Lekker genieten van me paardje!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SuperRoos

Re: Lekker genieten van me paardje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-05 20:28

jollygood, leuk dat je ook parelli doet zeg
ik zit denk ik ook op level 2
heb mn level 1 niet officieel, vandaag weer een cursus gehad
doe sommige level 3 oefeningen al met hem, stout hihi maar wil niet blijfen hangen, dan verveelt fig zich snel

sonja, thanx voor je complimenten het is voor mij nog wel een voorplukje hoor haha
moest idd tijd rust houden ook ja

xena, thanx je maakt me verlegen haha

pellie, thanx, ney komt geen poppetje tussen, fig is poppetje 1

cesara, jawel hoor, wel pijn haha maar kijk wat ik dr voor terug krijg, daar heb ik het wel voor over

myrddin, zn manen zijn nog wel vet gegroeid hoor, laat wel eens een foto zien van eerst haha, staat nog half overeind dan, wel lief

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-05 23:42

OH Love is in the air

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 08:56

Roos, super foto's!!!! Figster en jij zien er beide heerlijk ontspannen uit! Heel leuk.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 09:01

cheveyo, haha

jellie, thanx, ja het een echte figSTER haha

gipsy_fame

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 10:11

leuk paardje alleen een ding *blooS* wil niet interesant doen alleen hij heeft een onstoken oogje

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:20

Wat een lieverdje zeg.
Mooie foto's.

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 11:33

ah wat leuk zeg, die van jullie samen is lief.
leuk dat zo zonder hoofdstel en zadel.
luitert ie dan nog een beetje of vliegt ie ervandoor haha

nog heel veel plezier met hem, jullie passen echt bij elkaar.

queenie_1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 12:06

wat een leuk paardje veel plezier nog

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 14:52

Leuk stel zijn jullie toch ... maaruh doe je wel een beetje voorzichtig met je benen/ knieën

en Say is ook geen tinker

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 15:19

gipsy fame, figor heeft geen ontsoken oog, hij heeft vaak last van traanoogjes en heb er van alles al aan gedaan, binnenkort weer druppels, het traant gewoon snel

rhootje, ja hij luisterd dan perfect hoor, rij meestal zo, eigenlijk bijna nooit met zadel en hoofdstel, zo met niks kan ik hem gewoon sturen

grid, ja hoor fig past wel op met dat been haha

Djana

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-05 19:52

Jullie zijn echt een geweldig stel en het ziet er dan ook weer relaxed uit. Zal maar niks zeggen over je benen

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-05 20:32

thanx djana

Afbeelding
zeg maar niks over de benen ney

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 08:27

Dat traanoogje heeft ie al altijd gehad eigenlijk, ik wreef het gewoon af en af en toe spoelde ik z'n oog 's met zo'n baby-pippetje met fysiologisch water (zo'n één-gebruiks-dosis-dingetje). Ik stak het dan in mijn BH zodat het lichaams-temp. kreeg hehehe Voelt minder vreemd aan dan voor hem, koud kon ie niet echt waarderen
Z'n manen zijn idd. nog wel gegroeid hoor Niet zo hard als van een ander ras maar t'groeit ook tegen de zwartekracht in hé
Heb er een stel foto's bij genomen van hier nog .... jee ... dat verschil Prachtig om zien hoe mooi ie ontwikkeld!!

Mooie rits Roos Zit er verbetering in nu tegenover voorheen? Zal nog wel vervelend voelen nu omdat het nog moet herstellen maar je weet vast wel wat ik bedoel
Groetjes aan je mams en je paps (Erik hehehe naam van paps heb ik onthouden, mijn paps heet ook zo dus is niet zo moeilijk dan).
Alles OK met Chrisje ook?

normaal gingen we deze zomer op verrassingsbezoek/ziekenbezoek komen naar je met de tent maar t'weer heeft roet in het eten gestrooid ... grrrrrrr ... in een tentje met dat rotweer en een baby konden we niet maken. Moet zeggen dat ik een tijd heel ontgoocheld ben geweest en ik effe een time-out moest nemen, hadden er zo naar uitgekeken. Vandaar ook dat ik wilde weten wanneer en hoe je naar het ZH moest ... Het is me niet gegund geloof ik. Het doet me plezier om hem zo in z'n sas te zien showen!

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-05 11:21

Fig is echt zo'n leuk paardje
Ik ben nu nog met level 1 bezig, maar schiet niet zo op. Heb even een beetje een dipje (mijn gewrichtenreumadinges). Ik ben er wel vaak, en dan is het wel een beetje friendly'en en de porcupine game enzo maar verder nog niet. Meestal zit ik gewoon een beetje in de wei (is ook goed, undemanding time met je paard ).

Maar echt super dat je zonder iets kan rijden! Hopelijk komen wij ook nog een keer zover (moet ik wel meer doen, maar ja ).

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-05 19:29

sonja, met welke foto's heb je fig vergeleken, heb hier nog een hele erge hihi, echt zo'n babytje nog terwijl ik hem toen in het echt helemaal niet vond, maar dat is ook zo'n foto als toen die pas bij mij was en toen moest ie echt wel omschakelen, klein oogje, harde snuit

hoop dat jullie ooit nog een keer langs komen, zou ik echt geweldig vinden, en fig ook denk ik, t was ons niet echt gegund ney, komt wel!

heb nog steeds pijn aan mn been, en ook het 'knakken' van de knieschijf is niet over, terwijl dat over had moeten zijn, ik weet het ook niet
4 november weer naar het ziekenhuis en dan horen we het wel hoop ik

alles goed met cris hier, groetjes terug aan iedereen daar

allegra, jammer dat het even niet allemaal zo lukt met de reuma, weet wat het is om door je lichaam iets niet te kunnen wat je zo graag wil
ik was een tijdje de motivatie kwijt, maar afgelopen weekend een cursus grondwerk gehad van een ex parelli instructrice, super leerzaam en we vliegen vooruit, gaan we ook vaker doen bij ons, misschien vind je het leuk om de volgende keer te komen kijken, of mee te doen

in de wei zitten en genieten van je paard vind ik trouwens de beste opdracht die dr is

sonjabelgium

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 16:28

Ik weet niet of je die kent, hem en Spix samen zij-aan-zij in de wei op het dorp (borst goed te zien)? Deze vooral en dan nog één van in de sneeuw (goed opzij genomen) en die waarbij dochter op m'n zit aan het leidkoord (vooraanzicht) en nog heel wat andere foto's vast gehad, maar deze zijn beste vergelijkmateriaal idd. wat een veulie-look had ie toen nog!!!
Harde snuit, kleine oogjes ... hij vond het dus spannend hihihi ... nu niet meer hoor, nu ziet het er allemaal boterzacht uit
Als het bij knakken alleen blijft is het geen ramp wat je knie betreft, maar de pijn zou toch moeten verminderen/weg zijn. Hopen dat het post-operatieve pijn is Anders zakt de moed je vast ook in de schoenen om voor de andere te gaan
Foto's nog aan dochter getoond ook, ze vindt 'm mooi lopen Ik moet 'r bijtreden

Rivano

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:10

Hij begint al echt een vent te worden ipv ventje.
Heerlijk hoe jullie met elkaar omgaan. Een aardig deel van het ruitervolk krijgt zijn/haar paard niet eens fatsoenlijk de bak rond MET hoofdstel, bit, zadel, martingaal, slofteugel, zweep, sporen, etc, etc. Om nog niet eens te spreken over de balans met een zadel onder de kont.
Wie beschikt er hier nu over het echte ruitergevoel???? (jij!!, zelfs met beurse knie nog) Ik zou zeggen: Ik doe het je niet na tenminste. (en we hebben toch hetzelfde ziekenhuis, hihi)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-05 21:45

wat een leuke fjord! Mooi koppel zijn jullie ook samen!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 10:53

sonja, hihi een paar van die foto's herken ik wel, maar een paar ook niet geloof ik, als je wil mag je ze wel even sturen, gewoon via mn mail is ook goed hoor, dan hoef je ze niet up te loaden
hoop ook dat die pijn nog door de operatie komt, zit me nog niet zo te verheugen nu op de volgende operatie

rivano je maakt me verlegen met die opmerkingen hihi
thanx

cinnepin, thanx

maflingergek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-05 11:27

wou het ziet er super leuk en onspannen uit!
precies wat ik later ook wil met mijn haf jaarling!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-05 11:46

thanx, leuk dat je dit ook wil gaan doen
leuk dat je paardje nog zo jong is, kan je al lekker beginnen met kleine dingetjes
figor had ik toen ie iets ouder was dan 2, en ben met alles op de grond begonnen, inrijden heb ik zo gedaan, zonder zadel, zonder hoofdstel, hij begrijpt en accepteerd gewoon alles dan he
succes met je paardje!

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:46

Wat een leuke foto's!
Wat is dat in je hand?
Mooie paard heb jij ook zeg! (wanneer gaan we meeten )

whoopylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-05 19:49

Die van mij heeft ook aan 1 oog bijna constant een traan...
afgelopen zomer heeft hij er bijna geen last van gehad, maar nu begin het weer te komen :S heel vreemd...

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-05 15:30

in mn hand heb ik een stick, ik doe parelli natural horsemanship met hem en dan is dat je hulpmiddel
de verlenging van je hand, waar je hem veel mee aait (friendly game, dus niks geen zweep dingen ofzo zeg maar)
als hij bv van de hoefslag wil wijken kan ik hem naast zn hals leggen en gaat ie terug naar de hoefslag
er zit ook een touwtje aan en met grondwerk kun je dus nabootsen dat de stok je lichaam is en het touwtje je staart
daarmee kan je dus ook de liefde nabootsen van de staart van de merrie aan haar veulen
lastig uit te leggen maare, het is een belangrijk dingetje haha

het is nu wel een beetje de tijd voor traanoogjes hoor, fig heeft de hele zomer bijna geen last gehad, enne wanneer we gaan meeten, je bent hier altijd welkom
ben pas geopereerd dus ben nog niet super mobiel, alleen te paard haha wat nog niet mag dus