KWPN Select Sale 2006

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Adil

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:03

joop007 schreef:
maar iedereen zit weer op een voorbeen te geilen.... echt fout.

Exactly my point!!!

Suzanne F.

Re: KWPN Select Sale 2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:24

Nee moet je dan geilen op dat schterbeen van die Rhodium?? Men wat een hakkentrekker.

Vind de Riverman echt geen slecht achterbeen hebben hoor.

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:24

nr1 Walther

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 18:27

Suzanne F. schreef:
Nee moet je dan geilen op dat schterbeen van die Rhodium?? Men wat een hakkentrekker.

Met je eens, daar kijk ik liever ook niet naar! Maar ik denk ook dat bedoelt wordt dat iedereen vol zwijmel naar dat voorbeen kijkt terwijl de achterhand er maar een beetje achteraan hobbelt...

leonaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:09

joop007 schreef:
ik snapte toen ik het lijstje zag uberhaupt al niet wat dat dier daar moet doen....

Dat snap ik van meerdere hengsten niet, het is toch Select Sale? Geselecteerde paarden op een goede afstamming en goede prestaties in de pedigree?

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:16

Snap trouwens niet dat die Roven schimmel erbij zit.

gabrycha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 20:36

[quote="joop007"]dat paard zit toch totaal niet aan elkaar....

Hoe dan wel met plakband? (niet harmonisch gebouwd ...)

Valt me op dat er geen springpaarden hierin worden benoemd ze zijn toch echt aanwezig! Ik wach derhalve met smart todat de kenners die gaan beoordelen.

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:00

Oke dan...

- whisper v. Celano
Iets te langelijnd, wel mooi type, redelijke draf, mooie sprong, zou wat meer mogen openen waardoor de sprong nog beter afgemaakt wordt.

- Workaholic v. Roven
Slechte bewegingen,korte stap en draf, matige manier van springen, komt niet van de grond,vouwt te snel uit, heeft niets bijzonders .

- Wakubu v. Heartbreaker
Mooi gelijnd paardje, nog erg jeugdig, goede bewegingen, lekkere draf, mooie manier van springen, wel wat haastig , maar lost het goed op. Fijn paard, lijkt mij.

De rest volgt nog.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 21:16

Adil18 schreef:
Suzanne F. schreef:

Met je eens, daar kijk ik liever ook niet naar! Maar ik denk ook dat bedoelt wordt dat iedereen vol zwijmel naar dat voorbeen kijkt terwijl de achterhand er maar een beetje achteraan hobbelt...

heheh...hoe weten jullie nou waar IK naar kijk!? misschien let ik wel op z'n prachtige bruine ogen in de beweging...

Maar de Riverman heeft zeker potentie, wanneer deze genoeg is uitgegroeid en uitgezwaard. Leuk om naar te kijken, zo'n voorbeentopper

joop007

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-06 23:56

ik heb verder geen filmpjes bekeken of wat dan ook.ga dus ook niet over de andere oordelen. Maar die Riverman heb ik live gezien vandaar dat ik daar mijn mening over geef.

Dus om nou die Rhodum erbij te halen betreffende zijn achterbeen schiet niet op want die heb ik niet eens gezien.En daar komt bij dat ik niet gezegd heb dat ik die goed vind of wat dan ook.Dus om mijn opmerking over de riverman zijn voorbeen geilen te vergelijken met het achterbeen geilen van de rhodum is errug ver gezocht!!!

Beber

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 00:12

-Whisper v. Kigali
Redelijk type met voldoende beweging.
Springt met strakke rug, zou wat ronder mogen springen.

-Wilando v. Quasimodo
Goede verhoudingen, draf zou meer souplesse mogen hebben, basculeert goed, duikt iets teveel in landing.

-Wemilion v. Emilion
Erg jeugdig paardje, nog heel beknopt, voldoende beweging, springt redelijk, maar lijkt wispelturig.

-Watch me v. Kojak
Mooi langgelijnd type, met goede bewegingen en springt met vermogen, maakt de sprong goed af.

-Winsor v. Sheraton
Zeer compleet paard met mooie krachtige bewegingen, springt met power, beetje "slappe voorbenen" boven de sprong.
Zou mijn typje wel zijn, leuke dekhengst...

-Washington v. Lupicor
Hengst met uitstraling, voldoende beweging, springt katachtig, zou meer mogen basculeren, ziet er nu gehaast uit.

-Watch out v. Emilion
Iets verzonken rug, waardoor rugbelijning met schoft / hals "niet klopt", matig type, simpele bewegingen, springt voldoende, niks bijzonders, geen veilingtopper.

Wivollet v. Great Pleasure
Mooi type, behoorlijk volwassen, goede bewegingen, mooie sprong en super achterbeengebruik op de sprong.

Whopper v. Concorde
Filmpje hapert , maar wat ik kon zien was een draf met souplesse, een redelijke sprong, zou zijn hals meer mogen gebruiken in de sprong.

Dit is mijn visie op de springgefokte hengsten, maar om ze echt te kunnen beoordelen zou ik ze toch in het echt moeten zien en niet alleen de hoogtepunten in een filmpje.
Heb trouwens niet echt een veilingtopper ontdekt bij deze springpaarden, ben benieuwd naar de prijzen.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 09:23

Ragne schreef:

heheh...hoe weten jullie nou waar IK naar kijk!? misschien let ik wel op z'n prachtige bruine ogen in de beweging...

Maar de Riverman heeft zeker potentie, wanneer deze genoeg is uitgegroeid en uitgezwaard. Leuk om naar te kijken, zo'n voorbeentopper

Inderdaad, bij mij staat de Jazz X Bentley op nummer 1. Ik zie ook wel dat dat niet de beste is, maar hij spreekt me het meeste aan. Mijn Bentley heeft er qua uitstraling en hoe ze om zich heen kijken heel veel van weg. Dingen waarvan ik meteen dacht wauw, dat is hem! En dat had ik bij andere (nog niet alles bekeken hoor) niet.
Zucht, waarom is de trekking van de staatsloterij niet een week eerder.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 15:15

Citaat:

Haha, helemaal waar

_RobinA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 16:09

Ik was even de paarden aan het bekijken, bleek dat ik er twee al als veulen heb gezien bij de Sell Veulenveiling in Deurne. Whopper en Workaholic zijn daar als veulen verkocht. Leuk om te zien wat voor een paarden het zijn geworden.

juliomariner

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 17:02

Het kan aan mij liggen (of mijn computer) maar wat een slechte kwalitiet foto's.
De Nederlanders moeten eens nar de Duitse veilingen kijken. Dat is pas verkopen

Basvdv

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 20:03

de Sir Sinclair x Fruhling is de beste beweger, veel balans maar nog erg jeugdig, toch een paard met veel potentie uit een goede moederlijn.
In draf komt de Jazz x Bentley in dicht in de buurt van de Sir Sinclair, stap is echter onder de maat.
De Rhodium heeft een prachtig model, maar loopt met de hak richting de staart ipv onder de massa.
De Riverman loopt mijns inziens uit elkaar in twee delen ipv van achteruit naar voren met de schoft naar boven, hij kan mij niet bekoren.
De Redford is alleen maar op zn kleur geselecteerd.
De Son de Niro mocht wat meer tot dragen komen en moet kracht ontwikkelen om ván de grond te komen.
De Flemmingh x Metall, loopt zoals je op papier van m verwacht.
De San Remo loopt niet zoals ik het graag zie.
Rousseau x Havidhoff, op stand mooi, in beweging niets extra's.

greetjebee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:31

Kortom:
Het is te hopen dat dit niet de besten van deze jaargang zijn....

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 21:33

gunst laten we hopen van niet!

Dan hoeven ze geen enkele de verrichtingstest te laten doen

sms

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:58

In mijn ogen, is de Redford ondanks zijn kleur(ik vind bont niet leuk) een van de betere paarden die er bij zit, Paarden beminnend Nederland wordt WAKKER!!, het gaat om het achterbeen DAAR ZIT DE MOTOR. Het is bovendien nog een leuk type ook.

Beber

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 00:17

sms schreef:
In mijn ogen, is de Redford ondanks zijn kleur(ik vind bont niet leuk) een van de betere paarden die er bij zit, Paarden beminnend Nederland wordt WAKKER!!, het gaat om het achterbeen DAAR ZIT DE MOTOR. Het is bovendien nog een leuk type ook.

Ik heb hem een paar keer bekeken op de video, maar ik kan het leuke type en de bewegingen niet ontdekken.

En ik hoop ook dat dit niet de voorbeelden zijn van deze jaargang.

Jan_VT

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 02:34

Beber schreef:
sms schreef:

Ik heb hem een paar keer bekeken op de video, maar ik kan het leuke type en de bewegingen niet ontdekken.

En ik hoop ook dat dit niet de voorbeelden zijn van deze jaargang.

Beber,ik kan je volledig volgen. Bij mij zit er geen één bij die me kan bekoren.

Nu toch... want ik heb ze niet in het echt gezien! Ik hoop ook net als jij dat deze paarden niet toonaangevend zijn voor de kwaliteiit van de W-jaargang. Anders gaan we een saaie hengstenkeuring tegemoet denk ik.

Senja_x

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 03:14

Alleen 389 Washington en 654 Workaholic vind ik wel mooi. De enige die ik wel mooi vond op de bezichtiging was Washington.

Ik ben zelf wel weg van de hengsten van de Veel te vroeg overleden hengst Pythagoras nummer 545 waling en nummer 440 Wannaroo, dat waren voor mij de toppers. Ik heb er wel meer gezien maar deze hadden bij mij de voorkeur. Jammer dat ik door het slechte weer op vrijdag wel wat gemist heb.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 04:02

Zal ik de springers dan ook maar voor mijn rekening nemen...

1 Heartbreaker: doet heel jeugdig aan; fijn springpaard
2 Sheraton: niet de manier van springen zoals ik graag zie
3 Kojak: hoogste punt van de sprong ligt telkens te vroeg
4 Emilion: te gehaast en wisselend sprongverloop
5 Quasimodo: lijkt elke keer net niet over de kop te gaan
6 Kigali: springt met strakke rug
7 Great Pleasure: zelfde als 5
8 Celano: weet niet wat die achter aan het doen is
9 Concorde: filmpje stotterd dus kan ik geen gebak van maken.
10 Emilion: lijkt me ook wel een fijne
11 Lupicor: springt als een kat

Conclusie: ik vind de Heartbreaker en de 2e Emilion het leukst.

Sammie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 14:29

Wild dancer zou wat meer uit deschouder moeten komen en bij het longeren heb ik een bemerking op het achterbeen, zeker in het begin van een 'rondje' lijkt hij nog kreupel te lopen in draf.

verder heb ik liever eentje die gewoon mooi zuiver en tactmatig loopt, dan 1tje die spectaculair voorbeenzwaaier loopt waar je dus niks mee kan beginnen in de hogere sport. Die welcome sir ... juk..

Mr_PLH

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-06 16:58

Sammie schreef:
Wild dancer zou wat meer uit deschouder moeten komen en bij het longeren heb ik een bemerking op het achterbeen, zeker in het begin van een 'rondje' lijkt hij nog kreupel te lopen in draf.

verder heb ik liever eentje die gewoon mooi zuiver en tactmatig loopt, dan 1tje die spectaculair voorbeenzwaaier loopt waar je dus niks mee kan beginnen in de hogere sport. Die welcome sir ... juk..

juist omdat de redford zo'n snel achterbeen heeft loopt hij soms onregelmatig... waarschijnlijk omdat hij daar nog niet genoeg kracht voor heeft...

ik vond ze trouwens allemaal erg slecht aan de longe! zijn dit nou 2e bez. hengsten...