ijslandermir schreef:Hoi,
leuke foto's. Die dubbele teugels kunnen geen kwaad, maar helpen ook niet. Een martingaal hoort alleen te werken als het paard zijn hoofd te hoog heeft waardoor het bit anders teveel in de mondhoeken zou werken. Als het paard zijn hoofd op de juiste hoogte heeft (of lager) doet hij niets. Je kunt er prima meer rijden met enkele teugel. Maar als jij dubbele teugel prettig vind kan dat geen kwaad.
Ik vind je Fjord trouwens erg dik. Pas op met te lang op gras laten staan ivm hoefbevangenheid. Hoeveel uur staat ze per dag op gras en wat krijgt ze verder nog te eten?
Wij moeten ook steeds oppassen dat onze Fjorden niet te dik worden. Ze staan daarom het grootste gedeelte van de dag op zand.
Wat is de afstamming van haar?
Mirjam
Bella staat nu nog maar 3 uur per dag op de wei, Veder krijgt ze nog bix... maar geloof maar 1/4 want ze staat op nog op de wei.
Haar afstamming is onbekent. Wel heeft ze waarschijnlijk stermerrie als moeder (is mij gezegt door de eigenaar, ben alleen maar verzorger
)... Haar vader was een hengst zonder papier... vandaar dat ze geen stamboek heeft...
Ik zal wel eens vragen wie haar moeder is!