[foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:00

Vind het zo'n gaaf dier he!
De kleur, het hoofd, de bouw, super
Ik vind persoonlijk de trancemuziek niet zo mooi bij z'n kür, maargoed iedereen eigen mening.
Super dat je er geweest bent joh!

PaysBas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 21:08

Zou geen commetaar durven te geven....
Het teugelcontact viel me wel op.
Maar voor de rest vind ik het super dat hij een andere deuntje
gebruikt dan de standaard muziekjes....
En met die muziek ben je ook daadwerkelijk in "trance"....

LBLGypsyCobs

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:31

Geweldige kür, past super bij Lingh.

Laten we het er maar op houden dat Edward z'n dag niet zo had.

Bij de jongere hengsten die ie reed moest ik gewoon even 2x kijken of ie het echt was, hij zat niet zoals ik gewend ben en leek ook wat ruw in de hulpen.

Misschien een zere rug ofzo of een griepje onder de leden, het is ook maar een mens (met toevallig hele leuke paarden tot zijn beschikking ).

retseH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 22:42

Stennisje schreef:
Geweldige kür, past super bij Lingh.

Laten we het er maar op houden dat Edward z'n dag niet zo had.

Bij de jongere hengsten die ie reed moest ik gewoon even 2x kijken of ie het echt was, hij zat niet zoals ik gewend ben en leek ook wat ruw in de hulpen.

Misschien een zere rug ofzo of een griepje onder de leden, het is ook maar een mens (met toevallig hele leuke paarden tot zijn beschikking ).

hihi, inderdaad !

Targaryen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:27

missmiekie schreef:
Ik blijf het een gaaf paard vinden, jammer dat ie de hele kür de stang er zo flink aan had staan en dat het persé zo ''extra'' moest zijn, dat er daardoor spanning ontstond.

Precies.
En ik vind dat zadel zoooo raar .

Maargoed, het feit dat Lingh zo'n knap paard is maakt het allemaal weer goed

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:46

Anne_GTI schreef:
Niet dus, volgens mijn bescheiden mening liep ie soms behoorlijk in 3 stukken. En werd daar het hardst voor geklapt Ik ga maar gauw weer springen

Een wijs man zei een aantal jaren geleden al eens:
Op de vrijdag (de dressuurdag) wordt het hardst geklapt voor de verkeerde paarden.........
:=

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:51

Anne_GTI schreef:
Simpeler voor mensen zoals mij want die dressuur snap ik geen bal meer van.

Sinds vrijdagavond en de cijfers / het commentaar bij de LMZ competitie ben ik de draad ook volledig kwijt........

Ik kreeg zowat een inzinking toen United allemaal 8-en kreeg........... zelfs op de gekste onderdelen......... draf........ ontspanning........ harmonie..........
Pechtold had het over vuile politiek spelletjesin Den Haag......... moet ie eens in Den Bosch komen kijken...........

Als United het voorbeeld moet zijn van hoe dressuur er uit moet zien, dan houd ik er vandaag nog mee op.

Lottew

Re: [foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-06 23:58

Vond t jammer dat ie de kür een beetje slordig reed (ritme klopte vaak niet), en zn tenen waren weer mooie kapstokjes .
Maar t blijft n onwijs lekker dier (Lingh dan he ).

@CGJ12: Vond sommige punten op vrijdagavond ook een béétje vreemd. T slijmgehalte was erg hoog in vergelijking met het 'keuring'gehalte.

Dyyy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:03

Ik moet bekennen dat ik zijn nieuwe kür nog niet gezien en gehoord heb. Ik vind wel dat 'ie een raar zadel heeft..

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:05

Oeh, ik krijg er een concurrent bij met springen: CGJ12. Lijkt me leuk. Zet ik er alvast een weddenschapje op: degene die wint krijgt een kratje bier van de verliezer

Misschien heeft EG wel een springzadel gekocht en gaat ie ook springen: Alleen de bips moet nou uit het zadel

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:14

CGJ12 schreef:
Anne_GTI schreef:
Simpeler voor mensen zoals mij want die dressuur snap ik geen bal meer van.

Sinds vrijdagavond en de cijfers / het commentaar bij de LMZ competitie ben ik de draad ook volledig kwijt........

Ik kreeg zowat een inzinking toen United allemaal 8-en kreeg........... zelfs op de gekste onderdelen......... draf........ ontspanning........ harmonie..........
Pechtold had het over vuile politiek spelletjesin Den Haag......... moet ie eens in Den Bosch komen kijken...........

Als United het voorbeeld moet zijn van hoe dressuur er uit moet zien, dan houd ik er vandaag nog mee op.

Volgens mij moet Trento B dat zijn en dat was al even bedroevend (tenzij ze hem overschrijven naar de afdeling tuigpaarden )... Anyway, wel een leuke avond!

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:20

Wim Ernes kon trouwens vrijelijk dikke cijfers aan Floris kwijt (terwijl die echt wel wat haperingen in de traversen en dergelijk had).
Hij heeft immers Florid vorig jaar niet afgekat.............

Maar oh oh oh.
Wat een slijmballen. Loeffen was ik al vlot zat, maar Jespers nog meer....... Wat lieten die zich weer kennen zeg! Die lui hebben gewoon geen ballen.
Alsof het publiek volledig debiel is, zo bespelen ze het volk.
Als de de mensen zijn die "wijfelende fokkers" een hengst moeten aanprijzen komt het niet goed.

De bak hoefde gedurende de avond niet mechanisch gesleept te worden.......... dat was weer een meevaller dan .........

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:22

Gitta1977 schreef:
Volgens mij moet Trento B dat zijn en dat was al even bedroevend (tenzij ze hem overschrijven naar de afdeling tuigpaarden )... Anyway, wel een leuke avond!

Trento tilt in ieder geval zijn benen op.......
Al deden UPHILL, JOHNSON (en FLORIS natuurlijk) dat beter.

NathalietjeB

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:28

mooie foto's hoor....
vind lingh een mooi paard om naar t kijken

CGJ12

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:43

buster4ever schreef:
vind lingh een mooi paard om naar t kijken

Ja, dat vond ik ook!

Maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik hem 3(?) jaar geleden in Nijmegen (LT) nóg veel beter vond.
Toen mocht ie tenminste nog bodem dekken in de uitgestrekte draf. Nu is het alleen nog maar voorbeengezwaai, en dat lijkt met de week erger te worden. Rijtechnisch is het vast allemaal super, maar ik zie toch echt stukken liever een LT-uitgestrekte draf dan een ZT-(lees "prik") uitgestrekte draf........
(ik weet het: nu krijg ik gelazer met Wim Ernes..... )

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 00:48

Wat een leuke foto's
Paard is ook een plaatje om te zien

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:04

Super beest! Ben er helemaal weg van. Het was een mooie show en het meerendeel vh publiek vind dat spectaculaire voorbeen prachtig om te zien op zo'n show. Inclusief ik. Imponerend front, dan ben ik zelfs heel eventjes geneigd niet naar zijn achterbenen te kijken.. Maar zonder die beste achterhand krijg je die benen ook niet in de lucht, netzomin je succesvol op GP niveau zult kunnen presteren. Die pirouettes waren echt niets op aan te merken. Kwam zo best tot dragen, super! Geef mij ook maar een klein linghetje!

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:19

haha tis dat ik zelf een flemmingh heb, anders wist ik wel wie der op mijn merrie kwam.

ik vind dat bepaalde mensen hier flink lopen te zeiken. Edward is ook maar een mens die er extreem hard voor heeft gewerkt om zover te komen, en hij heeft het berijkt, wat ik toppie vind.

die stang werk idd hard in zo en er is veel spanning te zien. maar zoals er al eerder is gezecht, edward is ook een mens, een griepje exc? wie weet.

VValar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:25

Zonder griepje zit hij ook zo hoor Maar ik vind het niet storend. Wel handig eigenlijk, je kunt van een afstand al zien wie er op zit hehe

Navidad

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 01:33

Edward kan ook super mooi recht en stil zitten

Lilliputter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:08

precies ik zou zeggen doe het maar eens na,op dat niveau blijven presteren met top paarden,zijn weinig mensen die t nadoen,maar commentaar dat ze hebben.......

Fysiomeid

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 10:19

liliputter schreef:
precies ik zou zeggen doe het maar eens na,op dat niveau blijven presteren met top paarden,zijn weinig mensen die t nadoen,maar commentaar dat ze hebben.......

Ja tuurlijk kunnen weinig mensen dit (punt 1 omdat wij ook niet elke week les krijgen van Anky enzo). Maar wij vergelijken hem ook niet met ons kunnen, we kijken naar hoe hij reed ten opzichte van andere keren, en ten opzichte van andere topruiters als Happie en Anky. Anders kun je nooit commentaar geven.
Maar ik ken ook mensen die er heeel veel verstand van hebben, en die hebben bij het losrijden gestaan, en daar was toch duidelijk een andere manier van rijden van toepassing. Het scheen dat Edward veel zat te prikken (heel veel passage en piaffe gedaan met losrijden, misschien om hem een beetje heet te krijgen voor de show?) en de stang er erg aan had staan. Dit vergelijkend met bijvoorbeeld een Kirsten Beckers die in de proef niet zo'n goede verrichting liet zien door de spanning van Jazz, maar met losrijden eerst 10 minuten aan een los teugeltje heeft gestapt, en heel eerlijk ontspannen voorwaarts neerwaarts heeft losgewerkt. Dit vind ik heel knap met zo'n hengst als Jazz.

Maargoed we zullen niks meer zeggen want we hebben er toch geen verstand van. En sorry Aman voor de off topic reacties want het ging toch om de mooie pics!!

Daihyo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-06 11:21

Geeft niet Maris

Toch vond ik Jazz tegenvallen tijdens de Pas de Deux.
Leek erg opgefokt en met alles bezig behalve Kirsten.
Jammer!

shron_silver

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:25

echt een super paard zeg! Ik zou willen dat wij er zo een op stal hadden staan!!

Heleen_B

Re: [foto's]Edward Gal met Lingh - Kür op muziek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-06 11:25

oeee lingh

knapperd is die ook he

heb 'm vorig jaar op het NK gezien

natuurlijk allemaal foto's van m maken