[WN] Federatie NK 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:03

Blaze dat is de pest nou net, ik wil zo graag maar ik kan zo weinig, dus ik moet m'n kansen spreiden

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:04

Jeetje ik kan maar 2 onderdelen starten, echt balen...anders had ik er zo 6 gedaan. achja, is wel relaxed

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:11

Hoezo kun je er maar 2 starten Horsea?

Wwrangler

Re: Federatie NK 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:15

Uiteraard starten in de onderdelen waar je het beste in bent, maar met genoeg deelnemers in de voorronden gaan toch alleen de besten door .

Ach ja eerst maar eens afwachten op de verder planning en dan verder besluiten welke onderdelen te starten.

Maar wat staat er nou op zaterdag te gebeuren?

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:46

zou je een groeps korting op boxen kunnen krijgen
dan wil ik graaag 27 stallen, krijg nooit oppas voor een week, dus tja............dan alles maar meenemen

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-06 16:49

Misschien kun je een dealtje maken met de stalmeester

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:55

oke , ff denken....................je wordt niet nat dit jaar

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 18:12

Wordt het weer in Mariemheem gehouden?
Mag je bij de apha ook halter starten met een jaarling, ja toch?

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 20:48

@Niels Ja, dat mag zeker wel!

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 13:55

Hoop dat ze ook zo snel zijn met de invulling van het hele programma... ga d'r nu van uit dat de Halter wel op donderdag zal plaats vinden, maar dat kan maarzo anders zijn natuurlijk..

Stal voor 1 dag zou ik idd ook wel érg prettig vinden, dan hoef ik niet direct weer weg te wezen... en anders moeten we maar een soort 'prikbord' maken en stallen delen.. dus bij deze... iemand die níet showt in de Halter maar bijv. alleen de dagen er na. Of iemand die alleen de Quartershow mee doet? Daar wil ik dus wel een stal mee delen.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:21

Blaze schreef:
En anders is mischien een NK plek waar je je paard uitbrengt in de klasse waar hij/zij het beste in zijn en niet gewoon alles gaan starten

Maar dit in niet goed om het all around rijden te promoten.

Jeddah

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:27

Een Prikbord is denk ik een goed plan! Misschien moeten we Romkabouter vragen of er een tijdelijk topic kan komen die alleen over stallen op NK gaat? Geen off topic enzo, maar puur prikbord??

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:35

Moet zeggen dat vorig jaar weinig stallen gedeeld werden (of alles ging zonder veel problemen.
Hou er wel rekening mee met wat er in die stal komt (hengst of merrie)
Dus als er als eerste huurder een merrie in staat kan het niet zo zijn dat later gewoon een hengst in staat.(of anders om)

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 14:40

silvester schreef:

Maar dit in niet goed om het all around rijden te promoten.

Je hebt allround en je hebt overdrijven

3 of 4 onderdelen is ook allround en 6 of 7 is ook allround.
En als je dat teveel vind moet je mijn inziens kiezen voor de onderdelen waar je echt**goed** in bent en zeker op een NK.
Maar nogmaals mij maakt het totaal niets uit.

horsea

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 14:56

[quote="Sonja"]Hoezo kun je er maar 2 starten Horsea?[/quote
Mijn vader laat me maar 2 onderdelen starten Geeft niet hoor, volgendjaar waarschijnlijk meer.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:03

Als je samen even goede afspraken maakt over schoon achterlaten van de stal moet dat volgens mij niet zo'n probleem zijn... heb het zelf al es gedaan op't EK en daar kwam ook een hengst in mijn stal, na een merrie met veulen dus zelfs.
Denk dat rekening houden met de buren belangrijker is...
Maar daar zit em dus ook de kneep... kan me herinneren dat het voorgaan de jaren ook niet eens mócht van de organisatie.
En dat vind ik dus eigenlijk fout... 't showen is duur zat en juist zo'n stal kost klauwen met geld.. beetje jammer als je voor maar 1 of 2 dagen showen een week zo'n stal moet huren. Stel dat je alleen met je Quarter wilt mee doen aan de Quartershow of je doet voorrondes en dan pas in't weekend weer rijden.. dan is't toch ideaal als je gezamelijk de kosten wat kunt drukken door zo'n stal te delen... als ik em niet kan delen ga ik écht geen stal voor een week huren, dan ga ik gewoon gelijk na't showen weer weg.. dus juist mínder inkomsten voor de organisatie dan wanneer ze delen wel toestaan. Denk dat het ook voor de paarden heel wat diervriendelijker is om tussen de onderdelen door even op stal te kunnen i.p.v. op de trailer te moeten staan. Zéker als ik hoor dat je alle voorrondes op 1 dag moet rijden! Mijn god, ik dacht dat ze het vele starten op 1 dag juist wilde óntmoedigen! Ik vind 6 of 7 keer starten echt belachelijk hoor... Enig idee hoe zwaar all-around starten is voor een paard? En ik ken maar weinig mensen die dat trainen... Ik heb paarden wel heel wat kilo's af zien vallen op wedstrijden omdat ze zo vaak moesten lopen.. da's echt geen kattep!s

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:07

Hmm je gaat er meteen vanuit dat het niet mag,dat zegt niemand.
het enige wat ik zeg is dat het dat er niet zomaar gedeeld kan worden.
Daar wijd je 2 regels aan dat het allemaal wel goed is ook al zet je een hengst naast een merrie.En daar zeg ik van nee dat kan niet zomaar. Als het kan kan het maar dan in overleg (vorig jaar stond er een merrie naast Whiz'n Vanna (schrijf je zo geloof ik ) niets aan de hand (maar toch eerst overleg met Astrid gehad.

Dus alles kan (als de organisatie het toestaat) maar dan wel in overleg

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:14

Ho nee, ik zeg niet dat het nu niet mag, ik zeg dat het voorgaande jaren niet mocht.... hoop dat het dit jaar anders is en uiteraard in overleg! Zeg ook niet dat iedereen zomaar z'n paard ergens neer moet zetten.
Daarnaast heb ik óók niet gezegd dat hengst naast merrie geen probleem is, ik zeg JUIST dat rekening houden met de buren belangrijker is dan wat er daarvoor in de stal heeft gestaan (mits die stal dan ook schoon achter gelaten wordt)..
Hé Blaze.. ben van jou beter lezen gewend... ff góed lezen wat ik zeg voor je me onterecht op de vingers tikt.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-06 15:16

Tja ben toe aan een nieuwe bril
trouwens vorig jaar mocht het ook,ook toen alleen in overleg met de stalmeester.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:19

Heel misschien doe ik mee met halter. Dan kan onze press wat wedstrijd ervaring(en ik ook) opdoen. E het is vlakbij 15 min met de trailer. Want met een jong paard een heel eind reizen is niks.

En ik vind press zo mooi dat ik best mee kan doen aan halter.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 15:26

Blaze schreef:

trouwens vorig jaar mocht het ook,ook toen alleen in overleg met de stalmeester.

Tja, dat was nou net het enige jaar dat ik niet mee deed. Maar dit jaar ben ik er hópelijk weer bij en dus hópelijk met een gedeelde stal...

silvester

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 22:51

Ik ben er ook, na een jaartje bakrandridderen, weer bij met paard.
Alleen zal ik weinig stal kunnen delen met de appie onderdelen versrpeid over 3 dagen.
Moet alleen nog kijken hoe ik dat thuis ga regelen.

XoNo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 19:09

Ik vond de indeling van vorig jaar wel fijn eigenlijk...
Nja, ik start sowiezo maar 1 onderdeel bij de WRAN en 2 bij de AQHA en 2 bij de APHA. Dus wat dat betreft past het nu ook wel, alleen vond ik het wel redelijk goed verdeeld vorig jaar.
Op dinsdag had ik AQHA, woensdag niets, donderdag 3 WRAN onderdelen (toen deed ik ook horsemanship mee), vrijdag wederom niets, zaterdag 2 Paint onderdelen en zondag 2 WRAN finales. Zo had ik alles een beetje verdeeld. Ik ben er toch de hele week, laten we dan niet alles in 2 dagen proppen en de rest niets...toch?

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 20:56

weten jullie al een beetje een indeling wanneer wat gedaan wordt ik wil graag meedoen aan het NK. Maar mijn schoonzus moet uitgerekend donderdag de 21 trouwen! PFFF.
Ik zit dus al een tijdje vooruit te kijken of ik het allemaal kan redden om te starten.

Francis

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 23:10

Ja, ik ben ook eigenlijk wel nieuwsgierig... moet veel regelen en organiseren om een dagje weg te kunnen, dus ruim vantevoren plannen...