Wat lijkt me dat vreselijk om mee te maken!! Bij het paard van me zusje is een paar jaar geleden precies hetzelfde gebeurt. Alleen hij had het geluk dat alleen z'n oog was geraakt en niet het bot er omheen. Oog zat nog op z'n plek maar was wel helemaal kapot, is wel voor 100% blind en lijkt nu op een maanoog. En hij loopt gewoon weer in de sport (springen). Kwam laatst op een website van een dierenkliniek, weet niet meer welke geloof Emmeloord, een foto tegen van een paard met ook een verbrijzelde oogkast. Deze was weer mooi in elkaar gezet, maar je zal het altijd blijven zien. Het zal er aan liggen hoe en op welke plek het gebroken is. Bij deze was trouwens het oog wel nog gewoon heel.
Tjeetje wat vreselijk. Maar ik weet niet of het wel zo geschikt is om er naar te vragen op internet. Het is natuurlijk verschrikkelijk en jullie zijn allemaal erg medelevend. Maar misschien wil de amazone er helemaalniet over praten.
Dit is niet aanvallend bedoelt. Het is vreselijk. Maar ik kan me voorstellen dat de amazone zo overstuur is dat die niet reageerd
Er zijn anders nog steeds genoeg mensen met paarden die zeggen:"Huh? Bokt, wa's da?" Wel een ernstig ongeluk, als ik het zo lees. Ik hoop dat het met paard en amazone goed gaat.
ik heb het idd ook gisteren gehoord van kennisen die daar op concours waren en het moet er echt heel eng hebben uit gezien. hoop dat alles goed kotm met paard en ruiter!
nou ik heb gister allemaal met het bloote ook gezien! hij kreeg inderdaad een trap van een ander paard!.. ik schrok mij dood ik hoorde ze scheewen dat het meisjes eraf moest springen! het paard was natuurlijk zijn evenwicht helemaal kwijt. ik wil de datails niet zeggen dat was zo erg.! en zo erg voor de ruiters echt ik vond het zo naar om te zien! maar wat heeft het paard er aan over gehouden..? zijn kaak gebroken en wel aan 1 oog blind of kan dat nog wel goed komen?
het gebeurde rond een uur of 2. iedereen schrok zich dood!
Ik was gistermiddag bij de dierenarts die dit paard heeft doorverwezen naar Utrecht...
Hij kan geopereerd worden, maar daar zijn hele hoge kosten aan verbonden. En daarnaast is het natuurlijk nog maar de vraag of de operatie lukt, er geen complicaties optreden en hoe het paard weer revalideert...
De dierenarts zelf had ook nog nooit zoiets meegemaakt of gezien.
Ik denk dat dat oog wel behoorlijk verbrijzeld is ja... Een paardenoog ligt sowieso al wat naar 'buiten' dus lijkt me vrij kwetsbaar als daar een klap tegenaan komt
Wat een naar verhaal zeg! Hoop dat er nog iets te redden valt aan dat paard...
Ik weet nu wie de amazone is, zal om privacyredenen de naam niet noemen, maar we stonden op het punt om weg te gaan toen ze kwam aanlopen te paard, ik zei hoi hoe is't en wenste haar succes en een klein half uurtje later is het dus gebeurd, ik heb 2 jaar bij haar in de klas gezeten en kwam haar nog weleens tegen op concours. Mocht ze ook op bokt komen, dan wens ik haar veel sterkte toe.
Ik heb gehoord dat het paard nog naar Utrecht is gebracht en dat hij daar uit zijn lijden is verlost..... Persoonlijk vind ik dat als je paard er zo slecht aan toe is (diegenen die het hoofd gezien hebben, weten wat ik bedoel), dat je hem zo'n reis naar Utrecht beter kan besparen.