Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:15

Sta jij er 24 uur per dag bij om te kijken wat ze binnen krijgen?
Staat er geen gras meer op het weiland?
Overigens toont het weer eens van gebrek aan inzicht als iemand ijzers onder wil en verder de paarden niet te eten kan geven.
En als je er niet tegen kunt dat je er geen waardering van de eigenaar voor krijgt, moet je er niet aan beginnen. De waardering van de paarden is zeker niet genoeg?

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:20

MsMarit schreef:
Die vrouw zegt al JAREN dat ze geen geld heeft voor voer enz enz.. maar ondertussen krijgen ze elke keer toch weer te eten.... Ze krijgt ook spullen vand er neef *die woont er tegenover achter die coniferenzooi* Ik snap heus dat e het zielig vind en dat je ze wil verzorgen enz maar dan zal je het toch voor lief moeten nemen dat die vrouw zo is...... En als je dat niet kan moet je der ook niet aan beginnen... ze zien er voorlopig nog niet heel zielig uit.. en ik rijd er iedere dag langs!!

als je zo graag wilt gelover dat ze nu gnoeg voer heb kijk dan in de container EMPTY
en ik heb NERGENS gezegd dat ik het niet waardeer dat ineke is wie ze is
maar ze zou wel mensen dankbaar kunnen zijn dat ze haar willen helpen of niet ? ?

Cassidy schreef:
Sta jij er 24 uur per dag bij om te kijken wat ze binnen krijgen?
Staat er geen gras meer op het weiland?
Overigens toont het weer eens van gebrek aan inzicht als iemand ijzers onder wil en verder de paarden niet te eten kan geven.
En als je er niet tegen kunt dat je er geen waardering van de eigenaar voor krijgt, moet je er niet aan beginnen. De waardering van de paarden is zeker niet genoeg?

Sta jij 24 uur per dag te kijken wat de paarden bij jou in de buurt te eten krijgen ? nee
iedereen daar weet dat die vrouw maar 1 keer per dag komt... en is dit dus ook het enige wat ze te eten krijgen ? JA
die ijzers begon ze gister over dat ze die ineens eronder willen.... waar moet dat geld vandaan komen.... net als nu de rest van het UIT DE ZAK VAN EEN ANDER
die paarden waarderen alles als het in hun zin positief gebeurt
maar ben je nu echt niet slim gnoeg te snappe dat er mensen zijn die altijd voor anderen klaar willen staan maar het niet pikken om zo ana de kant getrapt te worden terwijl je hun gewoon helpt

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:22

De enige manier om die mevrouw te helpen is om haar niet meer te helpen

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:23

jij zegt het
maar ik vraag me af hoe je haar dan helpt ?

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:24

Je helpt haar doordat ze dan zelf leert eigen verantwoordelijkheid te nemen voor zichzelf en voor haar dieren. Op dat moment wellicht naar en akelig voor haar, maar uiteindelijk wel de manier waarop ze zelf verder kan komen.

(je helpt iemand meer door hem te leren vissen ipv door hem een vis te geven).

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 13:27

ok das wel waar
maarja als ik die beestjes dan zie staan wil ik ze wel weer helpen
tis dan nu het geld van me pa waar het van betaald moet worden dus is hij eiglijk de enige die beslist maar hij is net als ik als hij een dier ziet wat niet altijd de verzorging krijgt die hij moet hebben helpt die het

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:28

Als de vrouw op een gegeven moment echt niet meer voor de paarden kan zorgen, zal ze de beslissing wel MOETEN nemen om ze te verkopen.

En ik ben gerust slim genoeg om te begrijpen dat er mensen zijn die altijd anderen willen helpen. Maar accepteer dan ook dat de mensen die je helpt dat niet altijd even weten te waarderen.

Apple

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 13:29

En wat ik begrijp uit je verhaal is dat jullie dan eigenlijk wel wat waardering verwachten terwijl de mevrouw waarvoor je het doet het min of meer normaal begint te vinden dat er mensen zijn die zich toch wel om haar paarden bekommeren.

Dat lijkt me geen gezonde situatie voor wie dan ook.

Als je vader graag geld wil geven aan dieren dan kan hij beter donateur worden van bijvoorbeeld 't Olde Manegepeerd of Brooks.

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 17:35

mijn pa vertrouwd die stichingen niet zo echt (niet banketstaaf bedoelt)
dat komt doordat hier in onze wijk mensen geld ophalen en alles zelf in hun zak duwen

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 18:09

Je kunt het ook gewoon overmaken, en Brooke Hospital for Animals is echt een stichting die goeds doet met het geld.
Ze weten het daar iig te waarderen, en dat doet dat vrouwtje niet.

Pais

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:12

Als ik die paarden zie staan, zou ik alleen maar blij zijn dat ze niet veel te eten krijgen! Jeej wat is die haf dik, niet gezond! Ook niet voor die hoeven.
Ik zie dit 100x liever als een paard wat ik een stal staat opgesloten en zo nu en dan tegen de boxdeur schopt uit verveling. Deze zijn ten minste lekker vrij

Berdien

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 19:40

Ben het helemaal eens met Cassidy, Pais en Apple.
Het zijn háár paarden, dus zal zíj er de verantwoordelijkheid voor moeten nemen. Het is lief bedoelt dat je wilt helpen, maar als zíj dat niet wil, of daardoro haar verantwoordelijkheid niet meer neemt..
Heb je ook met die vrouw overlegt dat je de omheining aan gaat pakken? Anders heb jij daar net de hele boel verspijkerd en zijn de volgende dag die paarden weg (dmv verkocht of wat dan ook) Beetje zonde zou dat zijn!
Ik zou eerst dus gewoon goed met haar overleggen, en wat ik van de foto's kan af zien is het heus zo erg nog niet.

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 19:57

we hebben het erover gehad en ze wil dat alles opgeknapt word als het maar uit onze zak komt
ze staan nu op een deel wat eigenlijk van de gemeente is
aan de kant die je rechts ziet is alleen maar water en dat hout duwt de haf zo om
aan de andere kant staan een stukje ijzeren palen en dan weer een stukje prikkeldraad en aan het begin staan ijzeren dingen die met stroomstekkers aan elkaar geknoopt zitten
het stuk wat echt van haar is kunnen de paarden niet lopen omdat het daar zo drassig is dat ze geen stap meer kunnen zetten

Marigold

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:19

is het misschien een idee om met een vriendin samen te vragen of jullie de pony's als bijrijd/ verzorgpony's mogen, en dat jullie dan ook helpen in het onderhoud?

Paulientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:27

Maar een vraagje, waarom zet je dit zo opelijk op internet?
Je beschuldigt die vrouw van vanalles, maar zo slecht zien die paarden er niet uit.
Mijn expaard heeft hele slechte hoeven en zijn hoeven zagen er al zo uit als ik 1,5 maand de hoefsmid niet liet komen.

Ik geloof delen van je verhaal wel, maar ik denk ook dat je het allemaal niet zo moet overdrijven.
Laat het gewoon zo zijn en ga af en toe eens kijken hoe het gaat. Als het slechter gaat kan je altijd nog ingrijpen. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Als die paarden echt zo weinig te eten krijgen word die haf blijkbaar dik van lucht alleen.

elle01

Re: Weer een geval van ik kan niet van paarden afblijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 20:35

Citaat:
en dat ik wel wat waardering ervoor terug wil lijkt me logisch
hoe zou jij het vinden gebruikt te worden voor je geld en dan ineens op kan rotten zonder rede

maar wat mij niet helemaal duidelijk is, heeft die vrouw je dan gevraagd om haar te helpen? want als ze je niet gevraagd heeft en je verzorgt ze uit jezelf, en je besteed er zelf geld aan uit, tsjah dan hoef je van die vrouw verder niets te verwachten. tuurlijk waardering is fijn, maar misschien vind die vrouw het ook niet leuk dat je je ermee bemoeit ofzo?

als ze je wel gevraagd heeft dan mag er wel wat waardering voor worden gegeven idd!

verders vind ik het er ook niet zo slecht uitzien, denk dat als je er een borstel over heen zou halen het alweer een stuk verzorgder uit ziet.

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 21:12

plien4tarzan schreef:
Maar een vraagje, waarom zet je dit zo opelijk op internet?
Je beschuldigt die vrouw van vanalles, maar zo slecht zien die paarden er niet uit.
Mijn expaard heeft hele slechte hoeven en zijn hoeven zagen er al zo uit als ik 1,5 maand de hoefsmid niet liet komen.

Ik geloof delen van je verhaal wel, maar ik denk ook dat je het allemaal niet zo moet overdrijven.
Laat het gewoon zo zijn en ga af en toe eens kijken hoe het gaat. Als het slechter gaat kan je altijd nog ingrijpen. Maar dat verwacht ik eigenlijk niet.

Als die paarden echt zo weinig te eten krijgen word die haf blijkbaar dik van lucht alleen.

als er vanaf begin af aan gelezen word ging het over haar neus en dat het dan doorloopt tot aan hier kan ik ook niets aan doen

elle01 schreef:
Quote:
en dat ik wel wat waardering ervoor terug wil lijkt me logisch
hoe zou jij het vinden gebruikt te worden voor je geld en dan ineens op kan rotten zonder rede

maar wat mij niet helemaal duidelijk is, heeft die vrouw je dan gevraagd om haar te helpen? want als ze je niet gevraagd heeft en je verzorgt ze uit jezelf, en je besteed er zelf geld aan uit, tsjah dan hoef je van die vrouw verder niets te verwachten. tuurlijk waardering is fijn, maar misschien vind die vrouw het ook niet leuk dat je je ermee bemoeit ofzo?

als ze je wel gevraagd heeft dan mag er wel wat waardering voor worden gegeven idd!

verders vind ik het er ook niet zo slecht uitzien, denk dat als je er een borstel over heen zou halen het alweer een stuk verzorgder uit ziet.

ja daar heeft ze om gevraagd
tijdje terug vertelde ze dat ze het nogal moeilijk had en dat ze het fijn zou vinden hulp te hebben maar dat ze niet wist wie
toen heb ik samen met een vriendin gezegd dat we willen helpen maar eerst thuis moesten overleggen...
nu mag ik dat wel van me pa en dat andere meisje niet om bepaalde redenen
een jaar geleden ofzo wilde ze dat geld nog niet maar alleen dat haar pony's aandacht kregen en dat ging ook allemaal goed en ineens ging ze raar doen
en nu vraagt ze overal geld word en is het maar de vraag of alles wel goed gaat

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:40

Dan heeft ze het dus niet gevraagt, jullie hebben het aangeboden... Ik snap ook niet dat je vader daar geld aan uit wil geven, mijn vader zou gezegt hebben dat ik maar even in de tuin naar de geldboom moest gaan kijken... Netjes geformuleerd

ocean_polly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:48

iedereen is anders en sommige mensen willen nu eenmaal iedereen om zich heen helpen als ze dat kunnen

Sylvia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-05 22:49

Zoals Apple ook al zegt, dit is geen helpen... Ik help ook iedereen en alles wat ik kan helpen, maar ik ga er geen geld in lopen pompen. Je kunt ook op andere manieren helpen, zinvollere manieren ook...

ocean_polly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-05 22:52

misschien dat het slim is om terug te lezen...
dan zou je zien dat het niet alleen om het geld gaat maar wij ook op andere manieren willen helpen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 08:47

Ik vind dat de paarden er goed utizien hoor.

Blijkbaar krijgne ze meer te eten wat jij dus niet ziet of ze hebben gnoeg aan dit. Ze zijn nog niet eens schraal.

En een wondje kan ieder paard krijgen.

Sassieja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 10:46

Mmmm...tja moeilijk geval.
Ze zijn in ieder geval echt niet ondervoed, ze zijn eerder te dik zelfs.
En tja dat wondje: who knows?!
Het kan overal van komen, misschien zelfs wel van een beetje te ruig spelen.

Verder vind ik het hartsikke meevallen, ook met de hoeven, heb het wel eens erger gezien.

Het is ook leuk dat je een topic opent hierover, terwijl je eigenijk toch al vastbesloten bent je eigen zin te doen.

Ik wens jou en die vrouw, en vooral die paarden veel succes.

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:31

O jee, als ik dit zo zie worden mijn paarden en pony's dus ook "verwaarloosd", "slecht verzorgd".....
Bij mij staan ze ook 24/7/12 buiten, en zeker met dit weer als er nog wel eens wat regen valt dan staan ze in de bagger, ze zijn vies, zitten onder de modder, ik poets ze niet want ik ga de vacht niet aantasten, die hebben ze straks hard nodig tegen de kou.
Hoeven van 4 van de 7 die ik heb zijn wel slecht te noemen, ze scheuren nogal snel en dat wil er nog wel eens rottig uit zien.
Voer, hmmm, hier krijgen ze 1 tot 4 handjes per dag (ik heb ze dus van mini tot 1.75m) de grootste krijgt het meeste voer maar dat is toch echt minimaal want ze worden geen van allen bereden.
Hooi krijgen ze echter wel onbeperkt en ze hebben 2 schuren waar ze in kunnen schuilen als ze dat willen dus dat is dan wel weer het verschil.

Mijn paarden zijn allemaal stuk voor stuk ontzettend gelukkig, hoe zou dat nu komen?

Er zal best een kern van waarheid in je verhaal zitten hoor, die vrouw vind de verzorging misschien wel heel moeilijk en heeft moeite om er iedere dag naartoe te gaan, dat maakt haar gedrag nog niet goed maar zo als jij het brengt gaan bij mij de nekharen overeind staan en begin ik te vrezen voor mijn eigen paardjes, wat zal er dan over die van mij gezegt worden?
1 heeft vele lidtekens op zijn lichaam en ziet er af en toe nogal gehavend uit (soms zijn ze wat duidelijker zichtbaar)
Deze jongen heeft hier ook op stal gestaan nog voor ze dag en nacht naar buiten gingen, stallen zijn helemaal glad afgewerkt, geen uitsteeksels, geen enkel gevaarlijk punt. Toch vond ik hem op een ochtend met zijn bovenlip half afgescheurd, rara hoe kan dat? Geen sterke verhalen van mensen met messen hoor, ik ben er nog steeds niet achter wat het is geweest maar mijn fantasie is in ieder geval niet zo op hol geslagen.

Je zegt dat het niet om het geld gaat, waarom komt dat dan steeds in je antwoorden terug?

Ik ben het met de rest eens dat je deze vrouw alleen maar echt kan helpen door daar niet meer te gaan helpen, zo zal ze (hoop ik) leren hoe het wel moet. Je kan het gewoon van een afstandje in de gaten blijven houden en gaat het fout kan je altijd nog actie ondernemen maar blijf wel een beetje helder nadenken, ik denk dat je een beetje té reageert en dat het eigenlijk wel mee valt.

Cassidy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-05 12:53

We hebben voor zulke situaties een benaming op bokt....

PENNYALARM!