hof ter ede rock on !! ( paardjes met gewoon tuig ;) )

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

laverite

Re: hof ter ede rock on !! ( paardjes met gewoon tuig ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 15:21

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 17:57

Ligt het aan mij, of zit deze africhtingsneusriem te hoog?

Afbeelding

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 18:17

Tyrza schreef:
Ligt het aan mij, of zit deze africhtingsneusriem te hoog?

Afbeelding

dat weet ik niet, heb ik geen verstand van. Is het op de andere rijdfoto's van hem ook zo?

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 18:20

jah die zit te hoog!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:10

wat is het voor een grote onzin dat het logisch is dat je er bij een trekpaard een scharenbit in hangt? Ook een trekpaard kan gewoon op een trens gereden.
Het is niet: Hoe groter het paard hoe scherper het bit.

Zeebries

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 20:51

stef schreef:
wat is het voor een grote onzin dat het logisch is dat je er bij een trekpaard een scharenbit in hangt? Ook een trekpaard kan gewoon op een trens gereden.

Het zijn geen 'rijpaarden', ze zijn wel zadelmak, maar ze worden gebruikt op het land, dus als ze een zware ploeg kunnen trekken, denk ik wel dat makkelijk eens te veel 'kracht' zetten en zoooo weglopen met je. Aangezien dit erg sterkte paarden zijn lijkt het me wel verstandig met fijne meisjes van 40-50 kilo tov 800-900 ...

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:07

yulan schreef:
stef schreef:

Het zijn geen 'rijpaarden', ze zijn wel zadelmak, maar ze worden gebruikt op het land, dus als ze een zware ploeg kunnen trekken, denk ik wel dat makkelijk eens te veel 'kracht' zetten en zoooo weglopen met je. Aangezien dit erg sterkte paarden zijn lijkt het me wel verstandig met fijne meisjes van 40-50 kilo tov 800-900 ...

dat vind ik ook

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 21:52

Waarom krijg ik de indruk dat deze topic een soort bewijs moet zijn dat het er goed/niet goed aan toe gaat op deze manege? Heeft deze manege een bepaalde naam of zo?

Voor mij niet onbelangrijk. Ik woon net in Brugge en rijd momenteel bij de Blauwe Zaal. Daar erger ik me nogal aan de gebrekkige stalling en verzorging van de paarden. Is het bij deze manege misschien net zo? Hoe is de kwaliteit van de lessen? Hoe zijn de paarden? Wat zijn de prijzen?

Iemand die me meer informatie kan geven?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-05 21:56

Manowar schreef:
Waarom krijg ik de indruk dat deze topic een soort bewijs moet zijn dat het er goed/niet goed aan toe gaat op deze manege? Heeft deze manege een bepaalde naam of zo?

Voor mij niet onbelangrijk. Ik woon net in Brugge en rijd momenteel bij de Blauwe Zaal. Daar erger ik me nogal aan de gebrekkige stalling en verzorging van de paarden. Is het bij deze manege misschien net zo? Hoe is de kwaliteit van de lessen? Hoe zijn de paarden? Wat zijn de prijzen?

Ik kan dat zeker
Neen, er stonden enkele foto's van een manegepony op bokt met een te zwaar bit in en velen vroegen zich af of dat er altijd zo aan toe ging.. Neen dus En de paarden hebben een uitstekende verzorging.

Hof ter ede ligt heel dicht bij de blauwe zaal. Heel veel mensen van de blauwe zaal komen naar hof ter ede. De lessen zijn er heel goed. De stallingen worden elke dag uitgemest en zijn lekker ruim. De paarden zijn erg goed verzorgd dus, de hoeven zijn in goede staat, ze hebben allemaal een dekentje aan in de winter ... Voor meer informtie mag je me gerust pm'en. De blauwe zaal is idd heel slecht qua stalling etc..

Zeebries

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:00

Manowar schreef:

Hey,

Omdat er mensen zijn die denken dat het een nul-manege is gewoon omdat er op heel de manege 1 ponietje rondloopt met een pelham omdat ie nu eenmaal niet er makkelijk is .

En ik sluit me aan bij jou, bij die punten die je vermeld ivm de blauwe zaal. Hof ter Ede is in vgl honderden keren beter dan de blauwe zaal, echt waar. De kwaliteit van de lessen is echt goed, veel beter dan in de Blauwe Zaal (ik rijd soms in de kleine piste en ik hoor regelmatig hoe het er in de lessen aan toe gaat...).
De paarden zijn ook erg goed, ze kunnen allen goed lopen en zijn in tegenstelling tot enkele paardjes van de blauwe zaal (Sloeber ) redeljk braaf, over de prijzen weet ik niets ,daarover zullen insiders meer moeten zeggen

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:01

niet 1 ponytje..maar wel meer...maar daar is genoeg over geweest in dat andere topic
ga ik hier niet verder op in.

Manowar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 22:35

Bedankt voor de reacties!

Ga binnenkort dan maar eens kijken op deze manege. En zal voor de mensen hier dan eens komen vertellen of er werkelijk met sterke bitten wordt gereden (als objectieve buitenstaander). Iedereen blij Overigens rijd ik altijd met mijn eigen spullen: een hele dikke comfortabele trens.

Tsja, en wat de blauwe zaal betreft... zucht. Ben enkel helemaal weg van een van de eigenaarspaardjes waar ik op rijd (iemand hier die Quartz kent?). De lessen vind ik nog wel meevallen (Kim), maar de stalling is echt schrikbarend!

Zal jullie binnenkort eens vertellen wat de bevindingen bij HTE zijn.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:07

rijpaard of geen rijpaard, leer mij belzen kennen. Ik heb jaren bij een handelaar gelopen die die beesten fokte. En een goed opgevoede bels (en een bels die op het land werkt ís goed opgevoed, anders heb je dr niks aan) ga je zo opzitten en rij je zo mee weg. Nee, geen dressuurproef, maar gewoon een rondje. Daar hoeven ze geen scharen bit voor in. En als het nou een doodsimpele liverpool ofzo zou zijn ala. Verder niks over wel of niet goed voor het beest, maar tis gewoon niet nodig, althans, niet met als reden: omdat het een trekpaard is.
Verder krijg ik een hele nare bijsmaak van dit hele topic.
Weet de manege eigenaar dit eigenlijk?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 13:30

Manowar schreef:
Bedankt voor de reacties!

Ga binnenkort dan maar eens kijken op deze manege. En zal voor de mensen hier dan eens komen vertellen of er werkelijk met sterke bitten wordt gereden (als objectieve buitenstaander). Iedereen blij Overigens rijd ik altijd met mijn eigen spullen: een hele dikke comfortabele trens.

Tsja, en wat de blauwe zaal betreft... zucht. Ben enkel helemaal weg van een van de eigenaarspaardjes waar ik op rijd (iemand hier die Quartz kent?). De lessen vind ik nog wel meevallen (Kim), maar de stalling is echt schrikbarend!

Zal jullie binnenkort eens vertellen wat de bevindingen bij HTE zijn.

De stallingen vind ik er ook supererg ! Hoeveel keer per week worden die uitgemest, weet je dat ?

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:43

stef schreef:
rijpaard of geen rijpaard, leer mij belzen kennen. Ik heb jaren bij een handelaar gelopen die die beesten fokte. En een goed opgevoede bels (en een bels die op het land werkt ís goed opgevoed, anders heb je dr niks aan) ga je zo opzitten en rij je zo mee weg. Nee, geen dressuurproef, maar gewoon een rondje. Daar hoeven ze geen scharen bit voor in. En als het nou een doodsimpele liverpool ofzo zou zijn ala. Verder niks over wel of niet goed voor het beest, maar tis gewoon niet nodig, althans, niet met als reden: omdat het een trekpaard is.
Verder krijg ik een hele nare bijsmaak van dit hele topic.
Weet de manege eigenaar dit eigenlijk?

Kom me ook effe moeien
Hmm over dat boerenpaard (Malena):Tenslotte is Malena van een eigenaar en niet van de manege dus zij doet er nogaltijd mee wat zij wilt...

Zelf heb ik ook nog in de blauwe zaal gereden..Ik had toen les van één of andere Klaus... Over de stallen etc. ben ik het er mee eens...
Hof ter ede is 100 keer beter dan de blauwe zaal,
Zelf vind ik de lessen goed en de verzorging is ook goed.
Voor 1 les is het denk ik 10 euro.. verder ben ik heel tevreden over de manege...Mss weet bonitobol nog wat meer over de prijzen..?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:55

@alison: met een kaart 110 euro voor 12 lessen.

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 19:55

Alison schreef:

Kom me ook effe moeien
Hmm over dat boerenpaard (Malena):Tenslotte is Malena van een eigenaar en niet van de manege dus zij doet er nogaltijd mee wat zij wilt...

Daar gaat het me niet om. Al hangt ze er prikkeldraad in, moet zij weten.
Waar het me om gaat is dat er gezegt wordt dat er een scherp bit in zit OMDAT het een trekpaard is, en dát is hele grote onzin

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 19:56

stef schreef:
Alison schreef:

Kom me ook effe moeien

Daar gaat het me niet om. Al hangt ze er prikkeldraad in, moet zij weten.
Waar het me om gaat is dat er gezegt wordt dat er een scherp bit in zit OMDAT het een trekpaard is, en dát is hele grote onzin

het paardje loopt ook voor de kar en zo, en dan heeft het waarschijnlijk zo'n bit in .. weet ik veel , het is een eigenaarspaard

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:11

idd.. blijkbaar is het bij dit paard wel nodig...
Niet elk boerenpaard is even braaf .
Verder weetek ook nie waarom dat ze het doet ..

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 20:25

bonitobol schreef:
het paardje loopt ook voor de kar en zo, en dan heeft het waarschijnlijk zo'n bit in .. weet ik veel , het is een eigenaarspaard

Alweer onzin.
Het paard heeft een scherp bit in
A) omdat ie niet makkelijk is
B) Omdat de ruiter niet kan rijden (helaas vaak een reden)

Mijn pony loopt ook met een stang voor de wagen, maar onder het zadel met een dubbel gebroken trens.

Maar dan nog... wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?
Aan de ene kant zeg je dat het er niet goed is, aan de andere kant wil je bewijzen dat het er wel goed is.
Wat wil je nou?

laverite

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 21:52

stef schreef:
bonitobol schreef:

Alweer onzin.
Het paard heeft een scherp bit in
A) omdat ie niet makkelijk is
B) Omdat de ruiter niet kan rijden (helaas vaak een reden)

Mijn pony loopt ook met een stang voor de wagen, maar onder het zadel met een dubbel gebroken trens.

Maar dan nog... wat is nu eigenlijk het doel van dit topic?
Aan de ene kant zeg je dat het er niet goed is, aan de andere kant wil je bewijzen dat het er wel goed is.
Wat wil je nou?

Hoe weet jij nu of de ruiter niet kan rijden?? Dit vind ik een erg oppervlakkige opmerking..
Het doel van dit topic? Het heeft geen doel. Gewoon enkele leuke sfeerfoto's plaatsen Paardjes en zo Dat is toch leuk ?? En het pastte een beetje bij de situatie..
Maar wat voor zin heeft het om deze discussie aan te gaan ??
Al wat ik zeg is verkeerd volgens jou, ook al rijd IK myn paard met een gewoon trensbitje .. En yulan (die ook in hof ter ede komt ) ook en phoebe ( die ook les volgt in hof ter ede ) ook .. en .. en ..

Bloemsuiker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:05

Bonitobol : ik geef ze ook gelijk. Elk paard kun je met een trens rijden als je goed kan rijden.(zelf zonder) Niet dat de ruiters slecht rijden.
De bitten worden ook niet slecht gebruikt , ik heb ze al zien rijden.

NewGirl_BQ

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:28

bonitobol schreef:

Hoe weet jij nu of de ruiter niet kan rijden?? Dit vind ik een erg oppervlakkige opmerking..
Het doel van dit topic? Het heeft geen doel. Gewoon enkele leuke sfeerfoto's plaatsen Paardjes en zo Dat is toch leuk ?? En het pastte een beetje bij de situatie..
Maar wat voor zin heeft het om deze discussie aan te gaan ??
Al wat ik zeg is verkeerd volgens jou, ook al rijd IK myn paard met een gewoon trensbitje .. En yulan (die ook in hof ter ede komt ) ook en phoebe ( die ook les volgt in hof ter ede ) ook .. en .. en ..

Ben het daar wel mee eens...
Misschien is het gewoon nodig bij dit boerenpaard...
Jij kan niet weten (of jullie toch) hoe dit boerenpaard in het echte leven is..Njah nu ga ik weer n heleboel commentaar krijgen zeker...
idd alles wat bonitobol zegt is niet waar je moet haar niet geloven hoor..

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:37

bonitobol schreef:

Moeilijk he lezen....
Dat zeg ik toch nergens?
L-E-Z-E-N

Kris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:09

Ik vind dat je gelijk hebt stef.
Het is een groot, zwaar en sterk paard, dus er moet een heel scherp bit in, want anders kunnen we hem niet houden. Nogmaals het gaat er niet om dat het geen manege paard is, maar de reden dat dit bit erin hangt is wel erg onnozel....

Al tegen je instructeur vermeld dat het hoofdstel van Thornado te klein is? Dat is nl net zo pijnlijk als een te scherp bit....