Edward gal met Gribaldi @ NIC Zuidlaren!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 19:56

Wat ik zie is dat hij helemaal niet gaat "zitten" de achterhand daalt niet en blijft omhoog terwijl je in de verzameling het paard juist steeds meer moet gaan zitten.

Gimli_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:24

Tuurlijk staan de beste stuurlui aan wal; maar zoals ik net al zei is het niet de Gribaldi die ik, en aan andere reacties te lezen, meerdere mensen gewend zijn te zien. Het geeft mij niet het mooie, rustige beeld wat je normaal van Grib wel ziet.

Nogmaals; het blijft ene prachtige hengst (en mijn persoonlijke favoriet) maar ik denk dat hij zijn dagje niet had

Maaiikii

Re: Edward gal met Gribaldi @ NIC Zuidlaren!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:36

Ik vind het een geweldig paard maar hij is wel wat magerder geworden en er straalt wat angst van het paard af!

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:38

geral schreef:
Valt het nou niemand op dat Gribaldi met de achterhand compleet in Tokio loopt
Jammer dat het dier zo op de kop wordt gereden, achterhand daalt niet, dus achterbenen komen niet midden onder het lijf tot dragen

Dat is niet echt iets nieuws, er zijn al heel wat topics met Grib en Gal geweest hier op bokt waarbij je bijna bang werd dat Gribaldi in twee stukken zou breken.
En zoals gezegd, de beste stuurlui staan aan wal, ik zal zijn niveau nooit halen. Maar zelfs als je zo goed rijdt is er nog verbetering nodig

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:48

Ben het compleet met je eens Patos

Gribaldi loopt vrijwel altijd zo, maar menigeen ziet dat gewoon niet, ook Edward Gal zelf, en veel jury's niet.

En ik zeg ook niet dat ik het beter kan, absoluut niet. Maar op zo'n niveau mag je wel wat meer verwachten.. toch ?

Sanne86

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 20:59

de kuur van edward vond ik echt geweldig vandaag! Gribaldi is echt een toppaard en veel van zijn nakomelingen ook! ik vond dat jonge paard waar edward zijn clinic mee reed ook echt helemaal super!!! wat kon die sjouwen zeg
de rest van de kuren vielen wat tegen vond ik, vond alleen die van die duitser super goed maar die krijgt dan weer geen punten...

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:01

heeeej! Zat je bij de donateurs???
(ikke wel; eerste rij )

magic_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-05 21:04

Sanne86 schreef:
de kuur van edward vond ik echt geweldig vandaag! Gribaldi is echt een toppaard en veel van zijn nakomelingen ook! ik vond dat jonge paard waar edward zijn clinic mee reed ook echt helemaal super!!! wat kon die sjouwen zeg
de rest van de kuren vielen wat tegen vond ik, vond alleen die van die duitser super goed maar die krijgt dan weer geen punten...

ik vond die kurmuziek van tommie visser ook wel leuk

myhorses4evr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:08

het ligt aan de foto`s want ik ben geweest, en hij liep erg goed, en hoe jullie het zeggen is het net zo van: hoe langer die edward gal erop rijd, hoe minder mooi die hengst word..

nou dat vind ik dus niet, maarja de een wil weer iets anders zien dan een ander..

patos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:11

Afbeelding

Dus jij vind dit een goed beeld van een Grand Prix paard + ruiter?

( Heb ik nog niet eens de ergste foto's uitgekozen)

myhorses4evr

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:15

dat is een moment-opname, ik ben er geweest en het ging gewoon goed! ik vond persoonlijk wel die duitser de beste, maarja dat is mijn mening, en ik vond coby van baalen ook sterker, dus dat hij eerste was daar was ik het niet helemaal mee eens, maar sommige reacties zijn wel heel overdreven.

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:36

Ik heb genoeg videomateriaal van Gal en Gribaldi gezien om te weten dat het niét alleen momentopnames zijn en ik denk dat aardig wat mensen dat met me eens zijn. Nietemin heb ik veel respect voor deze combinatie.

Alytje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 21:48

Stoer beest is het
Leuke foto's!

estherL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 22:12

ziet er super uit hoor !
top !

Jodievanmij

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-05 23:58

ACH ja bokt mensen ook altijd.. Zorg eerst maar is dat je allemaal zelf een edward of een anky wordt dan kun je dr over mee praten!!! altijd dat commentaar!! bah wordt er een beetje flauw van.. oke had zelf ook wel wat aan te merken hoor maar goed weet zelf ook dat hij beter is dan menig ruiter/amazone..dus hou mn mond er over tot ik het zelf allemaal ervaren en gedaan heb tja zijn we ook een paar jaar verder:( dus gewoon laten rijde die mensen en leer er van zou ik zeggen!!

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 08:41

@ Jodievanmij, maar als een B ruitertje op bokt op een paard rijd die zijn achterbenen totaal niet onder de massa zet mag bokt wel zeuren ? Ik vind dat we op Edward(en Anky enz.) evenveel commentaar mogen hebben dan op een B-ruiter.. en ík heb ook niet gezegd dat ik het beter kan, maar op zo'n niveau mag je wel wat meer verwachten lijkt mij..

WinBinChes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:44

Grappig: Ik zeg al jaar en dag dat ik Edward niet zo geweldig vindt omdat hij zijn paarden rijdt zoals jullie nu zeggen.
Ik ben blij dat ik hier niet meer alleen in ben. Ik vindt het erg jammer van het paard. Ondanks dat ik niet fan ben is ie wel leuk

Tinkebel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:52

Dat is het ook, veel mensen denken dat ze de enige zijn, en zeggen het daarom niet. Maar het blijkt nu dus dat er toch best veel mensen met dezelfde gedachten zijn

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 09:52

Grib heeft natuurlijk ook best zwaar seizoen achter de rug!

patos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:26

Heb je ook gelijk in Suzanne F.

Tango40

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 14:29

geral schreef:
Valt het nou niemand op dat Gribaldi met de achterhand compleet in Tokio loopt
Jammer dat het dier zo op de kop wordt gereden, achterhand daalt niet, dus achterbenen komen niet midden onder het lijf tot dragen

Ik had inderdaad hetzelfde gevoel! Vond het ook niet terecht dat hij de GP heeft gewonnen. Coby reed misschien niet zo spectaculair maar veel netter en correct.

renes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:11

Maar als je dan foto 5 bekijkt, dan is het beeld weer oke... En daar hoor je dan niemand over. Verder: juist omdat het voorbeengebruik zo spectaculair is, moet het achterbeen dat ook kunnen verwerken. En op foto's lijkt het al snel (omdat dat voorbeen zo'n overdreven afloop heeft) dat het achterbeen niets doet. Oke, het hoort ook wel bij de methode die ze hebben, maar kijk ook wel naar het paard.

Oscar
Forumcoördinator

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 15:14

Ik heb je topic verplaatst naar EV.

Elisa2

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 16:41

Ik heb bij Els Janssen gewerkt,reed dus vaak in de bak waar Edward met bv Gribaldi aan het trainen was,toen was hij nog lichte tour trouwens maar toen viel het me ookal op dat ie wat meer kon gaan zitten,en wat meer geslotener kon blijven.Maar hij zit nog zo lang in de GP met hem,ik denk dat het gewoon wat tijd nodig heeft.

Gitta1977

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-05 18:46

Ben het wel met Suzanne eens, je moet er wel rekening houden dat ie een zwaar dekseizoen achter de rug heeft. Dat krijg je als je populair bent...
Volgens mij heeft Edward dan ook niet voluit gereden, ik heb hem wel eens spectaculairder zien rijden. Verder waren die van Marlies van Baalen en Tommie Visser straaaal niet aan het been en die van Coby van Baalen (wel een geweldige bok trouwens) liep ook niet echt super... Die andere twee ben ik alweer vergeten, dus het was op zich wel terecht dat ie gewonnen had...

Clinic was wel super trouwens!

Een aantal van mijn foto's vind je hier: viewtopic.php?f=10&t=488201