Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Tyrza schreef:Ligt het aan mij, of zit deze africhtingsneusriem te hoog?
stef schreef:wat is het voor een grote onzin dat het logisch is dat je er bij een trekpaard een scharenbit in hangt? Ook een trekpaard kan gewoon op een trens gereden.
Het is niet: Hoe groter het paard hoe scherper het bit.
yulan schreef:stef schreef:wat is het voor een grote onzin dat het logisch is dat je er bij een trekpaard een scharenbit in hangt? Ook een trekpaard kan gewoon op een trens gereden.
Het is niet: Hoe groter het paard hoe scherper het bit.
Het zijn geen 'rijpaarden', ze zijn wel zadelmak, maar ze worden gebruikt op het land, dus als ze een zware ploeg kunnen trekken, denk ik wel dat makkelijk eens te veel 'kracht' zetten en zoooo weglopen met je. Aangezien dit erg sterkte paarden zijn lijkt het me wel verstandig met fijne meisjes van 40-50 kilo tov 800-900 ...
Manowar schreef:Waarom krijg ik de indruk dat deze topic een soort bewijs moet zijn dat het er goed/niet goed aan toe gaat op deze manege? Heeft deze manege een bepaalde naam of zo?
Voor mij niet onbelangrijk. Ik woon net in Brugge en rijd momenteel bij de Blauwe Zaal. Daar erger ik me nogal aan de gebrekkige stalling en verzorging van de paarden. Is het bij deze manege misschien net zo? Hoe is de kwaliteit van de lessen? Hoe zijn de paarden? Wat zijn de prijzen?
Iemand die me meer informatie kan geven?

En de paarden hebben een uitstekende verzorging.Manowar schreef:Waarom krijg ik de indruk dat deze topic een soort bewijs moet zijn dat het er goed/niet goed aan toe gaat op deze manege? Heeft deze manege een bepaalde naam of zo?
Voor mij niet onbelangrijk. Ik woon net in Brugge en rijd momenteel bij de Blauwe Zaal. Daar erger ik me nogal aan de gebrekkige stalling en verzorging van de paarden. Is het bij deze manege misschien net zo? Hoe is de kwaliteit van de lessen? Hoe zijn de paarden? Wat zijn de prijzen?
Iemand die me meer informatie kan geven?
.
) redeljk braaf, over de prijzen weet ik niets ,daarover zullen insiders meer moeten zeggen
Overigens rijd ik altijd met mijn eigen spullen: een hele dikke comfortabele trens.Manowar schreef:Bedankt voor de reacties!
Ga binnenkort dan maar eens kijken op deze manege. En zal voor de mensen hier dan eens komen vertellen of er werkelijk met sterke bitten wordt gereden (als objectieve buitenstaander). Iedereen blijOverigens rijd ik altijd met mijn eigen spullen: een hele dikke comfortabele trens.
Tsja, en wat de blauwe zaal betreft... zucht. Ben enkel helemaal weg van een van de eigenaarspaardjes waar ik op rijd (iemand hier die Quartz kent?). De lessen vind ik nog wel meevallen (Kim), maar de stalling is echt schrikbarend!
Zal jullie binnenkort eens vertellen wat de bevindingen bij HTE zijn.
stef schreef:rijpaard of geen rijpaard, leer mij belzen kennen. Ik heb jaren bij een handelaar gelopen die die beesten fokte. En een goed opgevoede bels (en een bels die op het land werkt ís goed opgevoed, anders heb je dr niks aan) ga je zo opzitten en rij je zo mee weg. Nee, geen dressuurproef, maar gewoon een rondje. Daar hoeven ze geen scharen bit voor in. En als het nou een doodsimpele liverpool ofzo zou zijn ala. Verder niks over wel of niet goed voor het beest, maar tis gewoon niet nodig, althans, niet met als reden: omdat het een trekpaard is.
Verder krijg ik een hele nare bijsmaak van dit hele topic.
Weet de manege eigenaar dit eigenlijk?

Alison schreef:
Kom me ook effe moeien
Hmm over dat boerenpaard (Malena):Tenslotte is Malena van een eigenaar en niet van de manege dus zij doet er nogaltijd mee wat zij wilt...
stef schreef:Alison schreef:
Kom me ook effe moeien
Hmm over dat boerenpaard (Malena):Tenslotte is Malena van een eigenaar en niet van de manege dus zij doet er nogaltijd mee wat zij wilt...
Daar gaat het me niet om. Al hangt ze er prikkeldraad in, moet zij weten.
Waar het me om gaat is dat er gezegt wordt dat er een scherp bit in zit OMDAT het een trekpaard is, en dát is hele grote onzin
bonitobol schreef:het paardje loopt ook voor de kar en zo, en dan heeft het waarschijnlijk zo'n bit in .. weet ik veel , het is een eigenaarspaard
stef schreef:bonitobol schreef:het paardje loopt ook voor de kar en zo, en dan heeft het waarschijnlijk zo'n bit in .. weet ik veel , het is een eigenaarspaard
Alweer onzin.
Het paard heeft een scherp bit in
A) omdat ie niet makkelijk is
B) Omdat de ruiter niet kan rijden (helaas vaak een reden)
Mijn pony loopt ook met een stang voor de wagen, maar onder het zadel met een dubbel gebroken trens.
Maar dan nog... wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?
Aan de ene kant zeg je dat het er niet goed is, aan de andere kant wil je bewijzen dat het er wel goed is.
Wat wil je nou?
Paardjes en zo
Dat is toch leuk ?? En het pastte een beetje bij de situatie..
bonitobol schreef:
Hoe weet jij nu of de ruiter niet kan rijden?? Dit vind ik een erg oppervlakkige opmerking..
Het doel van dit topic? Het heeft geen doel. Gewoon enkele leuke sfeerfoto's plaatsenPaardjes en zo
Dat is toch leuk ?? En het pastte een beetje bij de situatie..
Maar wat voor zin heeft het om deze discussie aan te gaan ??
Al wat ik zeg is verkeerd volgens jou, ook al rijd IK myn paard met een gewoon trensbitje .. En yulan (die ook in hof ter ede komt ) ook en phoebe ( die ook les volgt in hof ter ede ) ook .. en .. en ..
je moet haar niet geloven hoor..
bonitobol schreef:
Hoe weet jij nu of de ruiter niet kan rijden?? Dit vind ik een erg oppervlakkige opmerking..