, beginners trail en beginners horsemanship? Ik weet wat die disciplines inhouden, maar niet welk niveau er verwacht wordt op deze wedstrijd.
Ik doe voornamelijk mee voor de fun en de ervaring, maar denk dat mijn paardje wel wat potentieel heeft...

Alvast bedakt voor je reactie!

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-06 17:00

snuffelhues schreef:
Om te beginnen waar ik de wedstrijdreglementen kan zien, omdat ik toch moet weten wat er wel en niet mag he...
de wedstrijdregelementen kan je inzien op http://www.cknol.homepage.t-online.de/index1.htm

Wat is de "dress code"? En voor het paard? Wat is de standaard optoming en verzorging? Ik rij mijn vierjarige momenteel op een snaffle op 2 handen, heb begrepen dat dat mag...
voor jezelf in iig een westernhoed, westernlaarzen, lange(spijker)broek en een blouse met lange mouwen. voor het paard ; westernzadel en hoofdstel.

Mogen de manen los hangen bijvoorbeeld? Wordt het gewaardeerd als de staart vanonder recht afgeknipt is? Oren uitgeschoren, ik zeg maar iets...
de manen mogen los, de staart mag recht afgeknipt worden en de oren hoeven niet uitgeschoren te worden

Zoals ik al zei: ik rij voornamelijk trektochten, en ben dus niet thuis in de western wedstrijdsport. Heb wel een paar wedstrijden gezien, maar dan let je minder op details!
Ik heb maar 1 zadel en ik rij daar trektochten mee. Er hangen dus straps aan, die kan ik er eventueel wel afdoen. Maar dus geen showzadel.
Als dit een westernzadel is is het geen probleem, een dressuur of springzadel mag dus niet

Maar vermits dit geen officiële wedstrijd is, is dat misschien minder belangrijk?
We zullen niet zo nauw kijken Haha!

Verder: om geen volledig modderfiguur te slaan: wat moet je minimaal kunnen voor in hand trail, beginners trail en beginners horsemanship? Ik weet wat die disciplines inhouden, maar niet welk niveau er verwacht wordt op deze wedstrijd.
Ik doe voornamelijk mee voor de fun en de ervaring, maar denk dat mijn paardje wel wat potentieel heeft...
Voor de trail kan je tegenkomen, een hek, een brug, wat balken op de grond, enz.
als je de inhand trail wilt gaan doen mag je niet meer starten bij de gewone trail. een en ander kan je ook vinden bij de regelementen

Alvast bedakt voor je reactie!
Geen dank, als je nog meer info wilt hoor ik het wel

Animal_ABC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 06:50

Super!

Hier heb ik echt veel aan, dank je! Ik ga mij eens verdiepen in het reglement, en oefenen, oefenen, oefenen... Knipoog

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:23

HappyAppy schreef:
Nee Farichta jij gaat mee met paard Ja . We gaan met elkaar of we gaan niet Clown . Kom op meid een beetje spartelen is best fijn Knipoog .

Ik hou niet van water en zwemmen is geen hobby van mij Tong uitsteken Hij moet wel een beetje normaal rechtuit kunnen lopen hoor, verder zal het allemaal wel goed komen Lachen

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-06 11:47

snuffelhues schreef:

www.wransite.nl

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 11:01

farichta schreef:
HappyAppy schreef:

Ik hou niet van water en zwemmen is geen hobby van mij Tong uitsteken Hij moet wel een beetje normaal rechtuit kunnen lopen hoor, verder zal het allemaal wel goed komen Lachen

Weet ik toch Knipoog Knipoog

mabellean

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:12

Ik heb me ingeschreven met mijn tinker mabel.

_yvonne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 21:15

leuk!! ik kom met een appie!! voor het eerst een westernwedstrijd!!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 22:34

vraag: Mag ik mijn 7 jarige haffie hier gewoon op snaffle starten? (zou dus beginners starten, heb een wedstrijdring alleen nog maar 1 keer uit publieks perspectief gezien Tong uitsteken)

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 08:23

ElCid schreef:
Jammer, was leuk geweest om mee te doen, maar op die dag gaan we met onze Lusitano hengst naar de hengstenkeuring.
Tja, soms moet je kiezen Knipoog

Omdat we besloten hebben onze hengst volgend jaar te laten keuren wil ik toch meedoen met mijn Arabier en mijn Paintbaby. De trail in hand mag je toch met een jaarling ( dan 17 maanden) aan meedoen. Wanneer is de sluitingsdatum voor inschrijven? dat kon ik nergens vinden Blond

RedKing

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-06 08:38

Citaat:
Omdat we besloten hebben onze hengst volgend jaar te laten keuren wil ik toch meedoen met mijn Arabier en mijn Paintbaby. De trail in hand mag je toch met een jaarling ( dan 17 maanden) aan meedoen. Wanneer is de sluitingsdatum voor inschrijven? dat kon ik nergens vinden Blond

De sluitingsdatum voor de inschrijvingen zijn 3 september. De leeftijd voor de paarden om te mogen starten bij de inhand trail ga ik voor de zekerheid even navragen, dit hoor je zo snel mogelijk van mij.

Citaat:
vraag: Mag ik mijn 7 jarige haffie hier gewoon op snaffle starten? (zou dus beginners starten, heb een wedstrijdring alleen nog maar 1 keer uit publieks perspectief gezien )

je mag gewoon op een snaffel of trens met twee handen starten. Pling