ben zelf ook benieuwd
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
lukt het met of moet ik foto's met opgebonden voorpluk maken?
dan is alles goed te zienoestinja schreef:Hij kan aan de foto's te zien, lekker lopen!!! Verder vind ik hem persoonlijk niet echt in keuringsconditie, hij is nog wat te popperig en iets te vet. Lekker mee aan de gang dus in rustig tempo, dan wordt hij nog mooier. Over die voorpluk, daar moet je zo weinig mogelijk aan komen want ik vrees dat er dan niks van over blijft, steeds als je die invlecht en later de vlecht er weer uit haalt, komen er ook haren mee en dat zou doodzonde zijn. Geldt ok voor de staart, wel mooi lang maar die is onderaan zo te zien nog niet echt dik dus alleen uitpluizen met de handen....
Mooi paard hoor!!!!!
Je kunt ook een jaar wachten tot je hem op een keuring aan biedt, waarschijnlijk is hij dan nog mooier, ik denk dat je zoals hij er nu bijstaat hooguit een tweede premie kan krijgen maar dat hangt dan nog van veel factoren af. Persoonlijk zou ik niet met een ruin naar de keuring gaan, het kost alleen maar geld en is tijdrovend om een paard keuringsklaar te maken.
Wat je wel prima met een jonge Fries kan doen: je bak slepen, een paar keer in de week een half uurtje in stap. Je belast daarmee het paard nog niet te veel maar ze krijgen er wel spieren van en worden mooi mak, succes!!!
is alleen voor foto's voor een karakteranalyse bedoeld (waarbij zijn hoofdcontouren goed zichtbaar moeten zijn).
maar ik vind het gewoon leuk om doen: of het nu een veulen, merrie of ruin is 

gelukkig gaat daar gauw verandering in komen. Met zijn slechte hoeven (veeeels te lang, gebrokkeld daardoor, ijzer kwijt, twee andere los etc) struikelde hij teveel, waardoor we hem niet teveel gevraagd hebben. Sinds donderdag zijn zijn hoeven netjes in orde (praise the lord!) en nu loopt hij als een trein
We hebben hem al even gelongeerd (zonder longe: hij is gewoon super!) en daar gaan we nu de komende dagen mee doordoen. En dan opnieuw aan het zadel laten wennen. hij is namelijk al ingereden, maar hij is opgeleerd door een jockey en die hebben de gewoonte om zadel en jockey erop te gooien terwijl het paard in beweging wordt gehouden. Orlando is niet bang van zadel of ruiter, maar weet dus niet beter dan dat hij rondjes moet draaien als je met je zadel aankomt
dat wordt dus het eerste wat hij opnieuw moet leren: netjes stilstaan