Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

marsi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:28

Ik vroeg me af hoe duur zo'n geintje is?

Jokonootje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:43

dat is niet best...
Wat een zooi zeg... verschrikkelijk dat is toch niet best van zo'n zaak dat ze er van die troep in gooien !!

Sok

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 09:59

Komt me bekend voor.
Heb ongeveer precies hetzelfde uit mijn zadel gehaald na een opvulbeurt bij ****** (ik zal geen mensen zwart maken op internet).
Bij mij kwamen er alleen ook nog oude theedoeken en washandjes uit..

Hopelijk kan je nu weer gewoon rijden zonder dat je paard pijn heeft!

Pauline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:47

Renske welke zaak heeft jouw zadel gevuld? (dadelijk is het dezelfde als de mijne..)

Uit mijn zadel kwam een maand geleden een soortgelijke wanorde tevoorschijn, en hoewel het nu prima ligt, blijft fenna niet blij et het zadelen. Het wordt beter, maar dan denk ik wel: k*t heeft dat paard toch echt geleden....

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:53

Super dat hij je heeft kunnen helpen.

Heb je toevallig een e-mail of telnr van hem? Ik geloof dat hij 1 dezer naar Belgie kwam en aangezien mijn zadel verschrikkelijk slecht past opeens, zou ik hem ook graag laten langskomen...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 10:56

Hij zit deze week in Belgie Idra. Over een uurtje is hij bij mij op stal dus ik zal je zijn e-mail PBen maar ik vrees ervoor of dat nu in de ritten nog gaat lukken.

Idra

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:12

Bedankt Urielle, ik ga hem meteen een mail sturen.

BonBon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 11:35

Harnessmaker komt vrijdag ook bij mij, of beter gezet bij GéJé in Rolde. Ik dnek dat hij uit mijn zadel ook de grootste troep haalt. Ik voel allemaal bobbels in de kussens. Ik laat het jullie weten hoe het is gegaan.

__Marloes__

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:09

Tjonge wat een zooi komt er uit dat zadel! Slecht hoor, van die ruitersportzaken.. Gelukkig is hij weer goed aangepast!!

Anoniem

Re: Harnessmaker kwam mn zadel aanpassen... (shock!!)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:16

Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat het kost om een zadel op nieuw te laten opvullen en passend te maken? Heb nl wel interesse mijn passier onder handen te laten nemen.

Misschien beter een topic maken voor vrijwilligers zodat hij op 1 plek komt en de mensen naar hem toe komen zodat hij niet voor een ieder op en neer hoeft te rijden?? Scheelt misschien ook in voorrijkosten....

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 12:46

Wat een ontzettende troep is daar uit je zadel gekomen joh! Waarschijnlijk zul je nu echt verschil gaan merken bij je paard. Een goed passend zadel is gewoon zo belangrijk. Dat merk ik nu ook aan mijn eigen zadel, die schuift aan alle kanten op mijn paard. Laatst nog opgevuld maar een 4-jarig paard veranderd veel met zijn lichaam dus vandaar dat mijn zadel na een aantal maanden weer niet goed zit. Gelukkig heb ik die wel na laten kijken en kwam er toch niet zo veel troep uit als bij jouw zadel Hopelijk zal Q geen drukplekken meer krijgen nu!

CaylinnMae

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 13:55

Dit mailde Harnessmaker mij, als hij weer wol heeft komt hij ook mijn zadel nakijken (alle wol was op door Renske's zadel )

Harnessmaker schreef:
Opvullen ma-vrij tot 17 uur € 80 tot € 100 afhankelijk van verbruikte materialen.
Na 17 uur en in het weekend € 100 tot €120 afhankelijk van verbruikte materialen.

Reiskosten tot 17 uur € 30 per 100 km of deel daarvan na 17 uur en in het weekend € 40,- per 100 km of deel daarvan.

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:12

Jep, bij mij is het zadel compleet uit elkaar gegaan - volgens zeggen heeft hij tot dusver nog niet zo ver hoeven gaan bij de Bokkers - en helemaal opnieuw gevuld met nieuwe vulling en ik was 140 Euro kwijt plus nog een kilometervergoeding.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 15:14

Afbeelding
Afbeelding

Dit was trouwens de opbrengst: drie soorten vulling, waarvan een soort niet in een zadel hoort en zoals jullie zien flink klonterig dus heeeel fijn voor je paard zijn rug

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:24

Zijn dit allemaal 2e hands zadels die ooit ergens zijn opgevuld? Kan ik dit ook verwachten bij mijn passier die wel 2e hands is maar hiervoor nog nooit is opgevuld. Doe ze die rotzooi erin als je een nieuw zadel koopt en ze gaan nog een ditje en datje doen om hem helemaal passend te maken?

Ik vind het echt stuitend wat ik zie.

Zo kan ik het ook hoor, kassa!! Ik heb nog wel een schuurtje staan waar ik kan beunhazen. Paardenhaar en hondenhaar hier in overvloed en toddes heb ik ook nog wel liggen

Glitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 16:41

Je foto's doen het hier niet helaas!

RUBYWHITE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:24

reden genoeg van mij om te blijven bij mijn zadelmaker...voor mij niks anders meer...

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 18:25

Russel, ik heb de mijne tweedehands gekocht bij een ruitershop(ook een Passier) en de mijne zou zogezegd helemaal leeggehaald en opnieuw gevuld zijn toen ik het kocht. Heb hem in de tussentijd wel eens weggehad om te vullen maar je ziet het resultaat dus.
Ik verwacht dat nieuwe zadels gewoon een goede vulling hebben (hoop ik toch!) maar op de zadelmakers die opvullen vertrouw ik niet meer zo

Renske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-06 18:44

wow urielle!!! jij had een ook hoop zooi erin zitten

ik was ook 140,- kwijt + nog reiskosten erbij, bij mij is ook álles eruit gegaan en volledig nieuwe vulling erin

@ Russel mijn zadel heb ik nieuw gekocht! en ik ben alleen bij de winkel waar ik het kocht + 1 andere zadelmaker geweest en toch 7 soorten vulling erin

maar ik heb weer wa nieuws gehoord
ik ben bij ruitersportzaak X en bij zadelmaker Y geweest
ruitesportzaak X verkocht me dit zadel en paste het aan, later nog ene keer bijgevuld en meneer Y heeft het nog eens bijgevuld, daarna heeft ruitersportzaak X het nog een keer gedaan odat er bobbels inzaten

maar...X brengt de zadels naar meneer Y als X het zelf te druk heeft...
ben nu dus aan het twijfelen of ik toch terug ga naar die zaak, immers de man waar ik geweest ben voert ook in hun opdracht reparaties en opvullen etc uit...

Pauline, ik pb je even, ben bnieuwd waar jouw zadel vandaan komt met die rotzooi erin.
ik zet de naam van de ruitersportzaak liever niet zo op bokt, ze zijn verder nml altijd super geweest qua service, vandaar ff via pb

RUBYWHITE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 19:12

mijn zadel ligt nu weer bij de zadelmaker, heb gezien hoe hij hem uit elkaar heeft gehaalt etc. best intressant en er zat gewoon 1 en dezelfde vulling in...het hoeft niet altijd zo te zijn dat je bij aankoop meerdere vullingen hebt.

harnessmaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-06 23:21

russel schreef:
Mag ik zo onbeleefd zijn te vragen wat het kost om een zadel op nieuw te laten opvullen en passend te maken? Heb nl wel interesse mijn passier onder handen te laten nemen.

Misschien beter een topic maken voor vrijwilligers zodat hij op 1 plek komt en de mensen naar hem toe komen zodat hij niet voor een ieder op en neer hoeft te rijden?? Scheelt misschien ook in voorrijkosten....

goed plan! zou me veel tijd schelen!

Jurga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 00:49

Waar is "Gelderland" ergens? Ik heb ook nog een zadel met bobbels dat klaarligt voor een beurt en een zadel waarvan ik hoop dat het aangepast kan worden op mijn jonge paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:00

harnessmaker schreef:
russel schreef:

goed plan! zou me veel tijd schelen!

Nou, lijkt mij een goed plan als je een topic gaat openen met provincies waar je wanneer kunt zijn, wij schrijven ons in met woonplaats of eventueel naar een plaats toe kunnen rijden en jij verteld hoeveel je er op een dag kunt hebben en wellicht kunnen we een schemaatje maken.

ibikus

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:28

Renske_ schreef:
@ sjuim, het is een kieffer, heb thuis nog 3 andere kieffers, helaas door dezelfde zaak bijgevuld op 1 zadel na...t is dat ik die andere zadels zelden gebruik en de enige die wel gebruikt wordt op mn moeder's paard ligt en nog zo nieuw en weinig gebruikt is dat die nog niet bijgevuld is
de rotzooi die erin zat heeft niets met kieffer te maken, maar met een ruitersportzaak die de moeite niet neemt om nog goed werk te leveren ook al staan ze hier zo goed bekend!

De zaak waar je hebt laten opvullen heeft er toch alleen maar spul bijgestopt? Als ik dit zo bekijk heeft er van oorsprong ook al troep ingezeten dus heeft het imo zeker wel met Kieffer te maken.

superwoman

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-06 08:38

Goed punt Sjuimpje.......
Ben wel benieuwd daarover...